Kysymys RIB-veneistä

tietämätön_

En omista kyseistä venettä ja rupesin ihmettelemään että eikö ole hieman ihmeellistä että nettiveneen sivuilla on tarjolla esimerkiksi vuoden 1991 vuosimallin rib-vene hintaan 3700 euroa, ja samaan aikaan helsinkiläinen yritys tarjoaa vuoden 2010 rib-venettä hintaan 2600 euroa.

http://www.nettivene.com/rib-vene/muu-merkki/392137
http://www.nettivene.com/rib-vene/muu-merkki/359363

Voisiko joku rib-veneistä enemmän tietävä kertoa ensinnäkin kuinka hyviä kyseiset veneet ovat ihan "perus saaristossa veneilyä varten" ja että miten hintaerot voivat olla noin suuret?

10

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+11

      Hanko Yacht Centerin vene on yhden jalan pidempi ja siinä on moottori (-91 Yamaha 30hp)
      Jälikmmäisessä ilmoituksessa ei ole kuin vene, ilman moottoria!

      Käytettyjen hinnoista ja Hanko Yacht Centeristä voit lukea kaikenlaisia mielipiteitä tältä palstalta enemmänkin!

      Ribeistä enemmän tietävät voivat kertoa ko merkkien mahdollisista laatueroista. Itse en pidä ribeistä, kyyti on usein ollut märkää, mutta kyllä niillekin kannattajat löytyvät.

      • Kestokulutus hyödyke

        Vähän vierestä mutta sivuaa aihetta.
        Olin taanoin katselemassa venttä ja tinkasin hintaa niin myyjä parahtaaman etä oli kuulema alle sen mitä oli itse maksanut kolme vuotta aijemmin!
        Tämä perustelu olikin sitten niin painavaa laatua etten millään tohtinut häneltä pois ostaa moista sampoa.

        Ribejä on monen hintaisia ja laatuisia kannataa koe ajaa ennen ostoa ettei jää lahna kouraan


      • herra kiinnostunut
        Kestokulutus hyödyke kirjoitti:

        Vähän vierestä mutta sivuaa aihetta.
        Olin taanoin katselemassa venttä ja tinkasin hintaa niin myyjä parahtaaman etä oli kuulema alle sen mitä oli itse maksanut kolme vuotta aijemmin!
        Tämä perustelu olikin sitten niin painavaa laatua etten millään tohtinut häneltä pois ostaa moista sampoa.

        Ribejä on monen hintaisia ja laatuisia kannataa koe ajaa ennen ostoa ettei jää lahna kouraan

        Kiitoksia vastauksista.

        Ilmeisesti uudenkin rib-veneen voi saada ihan parilla tonnilla? Ainakin näiden sivujen mukaan, tosin tuossa hinnassa ei taida taaskaan olla moottoria mukana, luulisin:
        http://www.brunswickmarine.fi/?nid=14866

        Onko pääkaupunkiseudulla yhtään liikkeitä missä ribbejä myytäisiin? Yksityiseltä kun ei viitsisi ostaa, liian riskaapelia. Ja kai noilla ajelee yleisesti pitkäänkin ilman vikoja?


      • herra kiinnostunut kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista.

        Ilmeisesti uudenkin rib-veneen voi saada ihan parilla tonnilla? Ainakin näiden sivujen mukaan, tosin tuossa hinnassa ei taida taaskaan olla moottoria mukana, luulisin:
        http://www.brunswickmarine.fi/?nid=14866

        Onko pääkaupunkiseudulla yhtään liikkeitä missä ribbejä myytäisiin? Yksityiseltä kun ei viitsisi ostaa, liian riskaapelia. Ja kai noilla ajelee yleisesti pitkäänkin ilman vikoja?

        http://www.sakaco.fi/30 Espoossa


      • grilliRIB
        herra kiinnostunut kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista.

        Ilmeisesti uudenkin rib-veneen voi saada ihan parilla tonnilla? Ainakin näiden sivujen mukaan, tosin tuossa hinnassa ei taida taaskaan olla moottoria mukana, luulisin:
        http://www.brunswickmarine.fi/?nid=14866

        Onko pääkaupunkiseudulla yhtään liikkeitä missä ribbejä myytäisiin? Yksityiseltä kun ei viitsisi ostaa, liian riskaapelia. Ja kai noilla ajelee yleisesti pitkäänkin ilman vikoja?

        MacSea myy RIB:ejä Espoossa:

        http://www.mcsea.fi/grand/grand.htm


    • 16

      jep eli kuten todettua toisessa ei ole moottoria. kyseinen malli moottorilla (tosin uudella) maksaa noin 6000-7000e. tuo ensin linkittämäsi vene on ollut myynnissä muistaakseni viime kesästä lähtien tai jokatapauksessa pitkään, joten sen hinta ei välttämättä ole ihan kohdillaan. ei ole tuttu merkki, mutta ilmeisesti kuitenkin enemmän laatupaatti ja jälkimmäinen enemmän merten nissan. no en kuitenkaan tuota ensimmäistä ostaisi vaan säästäisin mielummin kalliimpaan ja uudempaan tai sitten vai odottelisin muuten sopivampaa yksilöä.

      • 14

        jaa unohtui kommentoida muuten rib:ejä. eli vakaita kevyitä veneitä. mielestäni esim aloittelijoillekin hyvin soveltuvia, koska lepuuttajat on omasta takaa vakiona, niin ei tule suurempia satamahölmöilyjä :)


      • kiinnostunut_
        14 kirjoitti:

        jaa unohtui kommentoida muuten rib:ejä. eli vakaita kevyitä veneitä. mielestäni esim aloittelijoillekin hyvin soveltuvia, koska lepuuttajat on omasta takaa vakiona, niin ei tule suurempia satamahölmöilyjä :)

        OK, kiitokset tiedosta.

        Jos verrataan rib-veneitä vesijetteihin niin olenko oikeassa väittäessäni että uudehkot ribit ovat hiljaisempia kuin 90-luvulla valmistetut vesijetit ja että ribit myös kuluttavat vähemmän polttoainetta?


      • jetrib
        kiinnostunut_ kirjoitti:

        OK, kiitokset tiedosta.

        Jos verrataan rib-veneitä vesijetteihin niin olenko oikeassa väittäessäni että uudehkot ribit ovat hiljaisempia kuin 90-luvulla valmistetut vesijetit ja että ribit myös kuluttavat vähemmän polttoainetta?

        hyvin vähän yhteistä, suurin pirtein kuin vertailisi mootoripyörää henkilöautoon. Riippuu koneesta ja veneestä paljonko kuluttaa ja mölyää, vesih´jeteissäkin on eroja.


      • 19
        kiinnostunut_ kirjoitti:

        OK, kiitokset tiedosta.

        Jos verrataan rib-veneitä vesijetteihin niin olenko oikeassa väittäessäni että uudehkot ribit ovat hiljaisempia kuin 90-luvulla valmistetut vesijetit ja että ribit myös kuluttavat vähemmän polttoainetta?

        No uudehko rib on sikäli hiljainen, jos on hiljainen nelitahti koneena. Mutta tuollainen 3.5m kokoluokan rib 20hp koneella on varmasti taloudellisemmasta päästä. Vesijettiin en tosiaan vertaisi, koska oman rajoittuneen näkemykseni mukaan vesijetit ovat tarkoitettu hieman vajaille tyypeille leikkimiseen. Rib sentään ihan kunnon kulkuvälineeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe