Kaiverrukset?

kauko08

Mitä teillä on kaiverrettuna vihkisormuksiin?

Meillä vain minulla on vihkisormus, sain sen mieheltäni.
Siihen on kaiverrettu vain hänen nimensä ja hääpäivä, eli sanotaanko vaikka KAUKO 080808. Ihan niinkuin kihlasormuksessa.

Minä olin ymmärtänyt, että vihkisormuksiin tulee molempien nimet.

Voiko kaiverruksen muuttaa? Paljonko se maksaa?

40

9118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mussu.

      Molemmissa, kihla- ja vihkisormuksessa on mulla vaan mieheni lempinimi ja päivämäärät. Molemmissa tosin eri. Tai no, kihlasormuksessa on Kultapossu ja vihkissä pelkkä Possu..:)

      • Avovaimo.

        Olen ajatellut, että kihlasormukseen tulisi kaksi päivämäärää. Seurustelun aloittamispäivämäärä ja kihlauspäivämäärä. Vihkisormukseen sitten miehen nimi ja vihkipäivä.

        Esim.

        140206 ~ 250310
        Matti 140711

        Näin olisi koko suhteen tärkeimmät päivämäärät laitettu muistiin.

        Tai voihan sen laittaa vaikka Matti Aho -> MA 140206 ~ 250310
        Tai M 140206 ~ 250310

        Mitä ajatuksia herättää??


      • Jan-ze
        Avovaimo. kirjoitti:

        Olen ajatellut, että kihlasormukseen tulisi kaksi päivämäärää. Seurustelun aloittamispäivämäärä ja kihlauspäivämäärä. Vihkisormukseen sitten miehen nimi ja vihkipäivä.

        Esim.

        140206 ~ 250310
        Matti 140711

        Näin olisi koko suhteen tärkeimmät päivämäärät laitettu muistiin.

        Tai voihan sen laittaa vaikka Matti Aho -> MA 140206 ~ 250310
        Tai M 140206 ~ 250310

        Mitä ajatuksia herättää??

        Mielestäni tuo alkamis päivämäärä ja naimisiin meno päivä määrä vaikutta enemmän siltä kui että jonkin asia alkaisi ja loppuisi, vähän niinkuin kuolin ilmoituksessa ilmaistaan syntymä aika ja kuolin pvä!

        Itse laittaisin mielummin vihkimispäivämäärän ja hokeman/nimen/kutsumanimen.


      • Totuus esiin

        >Minun mielestä naisen sormukseen teksti ,parasta ennen päivämäärää..


    • kmhu

      Kukainenkin kaivertaa sormukseen mitä haluaa, ei siinä tarvi mennä minkään kaavan mukaan.
      Eräillä tuttavilla on kihlassa erään biisin pätkä. Monilta löytyy puolison lempinimi ja kihlauspäivä. Meillä on kihloissa eräs hokema, mitä toisillemme hoemme ja kihlauksen päivämäärä, vihkissä ehkä vähän tylsästi morsian

    • Realismia

      Kaiverruta teksti: Jos ero tulee, palauta häälahjat.

      • elämänmyönteinen

        Et sinä ole mikään REALISTI - vaan ennemminkin - VALMIIKSI, KATKEROITUNUT KYYNIKKO !
        Hieman jo hävettäisi, sinuna...
        tuollainen TÄYSIN ASIATON JA TYHMÄ KOMMENTTI !

        Mikäli sinä olet, noin pessimisti ja elämään pettynyt / kyllästynyt, älä sitten kuitenkaan tarjoile ja kylvä sellaista asennetta läheisiin ihmisiisi ja muuhun ympäristöösi...
        - sillä, SEHÄN ON KUITENKIN, VAIN SINUN HENKILÖKOHTAINEN KOKEMUKSESI ELÄMÄSTÄ ja siinä SINULLE TAPAHTUNEISTA ASIOISTA / TAPAHTUMISTA.

        Valitettavasti
        - ainakin sellaiselta, sinä tuon lähettämäsi viestin, annat kuulostaa ja vaikuttaa.

        ONNEKSI, elämä ei kuitenkaan oikeasti ole ihan noin suoraviivaista ja yksioikoista!!!

        Terveisin
        todennäköisesti elämää jo hieman enemmänkin nähnyt..
        mutta yhä silti,
        elämänmyönteinen ja tulevaisuuteen luottava nainen


    • tän

      Vihkisormuksessani lukee " tänään ja ikuisesti" ilman päivämäärää, koska hääpäivän nyt muistaa ilmankin.

    • parapsyko

      No ei siihen mitään kantsi kirjoittaa!! Kun tunnetusti "rakkaus on ikuista,vain kohde vaihtelee".Niin silloin monella on jo valmiina rinkula,ei tarvii uutta ostella.Ottakaa huomioon että kullan maailmanmarkkina- hinta on tuplaantunut viime vuosina,tyyristä touhua shoppailla kultaliikkeessä!! Ja toisekseen,Suomalaisilla miehilä on paha tapa ratketa dokaamaan välittömästi kun emännän kanssa menee suxet ristiin! Sitten kun on dokattu kämpät & duunipaikat,enää ei saada vippiä edes parhaalta kamulta...Ja ankara Jysäri jyskyttää...Niin haa: Kanikonttoriin!! 14 karaatin sormuksesta saa Hesarin Kanissa 15-16 egee/gramma!! Keskiverto 4-5 gramman sormuksesta saa jo monta putelia kirkasta! Ja päiwä pelastettu.Ei muuta kun mehut naamaan ja sitten soitteleen exälle duuniin ja soperrella:"Kuinka kaikki olikin erehdystä,Rakastan VAIN SINUA,ym mölinää"....Näin tuo menee....

      • sormus

        Voi ku onkin taas niin nerokasta! : (


    • fakta.-.

      Parasta ennen 12.4.2011.

    • kahdesti eronnut

      Juuri näin parasta ennen päiväys...

    • aviossa 28v

      Mieluummin,Kohta vituttaa.

    • *yksinkertaisesti*

      Minulla on Usko, Toivo ja Rakkaus.

      Ei päivämääriä.

    • hahahadgsfasdfaf

      elämänmyönteinen taitaa olla vammainen ääliö, kun ei ymmärrä huumoria :') En siis ole se, joka tuon vitsin murjaisi, nauroin sille mutta tämän riemuidiootin elämänmyönteisen kommentin luettuani nauroin vielä enemmän, miten joku voi olla noin tyhmä tosikko :----D

    • Mie vaan

      Meillä vihkisormuksissa lukee R.E.S ja pvm, kihloissa tylsästi nimet ja pvm. Meillä homma kolahti heti, siksi ikuistime sormuksiin Rakkauta Ensi Silmäyksellä

    • Onnellinen-75

      meillä kummankin nimet ja hääpäivä sekä Ikuisesti.

    • Tiiu_

      Meillä vihkeissä nimi päivämäärä till dawm ja kihloissa nimi ja päivämäärä.

      • Tiiu_

        ohops, siis till dawn :)


    • vaimo06

      Ei kaiverruksia kihloissa eikä vihkeissä. Puolison nimi ja kaikki meihin liittyvät päivämäärät muistetaan muutenkin.

    • Vanhat arvot

      Nykymaailman menoa ajatellen sormukseen voisi kaivertaa esimerkiksi seuraavanlaisen tekstin: Väliaikaista kaikki on vain.
      Sitä kun erotaan niin hääppösin perustein, että avioliitto muistuttaa enemmän kaupassa käyntiä, kuin sitä loppuelämän liittoa.

    • Näin se menee

      Suku on pahin!

    • 16+5

      "kunnes ero tulee" -teksti sopisi noin 50%:lle

    • Kuulemma

      Kaivertamattomasta sormuksesta saa enemmän panttilainaamossa.

      • parapsyko

        Totta,tämän unohdin mainita!!


    • yardrat-69-

      "nyt alkoi alamäki"

    • 8v naimisissa

      Meilläkin on vain puolison nimi ja vihkipäivämäärä. Näin se minusta on perinteisesti ollut, mutta eikö tuota jokainen saane päättää mitenkä tuon kaiverruksen haluaa.

      • 42v naimisissa ollut

        Perinteisesti kyllä laitetaan vihkisormukseen molempien nimi pvämäärä.
        Kihlasormukseen toinentoistensa nimet pvämäärä.


    • Haaveilijan unelma

      Olisimpa edes kerran elämässäni tuossa tilanteessa, että miettisin mitä kaiverretaan vihkisormukseen!

    • Näin meillä

      Meitä kultaseppä ohjeisti, että kihlasormuksessa on perinteisesti puolison nimi ja kihlauksen päivämäärä, vihkisormuksessa molempien nimet ja häiden päivämäärä. Näin meilläkin on, olkoon se sitten joidenkin mielestä vanhanaikaista ja tylsää :)

      • Matt+Maija

        Hei "Näin meillä"

        Niin myös meillä.
        Perinteistä ja perinteet kunniaan


    • Sormuksellinen

      Moi!

      Meillä on molenpien nimet: x & x ja vihkipäivä. Se on varmaan makuasia, mitä sinne haluaa kaiverruttaa. Mutta, jos ette olleet yhdessä sopineet, että pelkkä miehen nimi, ymmärrän, ettet ole tyytyväinen.
      Minulla on kihlasormuksessa vain miehen nimi ja kihlapäivä.Ja hänella minun nimeni ja kihlapaivä. Myöskään mun miehelläni ei ole erillistä vihkisormusta.

      Mutta, kuten sanoin, ei kai mitään pakkosääntöä ole.

      • Näinkin

        Meillä isällä oli kihlasormuksessa äidin nimi ja päivämäärä. Äidillä isän nimi. Äidin vihkisormuksessa oli sitten vain päivämäärä. Eli kuka lupautui kenelle ja milloin. Ja sitten milloin lupaus lunastettiin. Näin isäni sen meille lapsille selitti.


    • tyytyväinen vaimo

      Miehelläni on pelkästään kihla, jossa on minun nimeni ja kihlauspäivämäärä. Minun vihkisormuksessani on miehen keksimä aforismi, jota en halua paljastaa, koska se on kovin henkilökohtainen. :) Niin ja vihkipäivämäärä.

    • tosi rakkautta

      minulla, eli vaimolla lukee "parasta ennen ja vihkimispvm". Yhdessä sovittu, miehen ehdottama kylläkin. Mielestäni se on vaan hyvä!

    • josefiinaFiini

      Meillä on kihlasormuksissa toistemme nimet (eli minulla mieheni nimi ja miehellä minun nimi) ja vakavan seurustelun alkamispäivämäärä, josta on muodostunut meille tärkeämpi juhlapäivä kuin hääpäivä itse. Kaiverrus on siis jotakuinkin seuraavanlainen:

      Pekka

    • No kannattaa

      tietysti kirjottaa sinne mahdollismman monen ex:än nimet että ei unohdu ;)
      Niitä on sitten kiva vanhemmiten muistella kuinka hyviä panoja ne oli :D
      Ei se puoliso niitä kuitenkaan muista tai tiedä.

    • Matti ja Maija

      Vihkisormukseen tulee molempien nimet tietysti.Outoo,ettei myyjä neuvonut.Eipä silti,sinnehän kaiverretaan vaikka AASI KOIRA jos asiakas niin tahtoo.Mulla on molempien nimet ja pvämäärä.

    • jeps....

      Meillä lukee (kihla ja vihki sama).

      Seurustelunalottamispvä, kihlapäivä ja namisiinmenopvä.

      Eli 15.5.05 1.1.06. 18.6.08

    • Janine.

      Ajoissa jo mietin sitä, että osaisinko pitää kahta sormusta samassa sormessa? Koko ajan ajattelen, että siinä on vain yksi. Se on kallis, hieno, todennäköisesti teetätetty. Eikä siihen viereen sovi muita rinkuloita.

      Lisäksi mielestäni kihlan pitäisi olla hienompi ja kalliimpi, kuin vihkisormuksen. Vaikka todellisuudessa se menee juuri päinvastoin.

      Tai sitten teen niin, että kihla on hieno ja se on vasemmassa nimettömässä ja vihki on "tavallisempi", huomaamattomampi ja se on oikeassa nimettömässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe