Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

koira-allergia, miten kotona?

5+

minulla todettiin koira-allergia (vaikka nuorena meillä oli koira n.10v. sitten) ja meidän asunnossa on ollut poikaystävän koira kylässä pari kertaa, muuten koira on hänen vanhemmillaan. osaisiko joku sanoa, että vaikka päällysvaatteet (päällimmäiset paidat ja housut) jättää eteiseen niin kulkeutuuko hilsettä silti paljon asuntoon? siivousta tapahtuu aika normaalisti, ehkä ei kuitenkaan tarpeeksi usein. poikaystäväni ei usko, että esim. sohvalla olisi hilsettä vaikka minua alkaakin kutittaa esim. käsivarsista jos niissä ei oli pitkähihaista paitaa päällä kun olen sohvalla. allergia todettiin pricktestillä, histamiini 5mm ja koita 10mm ja ps.
kiitos mahdollisesta avusta väittelyymme :)

6

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+atopia+allerg.

      eli poikaystävä suoraan suihkuun ja vaatteiden vaihtoon kun tulee koirapaikasta luoksesi. Ei kannattaisi päästää koiraa asuntoosi, ei siitä hilseestä tavallisilla siivouksilla eroon pääse.

      • 4+

        no sitä mieltä minäkin olen ja olenkin yrittänyt kertoa hänelle, että sängyssä nukuttavilla vaatteilla ei pyöritä sohvalla eikä peittoja viedä sohvalle ja sieltä takaisin sänkyyn. ja että vaikka siitä koiravierailusta on hieman aikaa, niin hyvinkin mahdollisesti siitä on silti jäljellä hilsettä täällä. ehkäpä se pian alkaa uskomaan:)


      • astmaatikko+koirat
        4+ kirjoitti:

        no sitä mieltä minäkin olen ja olenkin yrittänyt kertoa hänelle, että sängyssä nukuttavilla vaatteilla ei pyöritä sohvalla eikä peittoja viedä sohvalle ja sieltä takaisin sänkyyn. ja että vaikka siitä koiravierailusta on hieman aikaa, niin hyvinkin mahdollisesti siitä on silti jäljellä hilsettä täällä. ehkäpä se pian alkaa uskomaan:)

        Nykyään ei suositella täydellistä erottautumista allergeeneista. Minusta riittää että petiin ei tulla kuin suihkukautta ja vaatteet vaikka vaihtaa.
        Itsellä astma ja allergiepäilykin, koirat asuu ulkonna ja kovilla pakkasilla autotallissa, vaatteita ei vaihdeta kun siellä käydään mutta siivoan paljon, myös autotallia(joka pv jos koirat siellä). Ja siis suihkuun ennen makuulle menoa.
        Ei tartte hysteeriseksi oikeasti alkaa!


      • animal lover 4 ever
        astmaatikko+koirat kirjoitti:

        Nykyään ei suositella täydellistä erottautumista allergeeneista. Minusta riittää että petiin ei tulla kuin suihkukautta ja vaatteet vaikka vaihtaa.
        Itsellä astma ja allergiepäilykin, koirat asuu ulkonna ja kovilla pakkasilla autotallissa, vaatteita ei vaihdeta kun siellä käydään mutta siivoan paljon, myös autotallia(joka pv jos koirat siellä). Ja siis suihkuun ennen makuulle menoa.
        Ei tartte hysteeriseksi oikeasti alkaa!

        Toi on niin totta! Olen itse allerginen kissoille ja astma on kanssa. Olen silti elänyt kissan kanssa kohta 18 vuotta. Ja kestänyt olen. Testeissä 5 vuotta sitten kissa oli vaikea-asteinen allergia, mutta olen silti elänyt kissani kanssa ja allergiani on jopa helpottanut. Käytän kyllä lääkkeitä, mutta silmät ei enää kutise ihan punaisina, eikä nenä enää valu, kuten joskus. Täydellinen eristäytyminen ei tee hyvää.

        Seuraavaksi hankin koiran. En kyllä ole allerginen koirille, mutta en allergiaa pelkääkään. Otatan testin tietty ensin, mutta en aio kyllä elää muovikuplaelämääkään. Luonto parantaa parhaiten. Tsemppiä!

        -animal lover 4 ever


      • 4+
        animal lover 4 ever kirjoitti:

        Toi on niin totta! Olen itse allerginen kissoille ja astma on kanssa. Olen silti elänyt kissan kanssa kohta 18 vuotta. Ja kestänyt olen. Testeissä 5 vuotta sitten kissa oli vaikea-asteinen allergia, mutta olen silti elänyt kissani kanssa ja allergiani on jopa helpottanut. Käytän kyllä lääkkeitä, mutta silmät ei enää kutise ihan punaisina, eikä nenä enää valu, kuten joskus. Täydellinen eristäytyminen ei tee hyvää.

        Seuraavaksi hankin koiran. En kyllä ole allerginen koirille, mutta en allergiaa pelkääkään. Otatan testin tietty ensin, mutta en aio kyllä elää muovikuplaelämääkään. Luonto parantaa parhaiten. Tsemppiä!

        -animal lover 4 ever

        en sentää aio eristäytyä :) käyn itsekkin paikoissa, joissa on koiria ja silittelen koiria aina kun on mahdollista. mutta ihottumaa ja kutinaa tulee heti, joten siksi vältän sohvalla pyörimistä ja haluan pitää sängyn mahdollisimman puhtaana. kutina on aivan sietämätöntä, ja iho oli pitkään todella huono ennen kuin ymmärsin, että se oli koirasta. vasta kun huulet turposivat, eikä ollut muuta syytä kuin koiran hännän hipaisu, ymmärsin, että taitaa ongelmat johtua ehkä koirista vaikka meillä oli koira ja silloin tehdyssä prickissä ei koirasta tullut mitään, eikä minulla ollutkaan mitään oireita. toista se on nyt mutta toivottavasti allergia häviää :)


      • Haluan olla terve
        astmaatikko+koirat kirjoitti:

        Nykyään ei suositella täydellistä erottautumista allergeeneista. Minusta riittää että petiin ei tulla kuin suihkukautta ja vaatteet vaikka vaihtaa.
        Itsellä astma ja allergiepäilykin, koirat asuu ulkonna ja kovilla pakkasilla autotallissa, vaatteita ei vaihdeta kun siellä käydään mutta siivoan paljon, myös autotallia(joka pv jos koirat siellä). Ja siis suihkuun ennen makuulle menoa.
        Ei tartte hysteeriseksi oikeasti alkaa!

        Aikuiselle ihmiselle ei ole mitään hyötyä altistua allergeeneille. Allergiselle allergeenit aiheuttavat elimistössä erilaisia tulehdusreaktioita. Oireita voi yrittää hillitä erilaisilla lääkkeillä, mutta järkevin tapa parantaa elämisenlaatua on välttää allergeeneja. Mikäli on taipumusta allergioihin, altistuminen allergeeneille voi puhkaista varsinaisen allergian, josta muuten voisi olla onnellisen tietämätön.

        Jos allergeenille altistuminen jotenkin suojaisi allergioilta, siitepölyallergiat pitäisi olla tuntematon sairaus!

        Kokonaan toinen asia on, että pikkulapsilla erilaiset allergiat ovat sitä vähäisempiä mitä huonompi lapsen elinympäristön hygienia on. Se tosiasia, että eläinkontaktit väistämättä alentavat ympäristön hygieniaa ei tarkoita, että eläinallergeeneille altistuminen olisi jotenkin terveellistä. Aikuisilla allergioiden määrä ei valitettavasti vähene, vaikka eläisi kuinka sottasesti.

        Elämässämme emme aina tee järkeviä valintoja. Jotkut polttavat tupakkaa, vaikka sen haittavaikutukset ovat varmaan kaikkien tiedossa. Itse juon kahvia ja alkoholia, vaikka hyvin tiedän, että olisi järkevämpää ainakin vähentää näitä nautintoja.

        Jos eläimille allerginen ihminen pitää lemmikkiä lääkkeiden avulla, ei se ole järkevää toimintaa. Ihmisellä on kuitenkin vapaus valita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe