Rimanylitys lähettää kustantajalle

Rosselliini

Kun näitä lukee, niin tulee miettineeksi, kannattaako laittaa kustantajalle ollenkaan. minulla kässsäri lojunut mapissa kuukausimäärin ja olen ollut sitä vain muokkailevinani. Valmis se on, ei siinä jotkut pikkuvvilaukset tosiasiassa enää ole lisää laatua tuottaneet.

Olen päättänyt ottaa itseäni nistasta kiinni. Parin viikon kuluessa on kässärin oltava postissa. Sellaisena päivänä kun on aikaa se kopsata ja ehtii postiin sen aukioloaikoina.

Miksi rima on korkealla? Kun lukee että vain joku promille esikoisista menee läpi eikä kukaan viitsi niitä tekstejä juuri edes vilkaista. Onko siitä suurtakaan iloa, että saa hylyn eikä sitten kuitenkaan osaa sille tekstille enää mitään tehdä. On läpikäynyt mm. kaksi arvostelupalvelua, joten ei se hylkykirje enää mitään uusia ovia avaa aivoissani. Yhtä hyvin voi teksiti olla mapissa.

Tällaisia mietteitä käynyt mielessä. En pelkää sitä hylsyä niinkään, sillä sehän sieltä kaiken todennäköisyyden mukaan on tulossa, vaan neuvottomuutta sen jälkeen. Nyt voin vielä pitää kuvitelmaa, että juu, kyllä se siitä.

9

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DrmT

      Onhan se kuitenkin lohduttavaa, että aina JOKU saa kirjansa julki.

      Torjunta synnyttää aina masennuksen. Kuuluu osana tätä bisnestä.

    • On se minusta lohdullisempaa yrittää kuin itse tuomita itsensä.

      • Rosselliini

        Millä tavoin lohdullisempaa?


      • Rosselliini kirjoitti:

        Millä tavoin lohdullisempaa?

        Tarkoitan, että on parempi kokeilla onneaan kuin kulkea jatkuvasti pohtimassa, että mitä sille tekstille lopulta olisi käynyt. Nykyään kun yrittäminen ei maksakaan mitään, kun useimmat kustantamot ottavat vastaan käsikirjoituksen sähköpostina. Pessimistinen periksi antamineen taas ei tietysti johtaisi mihinkään.

        Lisäksi päästettyäsi käsikirjoituksesta irti voi olla helpompaa siirtyä seuraavaan.


      • Rosselliini
        QotD kirjoitti:

        Tarkoitan, että on parempi kokeilla onneaan kuin kulkea jatkuvasti pohtimassa, että mitä sille tekstille lopulta olisi käynyt. Nykyään kun yrittäminen ei maksakaan mitään, kun useimmat kustantamot ottavat vastaan käsikirjoituksen sähköpostina. Pessimistinen periksi antamineen taas ei tietysti johtaisi mihinkään.

        Lisäksi päästettyäsi käsikirjoituksesta irti voi olla helpompaa siirtyä seuraavaan.

        Ei muuten ota Otava sun muut vastaan sähköpostitse, jotkut pienet kyllä, mutta mun teksti ei sovi niiden linjaan. Se tosin ei ole kynnyskysymys, vaikkakin ihmettelen, minne helskuttiin ne pistää isoissa kustantamoissa ne paperipinot - lukee saatteen ja sitten johonkin pölyttymään. No tuskin lukevat edes saatetta.

        Kuten alussa sanoin, niin annoin itselleni määräajan, johon mennessä sen tekstin on oltava postissa. Karmeat niput paperia kyllä, pitää roudata postiin useampana päivänä, sekin vielä. Mikähän siinä on, ettei isot ota sähköpostitse, eivät viitsi niitä tulostaa, siinä kai se. Toisaalta jos laittaa sähköpostitse on se vaara. että joku vain vilkaisee ja painaa delete-näppäintä viitsimättä tutustua.

        Oikeastaan olen jo siirtynyt seuraavaan, uutta on aloitteilla ja useampi kuin yksi, joten ei tässä siitä ole kyse.

        En oikeastaan tiedä, mikä tässä tökkii, olisiko se myös se kustannustoiminta, että sinun pitää olla JOKU ennen kuin kukaan lukee tekstiäsi. Tai tuntea joku kustannustoimittaja. Muutoin on onnen kauppaa. No, kun laittaa useampaan taloon, niin todennäköisyys, että joku vilkaise, lisääntyy.


      • lskdfjdslkjfdslkj
        Rosselliini kirjoitti:

        Ei muuten ota Otava sun muut vastaan sähköpostitse, jotkut pienet kyllä, mutta mun teksti ei sovi niiden linjaan. Se tosin ei ole kynnyskysymys, vaikkakin ihmettelen, minne helskuttiin ne pistää isoissa kustantamoissa ne paperipinot - lukee saatteen ja sitten johonkin pölyttymään. No tuskin lukevat edes saatetta.

        Kuten alussa sanoin, niin annoin itselleni määräajan, johon mennessä sen tekstin on oltava postissa. Karmeat niput paperia kyllä, pitää roudata postiin useampana päivänä, sekin vielä. Mikähän siinä on, ettei isot ota sähköpostitse, eivät viitsi niitä tulostaa, siinä kai se. Toisaalta jos laittaa sähköpostitse on se vaara. että joku vain vilkaisee ja painaa delete-näppäintä viitsimättä tutustua.

        Oikeastaan olen jo siirtynyt seuraavaan, uutta on aloitteilla ja useampi kuin yksi, joten ei tässä siitä ole kyse.

        En oikeastaan tiedä, mikä tässä tökkii, olisiko se myös se kustannustoiminta, että sinun pitää olla JOKU ennen kuin kukaan lukee tekstiäsi. Tai tuntea joku kustannustoimittaja. Muutoin on onnen kauppaa. No, kun laittaa useampaan taloon, niin todennäköisyys, että joku vilkaise, lisääntyy.

        gummerus ottaa sähköpostilla.


      • Hiontavaiheessa
        Rosselliini kirjoitti:

        Ei muuten ota Otava sun muut vastaan sähköpostitse, jotkut pienet kyllä, mutta mun teksti ei sovi niiden linjaan. Se tosin ei ole kynnyskysymys, vaikkakin ihmettelen, minne helskuttiin ne pistää isoissa kustantamoissa ne paperipinot - lukee saatteen ja sitten johonkin pölyttymään. No tuskin lukevat edes saatetta.

        Kuten alussa sanoin, niin annoin itselleni määräajan, johon mennessä sen tekstin on oltava postissa. Karmeat niput paperia kyllä, pitää roudata postiin useampana päivänä, sekin vielä. Mikähän siinä on, ettei isot ota sähköpostitse, eivät viitsi niitä tulostaa, siinä kai se. Toisaalta jos laittaa sähköpostitse on se vaara. että joku vain vilkaisee ja painaa delete-näppäintä viitsimättä tutustua.

        Oikeastaan olen jo siirtynyt seuraavaan, uutta on aloitteilla ja useampi kuin yksi, joten ei tässä siitä ole kyse.

        En oikeastaan tiedä, mikä tässä tökkii, olisiko se myös se kustannustoiminta, että sinun pitää olla JOKU ennen kuin kukaan lukee tekstiäsi. Tai tuntea joku kustannustoimittaja. Muutoin on onnen kauppaa. No, kun laittaa useampaan taloon, niin todennäköisyys, että joku vilkaise, lisääntyy.

        Minä jätin tänään postineidille neljä pakettia. Kyllä helpotti! Nyt voin siirtyä elämässä eteenpäin eli alkaa tosissaan kehitellä uutta kirjaa.

        Kyllähän siinä varmastikin itku pääsee, kun niitä hylsyjä alkaa tulla. Mutta olen päättänyt asennoitua niin, että jos ei tätä kirjaa julkaista, niin se on toisaalta ihan hyväkin. Se on aika henkilökohtaista tilitystä, niin kuin kai esikoiset yleensäkin. On hyvä, etteivät kaikki tutut pääse lukemaan minun salaisia ajatuksiani;)

        Laita sinäkin vaan paketit postiin! Joku viisas on sanonut, että ratkaisu ei voi koskaan olla pahempaa kuin epävarmuudessa eläminen.


      • tyttötulevaisuudesta
        Hiontavaiheessa kirjoitti:

        Minä jätin tänään postineidille neljä pakettia. Kyllä helpotti! Nyt voin siirtyä elämässä eteenpäin eli alkaa tosissaan kehitellä uutta kirjaa.

        Kyllähän siinä varmastikin itku pääsee, kun niitä hylsyjä alkaa tulla. Mutta olen päättänyt asennoitua niin, että jos ei tätä kirjaa julkaista, niin se on toisaalta ihan hyväkin. Se on aika henkilökohtaista tilitystä, niin kuin kai esikoiset yleensäkin. On hyvä, etteivät kaikki tutut pääse lukemaan minun salaisia ajatuksiani;)

        Laita sinäkin vaan paketit postiin! Joku viisas on sanonut, että ratkaisu ei voi koskaan olla pahempaa kuin epävarmuudessa eläminen.

        Miksei muka sinun kirjasi voisi mennä julki?
        Joka ikinen vuosi tulee julki uusia erikoisteoksia, joten miksei sinunkin teoksesi voisi tulla?
        Asennetta ja tsemppiä peliin. Hylsyistä ei pidä masentua, vaan työstää tekstiä ja yrittää uudestaan.

        "Voittajat eivät koskaan luovuta eivätkä luovuttajat koskaan voita."


      • Rosselliini
        tyttötulevaisuudesta kirjoitti:

        Miksei muka sinun kirjasi voisi mennä julki?
        Joka ikinen vuosi tulee julki uusia erikoisteoksia, joten miksei sinunkin teoksesi voisi tulla?
        Asennetta ja tsemppiä peliin. Hylsyistä ei pidä masentua, vaan työstää tekstiä ja yrittää uudestaan.

        "Voittajat eivät koskaan luovuta eivätkä luovuttajat koskaan voita."

        Ei kai se luovuttamista ole, jos on hieonut tekstinsä viimeisen päälle ja aikoo sen lähettää, mutta tietää realiteetin.

        Jos hylsy tulee - siis jos - en vain yhtään tiedä, mitä tehdä tekstille. Olen hionut sitä nyt jo liikaakin. Se on myös levännyt välillä, kun on ollut arvostelupalvelussa - vähintään yhtä hyödyllistä se tekstin lepuutus kunin kritiikki.

        Toistaiseksi sitäpaitsi uskon, että teksti voisi mennä läpi JOS joku vain viitsisi paneutua siihen. Mutta nimenomaan sen näen onnekauppana ja siihen vaiheeseen en voi mitenkään vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe