Paljonko hamsteri tulee maksamaan?

kaneli_pulla

Eli siis kuinka paljon hamsu, tarvikkeet, ruuat, eläinlääkäri yms. tulee suurinpiirtein maksamaan??

12

6872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpiöhamsu :)

      Moi!
      Hamsu maksaa suurin piirtein 20-30 euroa, riippuu siitä mistä sen ostaa(meidän oma kääpiöhamsteri oli 25 euroa).
      Duna tai häkki maksaa uutena 50-100 euroa, mutta käytettynä sen voi saada halvemmallakin.
      Ruokien hintaa en osaa sanoa, mutta yksi hamsterin ruokapussi, josta riittää noin kuukaudeksi maksaa 2-4 euroa.
      Meidän hamsteri ei ole käynyt koskaan eläinlääkärillä, joten en osaa sanoa paljonko se tulisi maksamaan.
      Jos laitatte hamsun häkin tai dunan pohjalle purua, niin se tulee maksamaan noin 1-4euroa/pussi, riippuu paljonko siinä on purua. Hamsun häkki kannattaa putsata vähintään kerran kahdessa viikossa ja joka päivä häkistä kannattaa ottaa kaikki likaiset/pissaiset purut pois.
      Hamsun juomapullo maksaa noin 1-5euroa.
      Toivottavasti auttoi :)

      • kaneli_pulla

        Kiitos, auttoi paljon::) Toi oli vähän suuntaa antava kysymys, et paljonko kokonaisuudessaan tulee noin. maksamaan.


      • Anonyymi

        auttoi paljon kiitos


      • Anonyymi

        Kiitos auttoipaljon koska tänään haetaan mulle hamsu<3


      • Anonyymi

        Kiitos toi auttaa mua tosi paljon kiiiiito😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos toi auttaa mua tosi paljon kiiiiito😁

        Saan ens vuonna hamsun ja kiitos vielä kerran


    • vompo

      Hamsterin voi saada jo 10-20 eurollakin, kasvattajalta. Eläinkaupassa maksavat noin 20-30 euroa yleensä. Suosittelen hankkimaan hamsterin kasvattajalta, koska silloin saa tietää lemmikin alkuperän ja sukupuun ja mahd. suvussa olevat sairaudet, ja saa varmasti terveen ja käsikesyn lemmikin joka ei ole joku "vahinkopoikanen" mikä on viety eläinkauppaan tarjolle. Toki eläinkaupoistakin saa hyviä yksilöitä, mutta kasvattaja on aina parempi vaihtoehto. Kasvattajalta myös saa hoito-ohjeet, ja hamsterin elinikäisen tuen jos jotain kysyttävää ilmenee.

      Häkki kannattaa hankkia käytettynä. Paljon hyväkuntoisia myydään Huuto.netissä, kirpputoreilla, kaupan seinillä jne. Asumukseksi käy siis vanha akvaario/terraario, häkki, tai muovinen duna. Lisäksi käytetyn ostamalla saa usein mukana paremmin hamstereille sopivia tarvikkeita, sillä uutena ostetuissa häkeissä tulee mukana lähinnä muovista krääsää millä ei tee mitään, koska hamsterille muovista on vain haittaa.
      Juomapullo on pakollinen ostos, sen saa n. 1-5 euron hintaan. Sopivan kokoisen juoksupyörän saa 5-20 eurolla, isommat maksavat yleensä enemmän. Juoksupyörä kannattaa olla muovinen, koska metallisissa on isompi loukkaantumisriski.
      Pussillinen kutterinpurua maksaa kaupassa n. 1,5e ja ainakin minulla se riittää hyvin 80cm x 40cm kokoisen häkin puruiksi. Hamsterit eivät kamalasti sotke, joten häkkiä ei tarvi siivota kuin 1-2 kertaa kuussa, itse olen laittanut hamsterille vessanurkan ja tämän hankkiminen helpottaa siivousta, ja ei tarvi siivota niin usein. Vessanurkan voi tehdä itse, tai ostaa kaupasta, maksaa n.5e. Siihen kannattaa laittaa nimenomaan hamstereille ja muille jyrsijöille tehtyä wc-hiekkaa, ei kissanhiekkaa. Tällaiset wc-hiekat ovat myrkyttömiä ja imevät hyvin hajut jne.
      Ruokakupiksi kelpaa mikä tahansa sopivan kokoinen keraaminen kippo. Kotoakin voi löytyä joku vanha, pari euroa maksaa jos hankkii uuden.
      Hamsterin leluissa kannattaa panostaa puisiin tuotteisiin, ne ovat turvallisia ja myös hienoja, sekä luonnollisia. Suurimman osan hamsterin leluista voi tehdä itse, vanhoista pahvipakkauksista, wc-rullista ja tukevista kiipeilyoksista jotka eivät sinänsä maksa mitään, löytyy kotoa kaikilta. Myös pesämökiksi käy hyvin joku keksipakkaus. Leikkaa siihen vain muutamia koloja että hamsterilla on monia eri reittejä ja ilma kiertää hyvin.

      Eläinlääkäreiltä kannattaa kysellä mitä maksaa hamsterin hoidot. Yleensä hamsteria ei onneksi tarvi viedä eläinlääkärille, ellei tietty tule joku hätätilanne. Itse olen 2 kerralla saanut täysin ilmaiseksi lopettaa hamsterin, yhden kerran maksanut 29e. Perustarkastukset olleet ilmaisia.

    • Korjauksia

      Hamstereille ei suositella häkkiä. Syyrialainen hamsteri usein puree kaltereita, jonka seurauksena kuonon ympärillä oleva karva voi kulua, ja siitä lähtee todella ärsyttävä ääni. Ne voivat myös kiipeillessään kaltereita pitkin pudota alas, ja loukkaantua. Syyrialaisilla se on siis siinä ja siinä, kelpaako häkki.
      Kääpiöhamstereilla taas ei todellakaan suositella häkkiä. Ovat todella kömpeläitä, ja voivat helposti pudota vaikka mistä, ja satuttaa itsensä. Ja siksi, koska ne ovat niin pieniä (varsinkin roborovskit) ne voivat karata pinnojen välistä.
      Sopiva asumus hamstereille on siis duna, gebber, tai terraario.
      Asumuksessa ei missään nimessä saa olla mitään muovia. Jyrsijät helposti nielevät sen palasia pureskellessaan sitä, ja tukehtuvat.
      Usein esimerkiksi kääpiöhamstereille tulee ikääntyessään kasvaimia, ja sen seurauksena lemmikki tulisi lopettaa eläinlääkärillä. Se maksaa yleensä parikymppiä. Ei kannata luottaa siihen, että kun käy eläinlääkärillä, siitä ei veloitettaisi, koska yleensä se maksaa aina. Perushinta voi hyvin olla sen 60e.

      Jos hankit esimerkiksi syyrialaiselle juoksupyörän (halkaiisja 20cm) pitää pinnat päällystää esim.paperilla, ettei käpälät jää jumiin.

    • n<A>mUPALA

      MORO!

    • Anonyymi

      Kiitos auttoi todella paljon

    • Anonyymi

      En tiiä

    • Anonyymi

      Itselläni oli hamsteri jonka nimi oli siis manzu/Manteli hänen tarvikkeet olivat noin 100€ paikkeilla riippuu hamsterista ja siitä kuinka paljon se sitten oikeasti tarvitsee leikkimiseen tavaraa, oman hamsterien häissä oli esim. Juoksupyörä, Juomapullo, ruokakuppi, pesä, puuta(tarkista että puu on turvallista hamsterilajillesi) ja sellaista yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe