Kertokaapas esimerkkejä, että millaisia tapauksia vakuutusyhtiöt ovat korvanneet tai eivät ole korvanneet kodin vahinkojen suhteen? Joutuiko vahinkoa todistelemaan paljon ja taistelemaan, että suostuivat maksamaan? Millaisesta vakuutuksesta on ollut kyse? Mitä kotivakuutuksen vastuuosat yleensä kattaa ja mitä ei?
Mitä kotivakuutus korvaa?
2
1038
Vastaukset
- ison vahingon varall
Meidän 22 vuoden kotivakuutushistorian aikana olemme saaneet kotivakuutuksesta kolmet korvaukset, eli miinuksella ollaan todella raskaasti kun verrataan maksuja korvauksiin.
Silmälasit putosivat autoa pakatessa maahan ja peruutettiin autolla niiden yli. Vakuuts korvasi, mutta omavastuun ja ikävähennyksen jälkeen korvaus vähäinen. Tuokin muuttui myöhemmin niin että silmälasien, kännyköiden ja polkupyörien omavastuut tuplaantuivat.
Kerran lipesi keittiössä kattila lädestä ja rikkoi uunin luukun, siitäkin sai omavastuun päälle pikku korvauksen.
Suurin korvaus tuli siitä kun nahkatakki varastettiin ja sen mukana avaimet. Takin lisäksi korvattiin lukkojen sarjoitus ja uudet avaimet, olin tuolloin vuokralla omakotitalossa.
Kerran rikoin lainaamani kameran, mutta sitä minun vakuutus ei korvannut, koska kameran omistajalla oli laajempi vakuutus ja hänen vakuutustaan taas ei kannattanu käyttää korkean omavastuun vuoksi, joten maksoin omistani.
Katolta putoava lumi rikkoi kerran tavaroita, mutta se vahinko on rajattu vakuutsehoissa pois korvattavista.
Itse olen nykyisin pitänyt vakuutusta suurella omavastuulla ja se lähinnä tulipalon tms. ison vahingon varalta. Pikkutavaroiden pikkukkorvausten vuoksi ei viitsi korvauspapereita edes täytellä. - vakuutusdmyyjä
korvauspiiri, edes lupaa korvata jotain, suppella saat uudet maksulaput, eipä juuri muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812