Alaikäisen pienen

omaishoitajaksi?

Osaisiko kukaan vastata minulle kysymkseeni...
Minun lapseni saa alle 16 vuotiaan vammaistukea,korotettua.Olen työkkärin kirjoissa,mutta en ole pystynyt ottamaan vuorotyötä vastaan.Minulle ehdotettiin,että hakisin omaishoitajan tukea.Laskeskelin,että miten rahat sitten riittää.Voiko omaishoitajan tukea saava hakea toimeentulo tukea?Katsotaanko vammaistuki minulle tuloksi?Vaikkakin sillä kustannetaan lääkkeet lapselle.Kiitos jos joku osaisi minulle vastata.

2

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !a"S#D

      Ei omaishoidontuki ainakaan minulla vaikuttanut työttömyyskorvaukseen.
      Ainut kriteeri oli että on oltava valmis ottamaan kokopäivätyötä vastaan jos sitä tarjotaan. Uskoisin että vuorotyötä ei ole pakko ottaa tilanteessasi. En ole varma, voi olla että asiaa tarkastellaan vähän eri tavoin paikkakunnasta riippuen.
      Uskoisin että riittää kun hommaat todistuksen että saat lapsesi hoitoon mikäli sinulle tarjotaan päivä-työtä.
      Ei vammaistuki tai omaishoidontuki, ainakaan sen mukaan mitä olen kuullut, vaikuta työttömyyskorvaukseen, toimeentulotuesta en tiedä, olen jostain lukenut että siinä lasketaan kaikki tulot, jopa lapsilisät. Selvitä asia sosiaalitoimistossa ja työvoimatoimistossa, äläkä usko heti ensimmäistä kieltävää vastausta. Jos kuulut johonkin ammattiliittoon voit saada myös sieltä neuvoja.

    • florac

      Jos oikein muistan vammaistukea ei lasketa tuloksi toimeentulo tukea haettaessa...kaikki muu sitten kai lasketaan...

      Työkkärit eri puolella Suomea on sitten erilaisia... täällä meillä eräs vammaisen lapsen yksinhuoltaja isä sai karenssin, kun ei ottanut iltatyötä vastaan...koska ei saanut lapselle hoitoa..

      Tai eräs keski-ikäinen nainen omaishoiti äitinsä loppuun asti ja tämän kuoleman jälkeen meni työkkäriin..., hän sai kahden kuukauden karenssin, koska omaishoitajuus ei ole sopiva kriteeri olla pois työmarkkinoilta, ilmeisesti hänen olisi pitänyt koko omaishoitaja aika olla työkkärin työnhakija... :o :o

      Tuosta isästä vielä, on kyllä tosi törkeää työkkärin tahtolta... suomalaiset vanhemmat yrittävät itse hoitaa vammaiset lapset, työkkärin mielestä pitäisi kai Viron malliin laittaa vammaiset lapset laitokseen, että vanhammat täyttäisi kaikin tavoin työkkärin kriteerit...

      Toki olen kuullut vuosien saatossa niitäkin työkkäreitä jossa osataan katsoa kokonaisuutta...eli toimivat hyvin ja asiallisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe