Olin juuri oppinut käyttämään maskeja ja nyt kun kokeilen uudelleen teen jotain väärin enkä ymmärrä nyt enää lainkaan muinka maskit toimii... eli, minulla on valokuva jossa haluaisin tummentaa tiettyä liian vaaleaa kohtaa ja teen seuraavasti:
Dupliatelayer-> seuraavaksi luon maskin-> aktovoin maskin ja edit-> fill white. Tämän jälkeen maski yhä aktivoituna otan pensselin ja maalaan mustalla haluamaani kohtaan, mutta kuvassa ei näy mitään eroa, en saa tehtyä kuvaan lainkaan muutoksia T__T
Sen sijaan jos aktivoin layerin pystyn tekemään kuvaan muutoksia.. mutta eikös maskien pointti ole juuri se, että voin halutessani poistaa vain maskin ja tehty muutos lähtee eikä tarvitse poistaa koko layeria.... Jos joku osaisi auttaa olisin todella onnellinen, olen yrittänyt etsiä netistä apua, mutta turhaan....
Kiitos =)
MASKIEN KÄYTTÖ APUA!!
2
691
Vastaukset
- 34 t3t 34t gd gdf
tupaltua leijerin, maskaat sen ja teet siihen leijeriin mitä teet. ja jos sulla vino pino leijereitä alla, ne pitää joko flätätä tai mieluummin niputtaa ja sitten kopsata uudelle tasolle, jota sitten suttaa maskeillas miten suttaat.
mitenkä sen nyt parhaiten selittäis. Maskitila ei varsinaisesti tee muuta kuin valinnan kuten lassotyökalukin. Hieman monipuolisemmalla tavalla kuten gradient brush työ kaluilla. Tee maskitilassa haluttu alue. Poistu maskitilasta alue muuttuu valinnaksi. Tee tarvittaessa invert eli käännä valinta. Valinta alue huomio siis läpinäkyvyyden. Layer valikosta nappi clipping mask jos muistan oikein halutulle layerille. Eli poistaa kuvasta valitun alueen ilman että tuhoaa layeria. Valintaa voi käyttää uuteen layeriin ja maalata siihen vaikka punaisella. Valinnan voi myös tallentaa myöhempää käyttöä varten. Save selections. Siinä pika opas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581