Iruta-laatu muuttui!?

Sami

Vittu miten meni hermot!!! Muutama vuosi sitten ostetut Iruta paperilaskoskaihtimet ovat pelanneet loistavasti, joten menin sitten ostamaan yhden lisää. Enpä tiennyt, että nykyisillä Iruta-verhoilla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ vanhempien kanssa. Vain nimi on sama. Uuden kaihtimen kiinnikkeet ovat muovirimpulat(entisessä metallia), tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Narumekanismi täysin muovinen (vanhassa messinki rullat), narut eivät kulje millään, lukko ei vapaudu kun pitäisi eikä tietty lukitu aikanaan, eli toimii ihan miten sattuu. Tämä aiheuttaa sen, että käyttäjä hermostuu ja vetelee tietty naruja eri suuntiin, jotta naru kulkisi. Tällöin naru karkaa tietty kolostaan ja menee muovisen päätytulpan ja yläkiskon väliin, josta mahdoton irroittaa ilman koko kaihtimen irroittamista, mikä taas on paskamainen homma koska muovirimpulakiinnikeistä sitä ei ole tarkoitettu ehjänä irroitettavaksi. Kun sitä sitten kampeat, niin muovikiinnikkeet hajoavat ja verhon yläkisko muuttuu ropeliksi, koska on aivan löperöä materiaalia. Tässä tappelussa verho on tietty jäänyt ala-asentoon, koskapa narut eivät kulje, ja ala-asennossa verho saa turpaansa, menee ryttyyn ja repeää. Tuloksena kolme hajonnutta kiinnikettä, revennyt ja ryttyinen, eli tosi ruma kaihdin, joka suuntaan kiero yläkisko ja veriset rystyset, koska olet tapellut siellä verholaudassa niiden paskojen kiinnikkeiden ja pikkuriikkisten ruuvien kanssa. Ei tuollaista kaihdinta voi enää näkyville laittaa. Lisäksi tätä uutta "parempaa" mallia ei voi enää asentaa kuin yksin päin, koska yläkisko on muutettu epäsymmetriseksi. Vanhan mallin sai asennettua kummin päin vaan, kiinnikkeet olivat kunnolliset ja niissä oli mekanismi, jolla kaihtimen sai irrotettua ja kiinnitettyä eri kohtaan, jos halusi. Narumekanismi oli ennen paljon tukevampi rakenteeltaan ja sisälsi metalliosia. Tässä uudessa narun lukitsee sellainen pienen pieni muovikieli, jonka vahvuus on samaa luokkaa kuin jugurttipurkin seinämä. Selkeästi Irutan valmistaja halusi vain rahani tämän kerran, ja tuollaisen rimpulan valmistaminen ei voi paljoa maksaa. Jos riittävän moni uuno ostaa yhden tuollaisen, tai vahingossa vanhan maineen perusteella parikin, niin valmistaja saa jo mukavat rahat, jälkimarkkinoinnista ja tuotteen toimivuudesta paskat nakataan. En voi kuvitella että kukaan ostaisi toista mokomaa, kun yhden on yrittänyt asentaa. Harmittaa vietävästi että olen vuosien varrella kehunut Irutaa muutamille tutuille. Kyllä hävettää nyt heidän silmissään. Pakkauksessa ei ollut valmistajan tai maahantuojan yhteystietoja missään. Olisin soittanut heti, kun tilanne oli päällä, niin olisivat saaneet tuoreen palautteen paikan päältä. Vaikka en kyllä minäkään kehtaisi osoitettani tuollaiseen tekeleeseen laittaa. Kysymys vain kuuluu, että mitä ihmettä tapahtui tuotteelle näiden muutaman vuoden aikana??? Muuttiko tuotanto Kiinaan? Miksi valmis tuote piti huonontaa näin selkeästi? Onko nyt tarkoitus, että ostaisin kerran vuoteen uuden, kun mekanismi pettää? Hinta oli kuitenkin 25 euroa Prismassa, joten ei se ihan ilmainenkaan ollut. Tämä saa sivistyneenkin ihmisen kiroilemaan. Nykyään on yhä useampi tuote ihan silkkaa kusetusta, ja vanhalla nimellä ratsastetaan.Hinnankaan perusteella ei voi luottaa tuotteen toimivuuteen. Maksaisin kyllä reilumminkin, jos voisin olla varma, ettei tule turpaan taas.

7

12004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööö

valmistaja muuttui....
      vanha sanonta:
      HALVALLA EI HYVÄÄ SAA
      Pätee tämänkin yrityksen kohdalla....

• Sami

...ainakin mainettaan. Firmasta nimittäin tuli meili, jossa lupasivat laittaa minulle kotiin uuden kaihtimen. Mukana oli pieni selityksen poikanen. Joka tapauksessa reilu ele heiltä, kun tänä pänä ei moni firma paljoa piittaa asiakaspalautteesta. Saapa nähdä onnistunko kikkailemaan tämän uuden ehjänä kiinni...

• Asiallista takuu palautetta.

Mulla on kans hyvää kokemusta takuusta. Mulla on himassa irutan kaihtimet parisen vuotta ja niissä on ne muovikappeleet olleet hajalla jo jonkun aikaa. No niinpä valistuneena kuluttajana otin palautelomakkeella yhteyttä jiiteehoo (kummalllinen nimi) markkinointiin. Ja kas kummaa niinpä vaan tupsahti postiluukusta uudet muovikappaleet. Kyllä kun kattelin niitä vanhoja niin sutta ja sekundaahan ne oli. Ilmeisesti ne on siellä sitten hiffanneet että se on kuitenkin aika pitkäjänteistä noiden kaihtimien myynti. Niitä meinaan kattellaan kuitenkin kodin sisustuksen osana päivittäin. Nykyään kun on jo tottunut että firmat ei enää paljoa välitä. Ja kun sitten on tuollainen joka vastaa niin ihan sydäntä lämmittää. Muita hyviä esimerkkejä on ollut Valiosta ja Keskosta. Kummastakin sain lahjakupongin ja jotain ruokaohjeita. Mutta se on niinkin että tuollainen palautehan se vasta arvokasta valmistajille onkin. Mistä ne voi tietää mitä kentällä tapahtuu. Kiitos ja näkemiin.

• Micki2

Samasta asiasta on mennyt hermot minullakin. MUTTA: pari viikkoa sitten menin Helsingin Stockalle hankkimaan taas paperilaskoskaihdinta. Se piti tilata, koska vakiomitta ei ikkunaani käy. Tilatessani siinä motkotin, että ennen oli niitä ihanan yksinkertaisia 'Iruta'-kaihtimia, jotka pelkin silmukkaruuvein kiinnitettiin ikkunakarmiin, ilman sitä tyhmää isoa alumiinikourulistaa. Johon myyjä, että 'kyllä täällä mainitaan sellainen silmukkaruuvimalli'. Joten riskillä (mallia ei ollut nähtävänä, eikä esitettä olemassa) tilasin tämän mallin. Ja niinpä toissapäivänä hain tämän tilaukseni. JA: malli on ihan niinkuin ennen!!!! Paketissa luki Turun Kaihdin Oy ja itse verhon alumiinilistaan on liimattu tarralappu, jossa lukee Ruutu. SIIS TILAAMALLA SAA.

• Tyytyväinen kaihdinasiakas

Kannattaa mennä oikein kaihdinliikkeeseen hankkimaan kunnollinen kaihdin. Paperivekkikaihtimen ongelma on se, ettei kuulemma erikoispaperia enää valmisteta ja jos haluaa vekkikaihtimen niin pitää ostaa kangasvekkikaihdin. Tämä tosin on kestävämpikin vaihtoehto. Turun seudulla ainakin Kaihdinliike Sandberg myy laadukkaita tuotteita sopuhintaa ja itse olen ollut tyytyväinen ostoksiini.

• Plisekaihdin

Irura on 80-90-luvun laatumerkki.Suurin innovaatio paperilaskoskaihdin. Alkuperäinen keksijä ja laadun takaaja myi itsensä pois jo tanakasti yli 10v sitten ja kaikki nykyiset ovat pelkästään jäljitelmiä. Merkillä ei ole mitään tekemistä nykyisien rimpuloille valmistettujen "irutojen" kanssa. Huomatkaa miten vahvasti merkki on jäänyt, koska kaikki puhuvat irutoista vaikka uusilla "irutoilla" on vähän tekemistä vanhojen kanssa kuin visuaalinen ulkonäkö. Mikäli haluaa kunnon pidikkeet irutoilleen ja kestävän runkoratkaisun, tarjoajia kyllä löytyy. Ne tarjoajat ei kylläkään löydy Prismoista ym vastaavista. Sieltä löytyy Kiina-jutut. Kunnolliset "Irutat" löytyvät projektimyyjiltä eli paikkakunnan paikallisilta liikkeiltä, myymälöiltä. Ja jopa netistä, kuten www.verhomatto.fi/verhopalvelu/plisekaihtimet

• anttila,citymarket

Onko irutan paperikaihtimia enää missään myynnissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe