Mitä jaatte Facebookissa?

zinnuh

Selasin tuossa facebookin etusivua ja totesin että onpas taas mukavaa luettavaa kuinka ärsyyntynyt/ vittuuntunut joku kavereistani on. Myös Eniten vituttaa kaikki kommentit pistävät silmään. En halua yleistää tällä kirjoituksellani ketään, mutta miksi tuosta veellä alkavasta sanasta on tullut niin arkipäiväinen. Toki sitä itsekkin syyllistyy hokemaan. Kirjoitukseni tarkoitus olikin tässä lähinnä avata aihetta siltä osin mitä haluatte ihmisten tietävän sinusta ja elämästäsi. En minä ainakaan kerro jokaista vessa reissuani naamakirjassa, enkä myöskään kirjoita huonoa oloani seinälleni. Jossakin sen rajan täytyy silti mennä. Muutama kaverini kirjoittelee näitä masennus ahdistus viestejään seinälle häpeilemättä. En heidän kanssaan tekemisissä ole muutakuin hyvän päivän tuttuna, mutta olisihan se mukava saada ihan pelkästään se positiivinen kuva ihmisestä. Olenko siis liian vanhoillinen, kun en halua tietää ihmisten ongelmista? Haluatteko te facebookin käyttäjät lukea omien kaverienne ruikku ja yökkö taudit niiden oikeilla nimilllä suoraan ruudulta? Eikö siis mitään asoita enää tänä päivänä kaunistella? Jokaisen oma asiahan se on mitä kirjoittaa ja kuinka kovasti haluaa itsensä häpäistä. Toiset ihmiset valittavat että facebookki kaverit kirjoittavat pelkästään omista lapsistaan. Ehkäpä se on heidän elämän ilonsa. Jotkut taas tykkäävät kirjoittaa reissuistaan baariin, kotieläimistä ja sun muusta tärkeästä. Mielestäni se ei ole väärin. Mutta näitä tuska ja ahdistus viestejä en ymmärrä, jos heillä on hätä mikseivät vaan käänny auttajien puoleen, pyydä apua muulla tavalla? Kommentoikaa tähän viestiin haluan tietää mitä mieltä te olette asioista joita tuossa yleistin ja kyselin =)

3

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun mielestä on hyvä kun on paikka, jonne voi purkaa oloaan. Eihän se ny mitenkään mukavaa ole lukea toisten huonoa oloa, mutta jollakulla saattaa olla tietoa tai taitoa auttaa ongelmassa. Auttaminen tuo jotain mukanaan myös auttajalle.

      Elämä se on kuin silkkiä vaan, sylillisen tahtoisin kerrallaan... Hiski

      • teh techguy

        Heh, hyvä kun purkavat nimenomaan Facebookiin. Näin työnantajana näkee helpommin ketkä on syytä jättää palkkaamatta.


    • nettiviisas

      Hei,

      olen mielestäsi samaa mieltä, positiivista sisältöä ei ole koskaan netissä liikaa! :) Minäkään en välttämättä halua tietää puolituttujen ongelmista, joten olen piilottanut omasta Facebookistani muutaman pahimman valittajan kokonaan.

      Joiltain pessimisteltä olen kuullut valittamista siitäkin, että jotkut vain kehuvat saavutuksillaan ja tehokkuudellaan Facebookissa. Jos on omasta mielestään onnistunut jossakin, niin kai sen saa ilmoittaa kavereilleen?! Yletön itsekehu on asia erikseen, ei sekään ole kavereiden mielestä kivaa.

      Eläimet ja lapset ovat minunkin mielestäni kivoja, positiivisia asioita, josita lukee todella mielellään! Myös kavereiden lomakuvia on kiva katsella.

      Kun lisää kuvia tai tietoja muista ihmisistä Facebookiin, pitää tietysti muistaa kysyä lupa.


      Suvi Tuominen
      Nuorisotyön päällikkö, Mannerheimin Lastensuojeluliitto
      MLL on mukana Tietoturvapäivä-kampanjassa, joka edistää turvallista ja fiksua internetin käyttöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9279
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3880
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2805
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2720
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2515
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2514
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1622
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1570
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe