Eli sain juuri hyväksymiskirjeen Heriot-Watt yliopistolta Edinburghin kampukselta (tosin odottelen yhä vastauksia muilta yliopistoilta joihin hain) ja mietin että onko kellään kokemusta ko. yliopistosta. Tiedän että HW ei ole mikään huippuyliopisto, mutta kaipaisin tietoa opetuksen tasosta, asumisesta ja koulusta muutoinkin.
Ja muutenkin olisin kiinnostunut onko Edinburghissa paljokin suomalaisia opiskelijoita, sillä vaikka olen tottunut ulkomailla asumiseen (olen asunut vuoden Jenkeissä ja reilun puoli vuotta Saksassa) on aina silloin tällöin mukava puhua suomea ja viettää aikaa suomalaisten kanssa.
Edinburgh ja Heriot-Watt
5
489
Vastaukset
- 4+6
Luulisin, että Edinburghista jonkin verran suomalaisia opiskelijoita löytyy, mutta Glasussa niitä ainakin on pilvin pimein, eikä junamatka sinne kauaa kestä. Kyselehän isoryn foorumilta, jollet vielä ole niin tehnyt. :)
- .....
Moi, kyseisestä yliopistosta en tiedä, mutta Edinburgh on tosi kaunis kaupunki ja sieltä löytyy kyllä suomalaisiakin opiskelijoita, olen tavannut pari. Itse opiskelen Aberdeenissa ja Skotlannissa opiskelussa parastahan on se, että se on ilmaista (muistat vaan hakea SAASilta lukukausimaksut, tosin niiden systeemi on tänävuonna muuttunut, etten ole ihan varma miten se tulee menemään, käy kurkkaamassa saasin sivuilta jos et ole jo). Ja skottiaksentista ei tarvitse yleensä olla huolissaan yliopistoiden puolella... Britit ovat yleensä 17-18 kun aloittavat yliopiston, eli ensimmäinen vuosi on vähän saman tyylistä kuin lukiossa, kursseja käydään luokan kanssa. Vuokrat ovat kalliimmat kun Suomessa, eli siihen kannattaa varautua, että rahaa menee.
Siinä vähän (sekavaa) infoa, toivottavasti oli jotain apua. - just asking
Kiitän. Joo olen tuolta SAAS:in sivuilta lueskellut ja kyllä heidän pitäisi miun lukukausimaksut maksaa.
Mitä olen nyt itse asuntovaihtoehtoja selaillut Edissä niin huomasin kyllä että hinnat on aika korkeat. Noh opintolainaa jos ei muuten rahat riitä. Taidan ensimäisen vuoden viettää kampuksella asuen vaikka olenkin 21 ja suurin osa muista 1. vuoden opiskelijoista oiskin sitten miuta nuorempia. Noh ehkä sieltä jostain löytyy miunkin ikäsiä opiskelijoita.
Satutko muuten tietämään, että jos olen osa-aika töissä opiskelun ohella siellä, niin miten se vaikuttaa suomen sosiaaliturvaan? Kun mielummin olisi vaikka töissä aina silloin tällöin kun ottaisi lainaa, mutta jos se tarkoittaa suomen sosiaaliturvan piiristä putoamista niin ei oikein houkuttaisi sitten.- i.iness
Moi!
Olen kanssa alottamassa Heriot-Wattilla syyskuussa ja kiva kuulla että sinne on tulossa muitakin suomalaisia :) Nyt on mietinnässä mihin sitä majoittuisi ja olenkin etsiny jotain asuntoa yliopsiton läheltä, koska se asuntola vaikuttaa vähän kurjalta :/
Olen kanssa miettinyt sitä, kuinka paikallisten opiskelijoiden ikä vaikuttaa opetuksen tasoon yms. Olen itse 20v. Mutta ehkä ne on kypsiä ikäisekseen :D
Anyways, mitä olet menossa opiskelemaan sinne?? - just asking / jennyk
i.iness kirjoitti:
Moi!
Olen kanssa alottamassa Heriot-Wattilla syyskuussa ja kiva kuulla että sinne on tulossa muitakin suomalaisia :) Nyt on mietinnässä mihin sitä majoittuisi ja olenkin etsiny jotain asuntoa yliopsiton läheltä, koska se asuntola vaikuttaa vähän kurjalta :/
Olen kanssa miettinyt sitä, kuinka paikallisten opiskelijoiden ikä vaikuttaa opetuksen tasoon yms. Olen itse 20v. Mutta ehkä ne on kypsiä ikäisekseen :D
Anyways, mitä olet menossa opiskelemaan sinne??Me kirjotellaanki tästä isoryn foorumilla jo yksärillä :P Eli asuntolaan olen menossa vaikka ne vähän pieniä huoneita onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019