Kaulafinnit!

surullinen

Kärsin todella tästä finniongelmastani... Päivääkään ei ole ilman finnejä mennyt viimeiseen kymmeneen vuoteen, tosin kaulassa niitä ei ennen ollut, kasvoissa vain, nyt taas toisinpäin eli kasvoissa vähemmän, kaulassa ja leuassa kaikki!

Nyt viimeisen parin vuoden aikana homma on villiintynyt kaulan alueella tosi pahaksi. Mistä se johtuu? En syö e-pillereitä, juon vettä ja sokerittomia juomia, syön tavallista kotiruokaa, en syö suklaata, ja vain vähärasvaista juustoa vähäsen. Ihonhoitokin pitäisi olla kunnossa, joten mikä mättää?

Käytin joskus kolmivaiheisia e-pillereitä, ja ne vaan pahensivat ongelmani joten lopetin ne. Sain niistä todellisia peukalonpään kokoisia mätäpaiseita.

Ennen kuukautisia kaula räjähtää täyteen useita kymmeniä näppyjä, eivätkä ne ehdi edes lähtemään sillä välillä, kuin taas on se aika. Nyt olen taas hätää kärsimässä, kun kesä tulee, eikä voi verhota itseään kaulahuiveihin ja poolopaitoihin. Finnit on sijoittuneet siihen molemmin puolin, missä suoni sykkii, mitä se meinaa? Niitä on tosiaankin monta kymmentä kummallakin puolella. Lisäksi leukapielissä ja joskus leuassa on sellasia kovia "nuppeja", jotka saa puristamalla ulos.

Voiko tää olla stressistä johtuvaa? Elämä on mennyt viime vuosina päin mäntyä, eikä nää finnit ainakaan asiaa auta.

4

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälä sama juttu..

ittelläki on tollasia tapauksia ku sulla.. ja se on todella ikävää, varsinki nyt ku on kesä tulossa..

• minä

Voisit kysellä lääkäriltä Diane Nova ehkäisypillereitä, jotka on tarkoitettu myös aknen hoitoon. Itseltäni finnit katosivat lähes täydellisesti niillä. Tosin jotkut ovat valitelleet sivuoireita mutta itse olen ollut niihin tyytyväinen.

• jonna

Akne on sairaus, jonka syntyyn harvemmin vaikuttavat elämäntavat.
      Mene lääkäriin ja kysy häneltä mielipidettä. Jos lääkäri sattuu olemaan ihan toope, ehdota oma-alotteisesti itsellesi roacuttan(?) kuuria tai diane nova e-pillereitä.

• jonna

eli lääke on roaccutan.. nyt tiedän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe