Olin juuri oppinut käyttämään maskeja ja nyt kun kokeilen uudelleen teen jotain väärin enkä ymmärrä nyt enää lainkaan muinka maskit toimii... eli, minulla on valokuva jossa haluaisin tummentaa tiettyä liian vaaleaa kohtaa ja teen seuraavasti:
Dupliatelayer-> seuraavaksi luon maskin-> aktovoin maskin ja edit-> fill white. Tämän jälkeen maski yhä aktivoituna otan pensselin ja maalaan mustalla haluamaani kohtaan, mutta kuvassa ei näy mitään eroa, en saa tehtyä kuvaan lainkaan muutoksia T__T
Sen sijaan jos aktivoin layerin pystyn tekemään kuvaan muutoksia.. mutta eikös maskien pointti ole juuri se, että voin halutessani poistaa vain maskin ja tehty muutos lähtee eikä tarvitse poistaa koko layeria.... Jos joku osaisi auttaa olisin todella onnellinen, olen yrittänyt etsiä netistä apua, mutta turhaan....
Kiitos =)
MASKIEN KÄYTTÖ APUA!!
2
640
Vastaukset
- 34 t3t 34t gd gdf
tupaltua leijerin, maskaat sen ja teet siihen leijeriin mitä teet. ja jos sulla vino pino leijereitä alla, ne pitää joko flätätä tai mieluummin niputtaa ja sitten kopsata uudelle tasolle, jota sitten suttaa maskeillas miten suttaat.
mitenkä sen nyt parhaiten selittäis. Maskitila ei varsinaisesti tee muuta kuin valinnan kuten lassotyökalukin. Hieman monipuolisemmalla tavalla kuten gradient brush työ kaluilla. Tee maskitilassa haluttu alue. Poistu maskitilasta alue muuttuu valinnaksi. Tee tarvittaessa invert eli käännä valinta. Valinta alue huomio siis läpinäkyvyyden. Layer valikosta nappi clipping mask jos muistan oikein halutulle layerille. Eli poistaa kuvasta valitun alueen ilman että tuhoaa layeria. Valintaa voi käyttää uuteen layeriin ja maalata siihen vaikka punaisella. Valinnan voi myös tallentaa myöhempää käyttöä varten. Save selections. Siinä pika opas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131236- 2321226
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2671098Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81999- 141990
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179983Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15979Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33832- 74829