Ivy-league koulut, ja stipendit

American dream

Olen nyt lukion toisella, eli 17-vuotias ja minulla on tällähetkellä keskiarvo n. 8,8 ja menen lukion jälkeen yliopistoon opiskelemaan lakitiedettä. Olen vain miettinyt että haluaisin vuodeksi vaihtoon Ivy-league kouluihin, mutta en vain ole varma saako yliopistoilta stipendejä niihin ?

5

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fineria

      Yliopistoilla on yleensä muutamia vaihtokohteita jenkkeihin, mutta tuskinpa mikään Suomen yliopistoista tekee vaihtoyhteistyötä Ivy league -koulujen kanssa, sieltä kun tuskin olisi kovin moni tulossa tänne vaihtoon... Koska yliopistot tarjoavat useita vaihtoehtoja vaihtokohteiksi (myös jenkkeihin), en usko että mikään Suomen yliopisto lähtisi yhden opiskelijan toiveesta opintoja ulkomailla kustantamaan. Voit tietenkin itse yrittää löytää tukijoita/stipendin antajia, mutta esim. ulkomaisissa stipendeissä hakijoiden määrä on varmasti aika kova. Yksi mahdollisuus on tietenkin itse hankkia vaihtopaikka, mikä tietenkin maksaa (esim. Harvard Lawssa vuoden lukukausimaksut 45450 dollaria keskimääräiset asumiskustannukset (huone, kirjat jne.) 24650 dollaria.)

    • dastrt4

      UCL, Imperial, jne. monet muutkin prittiyliobistot tarjoavat insinöörikursseja, jossa ollaan vuoden MIT:ssä. MIT ei kuitenkaan ole Ivy-liigaassa, mutta samaa tasoa.

      Jenkkiyliopistot ovat muutenkin perseestä, ainakin undergraduate-tasolla. Tosi kallis ja on muutenkin kaikki aika eri lailla siellä USA:ssa.

      • 11

        saa vastinetta rahoilleen. Tyota on tehtava, jos ei pysy tahdissa mukana, potkitaan pois. Mihinkohan perustit kommenttisi, ei ainakaan kokemukseen.


    • Student_Alpha

      ^11

      Ja sinullahan ilmeisesti on kokemusta? Harvardissa ei ainakaan ketään kiinnostanut opiskelu ja läksyjä luettiin kun haluttiin. Yliopistonuorten pääasiallinen elämäntavoite tuntuu muuten olevan biletys eikä opiskelu...

      Ja jos hyvät koulut haluaa, niin Suomihan on tunnettu korkeasta koulutustasostaan. Aalto-yliopistoon vaan.

      • Yksi näkökulma

        Valitettavasti vain sinänsä hyvässä maineessa olevalla suomalaisella koulutuksella ei ole paljoa merkitystä kansainvälisillä työmarkkinoilla, joilla monesti - niin valitettavaa kuin se onkin - ratkaisee paljon se käydyn koulun nimi. Jos kilpailet samasta työpaikasta sellaisen kaverin kanssa, jolla on paperit Harvardista, niin luultavasti se kaveri sen työpaikan saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      142
      8645
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      64
      1231
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      141
      1041
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      805
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    10. 45
      757
    Aihe