Ivy-league koulut, ja stipendit

American dream

Olen nyt lukion toisella, eli 17-vuotias ja minulla on tällähetkellä keskiarvo n. 8,8 ja menen lukion jälkeen yliopistoon opiskelemaan lakitiedettä. Olen vain miettinyt että haluaisin vuodeksi vaihtoon Ivy-league kouluihin, mutta en vain ole varma saako yliopistoilta stipendejä niihin ?

5

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fineria

Yliopistoilla on yleensä muutamia vaihtokohteita jenkkeihin, mutta tuskinpa mikään Suomen yliopistoista tekee vaihtoyhteistyötä Ivy league -koulujen kanssa, sieltä kun tuskin olisi kovin moni tulossa tänne vaihtoon... Koska yliopistot tarjoavat useita vaihtoehtoja vaihtokohteiksi (myös jenkkeihin), en usko että mikään Suomen yliopisto lähtisi yhden opiskelijan toiveesta opintoja ulkomailla kustantamaan. Voit tietenkin itse yrittää löytää tukijoita/stipendin antajia, mutta esim. ulkomaisissa stipendeissä hakijoiden määrä on varmasti aika kova. Yksi mahdollisuus on tietenkin itse hankkia vaihtopaikka, mikä tietenkin maksaa (esim. Harvard Lawssa vuoden lukukausimaksut 45450 dollaria keskimääräiset asumiskustannukset (huone, kirjat jne.) 24650 dollaria.)

• dastrt4

UCL, Imperial, jne. monet muutkin prittiyliobistot tarjoavat insinöörikursseja, jossa ollaan vuoden MIT:ssä. MIT ei kuitenkaan ole Ivy-liigaassa, mutta samaa tasoa.

Jenkkiyliopistot ovat muutenkin perseestä, ainakin undergraduate-tasolla. Tosi kallis ja on muutenkin kaikki aika eri lailla siellä USA:ssa.

• 11

saa vastinetta rahoilleen. Tyota on tehtava, jos ei pysy tahdissa mukana, potkitaan pois. Mihinkohan perustit kommenttisi, ei ainakaan kokemukseen.

• Student_Alpha

^11

Ja sinullahan ilmeisesti on kokemusta? Harvardissa ei ainakaan ketään kiinnostanut opiskelu ja läksyjä luettiin kun haluttiin. Yliopistonuorten pääasiallinen elämäntavoite tuntuu muuten olevan biletys eikä opiskelu...

Ja jos hyvät koulut haluaa, niin Suomihan on tunnettu korkeasta koulutustasostaan. Aalto-yliopistoon vaan.

• Yksi näkökulma

Valitettavasti vain sinänsä hyvässä maineessa olevalla suomalaisella koulutuksella ei ole paljoa merkitystä kansainvälisillä työmarkkinoilla, joilla monesti - niin valitettavaa kuin se onkin - ratkaisee paljon se käydyn koulun nimi. Jos kilpailet samasta työpaikasta sellaisen kaverin kanssa, jolla on paperit Harvardista, niin luultavasti se kaveri sen työpaikan saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      278
      10189
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      232
      5901
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5374
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      90
      5003
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      17
      3301
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      5
      2672
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2562
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2404
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2214
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      381
      2171
    Aihe