Lisävarusteet: BMW 520d Touring (2011)

Kaikkea ei voi saada

Harkitsen uuden BMW 520d Touring- auton hankkimsta.

Autonmyyjä väitti että tuon hintaluokan autoissa on pakko olla automaattivaihteet, nahka ja navi, jotta auton joskus saa yleensä kaupaksi. www.mobile.de tiesi kertoa että tuossa autossa ja tuolla moottorilla varustetuissa autoissa on tosiaankin automaattivaihteet (90%), nahka (70%) ja navi (95%). Teenkö virheen jos en tilaa noita varusteita (mitää niistä en juuri tarvi)?

Sen sijaan olen kiinnostunut sijoittamaan nuo rahat turvavarusteisiin, joita on tarjolla iso nippu lisähintaan:

1. Onko aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla (eli valvoo etäisyyttä edellä kulkevaan ajoneuvoon, hidastaa ja kiihdyttää) käytännön hyötyä (1610 euroa)? Autonmyyjä itse sanoi että hän ei ottaisi koska järjestelmä ei muka pysäytä autoa vaan hidasta (mikä saattaa tosin säästää hengen).

2. Onko kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä järkevä (540 euroa)? Kaveri sanoi että jos väsyttää niin paljon että ei pysy kaistalla niin ei le mitään syytä olla edes ratissa.

3. Onko kaistavaihdon varoitusjärjestelmä eli kuolleen kulman varoitus (650 euroa) järkevä? Kaveri sanoi että järjestelmä saattaa antaa valheellisen turvallisuuden tunteen koska kaistaa vaihtaessa tulisi varmistaa että kukaan ei ole tulossa takaa eikä luottaa autoon.

4. Ovatko kääntyvät xenon-valot hintansa väärti (1440 euroa)?

5. Onko rengaspainemonitori oikeasti hyödyllinen (320 euroa)?

Mitkä em. varusteista on oikeasti hyödyllisiä? Mihin tärkeysjärjestykseen panisitte nuo turvavarusteet?

22

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kroisos pennonen

      olisi paras jokin Jalta vm. 1960 jotain. Miksi persaukisten pitää täällä naukua.

    • e5mrd6tn7n8y

      ottaa. Navi ja nahat on leluja. Rengaspainemonitori on ok. Toisaalta vaihtaisin renkaat tavallisiin, jolloin ei tarvitse painemonitoriakaan. Muut mainitsemasi varusteet ovat "so what" autoa vaihdettaessa.

    • ......

      ovat hyvä valinta, mutta tehtaalta tilattava navi on täysin turha ja vieläpä erittäin ylihintainen. Järkevämpää on ostaa vaikka Tomtom jos naville on oikeasti käyttöä. Jos rahaa riittää niin kannattaa ottaa vielä ne urheiluistuimet, ovat todella hyvät. Urheiluistuimiin on saatavilla myös puolnahkaverhoilu.

      1. Itse en tykännyt siitä. Tavallinen vakionoepudensäädin on omasta mielestäni parempi.

      2. On se silloin hyvä jos on erittäin väsynyt, mutta todellakin silloin kannattaa pysyä poissa ratista. Omasta mielestäni menee kategoriaan turhat.

      3. Mielestäni se on hyvä, koska jos nyt jostain kumman syystä ei tule päätä käännettyä, niin järjestelmä saattaa pelastaa osumalta

      4. Ehdottomasti ovat. Suosittelen.

      5. Mielestäni on, eikä se edes maksa paljoa.

      • 520dat 2008

        Automaattivaihteisto on kannattaa ottaa, mutta muita en ottaisi.
        Näin tein 2008 mallin kanssa.


        1. Onko aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla (eli valvoo etäisyyttä edellä kulkevaan ajoneuvoon, hidastaa ja kiihdyttää) käytännön hyötyä (1610 euroa)? Autonmyyjä itse sanoi että hän ei ottaisi koska järjestelmä ei muka pysäytä autoa vaan hidasta (mikä saattaa tosin säästää hengen).
        - Riippuu ajoistasi. Itse pidän sitä fiksuna.

        2. Onko kaistalla pysymisen varoitusjärjestelmä järkevä (540 euroa)? Kaveri sanoi että jos väsyttää niin paljon että ei pysy kaistalla niin ei le mitään syytä olla edes ratissa.
        - Kyllä varmasti hyvä, jos on väsynyt. Itse en ottaisi. Olen samaa mieltä kaverisi kanssa.

        3. Onko kaistavaihdon varoitusjärjestelmä eli kuolleen kulman varoitus (650 euroa) järkevä? Kaveri sanoi että järjestelmä saattaa antaa valheellisen turvallisuuden tunteen koska kaistaa vaihtaessa tulisi varmistaa että kukaan ei ole tulossa takaa eikä luottaa autoon.
        - Voisi ollakin hyvä. Kannattaa itse päättää mitä asioita autossa arvostaa.

        4. Ovatko kääntyvät xenon-valot hintansa väärti (1440 euroa)?
        - Ehdottomasti hyvät. Tulee business-paketissa.

        5. Onko rengaspainemonitori oikeasti hyödyllinen (320 euroa)?
        - Turha.


    • Gona-mies

      Tuo Navi näyttää olevan semmoinen joka on melkein kaikissa (järjetön ostos jos samalla hintaa saa 22 kplTomTomia).

      Miten jos ostaa alpinweiss (ei metalli) ja kangaspenkit, mutta navin kanssa niin mitenkähän semmoinen kaupaksi menee?

      • 1234543

        menee varmasti kaupaksi. Erittäin tyylikäs väri. Eikös valkoinen ole tällä hetkellä muotiväri? Itse ainakin jättäisin navin ostamatta ja ottaisin nahkapenkit. TomTomilla ja muilla vastaavilla olen aina pärjännyt hyvin, joten itse en tule ostamaan lisävarusteena navia tuohon hintaan mitä se nykyään maksaa.


      • e5m6r7
        1234543 kirjoitti:

        menee varmasti kaupaksi. Erittäin tyylikäs väri. Eikös valkoinen ole tällä hetkellä muotiväri? Itse ainakin jättäisin navin ostamatta ja ottaisin nahkapenkit. TomTomilla ja muilla vastaavilla olen aina pärjännyt hyvin, joten itse en tule ostamaan lisävarusteena navia tuohon hintaan mitä se nykyään maksaa.

        on ihan perseestä autossa. Sitä ei osta kukaan käytettynä


      • .....
        e5m6r7 kirjoitti:

        on ihan perseestä autossa. Sitä ei osta kukaan käytettynä

        Kyllä muuten ostaa. Aja sinä sillä punaisella Tojolla ja ole hiljaa.

        Valkoinen on muutenkin aika yleinen väri mm. Bemareissa, Audeissa, Porscheissa ja muissa tyylikkäissä autoissa.


    • äiti tuu pyyhkimään

      Jos ei itse tiedä mitä autossaa tarvitsee tai mitä haluaa, niin on asiat huonolla mallilla.
      Huono ja tyhmä myyjä olisikin jos ei kalliita lisävarusteita tyhmälle yrittäsi kaupitella.

      • Gona-mies

        No, kerrotko sitten meile muille kannattaako ostaa navia jos ei tarvitse. Autonmyyjä sanoo että kannattaa ostaa tuon hintaluokan autoihin (jälleenmyyntiä varten), tämän palstan lukijat sanoo ettei kannata. Autokauppias sanoi että vähän sama asia kuin auto ilman ilmastointia ei liiku mihinkään. 95% BMW 520d Touringin omistajista hankii sen navin eli siitä voi päätellä etta Bemari-kuskit arvostaa navia niin paljon että he ovat valmiit siitä maksamaan 22 kertaa enemmuan kuin Tom Tomista.

        Olen taas markkinoilla kolmen vuoden päästä tyrkyttämässä autoa missä ei ole navia. Mutta toisaalta tuo navi olisi kolmen vuoden päästä ihan museokamaa. Ja eikä kukaan kysellyt nykyisenkään auton navin perään. Ja hyvin meni kaupaksi ilman navia.


      • siniset silmät
        Gona-mies kirjoitti:

        No, kerrotko sitten meile muille kannattaako ostaa navia jos ei tarvitse. Autonmyyjä sanoo että kannattaa ostaa tuon hintaluokan autoihin (jälleenmyyntiä varten), tämän palstan lukijat sanoo ettei kannata. Autokauppias sanoi että vähän sama asia kuin auto ilman ilmastointia ei liiku mihinkään. 95% BMW 520d Touringin omistajista hankii sen navin eli siitä voi päätellä etta Bemari-kuskit arvostaa navia niin paljon että he ovat valmiit siitä maksamaan 22 kertaa enemmuan kuin Tom Tomista.

        Olen taas markkinoilla kolmen vuoden päästä tyrkyttämässä autoa missä ei ole navia. Mutta toisaalta tuo navi olisi kolmen vuoden päästä ihan museokamaa. Ja eikä kukaan kysellyt nykyisenkään auton navin perään. Ja hyvin meni kaupaksi ilman navia.

        jälleenmyyntiä ajaten. Se verran olen uusia autoja vaihdellut, että voin sanoa varmuudella, että lisävarusteet maksetaan sen yhden kerran uuteen autoon ja kalliisti ja vaihdossa niistä ei hyvitä käytännössä mitään. Tuo kauppias joka tuollaisia argumenttejä kertoo, kannattaa kiertää kaukaa.
        Ilmastointi on ainoa varuste joka on "välttämätön" varuste tänä päivänä, mutta ei taida sellaista autoa uutana saada jossa sitä ei olisi. Navigaattori on järjettömän kallis lisävarusteena ja näitä huippu tomitomeja saa kymmenen sillä hinnalla. Tuo väite 95% navin ottajista on suurin vale mitä viimeaikoina olen kuullut.


      • osta Tojo suit you
        Gona-mies kirjoitti:

        No, kerrotko sitten meile muille kannattaako ostaa navia jos ei tarvitse. Autonmyyjä sanoo että kannattaa ostaa tuon hintaluokan autoihin (jälleenmyyntiä varten), tämän palstan lukijat sanoo ettei kannata. Autokauppias sanoi että vähän sama asia kuin auto ilman ilmastointia ei liiku mihinkään. 95% BMW 520d Touringin omistajista hankii sen navin eli siitä voi päätellä etta Bemari-kuskit arvostaa navia niin paljon että he ovat valmiit siitä maksamaan 22 kertaa enemmuan kuin Tom Tomista.

        Olen taas markkinoilla kolmen vuoden päästä tyrkyttämässä autoa missä ei ole navia. Mutta toisaalta tuo navi olisi kolmen vuoden päästä ihan museokamaa. Ja eikä kukaan kysellyt nykyisenkään auton navin perään. Ja hyvin meni kaupaksi ilman navia.

        et ole Bmw:n arvoinen kuski, etkä sovi merkin omistajaksi.


      • Tyhmää jymäytetään
        siniset silmät kirjoitti:

        jälleenmyyntiä ajaten. Se verran olen uusia autoja vaihdellut, että voin sanoa varmuudella, että lisävarusteet maksetaan sen yhden kerran uuteen autoon ja kalliisti ja vaihdossa niistä ei hyvitä käytännössä mitään. Tuo kauppias joka tuollaisia argumenttejä kertoo, kannattaa kiertää kaukaa.
        Ilmastointi on ainoa varuste joka on "välttämätön" varuste tänä päivänä, mutta ei taida sellaista autoa uutana saada jossa sitä ei olisi. Navigaattori on järjettömän kallis lisävarusteena ja näitä huippu tomitomeja saa kymmenen sillä hinnalla. Tuo väite 95% navin ottajista on suurin vale mitä viimeaikoina olen kuullut.

        Eli navi ei olekaan niin välttämätön kuin BMW-kauppias antaa ymmärtää. Luulin että pyörii samassa sarjassa ilmastoinnin kanssa. Vaikka 95% ottaa navin:

        www.mobile.de kertoo että markkinoilla oli eilen (19.2.2011) myytävänä:

        - vm. 2010 391 kpl BMW 520d Touring- autoja, joissa 98%:ssa navi
        - vm. 2009-2010 671 kpl autoja, joissa 95%:ssa navi
        - vm. 2005-2010 3241 kpl autoja, joissa 88%:ssa navi


      • ----
        Tyhmää jymäytetään kirjoitti:

        Eli navi ei olekaan niin välttämätön kuin BMW-kauppias antaa ymmärtää. Luulin että pyörii samassa sarjassa ilmastoinnin kanssa. Vaikka 95% ottaa navin:

        www.mobile.de kertoo että markkinoilla oli eilen (19.2.2011) myytävänä:

        - vm. 2010 391 kpl BMW 520d Touring- autoja, joissa 98%:ssa navi
        - vm. 2009-2010 671 kpl autoja, joissa 95%:ssa navi
        - vm. 2005-2010 3241 kpl autoja, joissa 88%:ssa navi

        on aika paljon halvempi kuin Suomessa. Kovinkaan monessa Suomi 520d:ssä ei ole navia, eikä edes 530d:ssä.


      • 520dat 2008
        Tyhmää jymäytetään kirjoitti:

        Eli navi ei olekaan niin välttämätön kuin BMW-kauppias antaa ymmärtää. Luulin että pyörii samassa sarjassa ilmastoinnin kanssa. Vaikka 95% ottaa navin:

        www.mobile.de kertoo että markkinoilla oli eilen (19.2.2011) myytävänä:

        - vm. 2010 391 kpl BMW 520d Touring- autoja, joissa 98%:ssa navi
        - vm. 2009-2010 671 kpl autoja, joissa 95%:ssa navi
        - vm. 2005-2010 3241 kpl autoja, joissa 88%:ssa navi

        Saksassa autot yleensäkin ovat paremmin varusteltuja johtuen halvemmista hinnoista.
        Autot ja lisävarusteet.
        Olisi mukava saada samanlainen tilasto Suomen myynneistä.
        Epäilen navin olevan hieman huonommin edustettuna Suomen tilastoissa.


      • --------------------
        Tyhmää jymäytetään kirjoitti:

        Eli navi ei olekaan niin välttämätön kuin BMW-kauppias antaa ymmärtää. Luulin että pyörii samassa sarjassa ilmastoinnin kanssa. Vaikka 95% ottaa navin:

        www.mobile.de kertoo että markkinoilla oli eilen (19.2.2011) myytävänä:

        - vm. 2010 391 kpl BMW 520d Touring- autoja, joissa 98%:ssa navi
        - vm. 2009-2010 671 kpl autoja, joissa 95%:ssa navi
        - vm. 2005-2010 3241 kpl autoja, joissa 88%:ssa navi

        Katsoin nettiautosta BMW 520d Touringit vm.2005 eteenpäin, joka viidennessä oli navi. Ehkä hinnat alkaen- mallin hankkijat eivät niinkään arvosta yli kolmen tonnin navia täällä Suomessa.

        Itse ottaisin tuohon seuraavat varusteet Business paketin lisäksi:
        - Metalliväri, ei ainakaan valkoista
        - nahkasisusta, on se vaan niin paljon parempi ja laadukkaamman tuntuinen kun joku kangaskuosi
        - Automaatti, kuka oikeasti jaksaa veivata dieseliä manuaalina? Ehkä jopa sport versio, kun ei maksa kuin pari hunttia enemmän kuin normaali ja kai niillä läpysköillä voi joskus itseään viihdyttää
        - Takaluukun automatiikka, oikeasti kätevä varuste
        - Hifi-kajarit, bemarin vakiot ei ole mitkään erikoiset.
        - M-ratti
        - Jos rahaa, niin puhelimen bluetooth comfort istuimet

        Noistakin tulee jo 11 000€, niin alkaisihan sitä katsomaan mitä oikeasti tarvitsee.

        Mitä en ainakaan ottaisi:
        - Navi, keskinkertaisesta tekellestä 2500-3200€, aika paljon
        - DVD systeemit taakse, sama kuin edellä

        Varusteet ostetaan uuteen autoon, myydessä niistä ei kyllä saa läheskään samaa hintaa takaisin. Sitä sun kiesiä kuitenkin verrataan nettiauton halvimpaan saman vuosimallin menopeliin eikä varustteet peippaa useamman tonnin hintaeroa.


      • kannata mitään
        Gona-mies kirjoitti:

        No, kerrotko sitten meile muille kannattaako ostaa navia jos ei tarvitse. Autonmyyjä sanoo että kannattaa ostaa tuon hintaluokan autoihin (jälleenmyyntiä varten), tämän palstan lukijat sanoo ettei kannata. Autokauppias sanoi että vähän sama asia kuin auto ilman ilmastointia ei liiku mihinkään. 95% BMW 520d Touringin omistajista hankii sen navin eli siitä voi päätellä etta Bemari-kuskit arvostaa navia niin paljon että he ovat valmiit siitä maksamaan 22 kertaa enemmuan kuin Tom Tomista.

        Olen taas markkinoilla kolmen vuoden päästä tyrkyttämässä autoa missä ei ole navia. Mutta toisaalta tuo navi olisi kolmen vuoden päästä ihan museokamaa. Ja eikä kukaan kysellyt nykyisenkään auton navin perään. Ja hyvin meni kaupaksi ilman navia.

        ostaa. Kutakuinkin saman hinnan siitä saa oli romua tai ei, vähän karrikoiden sanoen.
        En totisesti itse ostaisi esim navigaattoria helvetinmoiseen hintaan, niinkuin ne tehdasasenteiset ovat, kun en oikein koskaan liiku paikoissa jossa sitä tarvisisin tai nahkapenkkejä kun tykkään enemmän kankaasta. Hemmetti, itselleni mä sen ostan enkä seuraavalle omistajalle. Toki myyjä myy, lisävarusteissa ne mojovimmat katteet asuu.


      • 525i
        ---- kirjoitti:

        on aika paljon halvempi kuin Suomessa. Kovinkaan monessa Suomi 520d:ssä ei ole navia, eikä edes 530d:ssä.

        Business-navin veroton listahinta on Saksassa ja Suomessa sama, Professional on Suomessa huomattavasti halvempi. Myös nahkaverhoilun veroton hinta on Saksassa ja Suomessa sama.

        Viimeiset e61:t olivat luultavasti normaalia paremmin varusteltuja. Nyt myynnissä olevissa F10:ssä on varmaan paljon esittelyautoja.


    • Kaikkea ei saa

      Tämä keskustelu on oikeastaan aika hölmö jos olen myymässä 5 vuoden päästa autoa jolla on ajettu 140.000km. Ajattelin nimittuain ostaa sen 3 vuoden lisätakuun joka maksaa vain 700 euroa eli mulla olisi 5 vuoden takuu.

      Se mahdollinen ostaja joka on etsii 5 vuotta vanhaa BMW 520d Touringia, jolla on ajettu 140.000km, ei varmaan pane pahaksi jos autossa ei ole navia. Hänelle on varmaan tärkeämpää automaattilaatikko, xenon-valot, parkkitutka taikka automaattinen takaluukku.

    • ===========

      Automaattiloota on asiaa. Sitä ihmiset odottavat tämän hintaluokan autolta. Navi on järjettömän hintainen ja sen ihmiset osavat myöhemmin itse, jos sitä tarvitsevat. Nahkapenkit eivät mielestäni kuulu suomalaiseen ilmastoon. Talvella kylmät, helteellä hiostavat. Jos joskus käytettyä autoa etsiskelen, niin nahkapenkkiset kierrä kaukaa. Kokemusta on kavereiden nahkapenkillisistä autoista ja vain hyvä kotikasvatukseni on estänyt minua haukkumasta niitä omistajilleen.

      • .....

        mielestäni on sellaiset jossa keskiosa on alcantaraa ja reunat nahkaa. Ei hiosta, ei ole liukkaaut eivätkä ole kylmät talvella mutta silti erittäin hienot. Bemuun saa urheiluistuimiin kangas/ nahkaverhoilun. Siinä on keskiosa kangasta ja reunat nahkaa.


      • Kaikkia ei saa

        Kävin aamiaistunnilla BMW-kaupassa, jossa käytettyjen autojen myyjä sanoi että jos pidät autoa esim. 5 vuotta (ja ajat tuon 140.000km) niin ainoa must- lisävaruste tuolle autolle (BMW 520d Touring) on automaattilaatikko, hyvänä kakkosena nahka ja vasta kolmosena navi. Lisäsi myös että navittomuus ei ole hidaste jälleenmyynnille eikä sillä ole juuri vaikutusta hintaankaan. Tuohonko lisää sen että nykyiset navit on 5 vuoden päästä museokamaa ja huutavat päivitystä niin aika nolo investointi oli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      52
      4528
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      149
      4187
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3832
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      125
      3790
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      43
      3615
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      77
      3453
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3021
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2875
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2696
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2394
    Aihe