Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä lääke migreeniin?

.......

Olen lähdössä ulkomaille muutaman viikon päästä puoleksi vuodeksi ja mietinkin, että kun mulla on ollut pari kertaa aurallinen mirgeeni (johtui e-pillereistä jotka lopetin syksyllä) mutta JOS oireita tulisi matkalla niin mitä lääkkeitä mun kannattaisi ottaa matkalle mukaan? Edellisen kerran tuo "kohtaus" meni ohi buranalla vaikka lääkäri kirjoitti tulevaisuuden varalle jonkin reseptin ihan "oikealle" migreenilääkkeelle..

olin jotenkin miettinyt, että buranalla selviäisi matkallakin vai pitäisikö mun ostaa mukaan noita "vahvempia" migreeniin tarkoitettuja lääkkeitä?

7

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päänsärky-salli

      Lääkäri kirjoitti varmaan triptaaneja? Noh, eikai siitä haittaakaan ole, jos otat jonkin pienen pakkauksen mukaan, mikäli tulee sellainen migreeni, joka ei perussärkylääkkeellä taltu. Ei ne triptaanitkaan välttämättä auta - esim. eivät toimineet minun migreeneihini - mutta useimmilla lienee niistä ollut apua. Itselläni triptaanit eivät tosiaan tunnu itse kohtausta helpottavan, mutta vaikuttaisivat vähentävän migreenin uusiutumistodennäköisyyttä - kun minulla on migreeni, se tulee helposti sitten useana päivänä peräkkäin.

      On varmasti huolettomampi olo, jos sinulla on lääkkeet matkassa, vaikket niitä tarvitsisikaan. Triptaaneita saa useimmista euroopan maista apteekista ilman resepti

      Mukavaa reissua!

      • HooTL

        Jännä juttu, että Suomi on Euroopan harvoja maita, joista triptaania ei saa ilman reseptiä.

        Mutta Ruotsistapa saa, niin tablettina kuin nenäsuihkeena.


      • HooTL kirjoitti:

        Jännä juttu, että Suomi on Euroopan harvoja maita, joista triptaania ei saa ilman reseptiä.

        Mutta Ruotsistapa saa, niin tablettina kuin nenäsuihkeena.

        Jos Suomessa saisi triptaaneja ilman reseptiä niin koko hinta pitäisi maksaa itse. Ovat tosi kalliita. Reseptillä saatavista lääkeistä saa kelakorvauksen, ei käsikauppa lääkkeistä joita triptaanitkin olisi ilman reseptiä. Uusin mielellään reseptin jo tuon kelakorvauksenkin takia.


    • Mhb

      Nuo Probiootit käyttöön!
      ____________________________________________________
      *Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti*

      A. Pro'biootti=hyödyllinen-tarpeellinen bakteeri(mhb)-
      Meidän kaikkien yksimahaisten immuunipuolustuksen perusta on kolme tärkeintä; 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteeria. Oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi, mies tai nainen, kissa tai koira.
      1.Lactobacillus acidophilus,
      2.Lactobacillus bulgaricus ja
      3.Bifidobacterium.

      Mystinen yhtälö:
      Kun limakalvot eivät ole kunnossa (ei löydy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että 1.2.hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
      Ja kääntäen-
      Kun limakalvot ovat kunnossa (löytyy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus on kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että 1.2.hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.

      Kahden tärkeimmän probiootti-bakteerin:
      1.(1.) Lactobacillus asidophilus ja
      2.(3.) Bifidobacterium luonnollisin saantilähde on lehmän raakamaito (=käsittelemätön maito).

      Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit vuosien saatossa:
      - Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät maitohappobakteerit(Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium). Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö:
      "Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti".
      Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on maitohappobakteereiden puutteessa!

      Herää kysymys:
      - Mihin tarpeelliset maitohappobakteerit sitten katoaa?
      Jatkuu....

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html

    • migreeniä sairastava

      Maxalt rapid,ehdottomasti :)
      kylmäpuristettuja,kalliita mutta tehokkaita.

    • kärsivä

      Mulla Maxalt rapid. auttoi nopeasti joo mutta alkoi kamalasti nukuttamaan ja kun nukahti ja heräsi niin olo oli kuin olisi ollut tajuttomana. Mutta kieltämättä joo tehokas lääke ja älyttömän kallis. Tällä hetkellä syön triptania estolääkityksenä ja sumaratio migreenikohtaukseen auttaa hetkeksi ,mutta migreeni saattaa toistua jo heti seuraavanapäivänä, ja saattaa pahimmillaan kestää viisi päivää nyt olen 39v sairastanut migreeniä 16 vuotiaasta asti. Sais jo loppua kokonaan.

    • pääpää

      Sikäli vois toivoa, että pillerit oli syynä eikä migreenejä enää tule.
      Jos lähtee buranalla, niin pahin skenario olis, että migreeni ei taltu sillä, pitää vetäytyä johonkin makaamaan ja oksentamaan rauhassa, ja kestää monen monta tuntia, ennenkuin siitä toipuu.
      Triptaaneilta voi odottaa nopeampaa apua, mutta HUOM. ne saattaa nukahduttaa aivan totaalisesti, eli kun otat sen, pitää varmistaa, että olet paikassa, jossa pääset nukkumaan 2-4 tunniksi. Mulla on ollut useampaa triptaania imeskelytablettina ja haluan käyttää niitä, koska kipu katoaa niillä kohtuullisen nopeasti. Noin puolen tunnin päästä ottamisesta lihakset rentoutuu ja vaivun vääjäämättä raskaaseen uneen. Kun siitä herään, kohtaus on poissa - ainakin siltä päivältä.
      Että kaikella on puolensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe