Osaan laittaa kiinteät tekstitykset videoon, mutta haluaisin nyt kokeilla valinnaisten laittamista.
Onko tähän mitään ohjelmaa?
Jos ei, tai jos ohjelma on vaikeakäyttöinen ja/tai erittäin hidas,
mikä olisi nopein tapa laittaa kiinteät tekstit (ja säilyttää kuvan laatu)?
Kiitos vastauksista!:)
DVD:lle valinnaiset tekstitykset ja poltto
1
254
Vastaukset
- ....................
valinnaiset tekstitykset saa jollain dvd-authorointiohjelmalla, tieto tekstityksistä (siis se valinta) ja valikot ym. kirjoitetaan dvd:n ifo-tiedostoihin ja niissä authorointiohjelma tulee kuvaan mukaan.
Jos haluat polttaa tekstit kiinni, eli käyttää hardsubeja niin itse olen todennut mm. Avidemuxin oivaksi työkaluksi.
Muista että MIKÄÄN ohjelma ei voi polttaa tekstejä säilyttäen 100% alkuperäisen laadun, koska tossakin on kyseessä videokuvankäsittely ja videokuvankäsittelyssä lopputulos aina pakataan uudestaan ja uudelleenpakkaus tietenkin aina jonkin verran heikentää kuvanlaatua. Se kuinka paljon se heikkenee ja näkyykö se katsojalle mitenkään riippuu ohjelmasta ja siitä millaiset asetukset on käytössä. Kannattaa käyttää mahdollisimman suurta videobittivirtaa niin kuva heikkenee vähemmän. Videokuvaahan voidaan uudelleenpakata joko niin että lopputulos on kuraa, tai sitten niin että lopputulos on lähes alkuperäisen veroinen.
Mä olen kokeillut mpeg4 part2-pakkauksessa Xvid-koodekkia ja jatkuvaa bittivirtaa (CBR eli constant bitrate) 1,5 Mbps ja sillä oon saanut todella hyvänlaatuista videota tuloksena (ei pysty silmällä erottamaan alkuperäisestä lähdevideosta) ja tuo sama bittivirta sopii hyvin myös uudemmalle mpeg4 part10-pakkaukseen ja sillä kuvanlaatu on vielä parempi. Mpeg4:stä ei kyllä käytetä dvd:ssä vaan mpeg2:sta mutta muistelisin että oon mpeg2-testeissä käyttänyt mm. sellaista 8 Mbps bittivirtaa ja sillä jo pitäisi irrota hyvänlaatuista kuvaa, tosin testeistä on kauan aikaa enkä muista kaikkien kokeiluiden lopputuloksia ja asetuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708