Kertokaa ny mitä eroo noilla konetyypeillä on? Lennän Phuketiin tolla Boeing 767-koneella, joka pitäs kait olla aika iso? Eli kaks penkkii aina reunoilla ja 4 keskellä.
Erot Boeing 767 ja Airbus?
6
1078
Vastaukset
- kokenut jo
mitään muuta kuin tehdään Ranskassa ja toinen jenkeissä. Ahdasta on kuin sillipurkissa mutta lomalennot ovat tällaisia.....
- kapea taka
Matkustusmukavuus riippuu eniten siitä, miten lentoyhtiö on koneen sisustanut. Mutta 767:t ovat laajarunkoisia, joskin sellaisiksi pieniä. Laajarunkoisessa on kuitenkin aina vähän enemmän tilan tunnetta kabiinissa. Mutta jos 767 millä lennät on tosiaan konfiguraatiolla 2-4-2, niin se tarkoittaa todella ahdasta istumista. Reittilentoyhtiöt laittavat economy-luokkaankin vain kolme keskelle 767:ssa.
Tekniikka on peräisin 80-luvun alusta, joten se on vanhanaikaisempi kuin nykyään yleisessä käytössä olevat Airbusit (320-sarja, 330, 340 ja 380) Käytännössä 767 on 757:n lihavampi versio - IJP
Vaikka ymmärsin, että kysyjä ei tarkoittanut koneiden ulkoisia eroja, niin itseäni alkoi kiinnostaa. Molemmat Boeing 767 ja Airbus A330 ovat kaksimoottorisia laajarunkokoneita. A330:ssä ovat siipien kärjissä wingletit, joita ei taas B767.ssa ole. Jotkut lentoyhtiöt kyllä asentavat niitä jälkeenpäinkin, joten siitä ei voi varmasti tunnistaa. B767-200:ssa ja B767-300 on molemmilla sivuilla kaksi varauloskäytävää vierekkäin siiven kohdalla, kun taas A330:ssä ja B767-400:ssa varauloskäytävät ovat tasaisesti pitkin kylkeä. Airbusin rungon yläreuna taas jatkuu suorana perään saakka, kun taas Boeingissa rungon yläreuna kaartuu perässä alaviistoon.
Et varmaan näitä tietoja hakenut, mutta erittäin tärkeää tietoa kuitenkin :)) - ItikkaIIna
Kumpi on siis parempi?
- TÄSSÄSULLETIETOO
A330 on nykyaikaisempi, kalliimpi ja jos kiinnostaa tietää niin kone on valmistettu monessa eri maassa. Paloja rahdataan laivoilla ja lentokoneilla ympäri Eurooppaa, jotkut rakennetaan loppuun Ranskassa ja toiset sisustetaan loppuun Saksassa. Boeing ei kierrätä osia ympäri maailmaa, vaan pääasiassa rakentaa kaikki kotimaassa, lukuunottamatta esim. 7 kertaa myöhästynyttä 787 konetta.
Tässä vertailussa voidaan todeta että 767 koneet ovat mekaanisia ja A330 koneet elektronisia. Jos lohduttaa tietää, niin Airbusin koneita ohjataan ohjaiussauvalla eli joystickilla, kun bojoja ohjataan ratilla.
Airbussit pystyvät nykytekniikallaan mm. lentonäytöksissä tekemään rohkeampia ja nopeampia käännöksiä, kun bojot kääntyilevät pitkään ja kauempaa.
Luotettavuus on ihan yhtä hyvä ja itse olen Boeing fani.
Airbus 330 pahin kilpailija ei kuitenkaan ole 767 vaan 777 joka nyt lomalennoilla on aika harvinainen tapaus. 777 on huomattavasti kehittyneempi kuin 767. - Helppo nousu
Kunhan et lennä 737:lla ja istuin paikat otat jos saat siiven läheeltä. Kumpikin kone noustaan ja laskeudutaan "käsin". Uusissa pusseissa vain enemmän virheen korjausta lentäjä siellä loppujen lopuksi ratkaisee ja Suomalaiset jo rallin tuloksia katsomalla pärjää varsinkin jos huono keli iskee. Kivaa lukemista löytyy www.onnettomuustutkinta.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187