Elonva pistos IVF

elonvatar

Onko kellään kokemuksia uudesta Elonva injektionesteestä ivf hoidoissa? Ensimmäinen hoito meillä nyt käynnissä ja tyytyväinen ainakin siihen että saan tätä kokeilla, sillä 1 pistos korvaa ennen käytetyt viikon ajan pistelyt.

7

3445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidiksi haaveileva

Meillä on kans eka ivf hoitokerta menossa ja Elonvalla aloitettiin. Tuntui tosi iisiltä kun vaan oli kertapistos, mut tällä hetkellä pistän lisää ja kahdella eri pistoksella mennään. Ootko sinä pistellyt jotain muitakin tähän mennessä vai onko vielä niin alussa?

• elonvatar

Pistin Elonvan 5 päivää sitten ja tänään pitäisi pistää ensimmäinen Orgalutran, eli ns. jarrupiikki. Ensimmäinen ultra on ylihuomenna, missä katsotaan montako munasolua on lähtenyt kasvamaan. Olen ihmetellyt, kun siitä Elonvasta ei ole tullut mitään tuntemuksia, että vaikuttaakohan se ollenkaan? Vai kuuluukohan se asiaan ettei tunnu miltään..? Pistämistä jännitin kovasti, mutta onnistuin itse hyvin pistämään eikä se sattunut ollenkaan ja se ruiskukin oli hyvä itsetakaisinvetäytyvän piikin ansiosta. Orgalutran piikki näyttäisi olevan hieman erilainen ja pisto ohjeetkin poikkeavat vähän.. saa nähdä kuinka sen pistäminen onnistuu.
        Mitä kahta muuta sinä pistät?

• äidiksi haaveileva
        elonvatar kirjoitti:

Pistin Elonvan 5 päivää sitten ja tänään pitäisi pistää ensimmäinen Orgalutran, eli ns. jarrupiikki. Ensimmäinen ultra on ylihuomenna, missä katsotaan montako munasolua on lähtenyt kasvamaan. Olen ihmetellyt, kun siitä Elonvasta ei ole tullut mitään tuntemuksia, että vaikuttaakohan se ollenkaan? Vai kuuluukohan se asiaan ettei tunnu miltään..? Pistämistä jännitin kovasti, mutta onnistuin itse hyvin pistämään eikä se sattunut ollenkaan ja se ruiskukin oli hyvä itsetakaisinvetäytyvän piikin ansiosta. Orgalutran piikki näyttäisi olevan hieman erilainen ja pisto ohjeetkin poikkeavat vähän.. saa nähdä kuinka sen pistäminen onnistuu.
        Mitä kahta muuta sinä pistät?

Mä aloitin kans Orgalutran viime viikon keskiviikkona ja eka ultra mulla oli perjantaina. Munasoluja oli lääkärin mukaan kasvanut "paljon" pieniä ja muutamia isoja, suurin 13 milliä (vaadittava koko on kuulemma vähintään 17 milliä, joita voidaan kerätä). Lisäkasvuun sain Puregon nimistä hormoonia pistoksina 200 yksikköä/pv kolmena päivänä peräkkäin. Pistetään sellasella "kynällä", on tosi helppo käyttää. Nyt on sitte kaikki kasvuhormoonit laitettu ja myös "jarrua", saas nähdä mikä on tuomio kun h uomenna mulla on toinen ultra. Toivottavasti on jo kasvua tapahtunut tarpeeksi ja saamme ajan loppuviikoksi tai ens viikon alkuun Taysiin.

Onko sulla ollut vaikeuksia saada Orgalutrania? Mulle meinaan alunperin määrättiin Cetrotide nimistä pistosta, mutta oli loppu satakunnan alueelta ja myöskin kuulemma tukusta ja maahantuojalta. Cetrotiden vastaava lääke on Orgalutran ja sitä onnistuin saamaan viimeiset 4 piikkiä naapurikaupungista. Kun sitten tarvittiinkin lisää Orgalutrania niin eipä ollut saatavilla sitäkään enää mistään. Lääkärikin jo sanoi että hoito on keskeytettävä, koska lääkettä ei ole saatavilla. Minähän tästä sisuuntuneena ja en todellakaan valmiina luovuttamaan päätin, että "metsästän" lääkkeitä vaikka kuinka kaukaa. Jouduin soittelemaan apteekkeja 150 km säteellä ja kaikki myivät ei oota. Kunnes yhdessä apteekissa oli varastossa vielä jäljellä kyseistä lääkettä ja sinnehän mä riensin heti paikalla. Homma jatkui taas, onneksi ja nyt vaan odotellaan huomista ultraa onnellisena pumpattuna täyteen hormooneja...:)

• elonvatar
        äidiksi haaveileva kirjoitti:

Mä aloitin kans Orgalutran viime viikon keskiviikkona ja eka ultra mulla oli perjantaina. Munasoluja oli lääkärin mukaan kasvanut "paljon" pieniä ja muutamia isoja, suurin 13 milliä (vaadittava koko on kuulemma vähintään 17 milliä, joita voidaan kerätä). Lisäkasvuun sain Puregon nimistä hormoonia pistoksina 200 yksikköä/pv kolmena päivänä peräkkäin. Pistetään sellasella "kynällä", on tosi helppo käyttää. Nyt on sitte kaikki kasvuhormoonit laitettu ja myös "jarrua", saas nähdä mikä on tuomio kun h uomenna mulla on toinen ultra. Toivottavasti on jo kasvua tapahtunut tarpeeksi ja saamme ajan loppuviikoksi tai ens viikon alkuun Taysiin.

Onko sulla ollut vaikeuksia saada Orgalutrania? Mulle meinaan alunperin määrättiin Cetrotide nimistä pistosta, mutta oli loppu satakunnan alueelta ja myöskin kuulemma tukusta ja maahantuojalta. Cetrotiden vastaava lääke on Orgalutran ja sitä onnistuin saamaan viimeiset 4 piikkiä naapurikaupungista. Kun sitten tarvittiinkin lisää Orgalutrania niin eipä ollut saatavilla sitäkään enää mistään. Lääkärikin jo sanoi että hoito on keskeytettävä, koska lääkettä ei ole saatavilla. Minähän tästä sisuuntuneena ja en todellakaan valmiina luovuttamaan päätin, että "metsästän" lääkkeitä vaikka kuinka kaukaa. Jouduin soittelemaan apteekkeja 150 km säteellä ja kaikki myivät ei oota. Kunnes yhdessä apteekissa oli varastossa vielä jäljellä kyseistä lääkettä ja sinnehän mä riensin heti paikalla. Homma jatkui taas, onneksi ja nyt vaan odotellaan huomista ultraa onnellisena pumpattuna täyteen hormooneja...:)

Aikalailla samoilla lääkkeillä näköjään mennään :) Tänään oli ultra ja sain myös Puregonia pistettäväksi, kahtena päivänä 150 yksikköä. Yhteensä löytyi 7kpl munarakkuloita, n. 14 millisiä oli hyvin näkyvillä ja lääkäri sanoi että pienempiä oli kanssa jonkun verran.
        Orgalutran on myöskin täällä pääkaupunkiseudulla apteekeista loppu, ei saa kuulema tukustakaan toistaiseksi. Onneksi sain sitä tarvittavan määrän lapsettomuusklinikaltamme.
        Ensi maanantaina on sitten punktio...

• x
        elonvatar kirjoitti:

Aikalailla samoilla lääkkeillä näköjään mennään :) Tänään oli ultra ja sain myös Puregonia pistettäväksi, kahtena päivänä 150 yksikköä. Yhteensä löytyi 7kpl munarakkuloita, n. 14 millisiä oli hyvin näkyvillä ja lääkäri sanoi että pienempiä oli kanssa jonkun verran.
        Orgalutran on myöskin täällä pääkaupunkiseudulla apteekeista loppu, ei saa kuulema tukustakaan toistaiseksi. Onneksi sain sitä tarvittavan määrän lapsettomuusklinikaltamme.

onko teistä kukaan Helsingin naistenklinikalla hoidoissa?
        Mitä lääkkeet on tulleet maksamaan,onko se omavastuu noin 600 euroa?
        Elonvan hintako yli 700 euroa ilman omavastuuta?

• äidiksi haaveileva
        x kirjoitti:

onko teistä kukaan Helsingin naistenklinikalla hoidoissa?
        Mitä lääkkeet on tulleet maksamaan,onko se omavastuu noin 600 euroa?
        Elonvan hintako yli 700 euroa ilman omavastuuta?

Ei oo kokemusta naistenklinikasta vaan satakunnan keskussairaalasta. Hyvin on menny sielläkin ja tosi kivat lääkärit ja hoitsut. Mitä lääkkeiden hintoihin tulee niin mulla on palanut rahaa vähän yli 1100 euroa (siis näistä on jo kelan korvaukset laskettu). Tällä hetkellä kelan omavastuu katto on noin 670 euroa, just tänään kalttelin kelan sivuilta ja lähetin kuitit postissa hakemuksen kera. Kelan toiminnan hitauden tietäen, yli meneviä rahoja saa odotella varmaan tosi kauan. Yliopiston apteekista ostin elonvaa pari viikkoa sitten ja hinta oli ilman omavastuuta 740,33 euroa. Aika moisia summia, ihan on hirvittänyt.

• äidiksi haaveileva
        elonvatar kirjoitti:

Mulla oli toisessa ultrassa jo tarpeeksi isoja munarakkuloita ja punktio jo nyt perjantaina. Tänään piti vielä pistää pregnyl 10 000 yksikköä ja sitte saa piikitykset jäädä (toivottavasti lopullisesti). Jännittää aivan sairaasti se punktio, kun menin hölmö vielä lukemaan täältä netistä joitain kauhutarinoita. Moni oli ollut tosi kipeenä punktion jälkeen ja kipulääkkeet ei olleet kaikille ees tehonneet. No, yritän rauhotella itseäni ajattelemalla, et jokainen kokee sen omalla tavallaan ja jos kaiken tän jälkeen lopputulos ois oma pieni käärö sylissä niin sanoisin että on sen vaivan arvoista. Tsemppiä sulle kans punktioon ja kattellaan kuis käy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe