Huomasin järkytyksekseni pyykkikorissa turkiskuoriaisen toukan! Olen muuttanut tähän asuntoon noin.5kk sitten, eikä tätä ennen ole yhtäkään sattunut silmääni. Vanhempieni asunnossa turkiskuoriaisen toukkia näkyi sillontällöin vähän enemmänkin (sieltä muutin 2 vuotta sitten pois). Sen jälkeen ei ole yhtäkään toukkaa näkynyt ennen tätä. Voinko yhden toukan perusteella pelätä, että nyt niitä elää täälläkin asunnossa? Hain kuitenkin pari viikkoa sitten vanhempieni luota pussillisen vanhoja vaatteitani tänne ja nakkasin ne pyykkikoriin. Olisiko todennäköisempää, että se on peräisin niistä vaatteista? Jos on, eikai ole vaaraa, että toukat leviävät nyt tännekin asuntoon? Toivottavasti se oli vain se yksi ja ainut toukka!
Turkiskuoriaisen toukka pyykkikorissa!
3
1816
Vastaukset
- alivuokralaisia
me muutettiin omaan taloon n.vuosi sitten ja huomasimme pari kuukautta asuttuamme että toukka viisi lattialla.. sitten niit oliki jo armeija.. piiloutuvat lattialistojen taakse ja pimeällä alkavat elämään. Huomasin vaatehuoneestamme että kun laitto valon päälle niin vilinä kävi ja toukat meni piiloon. Meillä kaikki tekstiilit pesuun, sen jälkeen joko jäädytys tai 1,5h yli 70 asteessa (muistaakseni oli 70 astetta) Lisäksi koko talon desinfiointi ja myrkytys lattialistoilla, ja esim, sängylle, sohvalle jne mitä ei voinu pesukoneeseen tunkea. Myrkytys piti uusia 2 viikon ajan 2 päivän välein. Alkoi tuokkia löytyä kuoleena lattialistojen vierestä kun olivat pyrkineet karkuun. HIRVEÄ homma oli mutta nyt ei ole toukkia näkyny... Ohjeet saimme netin kautta, ja siel viel todettiin että välttämättä eivät katoa koskaan, no onneks meil katos =) (koputan puuta) Mutta jos olet yhden löytäny, niin luultavasti niitä on enemmän, ja munia kun ei paljaallla silmällä erota,ainakaan tummista tekstiileistä. Näin saimme meiltä katoamaan, mutta varmasti jollain muitakin vinkkejä, tässä siis yksi... oikotietä onneen ei taida tässä tapauksessa olla. tsemppiä sotaan toukkia vastaan =) !!!!
- ap
Kiitos vinkeistä! tänään itseasiassa löytyi toinenkin.. käppäili lattialistan päällä. Toivottavasti ei ala ilmaantumaan yhtään lisää. Olen kuitenkin muuttamassa tästä kyseisestä asunnosta kolmen kuukauden kuluttua pois, joten pitääkö jokaikinen irtaimisto (vaatteet, jne) sitten jäädyttää tai kuumentaa, ettei madot muuta mukanani uuteen asuntoon? huh, mikä riesa!
- alivuokralaisia
ap kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! tänään itseasiassa löytyi toinenkin.. käppäili lattialistan päällä. Toivottavasti ei ala ilmaantumaan yhtään lisää. Olen kuitenkin muuttamassa tästä kyseisestä asunnosta kolmen kuukauden kuluttua pois, joten pitääkö jokaikinen irtaimisto (vaatteet, jne) sitten jäädyttää tai kuumentaa, ettei madot muuta mukanani uuteen asuntoon? huh, mikä riesa!
Kyllä vaan, oikeassa olet. kaikki tekstiilit on käsiteltävä, matot, verhot, liinavaatteet, vaatteet, sohvat, jne. Munat on niin pieniä ja munivat suoraan tekstiileihin että ongelma seuraa perässäsi, ikävä kyllä =( Ja luulenpa että olet juurikin vanhemmiltasi saanut ne mukaan niissä hakemissasi vaatteeissa. Sama ongelma sitten siirtyy seuraavalle asukkaalle, jos asuntoa ei myrkytetä. Myrkkynä kävi muurahaismyrkky, sen piti sisältää jotain ainetta mutta kun en jaksa nyt muistaa mitä se oli. Kodin terrasta ostin sellasen sinisen litran sumutepullon joka soveltu käytettäväksi myös lemmikkieläinten ollessa talossa. Purkissa luki kyllä erikseen muurahaisille, toukille jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197