Minkälaisia kokemuksia löytyy tästä SPU lisäeristeestä ulkoseinissä ja katossa. Kiinnostaisi SPU wilhelmi ja olis tarkoitus laittaa tätä lisäeristeeksi 70-luvun alun ok.taloon. Riittääkö 30mm vai pitääkö olla 60mm uretaanilla varustettu levy. Onko levyjen sauman tiivistäminen uretaanimassalla hankalaa, ym.ym..
Eristystä lisää.,-
8
408
Vastaukset
- ytrewq555
En oikein ymmärrä vtätä eristysintoa. Toki asumisviihtyvyyyttä se parantaa vanhoissa taloissa, mutta harakanpesäkin on epäviihtyisä vain sen pari kuukautta mitä niitä kovempi pakkasia vuodessa on, ja niiden takia ei kannata alkaa kalliisiin eristystoimenpiteisiin.
Miettikää nyt itsekin, teette homman ja maksatte eristeet ja työn sen kahden kuukauden takia, loput 10 kuukautta ne lisäeristeet on tarpeettomia. Tämän talven kaltaisia poikkeuksellisen kylmiä talvia on ilmatieteen laitoksen tilastojen mukaan vain 2 sadassa vuodessa.
Näinä kylminä viikkoina kun menee vähän enemmän lämpöä, niin ei se kovin paljon tunnu vuoden lämpölaskussa, itse tosin poltan klapeja, joten lisäeristyksen puuttuminen tarkoittaa minun tapauksessani vain hiukan normaalitalvea suurempaa puun kulutusta, täytyy kaataa muutama kuutio enemmän rankoja metäsätä, ei muuta.
Ensi talvena on taas lauhempaa, silloin ei kukaan enää kirjoittele tänne lisäeristyksistä yhtään mitään.- hemi350
Vai niin. Suomessa on kaksi kuukautta vuodessa kun ei yhtään tarvitse lämmittää, ja kymmenen kuukautta kun lämpöä tarvitaan. Esim. Huono eristys 24000kw/v ja hyvä eristys 15000kw/v ja tämä joka vuosi ja talo asuttuna esim. 60 vuotta, että laske siitä pöhkö. Aloittajalle: Laita niin hyvät eristeet kun lompsa kestää, rahat tulee korkojen kanssa takaisin.
- ytrewq555
hemi350 kirjoitti:
Vai niin. Suomessa on kaksi kuukautta vuodessa kun ei yhtään tarvitse lämmittää, ja kymmenen kuukautta kun lämpöä tarvitaan. Esim. Huono eristys 24000kw/v ja hyvä eristys 15000kw/v ja tämä joka vuosi ja talo asuttuna esim. 60 vuotta, että laske siitä pöhkö. Aloittajalle: Laita niin hyvät eristeet kun lompsa kestää, rahat tulee korkojen kanssa takaisin.
Kun on -10 tai lauhempaa, niin hyvä eristys/huono eristys, ei tunnu paljon eroja, mulla hyvä ulkovuori, ei viitis hyviä ponttilautoja repiä irti, ja alkaa näpertelemään eristyksen kanssa, kesällä on viihtyisämpääkin tekemistä kuin eristeiden kanssa näperrellä
- hemi350
ytrewq555 kirjoitti:
Kun on -10 tai lauhempaa, niin hyvä eristys/huono eristys, ei tunnu paljon eroja, mulla hyvä ulkovuori, ei viitis hyviä ponttilautoja repiä irti, ja alkaa näpertelemään eristyksen kanssa, kesällä on viihtyisämpääkin tekemistä kuin eristeiden kanssa näperrellä
ytrewq555, eihän tässä ollakkaan sinun taloa eristämässä, vaan ketjun aloittajan. Jos joku lisäeristää taloa, se ei tarkoita että kaikki talot täytyy eristää, pöhkö.
- realisti.
Aivan. Sama juttu on katon paikkaamisen kanssa. Sateella ei sinne voi mennä ja poudalla se ei vuoda. Lopettakaa kaikki vouhkaaminen muutaman kuukauden lämmittämisen takia.
hemi350 kirjoitti:
Vai niin. Suomessa on kaksi kuukautta vuodessa kun ei yhtään tarvitse lämmittää, ja kymmenen kuukautta kun lämpöä tarvitaan. Esim. Huono eristys 24000kw/v ja hyvä eristys 15000kw/v ja tämä joka vuosi ja talo asuttuna esim. 60 vuotta, että laske siitä pöhkö. Aloittajalle: Laita niin hyvät eristeet kun lompsa kestää, rahat tulee korkojen kanssa takaisin.
> Suomessa on kaksi kuukautta vuodessa kun ei yhtään tarvitse lämmittää
keskuslämmitykset pidetään pois päältä kolme...neljä kuukautta, mutta olen kanssasi samaa mieltä, että lisäeristämisestä saadaan hyötyä koko lämmityskauden ajan
("kolmen perättäisen vuorokauden keskilämpötila ylittää/alittaa 12 astetta" on perinteinen lämmityskauden lopun/alun kohta. Tuntuisi perstuvan siihen, että noina ajankohtina aurinkokin lämmittää)
- uhjnn
Laita se 60mm, silläkään ei pääse vielä nykytalojen lämpöarvoihin mutta lämö alkaa jo niillä eväillä pysyä sisällä. Senillä olevat sähköt joutuu jokatapauksessa duunailemaan uusiksi. Finfoam eriste on yksi vaihtoehto ja toinen tuo uretaani, katsele valmistajien sivuilta asennusohjeita.
- juu juu
Olisikohan mahdollista, että lämmöt menee päälle vasta, kun on tuo 12 astetta, koska HYVÄ ERISTYS mahdollistaa esim. taloussähkön hukasta muodostuvan lämmön riittämisen pitämään torpan lämpimänä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447