morsiusneidon tehtävät?

nanna

Sisareni menee naimisiin kesällä ja olen hänen morsiusneitonsa.
En ole ikinä ollut häissä ja kysyisinkin, että mitä kaikkea kuuluu morsiusneidon tehtäviin?
Millaiset järjestelyt ennen häitä ja hääjuhlissa?
Täytyykö keksiä jotakin ohjelmaa juhliin???

4

13350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-kaaso

      Siis tarkoittanet että sinut on nimetty kaasoksi? Morsiusneitohan taitaa olla se pikkuneiti joka astelee hääparin edellä/perässä/vierellä alttarille prinsessamekossaan, kaaso taas on se joka hoitelee niitä morsiamen käytännön asioita.

      No, kaason tehtäviin voi kuulua esim. polttareiden järjestäminen ennen häitä. Kaaso myös avustaa usein häävalmisteluissa, esim. hääkarkkien askartelussa, juhlapaikan koristelussa jne. Hääpäivänä kaaso voi avustaa morsiamen pukeutumisessa ja kirkossa kaaso yleensä valvoo että kaikki sujuu niinkuin pitää, yhdessä bestmanin kanssa. Näin ainakin meillä oli ja muissa häissä joissa olen ollut. Tosin yleensä kaikki sujuu hyvin ilman että kaason tarvitsee asioille yhtään mitään tehdä. Lisäksi kirkossa kaaso usein seisoo/istuu kirkon etuosassa lähellä morsianta ja pitää morsiamen hääkimppua vihkitoimituksen ajan. Kaaso huolehtii myös että hääpuvun laahus on suorassa alttarilla seistessä.

      Hääjuhlaa varten kaaso voi ideoida jonkin pienen ohjelmanumeron tai useampia, perinteisin niistä taitaa olla se morsiamen/sulhasen ryöstö. Lisäksi kaaso voi toimia illan "juontajana", tiedottaa ruokailun ja kahvituksen alkamisesta, valokuvaustuokiosta ja häävalssin hetkestä.

      Ja älä pelästy, jos olet esim. ujonpuoleinen etkä halua kovasti esiintyä häissä nii kerro siitä avoimesti morsiamelle, äläkä häpeä pyytää apua esim. ohjelmanumeroiden keksimiseen ja järjestämiseen. Häiden järjestämisen on oltava saumatonta tiimityötä, yksin sooloilemalla siitä ei tule mitään!

    • Keskustelkaa

      Varmista nyt ensin oletko morsiusneito vai kaaso, koska se on ihan eri asia. morsiusneidon tehtävät ovat yleensä hyvin vähäiset, riippuen siitä miten itse sovitte ja millaiset häät ovat. Esim. kulkea edellä ripotellen ruusunlehtiä (varmaan pienen neidon), kantaa laahusta jos sellainen on tai jotain muuta vastaavaa. Kaaso taas huolehtii kaikista mahdollisista käytännön asioista sopimuksen mukaan. Jokaisen häät ovat erilaiset joten juttele siskosi kanssa mitä hän odottaa sinulta.

      • nanna

        siis aivan pihalla, huomaa etten ole koskaan ollut häissä. Luulin, että morsiusneito ja kaaso ovat sama asia. Siskolla on lapsia, joten he ilmeisesti ovat sitten morsiusneitoja?!Eli he siis kävelevät alttarille morsiamen kanssa ja minä odottelen siellä alttarilla?
        No se varmasti harjotellaan ainakin kertaalleen ennen häitä se asia.
        Kiitokset muista vinkeistä!


    • Anonyymi

      Ollaan koulus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8165
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4696
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3452
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    6. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1717
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1553
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1243
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1138
    Aihe