Harva tietää todellisuudessa mikä on suunnitteluassistentin tai rakennuspiirtäjän TES mukainen palkka ja sen takia suostuu tekemään töitä melkein ilmaiseksi. Itse olen tämän myös kokenut mutta olen oppinut omista virheistä.
Suunnitteluassistentin/Rakennuspiirtäjän TEs palkka on:
1884-2365 euroa kuukaudessa riippuen työtehtävän vaativuudesta!
1884-2365 euroa on työnantajaliiton EK tilaston laatima palkka suunnittelu-assistentille taikka rakenuspiirtäjälle jolla ei edes tarvitse olla työkokemusta.
Tuosta 1884 ei kannata alemmas mennä koska muuten kohta ei enää työehtosopimusta tarvita!
Itsekki sain myöhemmin tietää kuinka tällä alalla pienet toimiston yrittävät kusettaa meitä assareita mutta pitää olla todella tyhmä jos asialle sulkee silmät ja suostuu 1300 euron kuukaussi palkkoihin. Se on ihan sama kuin insinööriä pyydettäisi tekemään vaativaa työtä 1900e kuukausi työpalkalla pitää olla todella idiottii jos tollasee suostuu ja on vielä kaiken lisäksi tyytyväinen siitä.
Rakenuspiirtäjän / suunnitteluassistentin palkka TES
7
8810
Vastaukset
- m.32
Kiitos tiedosta!
Helsingin kaupunki tarjoaa suunnitteluavustajalle 1931,62 €/kk. - tiä muusta
mitähän lie ikä sun muut henkilölisät onko ollenkaan. saahan siellä bussilipun
- Mallintaja/Piirtäjä
Lisistä en tiedä. mutta kyllä varmaa työkokemuksesta pitäisi palkka olla ainakin hieman parempi
Itse saintyöantajan EK TES palkka tiedot Proliitolta eli entiseltä toimihenkilöunionilta.
Eli sieltä kannattaa kysyä tosin en tiedä pitääkö olla jäsen että ne neuvoo itse olen ollu liitossa jo pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen, sieltä aina on jeesattu jos on jokin mietittäny. - toimeentuleva
Olen kokenut rakennus/kartanpiirtäjä ja palkkani on 3000 euroa projektipalkkiot
Kun saa kokemusta, täytyy myös olla rohkeutta pyytää palkkaa. - 3D mallintaja
Totta silloin kuin on kokemusta ja osaamista niin kannattaa pyytää sen mukainen palkkakin.
- suunnitteluassistentti
Kiitos infosta! Valmistun keväällä ja luutavasti palkkani nousee sen mukaan. Tällä hetkellä teen osa-aikaisen työn mallinttaja/piirtäjän hommia johtuen, etten ole vielä saanut paperit ulos. NYT osaan itsekin pyytää osaamiseni vastaava summa.
- 15022019
up.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904