taxiasiaa

lähdössä 23pv

Onko lentokentältä vaikea saada kohtuu hintasta taxia Patongille? Entä sitten Patongilta takaisin kentälle?
Mikähän olisi semmoinen sopiva summa mikä kannattaa tuosta matkasta maksaa?
Kiitos!

18

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Phuket helmik. 2011

      http://www.google.com/search?q=Airport taxi phuket&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SKPB_fi

      Saavuttuasi niin ulos terminaalista ja käänny oikealle rakennuksen päähän on keltainen pieni koppi jossa on virallinen mittari-TAXI lähtöpaikka. Älä välitä muista taxi-kauppiaista, ovat huijareita.
      Mittari taxilla Patongille hinta n.300-350 bathia.
      Takaisin kentälle päin, mittari taxseja ei Patongilla juuri näkynyt, hinta kentälle n. 1000-1200 bathia.
      Aiheesta paljon kirjoituksia netissä.

      • mulla on ollut taximeter hinta n.380baht patongille joka ilmoitetaan jo lähtiessä.
        Toki kuskille hyvä tapa antaa sit tippi esim. mä annan yht. 500baht ja kaikki on tyytyväisiä.
        Aseman edestä en koskaan ota kyytiä, jotkut pyysivät toista tonnia..
        Takaisin kentälle oon saanut kyydin 600baht kyytiä.


      • kokenut matkaaja
        kitewind kirjoitti:

        mulla on ollut taximeter hinta n.380baht patongille joka ilmoitetaan jo lähtiessä.
        Toki kuskille hyvä tapa antaa sit tippi esim. mä annan yht. 500baht ja kaikki on tyytyväisiä.
        Aseman edestä en koskaan ota kyytiä, jotkut pyysivät toista tonnia..
        Takaisin kentälle oon saanut kyydin 600baht kyytiä.

        Normi käytäntö on Thaimaassa (ja muualla maailmassa ) että tippi n 10 % ei enempää eli 40 thb tippi olisi ollut oikea. Juuri tuollainen käytös on saanut Phuketin taksikuskit ym asiaksapalvelu henkilöt kiskomaan farangeilta törkeitä ylihintoja.


      • kokenut matkaaja kirjoitti:

        Normi käytäntö on Thaimaassa (ja muualla maailmassa ) että tippi n 10 % ei enempää eli 40 thb tippi olisi ollut oikea. Juuri tuollainen käytös on saanut Phuketin taksikuskit ym asiaksapalvelu henkilöt kiskomaan farangeilta törkeitä ylihintoja.

        kuski taximeterillä kun hinta sanotaan kopilta.
        Ja voihan sitä olla antamatta mitään tippejä jos on semmoinen fiilis lomalle mennessä.
        Meitä yleensä ollut 2 jakamassa kyytihintaa niin eipä paljosta ole kyse.


      • 21
        kitewind kirjoitti:

        kuski taximeterillä kun hinta sanotaan kopilta.
        Ja voihan sitä olla antamatta mitään tippejä jos on semmoinen fiilis lomalle mennessä.
        Meitä yleensä ollut 2 jakamassa kyytihintaa niin eipä paljosta ole kyse.

        on oikea tipin määrä. Eikö mene jakeluun ??? Juuri tuollainen käytös, annetaan liikaa tippiä lisää taksi kuskien kusetusta. Etkö ole lukenut phuket gazetesta kirjoitusta siitä kun asiakkaalla oli kiire kentälle niin taksikuski pyysi 1000 thb lisämaksua.....tai ei aja ollenkaan.???


      • 21 kirjoitti:

        on oikea tipin määrä. Eikö mene jakeluun ??? Juuri tuollainen käytös, annetaan liikaa tippiä lisää taksi kuskien kusetusta. Etkö ole lukenut phuket gazetesta kirjoitusta siitä kun asiakkaalla oli kiire kentälle niin taksikuski pyysi 1000 thb lisämaksua.....tai ei aja ollenkaan.???

        ollut iät ja ajat.
        Tyytyväisenä hinnasta ja palvelusta maksan enemmän ja päinvastoin.
        Kuski ei määrää hintaa Taximeterillä joten ei pysty kusettamaan ja tuohon 380 bahtin hintaan olin tosiaan
        tyytyväinen ja palvelu hyvää.


      • 800 baht viimeksi
        kitewind kirjoitti:

        mulla on ollut taximeter hinta n.380baht patongille joka ilmoitetaan jo lähtiessä.
        Toki kuskille hyvä tapa antaa sit tippi esim. mä annan yht. 500baht ja kaikki on tyytyväisiä.
        Aseman edestä en koskaan ota kyytiä, jotkut pyysivät toista tonnia..
        Takaisin kentälle oon saanut kyydin 600baht kyytiä.

        ikinä nähnyt Phuketin kentällä taksia jossa on mittari...Bangkokissa on mutta että Phuketissa jossa valtaosa autoista ovat siviiliauton näköisiä ...ei siis taksimaalauksia? Täten en usko kovin helposti näuitä 380 baht juttuja Patongille asti? Pelkästään Patong-Bangthao maksoi 500 baht ja matka on 1/3 osa tuosta matkasta?


      • 800 baht viimeksi kirjoitti:

        ikinä nähnyt Phuketin kentällä taksia jossa on mittari...Bangkokissa on mutta että Phuketissa jossa valtaosa autoista ovat siviiliauton näköisiä ...ei siis taksimaalauksia? Täten en usko kovin helposti näuitä 380 baht juttuja Patongille asti? Pelkästään Patong-Bangthao maksoi 500 baht ja matka on 1/3 osa tuosta matkasta?

        koska hinnan taximerin kuskille ja matkustajalle sanoo siellä kopin sisällä oleva virkailija.
        Taximeter taksit 2 värisiä ja katolla kyltti jossa on toi Taximeter.

        Patongilla ei vastaavaa koppia ole ja taxit normi siviiliautoja, mutta lentosemalta löytyy.

        Mulla ollut 380baht-420baht ja molemmissa tapauksissa patongille ja takaisinpäin oon saanut siviilitaksin 600baht.Laita haku tuohon sivun ylhäälle (taximeter phuket) niin saat lisäinfoa.


      • druba
        800 baht viimeksi kirjoitti:

        ikinä nähnyt Phuketin kentällä taksia jossa on mittari...Bangkokissa on mutta että Phuketissa jossa valtaosa autoista ovat siviiliauton näköisiä ...ei siis taksimaalauksia? Täten en usko kovin helposti näuitä 380 baht juttuja Patongille asti? Pelkästään Patong-Bangthao maksoi 500 baht ja matka on 1/3 osa tuosta matkasta?

        Itse maksoin viimeksi lentokenttä-banglaroad 420bat. Sama taximeter firma. Edellinen trippi minivan-paikka 150bat. Jätinköhän tippiä,,,,en muista:)


      • Kumi jalka
        800 baht viimeksi kirjoitti:

        ikinä nähnyt Phuketin kentällä taksia jossa on mittari...Bangkokissa on mutta että Phuketissa jossa valtaosa autoista ovat siviiliauton näköisiä ...ei siis taksimaalauksia? Täten en usko kovin helposti näuitä 380 baht juttuja Patongille asti? Pelkästään Patong-Bangthao maksoi 500 baht ja matka on 1/3 osa tuosta matkasta?

        http://www.google.com/search?sourceid=ie7&q=taximeter-phuket.com&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_fiFI391FI391#hl=fi&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW_fiFI391FI391&&sa=X&ei=KxpjTdy8O8GCOtrmsMUN&ved=0CCgQBSgA&q=phuket-taximeter.com&spell=1&fp=eba4fad37030c6e3


        Hinnan sai lentoasemalla TAXI-kopilla lähtiessä, mutta autossa oli myös mittari, joka lopuksi näytti jotakauinkin samaa.


      • Kusti polkee

      • tuollaiset tipit
        kitewind kirjoitti:

        ollut iät ja ajat.
        Tyytyväisenä hinnasta ja palvelusta maksan enemmän ja päinvastoin.
        Kuski ei määrää hintaa Taximeterillä joten ei pysty kusettamaan ja tuohon 380 bahtin hintaan olin tosiaan
        tyytyväinen ja palvelu hyvää.

        Juuri tuollaiset tippien maksajat ovat saaneet Phuketin taksi ym hinnat pilviin. Hyvä kite Wind olet loistava esimerkki tyhmyydestä.


      • hintataso
        Kusti polkee kirjoitti:

        Mikä on tämänhetken hintatasot?
        Joko Phuketin taximafia saatu aisoihin?

        Juuri Kite Wind (suom Pieru Tuuli) tyyppisten phuketin kävijöiden takia taksien hinnat korkealla. Ei ole taksimafiaa vaan idiootti turisteja ylisuurine tippeineen jotka ovat opettaneet taksikuskit pyytämään kohtuuttomia hintoja.
        Kannatta lukea suurella varauksella ko. herran phuketin kirjoituksia, kyllä suomi baarit hra tuntee, siihen se jääkin.


      • 36
        hintataso kirjoitti:

        Juuri Kite Wind (suom Pieru Tuuli) tyyppisten phuketin kävijöiden takia taksien hinnat korkealla. Ei ole taksimafiaa vaan idiootti turisteja ylisuurine tippeineen jotka ovat opettaneet taksikuskit pyytämään kohtuuttomia hintoja.
        Kannatta lukea suurella varauksella ko. herran phuketin kirjoituksia, kyllä suomi baarit hra tuntee, siihen se jääkin.

        Kitewind on kyllä suomeksi LEIJA PIERU mutta samaahan se tarkoittaa.


      • kuis on
        36 kirjoitti:

        Kitewind on kyllä suomeksi LEIJA PIERU mutta samaahan se tarkoittaa.

        Eiköhän se kuitenkin ole LeijaTuuli.


      • Kusti polkee kirjoitti:

        Mikä on tämänhetken hintatasot?
        Joko Phuketin taximafia saatu aisoihin?

        Aina ei ole Taximeterillä autoja vapaana. Kentällä heti terminaalin ulkopuolella on ständejä josta saa ison auton Karonille 650B.

        Karonilla / Katalla hinta on 200B, olipa matka mikä tahansa. Eivät lähteny halvemmalla, eli kartelli toimii.


      • wind....
        kuis on kirjoitti:

        Eiköhän se kuitenkin ole LeijaTuuli.

        wind 0 tuuli ja pieru englanniksi siististi sanottuna wind


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe