Kumpi on parempi?

....

Kumpi on parempi liittymä Sonera vai DNA?

25

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsalainen

Itse ottaisin DNA:n, koska se on edullisempi ja sentään Suomalainen yritys. Dna onpaljon mainettaan parempi operaattori. Ei Sonerassa ole muuta vikaa, kun sen hinta ja yrityksen nykyinen kotimaa. Toiminnaltaan se on kyllä yksi kolmesta parhaasta (DNA, Elisa ja Sonera).

• Viestitysvirasto

Mikä onkaan paras liittymä ACN on kallis, Sonera on kalliimpi ja DNA on kallein. Kuten tänne viestitysvirastoon tulleet valitukset osoittavat on ACN päässyt eroon kaikista toimintaa häritsevistä puutteista ja tällä päivämäärällä on julistettu ACN pysyvästi Suomen markkinoille liittymäoperaattorina numero yksi (1).

• Sisilisko

"Kuten tänne viestitysvirastoon tulleet valitukset osoittavat on ACN päässyt eroon kaikista toimintaa häritsevistä puutteista ja tällä päivämäärällä on julistettu ACN pysyvästi Suomen markkinoille liittymäoperaattorina numero yksi (1)."

Millä matematiikalla valitukset osoittavat että ACN on päässyt eroon puutteista... eikö nuo lie vaan lisääntymään päin...

• Mittarimato

Eli riippuu siitä miten määritellään liittymien kohdalla paremmuus. Onko tärkeämpää verkon toimivuus ja kattavuus, puheluiden hinnat, kuukausimaksut vai mikä?

Itse uskallan väittää Elisan ja Soneran olevan kokonaisuutena parempia kuin muut. Takana vuosien kehitystyö niin verkon kuin asiakaspalvelun yms osalta. Eivätkä ne hintakilpailussakaan viimeisinä ole.

• Viestitysvirasto

Erään yrityksen tilastoa Suomalaisilla gsm liittymillä 1.3-31.3.2004. Tetävän onnistuminen ja epäonnistuminen muusta syystä, kun katvealueesta tai varatusta linjasta.

Sonera: Soitetut 50 kpl, epäonn. 5 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 4 kpl

Saunalahti: Soitetut 50 kpl, epäonn. 14 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 9 kpl

Dna: Soitetut 50 kpl, epäonn. 11 kpl
        teksiviestit 15 kpl, epäonn. 1 kpl

Elisa: Soitetut 50 kpl, epäonn. 7 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 0 kpl

ACN: Soitetut 50 kpl, epäonn. 8 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 1 kpl

Mikä paras?
        Kelpaako tilasto paremmuusmäärittelyyn. Vaikuttaako liittymän laatu vaiko sattuma liikaa.

• Veli POnyeva
        Viestitysvirasto kirjoitti:

Erään yrityksen tilastoa Suomalaisilla gsm liittymillä 1.3-31.3.2004. Tetävän onnistuminen ja epäonnistuminen muusta syystä, kun katvealueesta tai varatusta linjasta.

Sonera: Soitetut 50 kpl, epäonn. 5 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 4 kpl

Saunalahti: Soitetut 50 kpl, epäonn. 14 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 9 kpl

Dna: Soitetut 50 kpl, epäonn. 11 kpl
        teksiviestit 15 kpl, epäonn. 1 kpl

Elisa: Soitetut 50 kpl, epäonn. 7 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 0 kpl

ACN: Soitetut 50 kpl, epäonn. 8 kpl
        tekstiviestit 15 kpl, epäonn. 1 kpl

Mikä paras?
        Kelpaako tilasto paremmuusmäärittelyyn. Vaikuttaako liittymän laatu vaiko sattuma liikaa.

Nii mistäs tollanen löyty,saisko linkin kenties....olis pikkasen uskottavampi!

• Skeptikko
        Veli POnyeva kirjoitti:

Nii mistäs tollanen löyty,saisko linkin kenties....olis pikkasen uskottavampi!

Pientä uskottavuusongelmaa tosiaan esiintyy ;-). Olisi mielenkiintoista tietää tutkimuksen alkuperä... Mitenkähän suotavaa on kätkeytyä nimimerkin "Viestintävirasto" taakse ja mitähän Viestintävirasto tästä olisi mieltä...

• Viestitysvirasto
        Skeptikko kirjoitti:

Pientä uskottavuusongelmaa tosiaan esiintyy ;-). Olisi mielenkiintoista tietää tutkimuksen alkuperä... Mitenkähän suotavaa on kätkeytyä nimimerkin "Viestintävirasto" taakse ja mitähän Viestintävirasto tästä olisi mieltä...

Tilastoa on joko ustottava tai sitten ei ja mitä nimimerkkiin tulee niin "Viestintävirasto" ja "Viestitysvirasto" ei ole ihan sama enkä tiedä mitä mieltä on "Viestintävirasto" nimimerkkiasiasta....

• Dena

DNA:lla on huono verkko. Tämä on tullut todettua useasti kavereiden kanssa erilaisilla retkillä kaupungissa ja luonnossa. Sonera ei mielestäni ole kallis vaan keskihintainen, riippuu siitä miten valitset liittymäsi. Halpoja ovat Tele Finland ja Zeroforty textaajille. Saunalahdessa epäilyttää Viestintäviraston jatkuvat muistutukset mainonnan rikkeistä (esim. tuo että sekunnin puhelu maksaa 20 sekunnin verran). Tosin se kuuluu aika hyvin. Acn:stä ja muista halpiksista ei ole kokemuksia.

• Max Mosley

Eihän Dna:n kuuluvuudes pitäs juurikaan jäädä Elisalle ja Soneralle.Pitäs olla kyllä aika samaa luokkaa kaikilla,tietysti on paikkoja joissa A kuuluu,mutta B ei.Kaksi vuotta sitten muistan että Dna:lla oli huono kuuluvuus,mutta aika paljon tietääkseni on menty eteenpäin..Muistaakseni peittoalue Soneralla 95% suomesta ja Dna:lla 93%....Saaristossa se on kyllä aika arpapeliä mikä kuuluu.Viime kesänä olin Turun saristossa mökillä(about 3km mantereesta) ja siellä ainakin Dna toimi.

• Elisan liittymä kännykässä
        Max Mosley kirjoitti:

Eihän Dna:n kuuluvuudes pitäs juurikaan jäädä Elisalle ja Soneralle.Pitäs olla kyllä aika samaa luokkaa kaikilla,tietysti on paikkoja joissa A kuuluu,mutta B ei.Kaksi vuotta sitten muistan että Dna:lla oli huono kuuluvuus,mutta aika paljon tietääkseni on menty eteenpäin..Muistaakseni peittoalue Soneralla 95% suomesta ja Dna:lla 93%....Saaristossa se on kyllä aika arpapeliä mikä kuuluu.Viime kesänä olin Turun saristossa mökillä(about 3km mantereesta) ja siellä ainakin Dna toimi.

Itä-Suomessa DNA:lla on laajoja katvealueita. Ei toimi ollenkaan muilla kuin taajama alueilla itä-Suomen syrjä seudulla. Soneralla on joitakin pieniä kuuluvuus ongelma alueita. Elisa toimii ainakin itä-Suomessa parhaiten.

Olen itse joutunut vaihtamaan DNA:sta Soneraan ja edelleen Elisaan.

• dna
        Elisan liittymä kännykässä kirjoitti:

Itä-Suomessa DNA:lla on laajoja katvealueita. Ei toimi ollenkaan muilla kuin taajama alueilla itä-Suomen syrjä seudulla. Soneralla on joitakin pieniä kuuluvuus ongelma alueita. Elisa toimii ainakin itä-Suomessa parhaiten.

Ei elisa voi toimia itä-suomessa paremmin kuin dna, sillä sehän on vuokralainen dna:n verkossa itä-suomessa.
        Asun itse Kuopiossa ja reissunnut olen jokapuolella kotimaata ja dna kuuluu ihan hyvin lapista hankoniemelle.
        Ei mikään operaattori toimi joka mökin pihassa, mutta nykyisin on finnet-yhtymällä(dna) ja soneralla hyvä kuuluvuus jo lähes kaikkialla ,missä ihmisiäkin. Elisa on finnetin vuokralainen monessa osassa maata ja senkin kuuluvuus on ok.
        Jos Dna ei kuulu jossain päin suomea , kannattaa soittaa ja kertoa asiasta , mielellään sinne vastaanotetaan parannusehdotuksia.

• toimii hyvin

Mulla on itselläni ollut DNA sen alusta saakka. Alussa oli ongelmia kuuluvuuden kanssa, mutta ne ovat kadonneet aikaa sitten. On minulla kokemuksia muistakin operaattoreista. Epäluotettavin verkko tällä hetkellä on mielestäni Soneralla. Taajamissakin puhelut menevät poikki ja useaan eri kertaan tänäkin vuonna verkko on meilläpäin kaatunut kokonaan. Samoin itselläni on Soneran internet, joka toimimattomuudellaan hakee vertaistaan. Ei Soneran verkko ole laadullisesti mikään ihmeellinen. Tekniikaltaan varmasti maan vanhin ja se kyllä käytössä huomaa. Palkkeja löytyy yleensä aikas mukavasti, mutta pätkiminen ja puheluiden poikkimeneminen on kyllä aivan omaa luokkaansa. Nykyisen Elisan verkko toimii aikas kivasti, ei ole suurempia ongelmia ollut, paitsi Telian aikana.

• joka paikassa
        Elisan liittymä kännykässä kirjoitti:

Ei sellaista verkkoa olekaan, joka toimisi kaikkialla. Soneralaisten on aivan turha väittää, että hyvin kuuluu jokapaikassa. Katveita on jokaisella, missä kullakin.

• paras paikka
        dna kirjoitti:

Ei elisa voi toimia itä-suomessa paremmin kuin dna, sillä sehän on vuokralainen dna:n verkossa itä-suomessa.
        Asun itse Kuopiossa ja reissunnut olen jokapuolella kotimaata ja dna kuuluu ihan hyvin lapista hankoniemelle.
        Ei mikään operaattori toimi joka mökin pihassa, mutta nykyisin on finnet-yhtymällä(dna) ja soneralla hyvä kuuluvuus jo lähes kaikkialla ,missä ihmisiäkin. Elisa on finnetin vuokralainen monessa osassa maata ja senkin kuuluvuus on ok.
        Jos Dna ei kuulu jossain päin suomea , kannattaa soittaa ja kertoa asiasta , mielellään sinne vastaanotetaan parannusehdotuksia.

Ota yhteyttä paikalliseen Finnet-yhtiöön, niin hoitanevat kuuluvuudet kuntoon.

• annika

se vaan on paras....en vaan voi sille mitään..

• Stirling

Jooh,kyllä vaan Sonera onkin tosi hyvä...kuinka v*tun paljon on kansalaisten verorahoja valtio lykännyt Soneraan jotta Sonera pysyisi pystyssä.
        Jos Suomen valtiolla ei olisi tekemistä Soneran kanssa niin uskoakseni Sonera olisi ollut jo aikapäiviä sitten konkurssissa...
        Nekin verorahat olis voinu pistää johonkin järkevämpään.......

• puoli
        Stirling kirjoitti:

Jooh,kyllä vaan Sonera onkin tosi hyvä...kuinka v*tun paljon on kansalaisten verorahoja valtio lykännyt Soneraan jotta Sonera pysyisi pystyssä.
        Jos Suomen valtiolla ei olisi tekemistä Soneran kanssa niin uskoakseni Sonera olisi ollut jo aikapäiviä sitten konkurssissa...

Tiedätkö kuinka paljon enemmän valtio on saanut rahaa Sonerasta kuin sijoittanut siihen?

• Sonera Rules
        Stirling kirjoitti:

Ja tää on faktaa, Valtio on Sonerasta n. 10 miljardia vanhaa markkaa plussalla

• augusti
        Sonera Rules kirjoitti:

Ja tää on faktaa, Valtio on Sonerasta n. 10 miljardia vanhaa markkaa plussalla

Paljonko valtio on kautta aikojen paasannut rahaa tele/soneraan ja lske korko ja inflaatio, niin tiedät mitä on mennyt ja tullut. Faktaa asiasta on olemassa vähintään 500 mappia.

• voi
        augusti kirjoitti:

Paljonko valtio on kautta aikojen paasannut rahaa tele/soneraan ja lske korko ja inflaatio, niin tiedät mitä on mennyt ja tullut. Faktaa asiasta on olemassa vähintään 500 mappia.

Ja vielä vaikkapa vain suoraan Telen/Soneran maksamat verot valtion kassaan. Vaikka unohdetaan epäsuoremmat niin aika paljon plussalla ollaan.

• augusti
        voi kirjoitti:

Ja vielä vaikkapa vain suoraan Telen/Soneran maksamat verot valtion kassaan. Vaikka unohdetaan epäsuoremmat niin aika paljon plussalla ollaan.

päivääkään ei ole Sonera omilla tuotoillaan pelannun eikä pelaa vieläkään elleivät Ruottista ala työntään rahaa tänne, mitä epäilen vahvasti. Soneran kohdalla asian vielä siedän, jos syrjäseutujenkin puhelinyhteydet edellen kehittyvät. Elisa/RL, DNA jotenkin kituvat omilla tulollaan, mutta yhteiskunnan täytyy niitäkin aina välillä pukata ja tuki vain kulkee sellaisia kanavia joita ei helpolla huomata.

• iina

sonera on. on mulla vertailukohteitakin, koska mulla on ollu aikaisemmin dna ja radiolinja. radiolinja ei ollut ollenkaan huono, mutta en viitsinyt maksaa kaksinkertaisia kk-maksuja.

dna:sta ei sen sijaan oo mitään hyvää sanottavaa. ei vaikka kuinka yrittäis kaivaa. kuuluvuus ei koskaan ollut hyvä. luvattuja puheaikahyvityksiä piti jatkuvasti kysellä, miksi eivät näy laskussa. jatkuvaa laskutussekoilua. ei siis kerta kaikkiaan mitään hyvää.

nyt on ollut tammikuusta lähtien sonera ja ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut. tyytyväinen ole, enkä vähiten noihin viikonlopputarjouksiin.
        sonera on minulle paras.

• minä
        puoli kirjoitti:

Tiedätkö kuinka paljon enemmän valtio on saanut rahaa Sonerasta kuin sijoittanut siihen?

valtio ei ole saanut sonerasta paljoa mitään ja tappiota on tullut lisää kun telia ja sonera yhdistyi. Telia pelasti velkaantuneen soneran.

• Jeah

Minulla on Dna kuulunut paremmin kun esim sonera.. Ja kaikissa pakoissa ei kuulu mikään liittymä.. Ja myös puhelin saattaa vaikuttaa tähän.. Ainakin itse olen huomannut tälläisen asian..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe