Sydämentykytys krapulassa

kipa

Mikä auttaisi kun kankkusessa sydän tykyttää kovasti. Niin käy aina kun olen juonut edellisenä iltana (viiniä, siideriä). En juo mitään kofeiinipitoisia ja silti sydän tykyttää koko seuravan päivän niin, ettei voi nukkua edes päiväunia. Mikä neuvoksi?

14

24240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps

      Kylmä vesi ainaskin auttaa korkeeseen pulssiin. Korkea pulssi kuitenkin on tavanomaista krapulassa..mutta aika inhottava jos ei pysty edes nukkumaan...

    • Tiedän tunteen

      Beetasalpaaja. Reseptin saa lääkäriltä. Mulla oli yhteen aikaan jatkuvaa nopeahkoa sykettä ja sit kun kävin vaikka terassilla ja otin vaan muutaman sidukan pitkällä aikavälillä rauhallisesti illan mittaan niin aina aamuyöllä tuli kauhee tykytyskohtaus sekä sitten seur. päivänä oli häiritsevän nopeaa sykettä. Se johti siihen että pitkään aikaan en uskaltanut ottaa yhtään mitään. Onko sulla muuten norm. syke? Kandee tsekata määrät kuinka paljon juot, josko pienemmällä määrällä ei tulisi tykytyksiä.

      Lääkkeettömistä konsteista varsinaiseen "kohtauksittaiseen" tykytykseen mulla on auttanut kun menee kyykkyyn ja pidättää henkeä, toinen ns. oksennusrefleksi, ne vaikuttavat hidastavasti sydämen toimintaan. Itselläni veden juonti tai kasvojen painaminen kylmään veteen ei ole auttanut. Joskus ylösnousu sängystä on hieman rauhoittanut. Se on kyl tosi inhottavaa silloin kun tykyttelee häiriöksi asti, et ei oo enää sellaista pientä jota yleensä tulee krapulassa.

      • kipa

        Mulla on normaalisti aika alhainen syke (50-60/min.) ja alhainen verenpaine. Kärsin myös silloin tällöin migreenistä, joka myös saa sydämen tykyttämään inhottavasti.

        Mikä noiden beetasalpaajien vaikutus on ja sopiiko ne, jos on norm. alhainen verenpaine?


      • Tiedän tunteen
        kipa kirjoitti:

        Mulla on normaalisti aika alhainen syke (50-60/min.) ja alhainen verenpaine. Kärsin myös silloin tällöin migreenistä, joka myös saa sydämen tykyttämään inhottavasti.

        Mikä noiden beetasalpaajien vaikutus on ja sopiiko ne, jos on norm. alhainen verenpaine?

        Propraali ei sitten varmaan ainakaan käy koska se saattaa laskea verenpaineen turhan alas jos se jo ennestään on alhainen ja se ei tunnu kovin mukavalta. Se on ns. nopeavaikutteinen lääke. Pitkävaikutteiset ei ymmärtääkseni samalla tavalla laske verenpainetta. Lääkäri tuskin kirjoittaa sinulle reseptiä pelkästään siihen että drinksun oton jälkeen tykyttää mut jos sulla on muulloinkin esim. migreenin aikan häiritsevästi oireita niin kandee käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Beetasalpaajathan vaikkuttavat niin että hidastavat ja tasaa sydämen lyöntitiheyttä eli toisin sanoen sydän käy "taloudellisemmin". Niitä käytetään sydänsairauksien lisäksi mm. myös jännitykseen, esiintymisjännitykseen, verenpaineen hoitoon jne.


      • Eliisa
        kipa kirjoitti:

        Mulla on normaalisti aika alhainen syke (50-60/min.) ja alhainen verenpaine. Kärsin myös silloin tällöin migreenistä, joka myös saa sydämen tykyttämään inhottavasti.

        Mikä noiden beetasalpaajien vaikutus on ja sopiiko ne, jos on norm. alhainen verenpaine?

        Migreenin estolääkityksenä atenol-valmistetta, vaikka minulla on aika alhainen verenpaine,annostuksen ei tarvitse olla suuri. On auttanut.


    • Oki

      Yksi konsti!Teet kevyen kävelylenkin ja samalla hengittäen syvään ja rauhallisesti.Yritä myös suunnata ajatuksesi muualle,kuin itseesi.Tämä ainakin minua on auttanut.SEMPPIÄ

      • Tiedän tunteen

        Se on totta että kävelylenkki ja syvä ja rauhallinen, rentouttava hengitys auttaa sekä tietenkin se ettei tarkkaile itsään ja näin provosoi tilannetta mutta lähinnä parhaiten silloin jos tykytys johtuu esim. siitä että itse "käy ylikierroksilla" esim. jos sympaattinen hermosto on yliaktiivinen vaikka stressin, ahdistuksen, huonosti nukutun yön jälkeen.


    • girl

      joo sellasta että ite oon syönny näit beetasalpaajii ihan paniikkihäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon yhteydessä..ja tuntuu että sydän siksi mennny tollasee kuntoo =/ ja tuntuu jos krapulaan niit otan ni huh huh,,tuntuu et happi ei kierrä laisinkaan..hmm..syön niit kaks kolme päivittäin..en mä tiiä..tä o va oma kokemukseni..et sit ku otan tykytyksii niit krapulas ni sitte happi ei kulje ollenkaa hyvi...en tiiä mutta inhottavaa..itelläni oli meinaa tos viime su. sellanen että sydän hakkas nii lujaa etten saannut nukuttua =((

    • nina

      Mä diggaan juoda punkkua ja konjakkia kun juon brenkkuu ja darrat on sen mukaset. Propral on mulla paniikkitiloihin ja ei juuri auta mua kankkusessa mut mulla on aina himassa nukahtamislääkettä juuri kankkusen varalle. Päivän mä kärsin ja puhaltelen mut illalla käyn kankkusessa aina saunassa/suihkussa ja otan tabun tai kaks yöks ja avot, aamulla on kuin uus ihminen. Juon 2-3 kertaa kuussa ja ainoastaan silloin käytän lääkettä. Jos on muuta asiaa lekuriin, pyydän aina reseptin myös Stella nukahtamislääkkeelle. Se jelppii mut yön yli.

      • Nita

        Tenoprin 50 mg rytmihäiriöihin ja verenpaineseen. silti tulee kyllä tykytyksiä kun olen juonnut. Yleensä yöllä muutaman tunnin unen jälkeen. Inhottavia, mutta kyllä betasalpaaja vähän "vaimentaa" muuten tykyttäisi niin että sydän tulisi kurkusta ulos.


    • tandemi83

      siis ihan kauhee olo!!!! sydän hakkaa varmaan 200 kertaa minuutissa.. propraalia mul ollu mutta nyt ei tietenkää ainuttakaa. mietinpä vaan että koska syke on niin kova että sydän pysähtyy............huh huh........ en tiedä kyl voiko se pysähtyä, miksipäs ei.. pää mulla ei kyl oo oikeestaan ikinä kipeä darrassa, koska yöllä tulee aina juotua vettä tai mehuaja suosittelen muillekkin ottamaan vesitupin tai mehukannun sängyn viereen. elimistöhän kuivuu juodessa joka johtaa sitten niihin erittäin mukaviin oloihin. ja muistakaa että krapulassa kaikki roskaruoka hidastaa krapulan paranemista! syökää kevyesti, ja vaikka hedelmiä, niistä saa vitamiinejä takaisin sekä nestettä.

    • SexDrugsRocknRoll

      Ei muuta kun lääkäriltä hakemaan krapula piltsuja, mm, tenoxeja ja diapamia ni kyllä auttaa ja helpottaa tykytyksiin. mulla aina hakkaa sydän kanssa krapulassa ja olen joutunut sen takia lähtetmään päivystykseenkin, sieltä sain sitten pari diapamia ni sain nukkuttua hyvin. Vituttaa vaan kun ne ei tajunnu kirjottaa reseptiä mulle niistä lääkkeistä, meinaan ei kauheen kiva lähteä päivystyksestä hakemaan lääkkeitä joka kerta krapulassa. Saatana ens viikolla soitan lääkärille ja sanon että tarviin kunnon lääkkeet että pystyn olemaa jumalauta!

      • Propral

        Diapam tai tenox auttaa kyllä krapulaan muutoin, mutta ei sydämen tykytyksiin. Siihen tarvitaan Propral (joka on beetasalpaaja). Propral poistaa tykytyksen noin puolen tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta.


    • Tasaisempaaelämää

      Kenelle kellot soivat, kuparisepät takovat, pumppu kilkattaa...

      Se vain on niin, että kaikille ei alkoholi sovi. Elimistö antaa siitä merkkejä, ja viisas se, joka ottaa opiksi.

      Elämä muuttuu paljon mukavammaksi, kun elää kroppansa kanssa tasapainossa, eikä ainakaan omilla elämäntavoilla aiheuta sille ongelmia. Sairaudet ovat sitten eri asia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe