Auris seuraavaksi?

ex-yaris

Miksei Aurikselle ole omaa palstaa? No anyway - oli tollanen 1.4 koneella vuokralla ja ihme kyllä tykästyin autoon. Nöyrä ja sitkeä kone. Mites 1.6 kokemukset? Taitaa olla yleisin Suomes?
Auriksessa tuntu olevan kaikki hyvin kohillaan, kevyt ja täsmällinen vaihteensiirto, ok ajettavuus, kaikki herätti luottamusta että tämän kanssa tuskin tarvitsee ihmetellä kauheasti. Ajoa vaan. Onko näin? Kuulisin mielelläni omistajilta kommentteja autosta.

47

2607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkija-
    • hippi-Corolla

      Siinä on vähän kuluttava Corolla. Itse olen omistanut Corolloja ja yhden Kian, mutta nyt uudenkarhea Auris HSD.

      • Jax Erikx

        sitäkin tarvitaan.


      • ja tarpeen
        Jax Erikx kirjoitti:

        sitäkin tarvitaan.

        Muut vetämiset voi unohtaa.


      • hippi-Corolla
        Jax Erikx kirjoitti:

        sitäkin tarvitaan.

        No kaadat takapenkin, niin siinä on tilaa. Eihän Yariskaan paljoo mitään jaksa vetää. On se muuten kumma juttu, että hybridi-Auriksessa on 1,8 litrainen bensakone ja sähköjutskat. Bensa-Auris, automaattivaihteistolla, saa tyytyä 1,6 litraiseen ja diesel-malli, myös automaatilla, 1,4 litraiseen pataan.


    • 53

      Kohta 3 vuotta ollut Auris 1,6. Lyhyesti: hyvä, vähävikainen(lue: viaton) ja luotettava auto. 1,6 litrainen vie ihan mukavasti ja sitkeävetoinen peruskone.

      • ja vielä tämä

        ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)


      • Kyllä kulkee
        ja vielä tämä kirjoitti:

        ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)

        suoraan puhtia riittävästi näille rajoituksille taas joku citikka tampio purkaa pahaa mieltä..


      • 135
        ja vielä tämä kirjoitti:

        ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)

        "ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)" = puhu mitä puhut, mutta älä puhu paskaa. On ollut monia muitakin merkkejä, mutta Toyota on selvästi paras mitä tulee vähävikaisuuteen ja luotettavuuteen.


      • Toiset osaa
        ja vielä tämä kirjoitti:

        ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)

        Niin pysyy hyvin tiellä kulkee suoraan.
        Jos pelottaa (tai et osaa) niin aja BUSSILLA !!


      • voi voi
        Kyllä kulkee kirjoitti:

        suoraan puhtia riittävästi näille rajoituksille taas joku citikka tampio purkaa pahaa mieltä..

        syö vähän diapamia ja juo kaljaa ja mene komeroon jos se sitten helpottaisi.


      • TOYOTA654
        135 kirjoitti:

        "ja ei sitten metriäkään suoraan (lue: tahtoo karata ojaan)" = puhu mitä puhut, mutta älä puhu paskaa. On ollut monia muitakin merkkejä, mutta Toyota on selvästi paras mitä tulee vähävikaisuuteen ja luotettavuuteen.

        Näin alaa opiskelevana ja siinä ohessa alalla työskentelevänä voin sanoa, ettei täydellistä autoa ole olemassakaan. Mielipiteitä tai puutteita on aivan yhtä monta,kun on kuljettajiakin. Jos täydellinen auto olisi kehitetty(mikä on suora mahdottomuus),kaikki ajaisivat sellaisella. Kyse on ihan omista tarpeista ja arvoista, jonka mukaan auto valitaan. Jos Aurista moititaan siitä, ettei se mukamas kulje suoraan, on selvää että sillä saralla on parannettavaa, mutta siihenkin vaelteluun tottuu nopeasti.Useat "parantelevat" ajo-ominaisuuksia alustasarjoilla ym, mutta yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii. Luotettavuuden ja asiakastyytyväisyyden sekä merkkiuskollisuuden saralla Toyota on aivan huippuluokkaa Suomen mittakaavassa. Suomi on pitkien välimatkojen maa, joten autolta toivotaan luotettavuutta, ainakin jos ihmiset käyttäisivät sitä parasta asiaa mikä heille on suotu,maalaisjärkeä, niin he valitsisivat luotettavan auton joka vie paikasta A paikkaan B. Valitettavasti nykyihmiselle tuntuu olevan imago se tärkein mittapuu autoa valitessaan, no, sen kyllä sitten näkee merkkihuollossa. Niin autojen määrässä kuin asiakkaisen koppavuudessa, mutta turha meitä alalla toimivia on syyttää, te olette itse kirjoittaneet nimen kauppakirjaan, sen kanssa on vaan elettävä. Itse en toimi Toyotan palveluksessa,mutta olen joka tapauksessa merkkiuskollinen Toyotalle.Erään "urheilullisen" saksalaismerkin parissa kun työskentelee, niin ihan naurattaa kun auto tuodaan hinurilla pihalle (pakkasen takia!) ja autoa tullaan noutamaan Toyotan kyydissä.Sitten kiukutellaan huollossa kuinka p*ska auto onkaan, tässä kohtaa on taas peiliin katsomisen paikka, mitäs ostit? Eli ex-yarikselle vastauksena, jos Auris täyttää tarpeesi käyttöautona niin harkitse vakavasti sen hankkimista. Asiakastyytyväisyyttä (ja rahan säästöä myös kuluttajalle!!)haetaan sillä,että auto toimii niin kuin sen pitääkin, jos on jotakin puutteita, niiden kanssa kyllä oppii elämään, jatkuvilla korjaamokäynneillä ei tule muuta kuin paha mieli,asiakkaalle ja häntä palvelevalle henkilölle.Käyttäkää ihmiset järkeä niiden autojen hankinnoissa ja laittakaa ostopäätöksen kohdalla se ylpeys- ja imago-kysymykset taka-alalle.


      • 1819
        TOYOTA654 kirjoitti:

        Näin alaa opiskelevana ja siinä ohessa alalla työskentelevänä voin sanoa, ettei täydellistä autoa ole olemassakaan. Mielipiteitä tai puutteita on aivan yhtä monta,kun on kuljettajiakin. Jos täydellinen auto olisi kehitetty(mikä on suora mahdottomuus),kaikki ajaisivat sellaisella. Kyse on ihan omista tarpeista ja arvoista, jonka mukaan auto valitaan. Jos Aurista moititaan siitä, ettei se mukamas kulje suoraan, on selvää että sillä saralla on parannettavaa, mutta siihenkin vaelteluun tottuu nopeasti.Useat "parantelevat" ajo-ominaisuuksia alustasarjoilla ym, mutta yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii. Luotettavuuden ja asiakastyytyväisyyden sekä merkkiuskollisuuden saralla Toyota on aivan huippuluokkaa Suomen mittakaavassa. Suomi on pitkien välimatkojen maa, joten autolta toivotaan luotettavuutta, ainakin jos ihmiset käyttäisivät sitä parasta asiaa mikä heille on suotu,maalaisjärkeä, niin he valitsisivat luotettavan auton joka vie paikasta A paikkaan B. Valitettavasti nykyihmiselle tuntuu olevan imago se tärkein mittapuu autoa valitessaan, no, sen kyllä sitten näkee merkkihuollossa. Niin autojen määrässä kuin asiakkaisen koppavuudessa, mutta turha meitä alalla toimivia on syyttää, te olette itse kirjoittaneet nimen kauppakirjaan, sen kanssa on vaan elettävä. Itse en toimi Toyotan palveluksessa,mutta olen joka tapauksessa merkkiuskollinen Toyotalle.Erään "urheilullisen" saksalaismerkin parissa kun työskentelee, niin ihan naurattaa kun auto tuodaan hinurilla pihalle (pakkasen takia!) ja autoa tullaan noutamaan Toyotan kyydissä.Sitten kiukutellaan huollossa kuinka p*ska auto onkaan, tässä kohtaa on taas peiliin katsomisen paikka, mitäs ostit? Eli ex-yarikselle vastauksena, jos Auris täyttää tarpeesi käyttöautona niin harkitse vakavasti sen hankkimista. Asiakastyytyväisyyttä (ja rahan säästöä myös kuluttajalle!!)haetaan sillä,että auto toimii niin kuin sen pitääkin, jos on jotakin puutteita, niiden kanssa kyllä oppii elämään, jatkuvilla korjaamokäynneillä ei tule muuta kuin paha mieli,asiakkaalle ja häntä palvelevalle henkilölle.Käyttäkää ihmiset järkeä niiden autojen hankinnoissa ja laittakaa ostopäätöksen kohdalla se ylpeys- ja imago-kysymykset taka-alalle.

        Täytyy sanoa että tämä on fiksuin kirjoitus, tämän palstan koko historiassa.


      • TOYOTA654
        1819 kirjoitti:

        Täytyy sanoa että tämä on fiksuin kirjoitus, tämän palstan koko historiassa.

        Kiitos. Harvinaista, että Suomessa ylipäätään saa positiivista palautetta :) Yritetään pitää sama linja tästä eteenpäin.


      • *Aikuinen*
        TOYOTA654 kirjoitti:

        Näin alaa opiskelevana ja siinä ohessa alalla työskentelevänä voin sanoa, ettei täydellistä autoa ole olemassakaan. Mielipiteitä tai puutteita on aivan yhtä monta,kun on kuljettajiakin. Jos täydellinen auto olisi kehitetty(mikä on suora mahdottomuus),kaikki ajaisivat sellaisella. Kyse on ihan omista tarpeista ja arvoista, jonka mukaan auto valitaan. Jos Aurista moititaan siitä, ettei se mukamas kulje suoraan, on selvää että sillä saralla on parannettavaa, mutta siihenkin vaelteluun tottuu nopeasti.Useat "parantelevat" ajo-ominaisuuksia alustasarjoilla ym, mutta yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii. Luotettavuuden ja asiakastyytyväisyyden sekä merkkiuskollisuuden saralla Toyota on aivan huippuluokkaa Suomen mittakaavassa. Suomi on pitkien välimatkojen maa, joten autolta toivotaan luotettavuutta, ainakin jos ihmiset käyttäisivät sitä parasta asiaa mikä heille on suotu,maalaisjärkeä, niin he valitsisivat luotettavan auton joka vie paikasta A paikkaan B. Valitettavasti nykyihmiselle tuntuu olevan imago se tärkein mittapuu autoa valitessaan, no, sen kyllä sitten näkee merkkihuollossa. Niin autojen määrässä kuin asiakkaisen koppavuudessa, mutta turha meitä alalla toimivia on syyttää, te olette itse kirjoittaneet nimen kauppakirjaan, sen kanssa on vaan elettävä. Itse en toimi Toyotan palveluksessa,mutta olen joka tapauksessa merkkiuskollinen Toyotalle.Erään "urheilullisen" saksalaismerkin parissa kun työskentelee, niin ihan naurattaa kun auto tuodaan hinurilla pihalle (pakkasen takia!) ja autoa tullaan noutamaan Toyotan kyydissä.Sitten kiukutellaan huollossa kuinka p*ska auto onkaan, tässä kohtaa on taas peiliin katsomisen paikka, mitäs ostit? Eli ex-yarikselle vastauksena, jos Auris täyttää tarpeesi käyttöautona niin harkitse vakavasti sen hankkimista. Asiakastyytyväisyyttä (ja rahan säästöä myös kuluttajalle!!)haetaan sillä,että auto toimii niin kuin sen pitääkin, jos on jotakin puutteita, niiden kanssa kyllä oppii elämään, jatkuvilla korjaamokäynneillä ei tule muuta kuin paha mieli,asiakkaalle ja häntä palvelevalle henkilölle.Käyttäkää ihmiset järkeä niiden autojen hankinnoissa ja laittakaa ostopäätöksen kohdalla se ylpeys- ja imago-kysymykset taka-alalle.

        "Jos Aurista moititaan siitä, ettei se mukamas kulje suoraan, on selvää että sillä saralla on parannettavaa, mutta siihenkin vaelteluun tottuu nopeasti.Useat "parantelevat" ajo-ominaisuuksia alustasarjoilla ym, mutta yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii. "

        Omituinen logiikka; jos moititaan, niin on selvää. "yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii."

        Opiskelehan lisää autotekniikkaa ja elämää. Nuoruuden kannanotot usein hävettävät kun aikuisena katsoon taakseen.


      • TOYOTA654
        *Aikuinen* kirjoitti:

        "Jos Aurista moititaan siitä, ettei se mukamas kulje suoraan, on selvää että sillä saralla on parannettavaa, mutta siihenkin vaelteluun tottuu nopeasti.Useat "parantelevat" ajo-ominaisuuksia alustasarjoilla ym, mutta yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii. "

        Omituinen logiikka; jos moititaan, niin on selvää. "yleensä kun yhtä kohtaa parannetaan niin väh. kaksi siitä kärsii."

        Opiskelehan lisää autotekniikkaa ja elämää. Nuoruuden kannanotot usein hävettävät kun aikuisena katsoon taakseen.

        Tarkoitus ei ole mitenkään "esittää" aikuista,mutta jotenkin jo kerkesin odotella, että koska se pakollinen suun soitto alkaa. Logiikasta sen verran voinen todeta, ettei tässä sinun ns.vastauksessa ollut kyllä mitään logiikkaa,mitähän ylipäätään hait takaa tällä piikittelyllä? Pari siteerausta ilman selvää kannanottoa, ei vakuuta ainakaan minua,tuohon pystyy kuka vaan.


    • kaupungissa ok

      käy koeajamassa yli 100km niin huomaat että kun suuntavakaus on mitä on niin sillä ei kovin usein matkajoa viitsi tehdä.Kokemusta on.

      • ex-yaris

        Ajoin sillä vuokrapelillä 450km, suoraan kulki ilman isompaa kaitsemista, tosin Espanjassa jossa tiet on tietty hiukka tasasempia ja sileämpiä kuin meillä. Varmaan hyvä testata vielä kotimaisemissa miten käyttäytyy ja voinko elää asian kanssa. Lähinnä nyt kiinnostaa se huolettomuus, en niinkään ajonautintoa hae. Huolettominta olis olla ilman autoa mutta se ei nyt ole vaihtoehto.


    • DJ300

      Itse olen miettinyt Auriksen,Kia Ceed'n:n ja Huyndai i30:n väliltä. (1.6 koneella).
      Suunnilleen saman hintaisia uutena,siinä 22 000 paikkeilla.
      Kiassa ja Huyndaissa olisi enemmän tilaa,mahtava takuu ja paremmat varusteet lähtöhinnalla.
      Auriksessa taas kiehtoo suorituskyky,näppäryys,kestävyys ja hyvä jälleenmyyntiarvo.
      Hankalaa.

      • Järki käteen

        Kuka ostaa käytetyn korealaisen? Jälleenmyyntiarvo ei lähellekkään Toyotan vastaavaa...


      • molemmilla ajellut
        Järki käteen kirjoitti:

        Kuka ostaa käytetyn korealaisen? Jälleenmyyntiarvo ei lähellekkään Toyotan vastaavaa...

        ainakin täällä pohjoisessa.Ne ovat käyttövarman ja kunnon talviauton maineessa, niissä on pitkä takuu ja ne ovat parempia matkakumppaneita=parempia ajaa maanteillä kuin Toyotat


      • Kake.
        Järki käteen kirjoitti:

        Kuka ostaa käytetyn korealaisen? Jälleenmyyntiarvo ei lähellekkään Toyotan vastaavaa...

        Hyundai i30 on todella hyvä ajaa.Käykää kokeilemassa,niin voitte hämmästyä.


      • nffeeeferew
        Kake. kirjoitti:

        Hyundai i30 on todella hyvä ajaa.Käykää kokeilemassa,niin voitte hämmästyä.

        erinomainen talviauto.Olin aika ennakkoluuloinen ja kriittiinen aluksi,mutta tämä talvi on osoittanut auton todella hyväksi talviautoksi.


      • nipponisti.
        molemmilla ajellut kirjoitti:

        ainakin täällä pohjoisessa.Ne ovat käyttövarman ja kunnon talviauton maineessa, niissä on pitkä takuu ja ne ovat parempia matkakumppaneita=parempia ajaa maanteillä kuin Toyotat

        Takuulla ne on lähellä tojoa, mutta takuulla ei käytännössä ole mitään virkaa näissä Korean vehkeissä, se takuu kun ei paljoa kuitenkaan korvaa, niin kun ei muissakaan autoissa.


      • jjhhgkl
        nipponisti. kirjoitti:

        Takuulla ne on lähellä tojoa, mutta takuulla ei käytännössä ole mitään virkaa näissä Korean vehkeissä, se takuu kun ei paljoa kuitenkaan korvaa, niin kun ei muissakaan autoissa.

        mutta eipä kyllä ole niille ollut tarvetta.(


      • DJ300
        nffeeeferew kirjoitti:

        erinomainen talviauto.Olin aika ennakkoluuloinen ja kriittiinen aluksi,mutta tämä talvi on osoittanut auton todella hyväksi talviautoksi.

        Pitänee käydä koeajelemassa näitä.
        Tosin sekään ei kerro,kuin murto-osan auton ominaisuuksista.Sitten jos ajaisi viikon pari,niin voisi olla viisaampi.
        Olen kuullut ja lukenut noista Kiasta ja Huyndaista aika lailla kehuja,jopa Teknarissa oli melko myönteinen juttu,mutta ainahan se on ajajan mieltymyksistä kiinni.Pirun nätti tuo Huyndai vaan on sisätiloiltaan....eikä kyllä ulkoakaan muita häpeä.
        http://www.hyundai.fi/i30cw.asp
        Ikävin homma vain näissä nykyisissä Korealaisissa on vain yhä vieläkin se että arvo putoaa kilpailijoita nopeammin.
        Sitten asialla ei olisi väliä,jos aikoo ajella autolla niin pitkään,että seuraava osoite on romuttamo,mutta jos ajattelisi vaihtaa vaikka 4-5 vuoden jälkeen ja vieläpä eri merkkiin,niin hyvitys isolla todennäköisyydellä olisi aika lailla huonompi,kuin kansansuosikki Toyotassa.
        Kyll se siit,sano Koivistokin.


      • että näin

        Katsopa hyvä ihminen mitä niistä saa vaihdossa 3:n vuoden ajon jälkeen. Eli autotalli.com auki ja katso pyyntihinnat. Hintaero lonkalta heitettynä 3000 - 4000€ vaihdokkina...


    • Ajossa Aukka

      Ihan hyvin on pelittänyt meidän Auris, vetokoukun laitoin itse, sähkökytkennän teetätin merkkihuollossa kun oli takuu voimassa.
      On kulkenut suoraan ja väärään mihin sitä olen ohjaillut. Ajolleen on ollut ihan napakka ja istuu vähän korkeammalla kuin yleensä muissa autoissa siitä on ollut etua näin lumisena talvena näkee penkkojen takaa paremmin. Ja kaasupoljinkin on 1.4 mekaaninen katselin sitä kun silloin turhaan peloteltiin kiinni hirttämisillä jossa ei sitten ollutkaan mitään perää. En enää vaihtaisi takaisin saksalaismerkkiin joka oli aika useasti korjaamolla.

      • Hermazz

        Meillä on myös uusi Auris, mutta auto tuntuu epävakaammalta yli 100km/h nopeuksissa kuin entinen uusikoppainen Yaris.

        Ohjaus "jäykistyy" liikaa kovemmassa vauhdissa ja pienistä korjaus liikkestä tulee raskaan tuntuisia. Yariksessa oli kevyempi ohjaus, mutta jotenkin se oli kuitenkin vakaampi ajettava, vaikkakin akseliväli on 14cm lyhyempi kuin Auriksessa.

        Ajoin Yariksella 60tkm ja nyt meidän uudella Auriksella oon ajellut 2tkm..

        Muuten laadullisesti ei mitään valittamista, kuten ei Toyotoissa yleensäkään.


    • Kokemukset

      Muutaman corollan ennen ex-aurista omistaneena en voi kehua.
      26tkm ja reilun vuoden jaksoin ravata pajalla. Ajo-ominaisuuksiin tottuu 500km jälkeen mutta hyväksi ei voi kutsua vaan ihan ok tojolta. Ohjauksen tuntuma ja kevys keskialueella on pahinta myrkkyä. Ei se oikasti meinaa uraisilla teillä mennä suoraan vaan jatkuvaa paimentamista. Kuten sanoin siihen tottuu ja ei sitä sitten huomaa, ennen kuin pääsee taas kunnon auton rattiin.

      Pajalla:
      -mittaristo vaihdettu kokonaan, kun näyttö sammui (Kehyksen räminä jäi/paheni)
      -pakoputken lämpösuoja irtosi osittain (liian pienellä prikalla kiinni)
      -Jarrut x2
      -vaihteensiirrin äänteli / vinkui (liitoksen rasvaus konehuoneen puolelta)
      -kuskin penkin selkänojanverhoilu uusiittiin 10tkm jälkeen
      -takapenkin turvavyä uusittiin, ei kelautunut enää sisään

      Kone ei mikään ihmeellinen vääntämään mutta polkemalla kerkeää. Kontti melko ahdas mutta varmasti varikseen verrattuna ihan ok. Nämä nyt mitä itsellä tuli ja se on mihin vertaa... korealaisiin ei suurta eroa. Ämpärimuovia kaikki.

      • Ajossa aukka

        Oletteko kokeilleet onko esim Aurikseen vaikutusta tällä uudella ja sitten 98 bensalla voimaan tai kulutukseen.


      • GTI3500

        Minun nykyinen kotteroni on Toyota Verso -05 ja olen ollutkin ihan tyytyväinen sen ajo-ominaisuuksiin,kuten Toyotissani yleensäkin,mutta kun erehdyin lainaamaan yksi päivä anopin Tourania,niin alkoi melkein vituttamaan.
        Että se menee niin tasaiseen ja montut siten,kuin auton kuuluukin,sivistyneesti ja arvokkaasti,sekä todellakin suoraan.
        Sen jälkeen tuntui,ettei tuon oman toyoturjakkeen kyydissä tahdo edes pysyä,ainakaan täällä Järvenpään seudun kinttupoluilla.
        Tuo Auris kyllä kiinnostaisi minua todella,mutta jos vertaa esim. golfiin,pelkäänpä että ero ajo-ominaisuuksissa on niin suuri,että pari tonnia extraa ehkä kannattaa maksaa.
        Aurista en tosin ole vielä koeajanut,joten vertailuja on edessä.


      • Verso on loistava
        GTI3500 kirjoitti:

        Minun nykyinen kotteroni on Toyota Verso -05 ja olen ollutkin ihan tyytyväinen sen ajo-ominaisuuksiin,kuten Toyotissani yleensäkin,mutta kun erehdyin lainaamaan yksi päivä anopin Tourania,niin alkoi melkein vituttamaan.
        Että se menee niin tasaiseen ja montut siten,kuin auton kuuluukin,sivistyneesti ja arvokkaasti,sekä todellakin suoraan.
        Sen jälkeen tuntui,ettei tuon oman toyoturjakkeen kyydissä tahdo edes pysyä,ainakaan täällä Järvenpään seudun kinttupoluilla.
        Tuo Auris kyllä kiinnostaisi minua todella,mutta jos vertaa esim. golfiin,pelkäänpä että ero ajo-ominaisuuksissa on niin suuri,että pari tonnia extraa ehkä kannattaa maksaa.
        Aurista en tosin ole vielä koeajanut,joten vertailuja on edessä.

        Sulla mitään Toyotaa ole...


      • NaistenAuto
        Ajossa aukka kirjoitti:

        Oletteko kokeilleet onko esim Aurikseen vaikutusta tällä uudella ja sitten 98 bensalla voimaan tai kulutukseen.

        ja tehoja vähemmän. Toki nyt viimeisen parin vko aikana täällä etelässä kulutus on pompannut pakkasten takia voimakkaasti. Mittaukset ennen pakkasia kyllä todistivat kulutuksen kasvaneen mutta ei se 98 edullisemmaksi tule.

        Kakkosautona tuo Auris on ihan ok mutta ei sillä pidempää matkaa niin mielellään tee. Ajettavuus ja ajoasento pidemmälle kaverille on huono. Kilpailijoilta löytyy parempia toteutuksia. Auriksessa ollut kaikenlaista pientä, mikä yllätti, koska Toyota on aina ollut muka niin laadukas??


    • n.auris

      2,5 vuotta 1,4 auriksella jyrätty eikä yhtään vikaa. Toivottavasti ei tulekaan.

      • että sitä on

        Todellakin jyrätty ja jyristelty, niin toyomies että on sairaseläkkeellä selkävian vuoksi.


      • L Lanttu

        "nauris kokemus
        n.auris23.2.2011 18:19
        2,5 vuotta 1,4 auriksella jyrätty eikä yhtään vikaa. Toivottavasti ei tulekaan."

        Lie tuossa nyt muutaman kerran jumiutuvia takajarruja
        herkistelty.


      • merkinvaihtoko
        L Lanttu kirjoitti:

        "nauris kokemus
        n.auris23.2.2011 18:19
        2,5 vuotta 1,4 auriksella jyrätty eikä yhtään vikaa. Toivottavasti ei tulekaan."

        Lie tuossa nyt muutaman kerran jumiutuvia takajarruja
        herkistelty.

        vajaa vuoden vanha auris ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta kun ajaa muutaman kilometrin, auto sammuksissa 10-15 minuuttia, niin pyörittää kyllä starttimoottoria, mutta ei käynnisty. sitten kun odotan 20-30 minuuttia, niin auto lähtee käyntiin. Ongelma ilmennyt yli 10 asteen pakkasilla. Toyota-expertit maahantuojaa myöten ovat ymmällään. vikakoodi P1604 start ability ilmenee kuitenkin testerin päässä..

        Osaako kukaan neuvoa mitään..


      • Vahinko kiertämään
        merkinvaihtoko kirjoitti:

        vajaa vuoden vanha auris ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta kun ajaa muutaman kilometrin, auto sammuksissa 10-15 minuuttia, niin pyörittää kyllä starttimoottoria, mutta ei käynnisty. sitten kun odotan 20-30 minuuttia, niin auto lähtee käyntiin. Ongelma ilmennyt yli 10 asteen pakkasilla. Toyota-expertit maahantuojaa myöten ovat ymmällään. vikakoodi P1604 start ability ilmenee kuitenkin testerin päässä..

        Osaako kukaan neuvoa mitään..

        Toyotan maahantuojaa ei kiinnosta muu kuin rahan nyhtäminen. Takuuasioita ei ole hoidettu asiallisesti ainakaan viiteen vuoteen.


      • garantee
        Vahinko kiertämään kirjoitti:

        Toyotan maahantuojaa ei kiinnosta muu kuin rahan nyhtäminen. Takuuasioita ei ole hoidettu asiallisesti ainakaan viiteen vuoteen.

        Puhuu paskaa, paras takuuasioiden hoito.


      • biilit
        garantee kirjoitti:

        Puhuu paskaa, paras takuuasioiden hoito.

        Osta mieluummin corolla, etkä mitään ranskassa kasattua naurista ja nuo korean biilitkin tehdään nykyisin jossain itä-blokissa ja eihän niihin saa edes kunnon ajovaloja.


      • omituista ?
        biilit kirjoitti:

        Osta mieluummin corolla, etkä mitään ranskassa kasattua naurista ja nuo korean biilitkin tehdään nykyisin jossain itä-blokissa ja eihän niihin saa edes kunnon ajovaloja.

        Miksi pitäisi auton hinnalla ostaa joku tojon roska, HÄH !


      • hfuytj
        biilit kirjoitti:

        Osta mieluummin corolla, etkä mitään ranskassa kasattua naurista ja nuo korean biilitkin tehdään nykyisin jossain itä-blokissa ja eihän niihin saa edes kunnon ajovaloja.

        joten mitä eroa sillä on ranskalaiseen?


    • uusi malli

      Nykyaikaiset pienet turbokoneet ja muuta mukavaa. Nyt en ainakaan uutta ostaisi.

    • DJ300

      Nonni,nyt sitten on koeajettu Ceed' , i30 ja Auris.
      Ja arvatkaapa,mikä on nyt sinisellä metallivärillä tilauksessa?
      Eipä noista kiasta ja hynystäkään pahaa sanottavaa ole,ainakaan näin mitättömällä kokemuksella,mutta Auris vain tuntui istuvan hanskaan kuin tatti ja nieleepä se kuopat ja töyssytkin todella eleettömästi,melkein golfmaisesti,eikä motarillakaan tarvitse räpylöitä olla ratissa välttämättä yhtä enempää...
      Jokatapauksessa n. reilun kk:n jälkeen tietää sitten enemmän.

      • Auris 2011...

        Itsellä island blue värinen auris linea S 1.6 koneella ollu nyt muutaman viikon ja todellakin hyvä ajettava ja tilava :)


    • Trampax

      Ajellut kohta 3 v Auriksella

      - sisämelu
      - lyhyet etupenkit
      - kulutus

      ei yhtään vikoja
      hyvä ajoasento
      hyvät tilat myös takana
      tila-automainen ajoasento

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe