Hei!
Teen ensimmäistä kertaa MYSQL-tietokantaa, enkä saa foreign key:tä toimimaan sitten millään. Tarkoitus olisi tehdä sellainen viittaus taulun Pääkohde ja Työskentelee välille, että kun Pääkohteen saraketta osoite (primary key) päivitetään tai muutetaan, siirtyisivät muutokset taulun Työskentelee kohtaan paikka.
Koodi näyttää tältä:
alter table Työskentelee
add constraint FK_Työskentelee
foreign key (paikka) references Pääkohde(osoite)
on update cascade on delete cascade ;
Vai olisikohan ohjelmani liian vanha ymmärtämään foreign key:tä? En ole varma, mitä mysql:n versiota käytän, koska työskentelen koulun etäkoneen kautta. Olen myös luonut aiemmin kohteeseen viiteavaimia, jotka ovat menneet pieleen, mutta olen poistanut ne. Ne eivät enää näy SHOW CREATE TABLE -komennolla.
MySQL Foreign key -ongelma
36
1
436
Vastaukset
- Mie Vaan
Todennäköisesti vika on siinä että taulun tyyppi on joku muukuin innoDB, innoDB on ainoa jossa viiteavaimet toimii. http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/using-innodb-tables.html
Version saat näkyviin SELECT VERSION();
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159