Edinburgh ja Heriot-Watt

just asking

Eli sain juuri hyväksymiskirjeen Heriot-Watt yliopistolta Edinburghin kampukselta (tosin odottelen yhä vastauksia muilta yliopistoilta joihin hain) ja mietin että onko kellään kokemusta ko. yliopistosta. Tiedän että HW ei ole mikään huippuyliopisto, mutta kaipaisin tietoa opetuksen tasosta, asumisesta ja koulusta muutoinkin.

Ja muutenkin olisin kiinnostunut onko Edinburghissa paljokin suomalaisia opiskelijoita, sillä vaikka olen tottunut ulkomailla asumiseen (olen asunut vuoden Jenkeissä ja reilun puoli vuotta Saksassa) on aina silloin tällöin mukava puhua suomea ja viettää aikaa suomalaisten kanssa.

5

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+6

      Luulisin, että Edinburghista jonkin verran suomalaisia opiskelijoita löytyy, mutta Glasussa niitä ainakin on pilvin pimein, eikä junamatka sinne kauaa kestä. Kyselehän isoryn foorumilta, jollet vielä ole niin tehnyt. :)

    • .....

      Moi, kyseisestä yliopistosta en tiedä, mutta Edinburgh on tosi kaunis kaupunki ja sieltä löytyy kyllä suomalaisiakin opiskelijoita, olen tavannut pari. Itse opiskelen Aberdeenissa ja Skotlannissa opiskelussa parastahan on se, että se on ilmaista (muistat vaan hakea SAASilta lukukausimaksut, tosin niiden systeemi on tänävuonna muuttunut, etten ole ihan varma miten se tulee menemään, käy kurkkaamassa saasin sivuilta jos et ole jo). Ja skottiaksentista ei tarvitse yleensä olla huolissaan yliopistoiden puolella... Britit ovat yleensä 17-18 kun aloittavat yliopiston, eli ensimmäinen vuosi on vähän saman tyylistä kuin lukiossa, kursseja käydään luokan kanssa. Vuokrat ovat kalliimmat kun Suomessa, eli siihen kannattaa varautua, että rahaa menee.
      Siinä vähän (sekavaa) infoa, toivottavasti oli jotain apua.

    • just asking

      Kiitän. Joo olen tuolta SAAS:in sivuilta lueskellut ja kyllä heidän pitäisi miun lukukausimaksut maksaa.

      Mitä olen nyt itse asuntovaihtoehtoja selaillut Edissä niin huomasin kyllä että hinnat on aika korkeat. Noh opintolainaa jos ei muuten rahat riitä. Taidan ensimäisen vuoden viettää kampuksella asuen vaikka olenkin 21 ja suurin osa muista 1. vuoden opiskelijoista oiskin sitten miuta nuorempia. Noh ehkä sieltä jostain löytyy miunkin ikäsiä opiskelijoita.

      Satutko muuten tietämään, että jos olen osa-aika töissä opiskelun ohella siellä, niin miten se vaikuttaa suomen sosiaaliturvaan? Kun mielummin olisi vaikka töissä aina silloin tällöin kun ottaisi lainaa, mutta jos se tarkoittaa suomen sosiaaliturvan piiristä putoamista niin ei oikein houkuttaisi sitten.

      • i.iness

        Moi!

        Olen kanssa alottamassa Heriot-Wattilla syyskuussa ja kiva kuulla että sinne on tulossa muitakin suomalaisia :) Nyt on mietinnässä mihin sitä majoittuisi ja olenkin etsiny jotain asuntoa yliopsiton läheltä, koska se asuntola vaikuttaa vähän kurjalta :/

        Olen kanssa miettinyt sitä, kuinka paikallisten opiskelijoiden ikä vaikuttaa opetuksen tasoon yms. Olen itse 20v. Mutta ehkä ne on kypsiä ikäisekseen :D

        Anyways, mitä olet menossa opiskelemaan sinne??


      • just asking / jennyk
        i.iness kirjoitti:

        Moi!

        Olen kanssa alottamassa Heriot-Wattilla syyskuussa ja kiva kuulla että sinne on tulossa muitakin suomalaisia :) Nyt on mietinnässä mihin sitä majoittuisi ja olenkin etsiny jotain asuntoa yliopsiton läheltä, koska se asuntola vaikuttaa vähän kurjalta :/

        Olen kanssa miettinyt sitä, kuinka paikallisten opiskelijoiden ikä vaikuttaa opetuksen tasoon yms. Olen itse 20v. Mutta ehkä ne on kypsiä ikäisekseen :D

        Anyways, mitä olet menossa opiskelemaan sinne??

        Me kirjotellaanki tästä isoryn foorumilla jo yksärillä :P Eli asuntolaan olen menossa vaikka ne vähän pieniä huoneita onkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe