Mielipiteitä :)?

täti Moonika

Mitä mieltä nimestä Adanna toisena nimenä..Onko liian "erikoinen" ? En ole ainakaan minä törmännyt tähän..minusta kuullostaa kyllä ihan kivalta.
Ajattelin tälle etunimeksi Emilie tai Mila. Kumpi kävisi paremmin? Saa muitakin ehdotella!

10

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vii.

      Vaikka Adanna onkin erilainen ja vähän prinsessamainen nimi, ei se meilestäni kuulosta keksityltä tai jostain toisesta nimestä väännetyltä.

      Adannan eteen sopisi mielestäni äänteellisesti paremmin Emilie, koska Mila Adannasta tulee helposti "Milaadanna". Muuten olisin Mila-nimen kannalla, koska Emilie on makuuni turhan epäsuomalainen. Tietysti jos lapsella on muun maalaisia sukujuuria, niin se muuttaa tilannetta.

      Tässä vielä muutama etunimiehdotus:

      Elle Adanna
      Ilse Adanna
      Iines Adanna
      Emmi Adanna
      Menni Adanna

      Tai miten olisi kolme nimeä? Esim. Mila Enni/Siri/Aili Adanna

    • ...

      Kirjoititko nimet väärin??? Tarkoitit varmaan
      Milla Adanna
      Emilia Adanna

      Milla on kivempi kuin Emilia, joten laitahan Milla.

      • urwuroiwurwo

        Mila on ihan kunnon nimi. Luistelija Mila Kajas


    • Ricochette

      Adanna oikein kiva! Suorastaan raikas kaikkien Adalmiinojen ja Jasmiinojen jälkeen :)

      Emilie Adanna
      Mila Adanna

      noh, noista etunimistä en oikein tykkää, Mila noista kivempi, mutta itse laittaisin Ellen Adanna.

    • sibyllavon

      Adanna, suosikkini.

    • Eisley

      Totta tosiaan, ei yhtään väännetyn kuuloinen, vaan kaunis ja raikas. Ehkä perusnimet (Ada Anna) Adannan "rungossa" muuttavat nimen tavallisemman kuuloiseksi kuin mitä se edes on. Hyvä nimi siis, lyhyesti. :)

      Itse olisin Mila Adannan kannalla, sillä Mila sopii paremmin suomalaiseen suuhun. Ja muutenkin, Emilie ja Adanna on hiukan liikaa fiineyttä jo. Milan olinkin unohtanut tyystin, myös se on yksinkertaisen kiva, eikä turhan yleinen.

    • ap.

      No niin. Kiitos mielipiteistä. Emilie nimi nyt karsiutu pois, Mila Adanna alkaa varmistua :) Mutta hiukan jäi kummittelemaan tuolla ehdotetut Elle / Ellen Adanna. Saas nähdä vieläkin saa ehdotella :)

      • jjjhhhd

        Etunimeksi joku hiukan tavallisempi, kun toinen nimi on erikoinen. Mila olisi siis mun mielesräni noista parempi vaihtoehto kuin Emilie. Ellen Adannasta tulee mieleen "ellen sitten ole adanna", ja Elle Adanna kuulosta töksähtävältä.
        Pisteet Mila Adannalle :)


    • perhe virtanen

      Adanna on nigerialainen (igbojen) nimi, ja tarkoittaa "isänsä tytär". Hieman hassu täysin suomalaiselle lapselle...

      Samoin Suomessa suosittu Ada on igbojen nimi, tarkoittaa "perheen ensimmäinen tytär".

    • adannanäiti

      Ei ole väliä ett adanna tulee nigeriasta. Sopii hyvin suomalaisellekkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe