sydämen varjoainetutkimus

kamalan peloissaan

Onko varjoainetutkimus kivulias, hankala? Voiko se olla vaarallinen? Onko allergia varjoaineelle tai jodille yleistä? Jos tulee anafylaktinen shokki varjoaineesta, mitkä mahdollisuudet selvitä elossa? Sattuuko pallolaajennus, voiko tulla pahoja komplikaatioita?
Väsyttääkö ennen toimenpidettä määrätty pitkävaikutteinen nitro, verenohennuslääke plavix, kolestorolilääkitys ja somac vatsansuojalääkitys niin ettei juuri jaksa muuta kuin maata? Vai johtuuko pelkästään mahdollisesta sepelvaltimotaudista jota epäillään koska todettiin hapenpuute sydämfilmissä mikä meni kyllä aika pian ohi levossa sairaalassa? Kamala pelkääminen ja stressaaminenkin varmaan väsyttää?

13

2368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskeekorvaaannn

      tässä tapauksessa näyttäs että Psykiatri voisi auttaa ennen tutkimusta ja jos pahoja traumoja tulee varjoainetutkimuksen jälkitilana niin kannattaa varta aika uudelleen tälle samalle psykiatrille.
      Maha kannttaa tyhjenttä ennen tutkimusta vaikkapa ottamalla ripuloivaa lääkettä ja jos jotenkin saiasi sen päänkin tyhjenettyä turhista luuloista niin tutkimuksen onnistumisen kannalta olisi suositeltavaa ottaa pari päivää ennen toimenpidettä kokovartalopuudutus vaikkapa koskenkorvalla

      • alkuper kysyjä

        Ai sinun mielestäsi mielenterveydessäni on vikaa kun pelkään tätä tutkimusta?


    • marskutin

      Ei kannata suuremmin miettiä etukäteen vaikka varmasti pelottaakin.Itselleni on tehty kolme kertaa tämä varjoainekuvaus, ikävintä on ehkä pakkomakaaminen tunteja toimeenpiteen jälkeen, selkä puutuu jne.Muuten en pitänyt kovinkaan pahana tutkimuksena, ei puudutuspiikit sattuneet, hyvissä käsissä olet.Haavakin umpeutuu nopeasti, tosin itselläni nivunen oli kolme viikkoa mustana, mutta se oli vaan kosmeettista.Ole vaan luottavaisella mielellä, kyllä asiantuntijat työnsä osaa, sinusta pidetään hyvää huolta.Jotkut kommentit tällä palstalla kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, miksi vaivautua kirjoittamaan tänne, jos ei osaa olla asiallinen, ihmettelen vaan...

      • a.p.

        kiitos asiallisesta vastauksestasi :) Tieto siitä etä minulla saattaa olla sepelvaltimotauti tuli vaan niin yllätyksenä ja asia on mulle ihan uusi, siksikin pelottaa.


      • marskutin
        a.p. kirjoitti:

        kiitos asiallisesta vastauksestasi :) Tieto siitä etä minulla saattaa olla sepelvaltimotauti tuli vaan niin yllätyksenä ja asia on mulle ihan uusi, siksikin pelottaa.

        Tiedän kyllä nuo pelot, ihan tutulta kuulosti.Tärkeintä on saada mahdollisimman paljon tietoa sairaudesta kuitenkin.Itse ajattelin näin ja se tutkimus on suht koht nopeasti ohitse.Kannattaa ottaa se rauhottava esilääkitys vaikka jotenkin tuntu ettei siitä isompaa apua ollut.Tai sitten en vaan huomannut sen vaikutusta.Hoitajat tarkkailevat koko ajan vointia ja antavat kipulääkitystä sen mukaan, miltä sinusta tuntuu.Tsemppiä kovasti, millonka olet menossa kuvaukseen ja mihin?


      • a.p.
        marskutin kirjoitti:

        Tiedän kyllä nuo pelot, ihan tutulta kuulosti.Tärkeintä on saada mahdollisimman paljon tietoa sairaudesta kuitenkin.Itse ajattelin näin ja se tutkimus on suht koht nopeasti ohitse.Kannattaa ottaa se rauhottava esilääkitys vaikka jotenkin tuntu ettei siitä isompaa apua ollut.Tai sitten en vaan huomannut sen vaikutusta.Hoitajat tarkkailevat koko ajan vointia ja antavat kipulääkitystä sen mukaan, miltä sinusta tuntuu.Tsemppiä kovasti, millonka olet menossa kuvaukseen ja mihin?

        Parin viikon päästä Peijaksen sairaalaan. Sekö on kuitenkin kivuliasta kun kipulääkettä tarvitsee?


      • marskutin
        a.p. kirjoitti:

        Parin viikon päästä Peijaksen sairaalaan. Sekö on kuitenkin kivuliasta kun kipulääkettä tarvitsee?

        Lähinnä selänpuutumiseen antoivat jotain lievittävää, muuten ei suuremmin haitannut koko homma.Kyselevät vointia kyllä jatkuvasti ja sen mukaan toimitaan.


      • nyt meni hemmot
        marskutin kirjoitti:

        Lähinnä selänpuutumiseen antoivat jotain lievittävää, muuten ei suuremmin haitannut koko homma.Kyselevät vointia kyllä jatkuvasti ja sen mukaan toimitaan.

        On se kumma kun täältä suomi24 haetaan vastauksia mitä ihmeellisimpiin tauteihin , onkos täällä ne parhaimmat kirurgit ja hoitajat.. Ainakin yks minun tuttu kun sairatui syöpään niin lääkri sanoi että älä missään tapauksessa katso suomi24 saat vaan mielenterveydes pilalle näiden maalaikiminkisten"asiantuntijoiden" kokemuksista ja "oikeista" hoidoista. nyt hän tervehtynyt ja toistaiseksi kaikki ok.. eikä mennyt hermo suomi24 antamista lausunnoista


      • a.p.javascript:void(
        nyt meni hemmot kirjoitti:

        On se kumma kun täältä suomi24 haetaan vastauksia mitä ihmeellisimpiin tauteihin , onkos täällä ne parhaimmat kirurgit ja hoitajat.. Ainakin yks minun tuttu kun sairatui syöpään niin lääkri sanoi että älä missään tapauksessa katso suomi24 saat vaan mielenterveydes pilalle näiden maalaikiminkisten"asiantuntijoiden" kokemuksista ja "oikeista" hoidoista. nyt hän tervehtynyt ja toistaiseksi kaikki ok.. eikä mennyt hermo suomi24 antamista lausunnoista

        En ole hakenut vastauksia mitä ihmeellisimpiin tauteihin vaan kysellyt ko. tutkimuksessa olleiden kokemuksia!
        Mikäs sua tälle palstalle vetää kun et tätä hyväksy etkä osaa edes vastata asiallisesti?


      • No hätä 3+1
        a.p.javascript:void( kirjoitti:

        En ole hakenut vastauksia mitä ihmeellisimpiin tauteihin vaan kysellyt ko. tutkimuksessa olleiden kokemuksia!
        Mikäs sua tälle palstalle vetää kun et tätä hyväksy etkä osaa edes vastata asiallisesti?

        Kun ranteesta mentiin sisään, vähän nipisti. Myös toimenpiteen jälkeen tiukka puristusside tuntui jonkin verraa, mutta mitäpä ihminen ei olisi valmis kestämään, jos elämää saa vielä vähän jatkettua. Itse kuvaus ja pallolaajennus olivat todella huomaamattomat. Mitään ei tuntunut.

        Saatan ehkä olla menossa joskus uuteen kuvaukseen. Silloin lähinnä jännittää, mikä on löydös. Löytyykö sellaista, joka saadaan putkittamalla korjattua vai onko suonisto korjauskelvoton. Nipistelyjä en pelkää enkä osaa pelätä komplikaatioitakaan. Harvinaisia ne ovat. Ei tässä vielä aivan ikäloppuja olla.


      • Anonyymi

        👍😃😃


    • Anonyymi

      toden totta totuus löytyy niiltä potilailta jotka on sairauden asiamiehiä.
      kertokaa edelleenkin kokemukset todellisena.
      kun ei tiedä kuka on seuraavapotilas.

    • Anonyymi

      kun ihminen sairastuu hänellä on hätä selviääkö käykö kipeään toimenpiteet.
      asiaa auttaa sympaatiset lääkärit ja hoitajat vaikka teillä on kiire jaksakaa olla

      asiallisia aina ystävällisyys palautuu takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe