Ne aina välillä tärisee, miksi?
Miksi Chihut tärisee?
13
746
Vastaukset
- chihuahua..
Yleensä luullaan, että ne tärisevät pelon tai kylmän takia, mutta ne tärisevät aineenvaihdunnan vuoksi.
- Momsén
Aa..Aineenvaihdunta, aika omituista :o
- fghjkghj
epäilen enemmän neurologista syytä kyllä.
- toisetTietää
fghjkghj kirjoitti:
epäilen enemmän neurologista syytä kyllä.
Chihuille on ihan normaalia "täristä" ja aineenvaihdunnalla ON tekemistä asian kanssa.
Kylmä ja pelko tärinä on asia erikseen ja asiaan/rotuun perehtyneet kyllä tietävät millon mistäkin syystä tärinä tulee. - sdetrtiuouiö
fghjkghj kirjoitti:
epäilen enemmän neurologista syytä kyllä.
Olen samaa mieltä ja mielestäni voi merkata myös että jonkin sortin taipuvaisuus epilepsiaan tulee tuon tärinän myötä.
hyvä hermorakenne ilmenee tärisemättömyytenä.
en yhdistäisi linjoissa kahta kovasti tärisevää.
aineenvaihdunnasta tuskin on kyse, liian kaukaa haettua. Vaan kertoo hermorakenteesta. hyväksytään sitä tai ei.
olen nähnyt myös tärisemättömiä chihuahuaita ja ne on selvästi parempia jalostukseen hermojensa osalta ei niin arkoja eikä stressiherkkiä vaan omaavat kunnon hermorakeneteen. ennen oli näin enemmänkin ja nykyään näitä tärrääjiä löytyy yllättävän paljon sekä stressiherkkiä että arkoja. Johtuen huonosta jalostustyöstä. ikävä kyllä. :(
- chihumamma
Itse chihuahuan omistajana tiedän, että tärinä on chihuilla normaalia ja ainakin oma tyttöseni tärisee välillä innostuksesta, kylmästä ym. mutta se ei todellakaan ole vaarallista. Lähipiirissäni on useita chihuja, enkä ole ikinä nähnyt yksilöä joka ei tärisisi.
Voisiko joku perustella miten tärinä ja aineenvaihdunta liittyvät toisiinsa? En voi uskoa tätä koska mitä olen oman koirani ja niiden useiden muiden tärinää vuosien varrella seurannut, siihen tärinään on aina selkeä hetkellinen syy. - Terdis
Todella rasittavaa ollut, kun ohikulkijat voivottelevat että "voi kun sitä palelee, vie sisälle". Kysymyksessä tosiaan aina ollut innostus-/pelkotärinä. Tottakai sekin joskus palelee, mutta kyllä se aina kertoo asiasta ääneen - tassu pystyyn ja "viu" niin mennään sisälle.
- 4 chihua
Aineenvaihdunnasta tosiaan kyse. Tosin, meidän vajaalla 2-v chihulla epilepsia ja tärisee huomattavasti enemmän kuin muut chihumme, en sitten tiedä, onko jompikumpi seurausta toiselle
- ham ham
Meilläkin epileptikko chihu 5-vee. Ja tärisee enmmän kun 10 kk chihupoika. Toinen on tärissyt aina paljon enemmän. Kylmätärinän kyllä erottaa chihusta. Tämä toisenlainen tärinä on jotain muuta. Ekan chihun myyjä sanoi rodulle olevan tyypillistä täriseminen.
- 567
Pelkästään chihut eivät tärise. Koira tärisee jos se ei voi olla esim. liian innokas tai peloissaan. sen aivot toimivat niin ja se ilmenee tärinänä.
- Kääkkä!
Täällä kääpiöpinseri tärisee vilustuessaan,peloissaan, innostuessaan..
Aina kun syö mahan täyteen ruokaa, niin senkin jälkee rupee tärisemään. :D
Ja ell mukaan terve pakkaus:)
Elikkäs ei pelkästään vaan chihuilla, vaan muillakin kääpiöroduilla voi ilmetä.
Esim kääköillä.- juttelua
Meillä 12 v, venäjältä tuotu "minichihu", joka ei hauku,mutta juttelee tärisemällä.
On alusta saakka vastannut puheeseen lyhyellä tärinällä.
Toki tärisee kylmästä, pelosta mutta ei innostuksesta.
Toinen koira vastaa haukulla kun vanha rouva vastaa pikku tärinällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592