Rakenuspiirtäjän / suunnitteluassistentin palkka TES

mallintaja/piirtäjä

Harva tietää todellisuudessa mikä on suunnitteluassistentin tai rakennuspiirtäjän TES mukainen palkka ja sen takia suostuu tekemään töitä melkein ilmaiseksi. Itse olen tämän myös kokenut mutta olen oppinut omista virheistä.

Suunnitteluassistentin/Rakennuspiirtäjän TEs palkka on:
1884-2365 euroa kuukaudessa riippuen työtehtävän vaativuudesta!

1884-2365 euroa on työnantajaliiton EK tilaston laatima palkka suunnittelu-assistentille taikka rakenuspiirtäjälle jolla ei edes tarvitse olla työkokemusta.

Tuosta 1884 ei kannata alemmas mennä koska muuten kohta ei enää työehtosopimusta tarvita!

Itsekki sain myöhemmin tietää kuinka tällä alalla pienet toimiston yrittävät kusettaa meitä assareita mutta pitää olla todella tyhmä jos asialle sulkee silmät ja suostuu 1300 euron kuukaussi palkkoihin. Se on ihan sama kuin insinööriä pyydettäisi tekemään vaativaa työtä 1900e kuukausi työpalkalla pitää olla todella idiottii jos tollasee suostuu ja on vielä kaiken lisäksi tyytyväinen siitä.

7

8706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.32

      Kiitos tiedosta!

      Helsingin kaupunki tarjoaa suunnitteluavustajalle 1931,62 €/kk.

    • tiä muusta

      mitähän lie ikä sun muut henkilölisät onko ollenkaan. saahan siellä bussilipun

    • Mallintaja/Piirtäjä

      Lisistä en tiedä. mutta kyllä varmaa työkokemuksesta pitäisi palkka olla ainakin hieman parempi

      Itse saintyöantajan EK TES palkka tiedot Proliitolta eli entiseltä toimihenkilöunionilta.

      Eli sieltä kannattaa kysyä tosin en tiedä pitääkö olla jäsen että ne neuvoo itse olen ollu liitossa jo pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen, sieltä aina on jeesattu jos on jokin mietittäny.

    • toimeentuleva

      Olen kokenut rakennus/kartanpiirtäjä ja palkkani on 3000 euroa projektipalkkiot
      Kun saa kokemusta, täytyy myös olla rohkeutta pyytää palkkaa.

    • 3D mallintaja

      Totta silloin kuin on kokemusta ja osaamista niin kannattaa pyytää sen mukainen palkkakin.

    • suunnitteluassistentti

      Kiitos infosta! Valmistun keväällä ja luutavasti palkkani nousee sen mukaan. Tällä hetkellä teen osa-aikaisen työn mallinttaja/piirtäjän hommia johtuen, etten ole vielä saanut paperit ulos. NYT osaan itsekin pyytää osaamiseni vastaava summa.

    • 15022019

      up.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe