Parveke Sisustus

nuori neito90

Mulla ongelmana on se, että miten saada lasittomasta parvekkeesta kaunis, minkälaiset kalusteet olisivat parhaat, sinne sataa vettä kesäisin yms. Meidän parveke on perus pieni. Ajattelin ainakin maalata sitä betonia jollakin, kun siitä on väri lähtenyt, on aika karsean näköinen. Ehkä jotain kukkia ja ehkä siihen seinällekkin jotain kasveja. Mikä on paras parvekkeelle matoksi, sellainen joka kestää vettä. Kaikenlaiset ideat pieneen lasittomaan parvekkeeseen liittyen on tervetulleita tai jos tiedätte jotain hyviä linkkejä. Hieman etuajassa olen tässäkin asiassa, mutta haluaisin saada parvekkeen kuntoon ennen kesää.

6

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja lämmintä jaloille

      Voit laittaa lattialle vaikkapa Dry Step Termomaton joka kestää sateet ja kuivuu helposti. Tarvittaessa voit viedä pesuun suihkuun ja isomman sateen jälkeen nostat syrjälleen kuivumaan. Talveksi lumiaikaan voit siirtää vaikka varaston puolelle. Siihen päälle sitten kevyet kalustaat ja kukatkin sopii.
      Nuo maalaukset pitää sitten sopia isännöitsijän kanssa, eli mitä vain ei saa ulkoparvekkeella itse tehdä.

    • Parvekeidea

      Kaikkea kivaa ja hyödyllistä www.parveke.fi

    • hyvä hyvä

      Tuosta maalauksesta kannattaa olla hyvin varovainen. Selvitä ensin taloyhtiön kanssa se ennenkuin teet mitään. Kuuluu julkisivupintoihin ja vaatinee taloyhthiön hyväksynnän??

      Lattiaa kannattaa miettiä ottaako jonkin laudoituksen (rautakaupoista yms. löytyy hyviä ja helppoja vaihtoehtoja).. toinen vaihtoehto on sitten tuo mainitsemasi matto. Dry Stepistä ei ole kokemusta, mutta ite olen tyännyt tästä http://www.terassipatiot.fi/patiot/lisaevarusteet (muovikuituinen, kestää hyvin vettä ja kulutusta sekä on miellyttävä avojaloillekin)

      Kukkiahan löytyy vaikka mitä. Uusin uutuus taitaa olla se kasviseinä? (Tässä vähän isompi versio =) http://puutarha.net/artikkelit/6440/maailman korkein kasviseina.htm) Mutta noita on imeisesti tulossa nyt kevään uutuutena myös ns "kotiversioina"

      Tsemppiä vain ideointiin! =)

    • .......

      Meillä on kapea ja pitkä avonainen parveke (on tietysti katto muttei lasitusta). Vettä tai lunta tulee sisään, jos kovin vinosti sataa. Meillä on parvekkeelle tehty puulaatoitus, pitkästä tavarasta mittojen mukaan. Talvella se tuntuu yllättävän lämpimältä, kun sukkasillaan sinne menee. Käyn aina harjaamassa lumet sieltä pois, että puut pysyy kuivina. Kalusteet ovat pienet, pöytä on tätä tummaa "kovapuuta" ja tuolit taittuvat, muoviritilää. Toisessa päässä on grilli. Kukkia laitan pariin amppeliin ja päivänvarjo on estämässä aurinkoa paistamasta koko ajan suoraan olohuoneeseen.

    • -neito-90

      Kiitos teille! :) Saa nähdä minkälainen tulee, mutta laitetaan ehkä just tuo puulaatoitus ja erilaisia kukkia seinälle, amppeliin sekä laatikoihin. parveke tulee kahvittelu hetkiin sekä grillaukseen ja vierailu paikaksi. Ajateltiin sitten maalata ja pistää kaiteeseen jonkulainen reunus ettei lapsi putoa. Kysytään asiasta vielä talo yhtiöltä.

    • tikaku

      Kysy heiltä myös, saako parvekkeella grillata! Se on harvoin sallittua, joissain saa grillata sähkögrillillä. Meilläkin on puulaatat, sellaisia isoja valmiita nelöitä. Tosi mukavat ja eristävät betonilattiasta hyvin ja tuovat viihtyisyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe