Käytetty vene osto

kenkäkauppias

Oletko ostamass käytettyä venettä, hyvä käytäntö. Katso ensiksi joku vene mikä kiinnostaa , ota siitä merkki malli ja vuosiluvut ylös.

Soita käy liikkeessä joka myy vastaavia veneitä, kysy kuinka paljon he hyvittää sinuun veneestäsi uuteen. Joka ei ole tietenkään vielä sinun mutta haluat selvittää sen todellisen hinnan.

Tästä on hyötyä siinä vaiheessa jos olet ostamassa venettä 10 vuotta vanha, ja hinta pyyntö 6000 e, ja uusi vastaava maksaa 12 tuhatta.

Itse olen kokeillut tuota ja 10 vuotta vanhan vene plus moottiri paketista tarjottiin 2000 euroa kaupassa. Pelkästä 40 hv moottri arvioitiin n. 500 euroa, sanottiin että sillä ei ole arvoa näihin uusiin verrattuna, että romuttamossa vois paremmin mennä kaupaksi, ja heiltä yleensä meneekin vanhat 2t moottori romikselle..

Tarkoittaa sitä että se hp 6000 vois olla sopiva hinta 3000 tuhatta.

Nyt kysymys sille joka epäilee tätä, minkä takia ostetaan uusi ja oma vanha myydään osto myynti palstalla itse?

Kyllä mä ainakin sain omasta vanhasta autosta kohtuu hinnan ku oli 8 vuotta vanha, uusi 30 t ja mulle maksettiin 15 vanhastani. Siis puolet. Mutta vene uusi 10 tonni ja hyvitys 10 v vanha 2000 euroa.. Itse arvioisin että veneestä pitäis saada vaihdossa noilla hinnoilla kaupasta, 4-5 tonni välirahalla jos ostaa uuden paketin kaupasta.

Siis jos olet ostamssa vanhaa venettä/ käytettyä, pyydä ostamastasi veneestä hinta arvio kauppiaalta, niin ollaan lähempänä oikeeta hintaa. Jos jostain syystä veneiden myynti romahtaa, niin hinnat putoavat suoraan 30 prossaa, ja miten käy vanhalle veneelle olet maksanut 6000 euroa niin saatkin enää 2000 jos haluat myydä..
Ei vene liike osta sellaista minkä saa uutena samaan hintaan tehtaalta, tai mistä nyt kukin ostavat vehkeensä.

Nyt malttia ostopäätöksiin, kannattaa ainakin kokeilla, voit voittaa monta tonnia.
Käytetty on monesti uutta vastaava mutta puuttuu takuut yms. Ja näissä pienikin vika kaikkine kuluineen matkat aika yms, voidaan puhua 1-1,5 tuhannen meno erästä. Ja kun olet maksanut esim 50 hv kone myydään 6000 e. Maksat 3 vuotta vanhasta 4500. Niin hups tuli vika korjaus plus muut kulut niin laskelmallinen yhteensä 6000 euroa.. Ja ei taaskaan takuuta muuta ku osalle jonka ostit..

Myönnetään itse olen ostamassa 3000 euron maksavaa vene plus moottori,
Niinkuin sanoin vene liikkeessä arvioidaan 10 v vanha nelari 30hv n. 1000e ja sama vene 4.5 metrinen pulpetti n.1500. Siis 2500 pitäs saada tollanen paketti.. Itse ne laittaa 5000 euroa hintalapun..

Jos tuo ei pidä paikkaansa niin laittakaa omia hintoja tänne mitä olette saanut kun ollete tarjonneet venettä kauppiaalle.
Mutta jonkun myyjän on turha tänne laittaa vastalausetta, ku sun kauppaan voidaan tuoda oikeesti se vene ja sit pitää löytyy katetta kassasta...

En siis kaipaa mitään vinkkejä tänne miten minun pitäisi toimia, vaan toivon että moni muu ostaja joka ei halua maksaa vanhasta lähes tulkoon uuden hintaa niin ainakin tällein saa selville mikä olis lähellä haluamaansa veneen hinta.

10

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8

systeemin kehittänyt :) voi luoja näitä tyyppejä :) Voisi kuvitella että olet pankin talousasiantuntija :)

• tarjota sitä "oletettua venettä" , ei vaihdossa vaan kysyä suoraan että millä hinnalla he ostavat sen. Tällä tavoin saat hinnan vielä alemmas ja kas näin niiden veneiden hinta, mitä olet ostamassa, putoaa vielä enemmän.
      Autoakin kun tarjoaa liikkeelle joka ostaa niitä suoraa, niin niistä sopivasti PALJON alemman hinnan kuin mitä liikkeet ja yksityiset niistä pyytää ja myy.

Ai niin vene/autoliikkeen pitää tehdä liikevoittoa ja usein ne tekee sen juuri myymällä mm. käytettyjä veneitä.
      Onnea venekaupoille.

• Turpeinen

voisi vielä pyytää että liike tarjoaisi siitä veneestä mahdollisimman vähän? Pyytää että jos liike tarjoaa 5000 niin tarjoaisi vaikka vain tonnin? Siinä olis ihan hyvä virallinen hinta-arvio ja ammattilaisten tekemänä?

• Båt-Jobbari

Pitkä ja monimutkainen oli sepustuksesi, yhteenvetona yritit kai sanoa, että yksityisen pitäisi myydä samalla hinnalla mitä liike tarjoaa vaihdossa. Jos sen mukaan tarjoilet yksityisille, tai liikkeeillekkin, niin saat kyllä olla kuivalla maalla koko kesän.

Autojen ja veneiden arvonalenemaa on aivan turha vertailla, ovat niin erilaisia hyödykkeitä. -88 vuoden vene voi nyt maksaa saman kuin uutena, mutta -88 vuoden autosta saat kymppejä korkeintaan satasia.

Kauppiaiden tarjoukset riippuu myös vaihdokkisi kiinnostavuudesta, uuden veneen hinnasta, vuodenajasta ym. Tuo vaan minulle kaikki kymmenvuotiaat 40hv 2-tahtiset, maksan heti enemmän kuin 500 euroa kappaleelta.

Jos haluat tietää käytettyjen oikeat hinnat, niin seuraa nettiveneestä. Ne mitkä häviää listoilta keväällä viikon-kahden sisään on oikein hinnoiteltuja. Jos roikkuvat kuukauden tai koko kesän niin hinta on pielessä.

Sinun kaltainen ostaja tosin jää nuolemaan näppejään vaikka sattuisi miten halpa kohdalle, sitä kun ei heti voi päättää ja muijaltakin pitää kysyä ja on siinä varmaan jotain vikaakin kun on halpa. Jälkeenpäin sitten puhut että olisit kyllä ostanut...

• Groomy

Ei kyllä taida sullakaan jobbarin puuhat leiville lyödä, jos tuota satupalstaa Nettivenettä käytät "hinnoitteluun". Sieltä ei järkihinnoiteltuja veneitä juurikaan löydä - unelmointia "tilin tekemisestä" kylläkin. Eikä kyllä ole aloittajankaan puuhastelussa kaikki ihan kohdallaan, mutta saahan sitä aikaansa hukata leikkeihin ihan vapaasti.

• Båt-Jobbari
        Groomy kirjoitti:

Ei kyllä taida sullakaan jobbarin puuhat leiville lyödä, jos tuota satupalstaa Nettivenettä käytät "hinnoitteluun". Sieltä ei järkihinnoiteltuja veneitä juurikaan löydä - unelmointia "tilin tekemisestä" kylläkin. Eikä kyllä ole aloittajankaan puuhastelussa kaikki ihan kohdallaan, mutta saahan sitä aikaansa hukata leikkeihin ihan vapaasti.

Nyt et lukenut ajatuksella tekstiäni, kyllä nettivenettä seuraamalla saa melko hyvän käsityksen hinnoista, ne mitkä menevät kaupaksi viikossa-kahdessa ovat oikein hinnoiteltuja. Ylihintasista listoilla roikkuvista taas näkee hintakaton minkä alle pitää pyynti laittaa. Paras hinnoitteluperuste on tietysti ne kymmenet veneet mitä on itse aiemmin myynyt. Sen hintaset veneet millä pystyy tiliä tekemään, ne menee muutamassa tunnissa kaupaksi, joten nopea täytyy olla. Juuri kävin sunnuntai iltana yhden Busterin hakemassa, oli ilmotus ollut 3 tuntia esillä enkä ollut edes ensimmäinen kyselijä, mutta sanoin olevani rahojen ja trailerin kanssa paikalla kolmessa vartissa niin jäi maanantaiostelija ilman venettä.

Se on kyllä totta, että 90% nettiveneen tämänhetkisestä tarjonnasta on pahasti ylihintaisia. Tarjonta kyllä lisääntyy runsaasti kuukauden-kahden kuluttua ja sieltä alkaa löytyä oikein hinnoiteltuja veneitä.

• Groomy
        Båt-Jobbari kirjoitti:

Nyt et lukenut ajatuksella tekstiäni, kyllä nettivenettä seuraamalla saa melko hyvän käsityksen hinnoista, ne mitkä menevät kaupaksi viikossa-kahdessa ovat oikein hinnoiteltuja. Ylihintasista listoilla roikkuvista taas näkee hintakaton minkä alle pitää pyynti laittaa. Paras hinnoitteluperuste on tietysti ne kymmenet veneet mitä on itse aiemmin myynyt. Sen hintaset veneet millä pystyy tiliä tekemään, ne menee muutamassa tunnissa kaupaksi, joten nopea täytyy olla. Juuri kävin sunnuntai iltana yhden Busterin hakemassa, oli ilmotus ollut 3 tuntia esillä enkä ollut edes ensimmäinen kyselijä, mutta sanoin olevani rahojen ja trailerin kanssa paikalla kolmessa vartissa niin jäi maanantaiostelija ilman venettä.

Se on kyllä totta, että 90% nettiveneen tämänhetkisestä tarjonnasta on pahasti ylihintaisia. Tarjonta kyllä lisääntyy runsaasti kuukauden-kahden kuluttua ja sieltä alkaa löytyä oikein hinnoiteltuja veneitä.

Nettiveneestä ei tosiaankaan saa mitään "hintatasoa" selville, eikä myöskään noista "myytyjen" hintatasosta - koska et tiedä onko venettä edes myyty, vai muuten vain poistettu roikkumasta palstalta - suuri osa niistä "myydyistäkin" ilmaantuu uudestaan palstalle myyntiin., joten ei ole tuosta palstasta hinta apua.

Tosin en ole tuntenut suurempaa kiinnostusta noiden jollien hintakehitykseen, ne kun eivät jaksa edes kiinnostaa.

• 13+8
        Båt-Jobbari kirjoitti:

Kyllä Nettiveneen hinnoittelu vaikuttaa olevan ok - ainakin kesäkaudella. Näin talvisaikaan tuntuu olevan enemmän sellaisia kokeiluhintoja, "jos joku välttämättä haluaa ostaa tolla hinnalla". Kesällä alkaa kauppa käydä, ja yleensä myyjälläkin on hinku uuteen veneeseen.

Soitin keväällä yhdelle myyjälle, pyynti oli 30k€. Ei kuulemma tinkaa kun "ei oo pakko myydä", oli isompaan vaihtamassa.

Juhannuksena kaveri osti sen paatin 25k€, oli sitten mieli muuttunu :)

Vanhojen veneiden arvo on toinen asia kuin myyntihinta - hinta on ok kun kauppa käy, jokainen sitten miettii itse että onko varaa.

• Groomy
        13+8 kirjoitti:

Kyllä Nettiveneen hinnoittelu vaikuttaa olevan ok - ainakin kesäkaudella. Näin talvisaikaan tuntuu olevan enemmän sellaisia kokeiluhintoja, "jos joku välttämättä haluaa ostaa tolla hinnalla". Kesällä alkaa kauppa käydä, ja yleensä myyjälläkin on hinku uuteen veneeseen.

Soitin keväällä yhdelle myyjälle, pyynti oli 30k€. Ei kuulemma tinkaa kun "ei oo pakko myydä", oli isompaan vaihtamassa.

Juhannuksena kaveri osti sen paatin 25k€, oli sitten mieli muuttunu :)

Vanhojen veneiden arvo on toinen asia kuin myyntihinta - hinta on ok kun kauppa käy, jokainen sitten miettii itse että onko varaa.

No valtaosiltaan Nettiveneessä hinnoitellut tuotteet ovat metsässä - ja useimmiten suhteellisen "kaukana", mutta toki jokainen saa muodostaa hintamaailmansa ihan itse, maksaahan jokainen ostoksensakin itse.

Eikä kyse ole siitä, onko varaa vaiko ei - ihan yksinkertaisesti vaan siitä, onko järkeä maksaa suomilisää, kun se on helppoa hakea muualtakin.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ;)

• Pete r

Viimesimmät suomessa myydyt RUISKU 2-tahtiset perämoottorit paljon halutumpia kuin 4-tahtiset vastaavan ikäset.
      Syystä-- halvemmat huollot , kevyempiä , tehokkaampia , JA MIKÄ PARASTA
      KULUTTAVAT VÄHEMMÄN kuin 4-tahtiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2193
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1494
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    9. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe