MASKIEN KÄYTTÖ APUA!!

apppuaaaaaaaaaaaaaaa

Olin juuri oppinut käyttämään maskeja ja nyt kun kokeilen uudelleen teen jotain väärin enkä ymmärrä nyt enää lainkaan muinka maskit toimii... eli, minulla on valokuva jossa haluaisin tummentaa tiettyä liian vaaleaa kohtaa ja teen seuraavasti:

Dupliatelayer-> seuraavaksi luon maskin-> aktovoin maskin ja edit-> fill white. Tämän jälkeen maski yhä aktivoituna otan pensselin ja maalaan mustalla haluamaani kohtaan, mutta kuvassa ei näy mitään eroa, en saa tehtyä kuvaan lainkaan muutoksia T__T

Sen sijaan jos aktivoin layerin pystyn tekemään kuvaan muutoksia.. mutta eikös maskien pointti ole juuri se, että voin halutessani poistaa vain maskin ja tehty muutos lähtee eikä tarvitse poistaa koko layeria.... Jos joku osaisi auttaa olisin todella onnellinen, olen yrittänyt etsiä netistä apua, mutta turhaan....

Kiitos =)

2

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34 t3t 34t gd gdf

tupaltua leijerin, maskaat sen ja teet siihen leijeriin mitä teet. ja jos sulla vino pino leijereitä alla, ne pitää joko flätätä tai mieluummin niputtaa ja sitten kopsata uudelle tasolle, jota sitten suttaa maskeillas miten suttaat.

• mitenkä sen nyt parhaiten selittäis. Maskitila ei varsinaisesti tee muuta kuin valinnan kuten lassotyökalukin. Hieman monipuolisemmalla tavalla kuten gradient brush työ kaluilla. Tee maskitilassa haluttu alue. Poistu maskitilasta alue muuttuu valinnaksi. Tee tarvittaessa invert eli käännä valinta. Valinta alue huomio siis läpinäkyvyyden. Layer valikosta nappi clipping mask jos muistan oikein halutulle layerille. Eli poistaa kuvasta valitun alueen ilman että tuhoaa layeria. Valintaa voi käyttää uuteen layeriin ja maalata siihen vaikka punaisella. Valinnan voi myös tallentaa myöhempää käyttöä varten. Save selections. Siinä pika opas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pienimäki ei anna haastatteluja

medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      17
      3938
    2. Sinuun ei tehoa mikään

Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      37
      3731
    3. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      22
      3150
    4. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      88
      1951
    5. En tiedä mitä ajatella

Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      1782
    6. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      16
      1669
    7. Hyviä vinkkejä täällä

Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1647
    8. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      245
      1609
    9. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      192
      1159
    10. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      20
      1099
    Aihe