Uusi työpaikka, uudet ihmiset & epävarmuus

nuori & vauhdikas

Tuli sitten vaihdettua uusiin toimenkuviin, kun tuli valmistuttua ja aiemman työnantajan kanssa emme löytäneet minulle fiksua työtehtävää organisaatiosta.

Eli uusi työ ja uudet kujeet :) Heti aluksi olen huomannut pientä epäilevyyttä itseäni kohtaan (ymmärrettävää) muiden työntekijöiden osalta. Tosin esimieheni ja henkilöstöpuoli on ottanut minut avoimesti vastaan. Työhön perehtymisen hoidan itse kyselemällä (jopa itsestään selvyyksiä), tekemällä ja opettelemalla. Siis olen aika avoin, sosiaalinen ja toisinaan uber-analyyttinen. Olen tarkasti laskelmoinut mitä paljastan itsestäni, koska työyhteisössä tulee aina antaa itsestään jotain, jotta yhteisö ottaa sinut sisään. Kaikkea ei tosin kannata paljastaa, koska sitä ei saa takaisin. Eli ensimmäiset viikot ovat menneet "kuuntelijana", ja jos on tullut puhetta jostain olen ilman muuta vastaillut kaikenlaiseen ja keskustellut niitä näitä. Siis olen yrittänyt oppia kyseisen työpaikan toimisto-dynamiikan, "klaanit" ja "keskittymät". Itselläni ei ole halua osallistua moiseen, jos niitä on.

Totta kai sitä uutena työntekijänä ja lähes koulusta tulleena yrittää katsoa hommaa kokonaisuutena, ja aluksi epäilee onko minulla konkreettista annettavaa organisaatiolle. Tai pääseekö onistuneesti sisään työyhteisöön. Pelkään, että annan itsestäni liian analyyttisen, uraorientoituneen ja kliinisen kuvan. Höh, minä itse haluan vain oppia uutta, ottaa uusia haasteita ja toteuttaa organisaation tavoitteet. Heh, seuraava liike minulta on avata yhä enemmän itsestäni ja tuoda esiin omaa inhimillistä puoltani :)

Toivottavasti kuukausien päästä homma menee suhteellisen rutiinilla ja työyhteisö olisi tyytyväinen minuun. Ei auta kuin olla ahkera, nöyrä ja avoin. Kelpaan tällaisena tai en sitten lainkaan...

toivottakaa onnea :=

1

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6 v pätkätöitä

"Pelkään, että annan itsestäni liian analyyttisen, uraorientoituneen ja kliinisen kuvan." Useamman vuoden työkokemuksella veikkaisin, että suurella todennäköisyydellä työpaikalla vaan pidetään uutta "uutena työntekijänä". Kynnys mieltää uusi henkilö erityisen uraorientoituneeksi tai analyyttiseksi lienee melko korkea, ellei työntekijä sitten ole häiritsevän paljon äänessä.:)

Osaan työkavereista voi ajan myötä tutustua, ja jonkun kanssa ehkä jopa päätyä viettämään vapaa-aikaansa, mutta loppupeleissä muuten muiden suhtautumisella ei ole mitään väliä. Vakituisessa työsuhteessa muita toki päätyy katselemaan vuosia, muuten määräaikaisuuksien jälkeen useimmat työkaverit jäävät unholaan. Facebookista ym huolimatta. Kunhan tekee työtehtävänsä, kellään ei pitäisi olla valittamista ainakaan tulevaan työllistymiseen vaikuttavasti.

Onnea uuteen työhön!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109