Hei!
Teen ensimmäistä kertaa MYSQL-tietokantaa, enkä saa foreign key:tä toimimaan sitten millään. Tarkoitus olisi tehdä sellainen viittaus taulun Pääkohde ja Työskentelee välille, että kun Pääkohteen saraketta osoite (primary key) päivitetään tai muutetaan, siirtyisivät muutokset taulun Työskentelee kohtaan paikka.
Koodi näyttää tältä:
alter table Työskentelee
add constraint FK_Työskentelee
foreign key (paikka) references Pääkohde(osoite)
on update cascade on delete cascade ;
Vai olisikohan ohjelmani liian vanha ymmärtämään foreign key:tä? En ole varma, mitä mysql:n versiota käytän, koska työskentelen koulun etäkoneen kautta. Olen myös luonut aiemmin kohteeseen viiteavaimia, jotka ovat menneet pieleen, mutta olen poistanut ne. Ne eivät enää näy SHOW CREATE TABLE -komennolla.
MySQL Foreign key -ongelma
36
1
431
Vastaukset
- Mie Vaan
Todennäköisesti vika on siinä että taulun tyyppi on joku muukuin innoDB, innoDB on ainoa jossa viiteavaimet toimii. http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/using-innodb-tables.html
Version saat näkyviin SELECT VERSION();
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161061- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4828