Erot Boeing 767 ja Airbus?

hamletti

Kertokaa ny mitä eroo noilla konetyypeillä on? Lennän Phuketiin tolla Boeing 767-koneella, joka pitäs kait olla aika iso? Eli kaks penkkii aina reunoilla ja 4 keskellä.

6

1078

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut jo

mitään muuta kuin tehdään Ranskassa ja toinen jenkeissä. Ahdasta on kuin sillipurkissa mutta lomalennot ovat tällaisia.....

• kapea taka

Matkustusmukavuus riippuu eniten siitä, miten lentoyhtiö on koneen sisustanut. Mutta 767:t ovat laajarunkoisia, joskin sellaisiksi pieniä. Laajarunkoisessa on kuitenkin aina vähän enemmän tilan tunnetta kabiinissa. Mutta jos 767 millä lennät on tosiaan konfiguraatiolla 2-4-2, niin se tarkoittaa todella ahdasta istumista. Reittilentoyhtiöt laittavat economy-luokkaankin vain kolme keskelle 767:ssa.

Tekniikka on peräisin 80-luvun alusta, joten se on vanhanaikaisempi kuin nykyään yleisessä käytössä olevat Airbusit (320-sarja, 330, 340 ja 380) Käytännössä 767 on 757:n lihavampi versio

• IJP

Vaikka ymmärsin, että kysyjä ei tarkoittanut koneiden ulkoisia eroja, niin itseäni alkoi kiinnostaa. Molemmat Boeing 767 ja Airbus A330 ovat kaksimoottorisia laajarunkokoneita. A330:ssä ovat siipien kärjissä wingletit, joita ei taas B767.ssa ole. Jotkut lentoyhtiöt kyllä asentavat niitä jälkeenpäinkin, joten siitä ei voi varmasti tunnistaa. B767-200:ssa ja B767-300 on molemmilla sivuilla kaksi varauloskäytävää vierekkäin siiven kohdalla, kun taas A330:ssä ja B767-400:ssa varauloskäytävät ovat tasaisesti pitkin kylkeä. Airbusin rungon yläreuna taas jatkuu suorana perään saakka, kun taas Boeingissa rungon yläreuna kaartuu perässä alaviistoon.

Et varmaan näitä tietoja hakenut, mutta erittäin tärkeää tietoa kuitenkin :))

• ItikkaIIna

Kumpi on siis parempi?

• TÄSSÄSULLETIETOO

A330 on nykyaikaisempi, kalliimpi ja jos kiinnostaa tietää niin kone on valmistettu monessa eri maassa. Paloja rahdataan laivoilla ja lentokoneilla ympäri Eurooppaa, jotkut rakennetaan loppuun Ranskassa ja toiset sisustetaan loppuun Saksassa. Boeing ei kierrätä osia ympäri maailmaa, vaan pääasiassa rakentaa kaikki kotimaassa, lukuunottamatta esim. 7 kertaa myöhästynyttä 787 konetta.

Tässä vertailussa voidaan todeta että 767 koneet ovat mekaanisia ja A330 koneet elektronisia. Jos lohduttaa tietää, niin Airbusin koneita ohjataan ohjaiussauvalla eli joystickilla, kun bojoja ohjataan ratilla.

Airbussit pystyvät nykytekniikallaan mm. lentonäytöksissä tekemään rohkeampia ja nopeampia käännöksiä, kun bojot kääntyilevät pitkään ja kauempaa.

Luotettavuus on ihan yhtä hyvä ja itse olen Boeing fani.

Airbus 330 pahin kilpailija ei kuitenkaan ole 767 vaan 777 joka nyt lomalennoilla on aika harvinainen tapaus. 777 on huomattavasti kehittyneempi kuin 767.

• Helppo nousu

Kunhan et lennä 737:lla ja istuin paikat otat jos saat siiven läheeltä. Kumpikin kone noustaan ja laskeudutaan "käsin". Uusissa pusseissa vain enemmän virheen korjausta lentäjä siellä loppujen lopuksi ratkaisee ja Suomalaiset jo rallin tuloksia katsomalla pärjää varsinkin jos huono keli iskee. Kivaa lukemista löytyy www.onnettomuustutkinta.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe