Tuli sitten vaihdettua uusiin toimenkuviin, kun tuli valmistuttua ja aiemman työnantajan kanssa emme löytäneet minulle fiksua työtehtävää organisaatiosta.
Eli uusi työ ja uudet kujeet :) Heti aluksi olen huomannut pientä epäilevyyttä itseäni kohtaan (ymmärrettävää) muiden työntekijöiden osalta. Tosin esimieheni ja henkilöstöpuoli on ottanut minut avoimesti vastaan. Työhön perehtymisen hoidan itse kyselemällä (jopa itsestään selvyyksiä), tekemällä ja opettelemalla. Siis olen aika avoin, sosiaalinen ja toisinaan uber-analyyttinen. Olen tarkasti laskelmoinut mitä paljastan itsestäni, koska työyhteisössä tulee aina antaa itsestään jotain, jotta yhteisö ottaa sinut sisään. Kaikkea ei tosin kannata paljastaa, koska sitä ei saa takaisin. Eli ensimmäiset viikot ovat menneet "kuuntelijana", ja jos on tullut puhetta jostain olen ilman muuta vastaillut kaikenlaiseen ja keskustellut niitä näitä. Siis olen yrittänyt oppia kyseisen työpaikan toimisto-dynamiikan, "klaanit" ja "keskittymät". Itselläni ei ole halua osallistua moiseen, jos niitä on.
Totta kai sitä uutena työntekijänä ja lähes koulusta tulleena yrittää katsoa hommaa kokonaisuutena, ja aluksi epäilee onko minulla konkreettista annettavaa organisaatiolle. Tai pääseekö onistuneesti sisään työyhteisöön. Pelkään, että annan itsestäni liian analyyttisen, uraorientoituneen ja kliinisen kuvan. Höh, minä itse haluan vain oppia uutta, ottaa uusia haasteita ja toteuttaa organisaation tavoitteet. Heh, seuraava liike minulta on avata yhä enemmän itsestäni ja tuoda esiin omaa inhimillistä puoltani :)
Toivottavasti kuukausien päästä homma menee suhteellisen rutiinilla ja työyhteisö olisi tyytyväinen minuun. Ei auta kuin olla ahkera, nöyrä ja avoin. Kelpaan tällaisena tai en sitten lainkaan...
toivottakaa onnea :=
Uusi työpaikka, uudet ihmiset & epävarmuus
1
420
Vastaukset
- 6 v pätkätöitä
"Pelkään, että annan itsestäni liian analyyttisen, uraorientoituneen ja kliinisen kuvan." Useamman vuoden työkokemuksella veikkaisin, että suurella todennäköisyydellä työpaikalla vaan pidetään uutta "uutena työntekijänä". Kynnys mieltää uusi henkilö erityisen uraorientoituneeksi tai analyyttiseksi lienee melko korkea, ellei työntekijä sitten ole häiritsevän paljon äänessä.:)
Osaan työkavereista voi ajan myötä tutustua, ja jonkun kanssa ehkä jopa päätyä viettämään vapaa-aikaansa, mutta loppupeleissä muuten muiden suhtautumisella ei ole mitään väliä. Vakituisessa työsuhteessa muita toki päätyy katselemaan vuosia, muuten määräaikaisuuksien jälkeen useimmat työkaverit jäävät unholaan. Facebookista ym huolimatta. Kunhan tekee työtehtävänsä, kellään ei pitäisi olla valittamista ainakaan tulevaan työllistymiseen vaikuttavasti.
Onnea uuteen työhön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418