Katselin tässä yliopistojen hakuaikoja sun muita juttuja ja silmiin pisti tällainen, mitä en ole tullut edes ajatelleeksi. Aion hakea opiskelemaan Suomen kirjallisuutta Tampereen yliopistoon ja kun haluan maksimoida mahdollisuudet päästä kirjallisuuden opiskelijaksi, haen myös yleiseen kirjallisuustieteeseen, mutta sitten info-sivuilla kerrottiin, etten voi tämän jälkeen hakea enää mitään paikkaa humanistisesta tiedekunnasta. Eli onko kaksi paikkaa yhdestä tiedekunnasta maksimi? Vai voinko hakea esimerkisi näiden kahden hakutoiveen lisäksi vaikka historiaa opiskelemaan eri yliopistoon? Olen vähän pihalla, olisi ihanaa jos joku viitsisi valaista minulle miten tämä asia on.
Hakeminen yliopistoon
1
379
Vastaukset
- 13+13
Yliopistohaku.fi: (Tampereen yliopisto) "Jos haet sekä Suomen kirjallisuuteen että yleiseen kirjallisuustieteeseen, et voi enää hakea mihinkään kolmanteen humanistisen tiedekunnan oppiaineeseen." Et siis voi hakea esim. historiaa Tampereelle, mutta kyllä mielestäni voit esim. Helsingin yliopistoon kotimaista kirjallisuutta tai historiaa sen lisäksi (Tuo hakukohteiden määrä myös vaihtelee yliopistoittain, esim. Turussa saa hakea kolmeen kohteeseen humanistisessa tdk:ssa). Ainakin itse olen hakemassa Helsinkiin kolmea ainetta humanistiseen sekä yhtä Tampereelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816