Hei ihmiset, kohta tulee viimenen Potteri!!!

Uprising-

Mua surettaa vähän että nyt vasta oon alkanu kunnolla (huom. KUNNOLLA, ennen vaan tykkäsin) kiinnostumaan Harry Potterista, vaikka oon niitä elokuvia kattonu siitä asti ku viisasten kivi tuli (olin 6 tai 7v)...
Niin oudolta ku teistä ehkä kuulostaaki nii pukkaa jo vähän märyä :D ku ajattelen että sen viimesen elokuvan jälkeen ei tule enää luultavasti koskaan uusia. Oon joskus pienempänä lukenu vähän viisasten kiveä, ja ajattelin että jos alkaisin lukemaan Pottereita sitte viimesen elokuvan jälkeen, monet ku sanoo että kirjat erilaisia mitä elokuvat.
Alotin tässä pari kuukautta sitte kattomaan ne leffat läpi, tänään tilaan netistä kuoleman varjelukset osa 1:n ja viimesen aijon käydä elokuvissa kattomassa, että saisin kokea yhden potterin ihan teatterissa.

Mutta niin. Pointti oli se että halusin kysyä onko muita joilla on jo nyt kauheen haikee olo vaikkei viimenen HP ole vielä julkaistu?
Näyttelijät on kuitenki jo tehny kymmenen vuoden työnsä loppuun, ja nekin oli itkeskelly viimesessä kohtauksessa. Eikö niistä tunnu oudolta ku ne on varttunu näytellessään HP:ssä ja nyt se on ohi... ja mulle ne on kyllä aina ne Potterin näyttelijät! (:

34

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpiöpallura

      Mua ainaski surettaa! Eka potteri tuli kirjana ku olin vast 1v...
      ... Joskus 8v sain ekan kirjan lahjaks, ja luin sen. Vasta nyt olen kunnolla fani, ja kuten sinä aikaisemmin tykkäsin vain. Pelkään että parin vuoden kuluttua potterit ovat jääneet taakse, faneja on vaikea löytää, kun mitään uutta ei vaan löydy! Vika kirjakin on jo ilmestynyt, enään yksi leffa...
      (HEI, MUUTEN TÄHÄN VÄLIIN ON IHAN PAKKO TUULETTAA: SEN VIKAN OSAN SUOMEN ENSI-ILTA ON KOLME PÄIVÄÄ ENNEN MUN SYNTTÄREIT!!!!!!!!!!!!!!)
      Mutta päätin että se leffa pitää katsoa ensi-illassa, tupakaulahuivit kaulassa, ylpeinä siitä mitä rowlinilla on syntynyt, mitä kirjoja, mitä elokuvia... sitä fanikrääsää, uskollisia faneja...!
      HIP HIP HURRAA!POTTEREILLE!
      Ihanille pottereille, niille kirjoille, joiden takia olemme itkeneet, niille näyttelijöille joiden tapaamisesta olemme unelmoineet, sille teemapuistolle, johon kaikki fanit haluavat...
      Surullista mutta totta... pottereita ei enää tule, mutta ne elävät meissä.Ne voi lukea aina uudelleen ja uudelleen... ja uudelleen...
      Suomeksi, enkuksi, ruotsiksi, saksaksi...
      Aina kun ne lukee niissä on jotain uutta, pieni kipinä
      TAIKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • jiippatsu

        haikee olo oli siinä kohtaa kun sai kuolemanvarjelukset lopuun, ja aika tyhjäkin olo oli. nyt juuri aloitin lukemaan niitä uudelleen ja enkukski meinaan lukea tässä samalla. :)

        täytyy vaan ihan sano että leffat on suorastaan säälittäviä kirjojen rinnalla ja olet jäänyt paljosta paitsi kun et ole lukenut. leffoista puutuu niin paljon kaikkii sivujunii aj yksityiskohtii :(

        ja sitten on viel ihan pakko sanoo et en tarkota mitenkää pahaa, tai mitään, mut et voi olla fani jos et oo lukenu kirjoja. :(

        ja viel et potter ei jää unholaan, oon sitä varma, ja sit et olin siel teemapuistos kuukaus sitte ja se oli iha mahtava, vaik aika pieni. :)


    • Potter fani

      Hieman jää nyt tyhjä ja ontto olo kun potterit loppuvat :(
      Olen itse katsonut kaikki potterit monen monta kertaa ja lukenut kaikki kirjat suomeksi ja englanniksi ties kuinka monesti :)
      Olen siis potter fani, vaikka ei mitään potter krääsää olekaan. En ihan liiallisuuksiin mene. Varmuudella voin sanoa että osaan kaikki kirjat ulkoa.

      Jos vaikka saisi pienen potter kirja kerhon kyhätyksi pystyyn, jossa voimme yhdessä lukea ja vaihtaa ajatuksia sekä lempi lainauksia tai kappaleita potter kirjoista niin olisi tosi kivaa.

    • pasanderi

      Mulla alkoi HP fanius kun sain mutsilta joulu lahjaksi viisastenkivi dvd:n 2001, sitten hankkinut lähes kaikki dvd:t ja lukenut kirjat. Haikea mieli jää kun kaikki loppuu. Perjantaina 15.7 on pakko käydä katsoo loppu huipennus sillä pidin kirjassa loppu kohtia. Ostan dvd:nä kunhan tulee kauppoihin.

    • No tuli kyllä haikea fiilis kun sai vikan kirjan loppuun. HP rupes tulee suosituks just sillo joskus ku olin 10v. Sillon en ite viel paljoo kirjoja lukenu mut sit myöhemmin tuli pari, ja loput sitten on tullu lueskeltuu vast tässä parikymppisenä. Ja täytyy sanoo et oli niin hyvii kirjoja et kyl sitä ois toivonu et lisää tulis. Vähän sellanen olo tuli et no mitäs sitä nyt tässä lukis. Mutta niin toisaalta kaikki loppuu aikanaan ja onhan sitä jo jokunen tuhat sivua HP:ta tullu

    • tätsky41

      Hyvät ihmiset,
      lukekaa ne kirjat - ja nauttikaa samalla upeasta käänöstyöstä. Ne kyllä kannattaa todellakin lukea. Ensimmäiset ovat ennemmin kuin satua, loppuosat jo kunnon fantasiaa eli hyvä vs. paha ja tyyli käy koko ajan synkemmäksi. Kuitenkin niitä on hyvä lukea, kun tietää fantasian perusperiaatteen eli yleensä hyvä voittaa. Kun Potterit osaa suomeksi lähes ulkoa, pystyy nauttimaan myös ap. englanninkielisistä versioista.

      Kirjat ensin, leffat vasta sitten. Toivottavasti tässä viimeisessä elokuvassa on mukana myös kirjan loppu. Haluan nähdä, miten "vanhennus" on toteutettu. Tänään en vielä nuorison pariin lähde potteroimaan, mutta parin päivän kuluttua ehdottomasti.

    • kävin katsomassa ensi-illassa HP vikan osan ja kyll on pakko myöntää et itku siinä tuli väkisinkin. Ihan kun oma elämä ois loppunut kun potteri loppu tuli semmonen tyhjä kolo elämään enään ei ole mitään mitä odottaa=(

    • kirjafani20

      Minua nyt ei elokuvien päättyminen sureta. Olen itkuni itkenyt, kun viimeinen kirja tuli luettua. Olen lukenut kaikki potterit monta kertaa ja aloitin niiden lukemisen heti, kun opin lukemaan. Eli n. 13 vuotta sitten. En ole koskaan pitänyt elokuvista, koska ne ovat liian erilaisia kirjoihin verrattuna. Muutenkin pidän enemmän lukemisesta

    • semifani

      Kävin myös viime yönä kattomassa Stadin ykkösessä... Oli kyl eläytyväisin ja äänekkäin yleisö, mitä oon nähnyt näissä ensi-ilta leffoissa... Kunnon fanitusta löyty, nimenomaan asuja oli hirveästi. En nyt ite niin hirveä fani ole, mutta halusin nähdä tän ensi-iltana kuitenkin. Kannatti.

    • jo on huvit ihmisill

      paska joutiki loppua,ihan plösö paskaa koko harry pökäle!!!

    • olenhyvinsurullinen

      Mulla on ainakin TOSI haikea olo, juuri tänään erityisesti, kun menen katsomaan sen viimeisen leffan. Olen jokasen leffan kohdalla mennyt ensi-iltaan kavereideni tai sisarusteni kanssa. Odotimme aina innolla, milloin se seuraava Potteri tulee elokuvateatteriin. Silloin ennen tässä meidän kylän elokuvateatterissa ei edes ollut sitä paikkajärjestelmää ja jokaisen piti siis kiirehtiä haluamilleen paikoille: joka kerta minä hyppäsin takimmaisen rivin keskelle siitä taka"aidan" yli. Oi, voi niitä aikoja... Ja nyt tänään näen sen aivan viimeisen elokuvan.. Nyt elokuvateatterissamme on kylläkin se paikkajärjestelmä, niin ei tarvitse kuitenkaan näin 20senä hyppiä siellä elokuvateatterin puolella..

      Ihastuin Potteriin silloin kun näin sen ensimmäistä kertaa elokuvateatterissa 10 vuotta sitten. Kova fanitus on tottakai haihtunut aikojen myötä, mutta tämä viimeinen elokuva on aivan pakko mennä katsomaan. Potterit olivat hyvin tärkeä osa lapsuuttani, ja nyt ne loppuu. Voi ei, pakko kai se on hyväksyä, että kaikki hyvä loppuu aikanaan eikä voi pysyä ikuisesti lapsena kuten Peter Pan.

    • dfsöjsdjköl

      Omasta mielestäni tarina päättyi jo kun kirjat päättyivät. Silloin oli haikea olo...

    • HP4ever

      Ensi viikolla menen katsomaan viimeisen osan. Käyn harvoin elokuvissa, mutta nyt en voi olla menemättä. Toivottavasti leffa ylittää odotukseni.

    • Kotitonttu <3

      J.K Rowlingia ovat fanit härnänneet ympäri maailman tämä saattaa kirjoittaa vielä

    • Fani!

      Onhan se kiva,että viimmeinenkin osa jo tulee,mutta minuntulee ikävä sitä jännitystä jonka tuottaa uuden harry potterin ilmestyminen.Miettiä nyt sitä,että kaikki nua näyttelijät(siis päänäyttelijät)ova olleet ihan pieniä,kun alkoivat näytellä ja nyt sitten ollaan maailman kuuluja valhoja.Minulle nuo näyttelijät ovat ja tulevat aina olemaan Tylypahkan sankareita!

    • kivaa viihdettä

      Potterit ei oo kirjoina kummoisia. Ihan hyviä elokuvina. Joko käännös on surkeaa tai sitten ne on alkuperäiskielelläkin aika vaatimatonta tasoa noin kielellisesti ja kirjana.

      Taru Sormusten Herrasta maailma ja kirjat ovat aivan toista suuruusluokkaa kirjallisuudessa. Tolkien on luonut koko maailman syntyhistorioineen. Sen ymmärtämisen yrittämisessä menee koko ihmisikä. Potterit ovat kivaa viihdettä, Tolkien on yksi maailmanhistorian vaikuttavimmista kirjallisista tuotoksista. Ilman Tokienia ei olisi Potteriakaan.

    • pottterfani

      ows...nyt on viimenen osa nähty!!! ja täytyy sanoo että voisin ruvta palvoon sitä ohjaajaa...se oli MIELETÖN!!! must tuntuu et tuun kattoon sen vie leffaan monta kertaa

    • Tom74

      Tulipa käytyä katsomassa viimeinen HP ensi-illassa pojan kanssa, ja täytyy sanoa että kannatti. Kyllähän siinä tuli vanhallekin aika haikea olo kun välillä tuli mieleen että kyseessä on viimeinen Potter leffa. Onneksi näistä loistavista elokuvista voi nauttia yhä uudelleen ja uudelleen. Harmi vaan ettei sitä "ensimmäisen kerran" fiilistä voi kokea kuin sen kerran. :)

    • sfdgfeseafd

      Itte olin 6v., kun Pottereita alkoi ilmestyä. Luin ekan heti kun opin lukemaan ja koukutus oli valtava. Itse ehdin kasvaa jo lähes Harryn ikäiseksi 4-5 kirjojen välissä ja siksi hahmoon on ollut valtavan helppo samastua. Kirjat olen lukenut reilut kymmenen kertaa suomeksi ja muutaman kerran enkuksi ja täytyy myöntää, että käännöstyö on ollut mahtavaa. Kiitos Jaana Kapari-Jatta! Elokuvat eivät sitten olekaan aivan yhtä hyviä, mutta olen kuitenkin kaikki kerännyt ja viimeinen on suunnitelmissa mennä kattoon leffaan.

    • pother

      mulla kanssa ensimmäinen kirja jonka siinä seitsemän vuotiaana luin oli viisasten kivi, aiemmin äiti oli lukenut sen minulle:) Vähän on haikea fiilis nyt kun sen ensi-illassa kävi katsomassa, kuitenkin itse kasvanut melkein aikuiseksi niiden parissa. leffa oli ihan mahtava! Itsekkin itkin ja nyyhkytin niissä haikeissa kohdissa. Lopun vanhennus...no musta se oli aika fiasko, ainakin malfoyn kohdalta. Koko teatteri repes nauramaan kun näki sen:D

    • 5v:nä oppinut lukee

      Minä en malta odottaa että åääsen katsomaan kakkos osan ku ekan kävin kattomassa talvella niin on pakko mennä kattoo osa 2.

      olen kaikki kirjat jo lukenut ja elokuvat (paitsi osa 2) on tullut katottua.

    • sekstar

      itehän vietän käteni kaanssa hyviä hetkiä

    • Fanitin

      Kyllä ne kirjat oli parempia ku elokuvista puuttuu aika paljo yksityiskohtia
      Harmi että niitä ei tuu lisää.

    • IkuinenPotterFani<3

      Kyl voi sanoa et noi kaikki potter-elokuvat (Kuoleman varjelukset osa 2 lukuunottamatta) Ovat olleet ihan parhaita!!! Kun menen tässä joku päivä katsomaan kuoleman varjelukset osa 2, toivon että se olisi yhtä hyvä kuin muutkin Potter-elokuvat. Kirjoja en ole lukenut eikä minua niin se lukeminen kiinnostakkaan:) Ehkä vielä joskus.... Kamalan haikea olo tulee kun ajattelee että kohta nään viimeisen Potter-elokuvan eikä lisää enää tule! :( Tää osa 2 on varmaan kans ihan MAHTAVA!!!!!!!!!! ainakin toivon niin :D semmoisen kuvan olen ainakin saanut muiden kirjoituksia seuraamalla:)

    • Kalebin kamu.

      ÄLKÄÄ OLKO HUOLISSANNE, TULEE UUSIA JA ENTISTÄ PAREMPIA!!!

      Nuivanniemen hourulassa on hoitoonohjauspotilaana eräs Kaleb, joka on päättänyt, että hän voittaa lähitulevaisuudessa kirjallisuuden Nobel-palkinnon.
      Siinä ihan ohimennen hän voi kirjoittaa käsikirjoituksia muutamiin Harry Potter
      -elokuviinkin.
      Tehtävä ei liene tulevan Nobelistin kannalta kovinkaan vaativa, ne Potter
      -filmithän ovat lapsen älykkyystasoisille tarkoitettuja.
      Ei muuta kuin vain fanipostia Nuivanniemeen, kyllä Kaleb hoitaa hommat, varsinkin jos lähetätte hänelle konjakkia ja akvaviittia.
      Ei kirjailija saa inspiraatiota ilman kunnollista virikettä!

    • eräs.

      Pakkoa sano, etä oli tosi hyvä elokuva. Ensi-illalssa kävin nyt lomalla katsomassa.
      vaikka loppu oli (Ei pahalla) vaisu.
      Jäi tavallaan kesken. Olisi voinut sitä valoittaa enemmän mitä kaikille kuului.

      Ne jotka leffan jo nähneet, tietää mitä varmaan tarkoitan.
      Eikö muita häirinnyt se ?

    • Leffa oli mahtava ensi illassa. 3D =D
      Olisi mahtava nähdä se teemapuistoki. paljonkohan sinne maksaa...
      Tuntu kyllä että jäi vähän kesken se loppu. vaisu pikkuisen. Olisi saanut enemmän valoittaa asioita kaikkien osalta. mitä kuuluu. Surullinen osaksi myös.

    • Esaesaesa

      On kyllä haikea olo, kun eilen kävin leffan katsomassa. HP kirjat ovat olleet ainoita kirjoja joiden julkaisua olen odottanut. Nyt vaan odotetaan Rowlingin päätöstä, että saako vielä kirjat jatkoa, mutta eiköhän leffat ollu tässä. Vaikee uskoo, jos 5-10 vuoden päästä tuleekin vielä uus Potter kirja niin siitä enää elokuvaa sais. Kiinnostaako tuttuja näyttelijöitä enään lähteä mukaan, kun siitä jo irrottautunut ja aloittanut elämässään uuden luvun? Ja kannattaako leffaa edes yrittää tehä eri näyttelijöillä. Hyvät kirjat hyvät leffat, eiköhän tää ollu tässä.

    • tyyppixxx

      Aivan mahtava POTTER!!! Oon itsekin SUURI POTTER FANI

    • toinenEVVK

      Ei voisi vähempää kiinnostaa tämä Potter. Uskomatonta että aikuisetkin ovat menneet tähän markkinamiesten rulettiin mukaan. Hyvä kirjallisuus on muuten ihan muualla; sanontahan kuuluu että kansalle leipää ja sirkushuveja )

      • plaa plaa

        Jos ei kiinnosta yhtään niin miksi edes luet tätä ketjua? Kyllä kaikki täällä olevat varmasti ovat tietoisia siitä, että kaikki eivät pidä Pottereista mutta aina jaksaa ihmetyttää tuollaiset ääliöt jotka tulevat siitä erikseen vielä huutelemaan. Jos sinun mielestäsi "hyvä" kirjallisuus ei ole liitettävissä Pottereihin niin tajuat varmaan että tämä on sinun kyyninen mielipiteesi, ei mikään fakta?


    • 18+1

      Olipas mainio elokuva tuo viimeinen, kenties paras Potter ELOKUVA.

      Tilastoja päivittääkseni: Nyt sarjan 15. lukukerta meneillään, sain juuri Feeniksin killan loppuun.

    • fposearht24

      Kaikki 00:07 paikalla olleet olivat jotain 14-18 v lissuja... huh. Ei ollut oikein kauhean hyvää fiilistä, kaikki istuivat 'tikut perseessä'

    • hesepulla

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe