Täytin tässä vasta 21 ja ajatuksena olisi nyt lähteä yksin risteilylle kevään aikana, mutta en oikein tiedä miten tuo hytti homma oikein menee, kun aina aiemmin olen ollut 2-4 hengen porukalla liikenteessä.
Jos varaan esim. 4 hengen hytin yksin, niin onko mahdollista että noille tyhjille paikoille tulee joku muu yöksi, vai onko koko hytti minun käytössäni?
Minulla olisi laatikossa iso kasa noita 10e risteily kuponkeja, joiden avulla risteilylle pääsee 0-10e ( matkustajamaksu) hintaan 4-hengen hytissä, mutta en kyllä haluaisi jakaa hyttiä kenenkään tuntemattoman kanssa.
Miten saada koko hytti itselle?
23
11247
Vastaukset
- Opas.
paikasta, mistä ostat matkasi. He osaavat opastaa.
Tosin nykyisin ei yksittäisten mies/naispaikkojen osto onnistu eri vieraat eivät joudu samaan hyttiin.
Vai että 21 etkä ole vielä oppinut, että myyjä tietää mitä myy. Ostajan ei tarvitse siinä myyjää neuvoa.
Voi teitä uusavuttomia!- uhelinpalveluun
Itse olen viimeksi yksin matkustanut joskus 90-luvulla ja ainakin vielä tuolloin 4-hengen hyttiin saattoi tulla muita matkustajia jos sitä ei ollut kokonaan itselleen varannut. No eipä tuo minua 100 kiloista 190 pitkää miestä nyt koskaan kovin kauheasti haitannut, vain kerran sattui pari oudosti/rauhattomasti käyttäytyvää venäläistä samaan hyttiin, yleensä tuolla sai kuitenkin ihan rauhassa nukkua.
Mutta kannattaa tosiaan tehdä niin kuin tuo "Opas." tuossa neuvoi, eli soittamaan sinne laivayhtiön maksulliseen puhelinpalveluun ja kysymään sieltä sitä miten tuon asian kanssa kannattaa toimia. Noissa alennuskupongeissa voi olla vaikka mitä erityisehtoja että tuo tarjoushinta on voimassa. Ei täällä suomi24:ssa kukaan tiedä sitä millainen alennuslippu sinulla on ja mitä erikoisehtoja siihen liittyy, varsinkaan kun et kertonut edes sitä laivayhtiön nimeä tuossa aloitusviestissäsi. - Ilmaiseksikin voi va
uhelinpalveluun kirjoitti:
Itse olen viimeksi yksin matkustanut joskus 90-luvulla ja ainakin vielä tuolloin 4-hengen hyttiin saattoi tulla muita matkustajia jos sitä ei ollut kokonaan itselleen varannut. No eipä tuo minua 100 kiloista 190 pitkää miestä nyt koskaan kovin kauheasti haitannut, vain kerran sattui pari oudosti/rauhattomasti käyttäytyvää venäläistä samaan hyttiin, yleensä tuolla sai kuitenkin ihan rauhassa nukkua.
Mutta kannattaa tosiaan tehdä niin kuin tuo "Opas." tuossa neuvoi, eli soittamaan sinne laivayhtiön maksulliseen puhelinpalveluun ja kysymään sieltä sitä miten tuon asian kanssa kannattaa toimia. Noissa alennuskupongeissa voi olla vaikka mitä erityisehtoja että tuo tarjoushinta on voimassa. Ei täällä suomi24:ssa kukaan tiedä sitä millainen alennuslippu sinulla on ja mitä erikoisehtoja siihen liittyy, varsinkaan kun et kertonut edes sitä laivayhtiön nimeä tuossa aloitusviestissäsi.Varauksen voi tehdä netissä ON LINE -varausjärjestelmää hyväksi käyttäen.
Kohdassa matkustajat valitset 1 (yksi) henkilö alasvetovalikosta, ei se tuon vaikeampaa
- oliko vaikeaa?
Tämä uus avuttomille vinkiksi taas kerran ....
- ....................
Ei kaikki asu siellä hiton Hesassa tai Turussa josta löytyy noita laivayhtiön toimistoja joista asiaa voi muutaman kymmenen minuutin jonottamisella käydä tiedustelemassa. Netistä en ainakaan itse löytänyt (selaisin muutaman minuutin siljan ja viking linen sivuja) mitään tietoa siitä että pitääkö kaikki hyttipaikat varata itselle että saa koko hyvin, vai riittääkö että ostaa vain yhden paikan. Ja kuten tuossa jo ylempänä mainittiinkin, niin se puhelinpalvelu on maksullista, taisi olla jotain 2e/min.
Niin ja itsellä omat kokemukset yksin matkustamisesta ovat myös tuolta 90-luvun puolelta, jolloin piti ainakin kaikki paikat isosta 4-6 hengen hytistä ostaa että sai varmuudella koko hytin itselle. - Opas.
.................... kirjoitti:
Ei kaikki asu siellä hiton Hesassa tai Turussa josta löytyy noita laivayhtiön toimistoja joista asiaa voi muutaman kymmenen minuutin jonottamisella käydä tiedustelemassa. Netistä en ainakaan itse löytänyt (selaisin muutaman minuutin siljan ja viking linen sivuja) mitään tietoa siitä että pitääkö kaikki hyttipaikat varata itselle että saa koko hyvin, vai riittääkö että ostaa vain yhden paikan. Ja kuten tuossa jo ylempänä mainittiinkin, niin se puhelinpalvelu on maksullista, taisi olla jotain 2e/min.
Niin ja itsellä omat kokemukset yksin matkustamisesta ovat myös tuolta 90-luvun puolelta, jolloin piti ainakin kaikki paikat isosta 4-6 hengen hytistä ostaa että sai varmuudella koko hytin itselle.peräpohjolassakin matkatoimistoja. Älä yritäkään.
- usein "pakosta" matk
.................... kirjoitti:
Niin ja itsellä omat kokemukset yksin matkustamisesta ovat myös tuolta 90-luvun puolelta, jolloin piti ainakin kaikki paikat isosta 4-6 hengen hytistä ostaa että sai varmuudella koko hytin itselle.Minä olen ainakin aina varannut netissä koko hytin itselleni (kyllä ainakin Vikingillä sellainen vaihtoehto on!).
- Mä vaan
Jos menet yksin saat kahden hengen hytin itsellesi, yksinään ei saa neljän hengen hyttiä!
Paitsi jos ilmoitat vaikka kolme-neljä henkilöä ja lähdetkin yksin niin saat ison hytin!
Tosin joudut maksamaan kaikista.- joo.
Ei mitään järkeä käyttää noita 10e 4-hengen hytti kuponkeja jos lähtee yksin, sillä silloin pitää maksaa vähintään se 10e 8e 3x8e = 42e
- mistä moisen väittäm
Enpä allekirjoita tuota nimimerkki Mä vaan ankkaa, olen useaan kertaan varannut yhdelle, maksanut ja matkustanut yksin neljän hengen hytissä yksin ilman mitään ongelmia
- plug and pray
Kun varaa hytin, niin se tulee vain sille porukalle, mille sen varaa, sinne ei tule muita, toisin kuin junan makuuvaunuosastossa (jossa voi ostaa 1h paikan vaikka 3h osastosta).
Hinta menee sitten tuon pääluvun mukaan tyyliin hytin hinta per pää luku, eli 4 henkeä matkustaa yleensä samalla rahalla kuin yksi. Tosin voit varata esim. 2 h B-hytin itselle. - Joppex111
hyttiin tulee ainoastaan muita ihmisiä jos nyt menee ostamaan esim. miespaikan tietystä hytistä. Jos haluaa ostaa neljän hengen A - hytin kokonaan itselleen niin siitä sitten vaan.
- pelihenkilö
Saat hytin itsellesi ostamalla koko hytin. Se, että joudutko olemaan siellä yksin, riippuu sinun pelimiestaidoista. Älä dokaa liikaa ni voit jonkun siinne saadakin.
- Samaan vakoon
Mutta joka kerta olen löytänyt aamulla itseni joko käytävältä tai jostakin tuolista . Mutta mitä tuo haittaa risteilyllä ollaan sen verran jurrissa aamulla kun heräleepi kiva on vetäistä aamuvarvit että heräileekö käytävältä tai hytistä aivan sama tavara on yhteistä risteilyllä.
- ....................
Jos olet lähdössä risteilylle, niin kuin viestissäsi mainitset, ei käsittääkseni kummallekaan laivayhtiölle voi varata kuin ns oman hytin käyttöönsä. Mies- ja naispaikkoja myydään ainoastaan reittimatkoille ja käytännössä sellaisen varaaminen vahingossa on mahdotonta.
Sitä en ymmärrä aiempiin viesteihin viitaten, että mitä väliä sillä on jos yksin matkustaa, saako kahden hengen vai neljän hengen hytin. Eihän niissä ole mitään muuta eroa kuin se onko ne kaksi petiä siinä yläseinällä vai ei. Hytin kokohan on muuten aivan sama. - Neuvolan neuvoja
Toimi näin:
mene matkamyymälään
Osta hytti haluamallesi matkalle
maksa.
Se on just noin helppoa. Voi teitä uusavuttomia, kun pitää nämäkin perusasiat selittää.- Neuvolasta kajahtaa
Kuuleppas nolo uusavuton 'Neuvolan neuvoja' kun noille risteilyille ei myydä enää hyttejä yksin matkustaville...asia olisi selvinnyt sinulle uusavuttomalle nopealla vilkaisulla esim Viking line:n sivuille:
Yksittäisiä nais- tai miespaikkoja ei myydä risteilyille - Neuvolan neuvoja
Neuvolasta kajahtaa kirjoitti:
Kuuleppas nolo uusavuton 'Neuvolan neuvoja' kun noille risteilyille ei myydä enää hyttejä yksin matkustaville...asia olisi selvinnyt sinulle uusavuttomalle nopealla vilkaisulla esim Viking line:n sivuille:
Yksittäisiä nais- tai miespaikkoja ei myydä risteilyilleSe on tuo luetun ymmärtämisen taito hieno asia.
Missä siellä lukee, että "risteilyille ei myydä enää hyttejä yksin matkustaville".
Siellä lukee, että "Yksittäisiä nais- tai miespaikkoja ei myydä risteilyille."
Ihan eri asia. Kunhan sanojen eron ymmärtää. - wffwef
Neuvolasta kajahtaa kirjoitti:
Yksittäisiä nais- tai miespaikkoja ei myydä risteilyilleTotta.
Vikinglinen tietyillä tarjouslöhdöillä pitää olla 2-4 matkaajaa... ei onnistu varaus jos antaa vain yhden hengen tiedot
Ja Vikinglinellä voi itse ottaa 2 tai 4 hengen hytin
TallinkSiljalla varausjärjestelmä määrittelee hytin koon, onko se 2, 3 tai 4 paikkainen... kaikki noista on joskus tullut, vaikka aina oltu yksin
- lastensänkyyn sopii
Lastensänky mahtuu hyttiinkin, ei tarvita omaa hyttiä
- 2115646
Rutosin ja viron laivoilla on aina KOKO hytti itsellä, vaikka olisi yksin reissussa. eli ei ole ikinä mitään "henkilöhintoja"
ns. "oikeilla" risteilyillä voi hinta olla vaikkapa 500€/hlö 2 hengen hytissä
Se meinaa että jos maksat 500€ ja lähdet yksin, voi hyttiin tulla joku ihan tuntematon- Seilori
Miniristeily esimerkiksi Turku-Tukholma-Turku 24h. Ostat hytin ihan itsellesi, tahi neljälle hengelle, niin hinta on sama. Hinta vain sitten jaetaan kanssamatkustajien kesken, tai maksat sen yksin. Kukaan tai ketään muuta hyttiin ei tule, jos sen yksin maksat. Esim B4-hytti neljälle 65€, maksat koko summan 65 € yksin,(jos lähdet matkaan yksin) tai jaat neljän kaverisi kanssa hytin joka tekee 65/4= 16,25 €. Valitset vain matkustaja määrästä 1 matkustaja. Hytin hinta on aina kiinteä.
( Hyttien hinnat saattavat tietysti vaihdella päivästä riippuen. Esim pikkujoulusesonki.) - wefewer
Seilori kirjoitti:
Miniristeily esimerkiksi Turku-Tukholma-Turku 24h. Ostat hytin ihan itsellesi, tahi neljälle hengelle, niin hinta on sama. Hinta vain sitten jaetaan kanssamatkustajien kesken, tai maksat sen yksin. Kukaan tai ketään muuta hyttiin ei tule, jos sen yksin maksat. Esim B4-hytti neljälle 65€, maksat koko summan 65 € yksin,(jos lähdet matkaan yksin) tai jaat neljän kaverisi kanssa hytin joka tekee 65/4= 16,25 €. Valitset vain matkustaja määrästä 1 matkustaja. Hytin hinta on aina kiinteä.
( Hyttien hinnat saattavat tietysti vaihdella päivästä riippuen. Esim pikkujoulusesonki.)"Rutosin ja viron laivoilla on aina KOKO hytti itsellä"
Mitä epäselvää tossa oli?
Caribian tms. risteilyillä hinta on henkilöhinta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1838433Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2574290Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1333632Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1053399Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182421Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42235100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es272076Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei401774Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik571624Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481577