Tuotto-omistus

hyvä vai huono

Onko kenelläkään tietoa Rukan tuotto-omistus loma-osakkeista? Olen kuullut että niissä on huono tuotto. Omistajat jopa joutuneet maksumiehiksi tuoton sijasta. Onko näin?

27

13152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauko-putki

no eipä taida olla, kannattais varmaan vaikka soittaa sinne suoraan ja kysyä, eikä laukoo taas tietämättömyyksissään.

• loma-asunto mielessä

Olen säännöllinen Rukalla kävijä ja Ruka-Village sekä RukaSuites sopivat hyvin tapaamme lomailla. Olen yrittänyt selvittää asiaa, mutta faktaa ei tunnu löytyvän mistään ja olen kallistumassa sille kannalle, että tuotto-omistus on käytännössä sama asia kuin viikko-osakekin; hyvine ja huonoine puolineen. Pistämällä neljännesmiljoonan tuotto-osuuteen saisin parin kuukauden vuosittaisen käyttöoikeuden lomahuoneistoon. Loma-aikani osuvat koulujen loma-aikoihin, joten tuotto jäisi pieneksi tai sitä ei olisi ollenkaan.

• mikä on totuus

Olisi mukava kuulla totuus asiasta ,semmoiselta henkilöltä joka omistaa tuotto-omistus lomahuoneiston ja kertoisi totuuden.

• laskuri

Laskutapoja tuotolle on varmaan monta, oma tapani pitää sijoitusta hyvänä ja olenkin lähes vuosittain kasvattanut salkkuani.

• Pettynyt Omistaja

Kuulumme TuottoOmistus-huoneiston omistajiin ja valitettavasti suuri osa näistä huhuista pitää paikkansa.
        Mikäli omaa huoneistoa käyttää juuri koululaisten lomien aikana (esim. joulu, hiihtoloma ja pääsiäinen) tuotto kääntyy varsin suureksi omankäytön korvaukseksi.
        Olemmekin oppineet kantapään kautta, että omaa huoneistoa ei kannata käyttää, vaan vaikkapa vuokrata lomahuoneisto jostain aivan muualta. Mikäli omaa huoneistoa ei käytä koko talvikauden aikana saattaa tulla muutama kymppi tuottoa, mutta vuositasolla maksupuolella ollaan aina. Kesäkausi kun vie vuositasolla tuotot tappiolle. Olemme tulleet siihen tulokseen, että ainakin tuo nimi TuottoOmistus on täysin virheellinen!

• pölöjöjok

Osta ennemmin oma osake/mökki ja vuokraa itse huolto jostain,saat ehkä puolet halvemmalla

• prof.Loma

Samaa toimintaa kuin lomaosakkeet. Helpompi vaan vetää retkuun kun pystyy myyntitilanteessa puhumaan tuotoista, itse lomaosakkeellahan ei ole kuin se mielikuvitusarvo minkä myyjä siinä loihtii. Ei näitä Lomaosuus hommia voi edes myydä ellei siitä kakusta riitä firmalle, markkinoinnille, myyjälle, rakentajalle yms isoa siivua, näinollen voi laskeskella paljon tuotteen hinnassa on ilmaa, arvioisin että noin 50-70%, tuolla 250,000 saa jo melko luksusmökin omaksi mistä vaan ja sen kyllä saa vuokrattua sesonkiaikana yhtlailla ilman välikäsiäkin.

• tuntsa

Minulla on Pyhällä ja Rukalla tuottoOmistus kämppä ja 3 omaa kämppää tunturissa. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolet.

Jos lasket yhtään omalle työlle palkkaa niin tuotto on kummassakin sama. Niin se on omassakin loma-asunnossa, että jos olet siellä joulun, uuden vuoden, hiihtoloman ja pääsiäisen niin helposti voit jäädä maksumieheksi. Vaikka yrittäisit vuokrata sitä muina aikoina. Tulos tehdään pitkälti juuri noina aikoina.

Itse olen kohtuu tyytyväinen TuottoOmistukseen. Vaikka olen käyttänyt sitä hiihtolomilla ja kevään sesonkiviikoilla niin tuotto on aina kattanut yhtiö- ja rahoitusvastikkeet sekä lisäksi on tullut 400-1000 Euroa rahaa vielä käteen.

• Rukan laskija

Tuotto Omistus kämpän ostaneet yrittävät puolustella hankintaansa myyntiesitteen ja esittelyssä mainostetuilla tuotoilla. Jokainen joka osa vähänkin laskea ymmärtää, että oikeita tuottoja ei voi tulla esim Rukalta. Olen siellä käynyt eri vuodenaikoina ja sesongin ulkopuolella siellä ei ole ketään. Mistä ne vastike menojen ylittävät tuotot oikein tulee? Oikeita lukuja ei saa mistään ja se johtuu siitä, että niitä ei voi julkaista koska myynti loppuisi siihen. Järjestelmä on fiksusti tehty. Huoneistoja on paljon ja sesonkiaikana voidaan majoittaa suuri määrä turisteja mutta hiljaisen ajan tappiot maksavat osakkeiden omistajat. Riski hiljaisesta sesongista on siirretty ”tomppeleille”.

• Ruka-fani

Minulla on TuottoOmistus lomaosake. Viime kaudella tuotti kaikki juoksevat kulut ja koko yhtiölainan hoidon lyhennyksineen, lisäksi jäi n. 300 e. Yhden viikon vaan itse lomailin ja yhtiölaina on minulla iso koska en ole kovin rikas ja velaksi ostin kämpän.
        Lomaosake on siisti ja hyvällä paikalla. Hyvä juttu että ei tarvitse itse siivota ja pestä lakanapyykkiä. Kun saan velkoja vähennettyä lomailen kohteessa enemmän. Parhaiten tuottaisi nyt ne pienet huoneistot, yksiöt. Minulla on isompi huoneisto.
        Selvää on, että olen tyytyväinen: sopimukset pitävät kämpän vuokrattuna, kunnostettuna ja siivottuna. Myös kuusamolaisten kannalta hyvä sopimus - mökin huolto työllistää varmasti niin kauan kuin vuokralaisia eli Rukan kävijöitä riittää.

• Jokkeri
        Ruka-fani kirjoitti:

Minulla on TuottoOmistus lomaosake. Viime kaudella tuotti kaikki juoksevat kulut ja koko yhtiölainan hoidon lyhennyksineen, lisäksi jäi n. 300 e. Yhden viikon vaan itse lomailin ja yhtiölaina on minulla iso koska en ole kovin rikas ja velaksi ostin kämpän.
        Lomaosake on siisti ja hyvällä paikalla. Hyvä juttu että ei tarvitse itse siivota ja pestä lakanapyykkiä. Kun saan velkoja vähennettyä lomailen kohteessa enemmän. Parhaiten tuottaisi nyt ne pienet huoneistot, yksiöt. Minulla on isompi huoneisto.
        Selvää on, että olen tyytyväinen: sopimukset pitävät kämpän vuokrattuna, kunnostettuna ja siivottuna. Myös kuusamolaisten kannalta hyvä sopimus - mökin huolto työllistää varmasti niin kauan kuin vuokralaisia eli Rukan kävijöitä riittää.

Minulla on ollut kolme vuotta k.o. osake. Yhtenäkään vuonna tuotto ei ole kattanut rahoitusvastiketta. Aina on pitänyt pistää vähän omastakin pussista. No ei kuitenkaan suuren suuria summia. Huonointa on huomattavan suuri hoitovastike, josta ei ostettaessa mielellään kerrota. Lisäksi järjestelmä rajoittaa omistusoikeutta eikä yhtiö ei voi kilpailuttaa palvelujaan, vaan Tuotto&Omistuksella on siihen yksinoikeus. Voi kysyä onko kysymys lain vastaisesta kilpailun rajoittamisesta. Huoneisto kyllä pidetään hyvässä kunnossa ja toiminta sinänsä pelaa hyvin. Sijainti huoneistoilla on myös hyvä. On myös huoleton tapa omistaa.

• Kihauttaja

Kaivos tulee ja tuotot nousee, kilvan rynterit rynnistää Kuusamoon.

• hoo.teeee

Ihanaa asiallista keskustelua mitä ei löydy edes Facebookissa -Kuusamossa puhutaan palstalla.
      Kyllä huomaa, että on muualta nämä keskustelijat. Paitsi tuo Kihauttaja.

• blaah72

Joo sittenpä ollaan nalkissa. Ja Rukalla (samoin kuin muissakin paikoissa) käymiseen aina kyllästyy. Mukavampi vaihdella sitä talvilomakohdetta

• Rukan kävijä

Minulla on RukaSuites-asunto, jota käytetään talvikaudella itse 3-4 viikkoa. Tästä huolimatta kaikki hoitovastikkeet ja suurimman osan lainaosuuden lyhennyksistä on saanut katettua tuotoilla. Tuotto on siis hyvä. Asunto on keskeisellä paikalla Rukan kävelykeskustassa, mikä vaikuttaa tuottoon. Tuottoon vaikuttaa myös se, omistaako taloyhtiö oman tonttinsa vai ei. Minun yhtiöni omistaa oman tonttinsa. Uudemmissa RukaVillage asunnoissa kiinteistöyhtiöt eivät omista tonttejaan vaan tuottoa syö tonttivuokra. Ketjussa aiemmin esitetyt väitteet huonosta tuotosta ovat siten paikkansa pitämättömiä ainakin RukaSuites I ja II- taloyhtiöiden osalta.

• Oma herra

Tuotto on kuin vanhanajan torpparilaki.Talonpoika suosii itsenäistä mökkivuokrausta.Ei ole mitään 7plus7 rajoituksia.

• Oma tupa oma lupa

Itse pitkän linjan sijoittajana unohtaisin koko TuottoOmistuksen ja ehkäpä myös Rukan. Rukalla on ylitarjontaa ja majoitukset eivät välttämättä mene kaupan edes sesonkina. Katselepas vaikkapa 80 km pohjoisempaan Sallaan, siellä mökit maksavat puolet siitä mitä Rukalla ja vuokratuotoilla katat hyvin kulut, omat lomailut sesonkeina, sekä vielä jää vähän itsellekin.

• Oma rouva

Salla on muuten varmasti hyvä kohde.Mutta hissejä 6kpl ja rinteitä 15kpl ja ei ole lentokenttää.Voi kun sain sen "vanhan Sallan"takaisin joka jäi sinne rajan taakse.Silloin olisi mahtavat rinteet.

• Salla on Lappia
        Oma rouva kirjoitti:

Salla on muuten varmasti hyvä kohde.Mutta hissejä 6kpl ja rinteitä 15kpl ja ei ole lentokenttää.Voi kun sain sen "vanhan Sallan"takaisin joka jäi sinne rajan taakse.Silloin olisi mahtavat rinteet.

Sallassa on toki vähemmän rinteitä, mutta toisaalta ne on erittäin hyvin hoidettuja eikä lasketteluaika mene jonottamisessa kuten Rukalla ja Levillä. Lähin lentokenttä on Kuusamossa 80 km, josta bussiyhteydet. Yöjunalla pääsee Kemijärvelle, josta on taas yhteydet Sallatunturiin. Illalla menet junaan ja nukkumaan niin aamupäivällä olet levänneenä perillä. Fillis on toki rauhallisempi kuin Rukalla, mutta kuka mitäkin lomailultaan kaipaa.

• micceruka

5 vuotta ollut tuotto-omistusosake rukalla. Ihan ok tää kuvio on. Eristyisesti plussaa tulee siitä, että tämä ei todellakaan ole mikään perinteinen viikkolomaosake. Kannattaa tutustua hieman asiaan ennen kuin alkaa laukomaan täällä totuuksia asiasta josta ei selvästi tiedä edes sen veraa mitä voisi itse netistä lukea. Pitää myös muistaa, että tuotosta lyhynnetään ensin yhtiölainaa. Se on pelkästään kotiin päin. Toki jos paljon käyttää, niin jotain satasia joutuu maksamaan yhtiölle vuodessa.

• Kihauttaja

Elikä kaivos nostaa tuottoa. Kannattaa sijoittaa tulevaisuuteen.

• Kihauttaja

Tuo Salla on yli poronkusema Kuusamosta, teijan tuotot ei kasva.

• Kuuzamoon

Eli tuo toimii niin että huoneiston omistaja maksaa korkeampaa hoitovastiketta. Mitä verottaja sanoo tähän että hoitovastike on korkea ja sisältää mm. huoneiston välittämiseen sisältyvät kulut? Voiko hoitovastikkeen vähentää verotuksessa kuitenkin normaalisti tuotoista?

• Rukakukko

Olen omistanut ski inn huoneiston vuodesta 2008. Mikään varsinainen sijoituskohde tuo ei ole tuoton kannalta. Olennaista on se, että yhtiölaina kuitenkin vähenee koko ajan koska tuottoja käytetään yhtiölainan maksuun. Jos olisi velaton asunto, niin rahaa palautuisi omistajalle. Eniten tuo on sijoitus omaan vapaa-aikaan. Onhan se makeeta jättää kamat asuntoon, niin selviää pienemmällä roudaamisella. Verotuksessa voi vähentää vuokratulon tappiot jos sellaisia tulee. Täysin on kiinni siitä paljonko asuntoa itse käyttää ja koska. Ihan ok muoto omistaa oma asunto tunturista. En ole harkinnut myyntiin laittamista.

• osaomistukset

Mielestäni paras vaihtoehto ja edullinen lomailuun on nämä 1/6 osa ja 1/8 omistusmökit. Todella edullista ja tasokasta mökkeilyä.

• omistusosuus

Samaa mieltä - hyvä ja edullinen lomailumuoto tämä omistusmuoto.

• Aurinkorinne33omistaja

Itse ostin Aurinkorinne33 huoneiston 2008 ja ensimmäistä vuotta lukuun ottamatta kaikki vuodet ovat kattaneet kaikki rahoitus- ja hoitovastikkeet. Vuosittainen tuotto sijoitukselle on ollut 8-12% Itse en juurikaan käytä huoneistoa enää, koska perheemme on kasvanut kahdella henkilöllä ja nykyään on vähän ahdas meille. En ole kuitenkaan harkinnut myyväni koska tuotto on ollut hyvä ja muutenki konsepti on toimiva ja helppo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4333
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      31
      3222
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      171
      2601
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      2026
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1492
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1160
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      872
    Aihe