Digitv ja tallennus DVD-kovalevylle

kyselijä555432

meillä on uudehko Digi-TV. Haluan tallentaa TV-ohjelmia. Ostin tallentavan DVD-laitteen (Samsun HR775). Tarvitsenko DVD-laitteen lisäksi Digiboksin, vai miten saan homman toimimaan?

19

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

mikäli televisiosi kykenee antamaan signaalia dvd-tallentimeen päin scartin kautta. Mutta ota kuitenkin huomioon että silloin et voi käyttää ajastusta vaan televisio on jätettävä aina auki sille kanavalle jota haluat tallentaa.

Digiboksi vapauttaisi tuosta ja voisit ajastaa digiboksin ja dvd-tallentimen ja puuhailla ihan muuta, vaikka lähteä iltalenkille sillä aikaa kun laitteet hoitaa ajastetusti tallennuksen.

DVD-tallentimeen pitää sitten valita sopiva AV-kanava eli sitä scartia vastaava paikka johon digiboksi tai tv:si on kytketty jotta se tallennus onnistuu. Myös ajastaessa pitää muistaa valita oikea AV-kanava, muuten tallennin yrittää tallentaa pelkkää lumisadetta jos ei ole valittu ko. av-kanavaa. En nimittäin usko että laitteessasi olisi sisäänrakennettua digiviritintä. Sellaisia digivirittimellisiä dvd-tallentimiakin kyllä toki on mutta aika harvassa Suomen markkinoilla.

Tosiaan, saattaa olla että tv:si kykenee antamaan signaalia dvd-tallentimeen, mutta harkitse kuitenkin sen digiboksin ostamista dvd-tallentimen kaveriksi. Mutta jos tyydyt tallentamaan tv:stä, pitää scartin asetukset laittaa niin että se tosiaan antaa sen signaalin myös ulospäin dvd-tallentimeen.

• kyselijä555432

Lämmin kiitos selkeästä vastauksesta! nyt alkaa homma aueta :-)

Joo, en halua tuollaista vaivaa nähdä tallennuksen kanssa. Satutko tietämään mikä DVD-tallennin sisältäisi tuollaisen digivirittimen? Voin hyvin vielä vaihtaa laitetta. Tai jos sitä et muista, niin mitä itse tekisit: Tallennustilaa sisältävä digiboksi & pelkkä DVD-soitin, vai tallennustilaa sisältävä DVD-soitin & pelkkä digiboksi? Mitä etuja kummassakin kombinaatiossa on?

• linkittäjä.
        kyselijä555432 kirjoitti:

Joo, en halua tuollaista vaivaa nähdä tallennuksen kanssa. Satutko tietämään mikä DVD-tallennin sisältäisi tuollaisen digivirittimen? Voin hyvin vielä vaihtaa laitetta. Tai jos sitä et muista, niin mitä itse tekisit: Tallennustilaa sisältävä digiboksi & pelkkä DVD-soitin, vai tallennustilaa sisältävä DVD-soitin & pelkkä digiboksi? Mitä etuja kummassakin kombinaatiossa on?

tuossa pari malliksi:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13876
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=43867
        Huom! Saksa-malli. Kanavajärjestyksessä on eroja, sekä EPG:n kellossa tunnin siirtymä. YLE:n tekstitys toimii!

HD:tahan noilla ei sitten 'nauhoteta'

• kyselijä555432
        linkittäjä. kirjoitti:

tuossa pari malliksi:
        Huom! Saksa-malli. Kanavajärjestyksessä on eroja, sekä EPG:n kellossa tunnin siirtymä. YLE:n tekstitys toimii!

Kiitos linkeistä! Miten muuten nämä laitteet - voiko niillä ohjelmoida helposti "nauhoituksen" vaikka lomamatkan ajaksi? vai onko samat ongelmat kuin noissa tallentavissa DVD:issä että pitää TV:n olla päällä sillä kanavalla?

• .................
        linkittäjä. kirjoitti:

tuossa pari malliksi:

eli tuo ei-Saksan malli, on muuten loppuunmyyty.

Pixmaniasta löytyy varmasti myynnissä Suomeenkin sopivia malleja. Noissa digivirittimellisissä dvd-tallentimissa on sitten sellainen seikka että niissä ei välttämättä ole Conax-korttipaikkaa joten maksukanavien tallennus ei välttämättä onnistu.

En nyt muista ulkoa mitään tiettyjä malleja, kannattaa kuitenkin selailla Pixmanian sivuja. Firma on ulkomailla, toimittaa laitteet jostain päin Eurooppaa mutta toimituskulut Suomeen ei ole oikeastaan sen kovemmat kuin jos tilaisi suomalaisesta firmasta (poikkeuksena Verkkokauppa.com jossa toimituskulut on vain 3 euroa tai NetAnttila jossa 5 euroa toimituskuluja).

Miinuspuolena on se että käyttöohjeet kyllä saattaa olla englanniksi eikä suomeksi.

• ..................

tallentavia dvd-soittimia joissa on myös oma kiintolevy sekä oma digiviritin:

http://www.pixmania.com/fi/fi/67/xx/xx/9/3/criteresn.html

Pixmania siis toimittaa myös Suomeen, itse olen ostanut niiltä pari laitetta ja hyvin homma toimi. Postikulut ei ole kovin korkeita, monet suomalaisetkin verkkokaupat vetää kovempia postikuluja kuin mitä Pixmanian kautta tilatessa joutuu maksamaan. Pixmaniassa joutuu kyllä maksamaan tuotteen etukäteen mutta ei ole ongelma tuonkokoisessa firmassa joka on euroopanlaajuinen ja laajasti tunnettu (jos mokaisivat jotain niin se koituisi heille tappioksi eikä se tee hyvää bisnekselle mokata).

Mulla itsellä on sekä tallentava digiboksi että tallentava dvd (tallentavassa dvd:ssä ei ole omaa digiviritintä), ei varmaan sovi kaikille koska jokaisella on omat tarpeensa mutta mulle toi on hyvä yhdistelmä. Seuraava hankintani on HTPC eli kotiteatteri-PC vaikka en kotiteatteria aiokaan rakentaa, itse sanon tota mielummin media-PC:ksi. Sen aion kasata itse ja lähinnä se on normaali tietokone mutta kasataan sellaiseen koteloon joka sopii paremmin muiden viihdelaitteiden sekaan, ei siis vain harmaa tylsä laatikko vaan kotelo on "hifi-laitteiden tyylinen" ja tuon koneen tarkoitus olisi toimia kiintolevy"nauhurina", dvd-tallentimena ja digiboksina. Ajattelin varustaa sen paitsi digivirittimillä, niin myös videonkaappauksella jolloin voi kätevästi esim. siirtää vanhat videonauhat digitaaliseen muotoon, samoin tuon voisi kytkeä myös esim. IPTV-digiboksiin tai satelliittidigiboksiin (paitsi jos varustan tuon koneen omalla satelliittivirittimellä). Tää mun HTPC ei kanssa sovi ihan kaikille, koska se on tietokone joka pitää itse kasata ja jos on tottunut johonkin dvd-tallentimeen, niin tää on jonkun askeleen hankalampi tietokoneen kasauksesta tietämättömille. Mulle tää ei ole ongelma koska mä olen kasannut harrastuksekseni koneita vuosia, ja lisäksi mulla on koulutuskin tähän hommaan (tosin ihan turhaan koska osasin hommat jo valmiiksi).

Sulle suosittelisin joko tuollaista omalla digivirittimellä ja omalla kiintolevyllä olevaa dvd-tallenninta, tai vaihtoehtoisesti muuten erillisen digiboksin (joko tallentava tai sitten ei) hankkimista. Jokatapauksessa on kätevämpää käyttää digiboksia dvd-tallenninta tai digivirittimellistä dvd-tallenninta tuossa hommassa kuin tallentaa tv:n kautta. Syyt kerroinkin jo ekassa vastauksessani.

• linkittäjä.

Kiitos linkeistä! Miten muuten nämä laitteet - voiko niillä ohjelmoida helposti "nauhoituksen" vaikka lomamatkan ajaksi? vai onko samat ongelmat kuin noissa tallentavissa DVD:issä että pitää TV:n olla päällä sillä kanavalla?

noissahan on oma viritin. ei siinä television viritintä tarvita, mutta virittimiä on vain yksi ja useimmiten nuo ovat vain Antenniverkkoon.

sinuna ostaisin sellaisen tallentavan digiboksin, jos saa HELPOSTI tallenteen PC:lle ja siitä DVD:lle, jos sellaiselle on tarvetta. HD-maailma tuo tähänkin jotain rajoitteita.

• jokuvastaaja.
        linkittäjä. kirjoitti:

noissahan on oma viritin. ei siinä television viritintä tarvita, mutta virittimiä on vain yksi ja useimmiten nuo ovat vain Antenniverkkoon.

sinuna ostaisin sellaisen tallentavan digiboksin, jos saa HELPOSTI tallenteen PC:lle ja siitä DVD:lle, jos sellaiselle on tarvetta. HD-maailma tuo tähänkin jotain rajoitteita.

että tuo on hyvä idea että kauppaat tallentavaa boksia sillä perusteella että siitä voi siirtää tallenteet pc:lle, kun ketjun aloittaja vaikuttaisi viestiensä olevan hieman tietämätön näistä jutuista uusi näissä asioissa (en tarkoita loukata) niin hän tuskin osaisi siirtää niitä pc:lle ja tehdä niistä dvd:t.

• kyselijä5554322
        .................. kirjoitti:

tallentavia dvd-soittimia joissa on myös oma kiintolevy sekä oma digiviritin:

http://www.pixmania.com/fi/fi/67/xx/xx/9/3/criteresn.html

Pixmania siis toimittaa myös Suomeen, itse olen ostanut niiltä pari laitetta ja hyvin homma toimi. Postikulut ei ole kovin korkeita, monet suomalaisetkin verkkokaupat vetää kovempia postikuluja kuin mitä Pixmanian kautta tilatessa joutuu maksamaan. Pixmaniassa joutuu kyllä maksamaan tuotteen etukäteen mutta ei ole ongelma tuonkokoisessa firmassa joka on euroopanlaajuinen ja laajasti tunnettu (jos mokaisivat jotain niin se koituisi heille tappioksi eikä se tee hyvää bisnekselle mokata).

Mulla itsellä on sekä tallentava digiboksi että tallentava dvd (tallentavassa dvd:ssä ei ole omaa digiviritintä), ei varmaan sovi kaikille koska jokaisella on omat tarpeensa mutta mulle toi on hyvä yhdistelmä. Seuraava hankintani on HTPC eli kotiteatteri-PC vaikka en kotiteatteria aiokaan rakentaa, itse sanon tota mielummin media-PC:ksi. Sen aion kasata itse ja lähinnä se on normaali tietokone mutta kasataan sellaiseen koteloon joka sopii paremmin muiden viihdelaitteiden sekaan, ei siis vain harmaa tylsä laatikko vaan kotelo on "hifi-laitteiden tyylinen" ja tuon koneen tarkoitus olisi toimia kiintolevy"nauhurina", dvd-tallentimena ja digiboksina. Ajattelin varustaa sen paitsi digivirittimillä, niin myös videonkaappauksella jolloin voi kätevästi esim. siirtää vanhat videonauhat digitaaliseen muotoon, samoin tuon voisi kytkeä myös esim. IPTV-digiboksiin tai satelliittidigiboksiin (paitsi jos varustan tuon koneen omalla satelliittivirittimellä). Tää mun HTPC ei kanssa sovi ihan kaikille, koska se on tietokone joka pitää itse kasata ja jos on tottunut johonkin dvd-tallentimeen, niin tää on jonkun askeleen hankalampi tietokoneen kasauksesta tietämättömille. Mulle tää ei ole ongelma koska mä olen kasannut harrastuksekseni koneita vuosia, ja lisäksi mulla on koulutuskin tähän hommaan (tosin ihan turhaan koska osasin hommat jo valmiiksi).

Sulle suosittelisin joko tuollaista omalla digivirittimellä ja omalla kiintolevyllä olevaa dvd-tallenninta, tai vaihtoehtoisesti muuten erillisen digiboksin (joko tallentava tai sitten ei) hankkimista. Jokatapauksessa on kätevämpää käyttää digiboksia dvd-tallenninta tai digivirittimellistä dvd-tallenninta tuossa hommassa kuin tallentaa tv:n kautta. Syyt kerroinkin jo ekassa vastauksessani.

Kiitos taas vaivannäöstä ja ideoista.

Tuo tallentava DVD kovalevyllä ja digivirittimellä olisi selkeästi se paras ratkaisu - mutta Verkkokaupassa loppu ja nuo Pixmanian oli DVB-T, mulla valitettavasti kaapelitalous.

Taitaa olla vaihtoehdot vähissä tuollaisen kokonaispaketin suhteen.

Taidan palauttaa tuon DVD-tallentimen ja ostaa kovalevyllisen digiboxin ja siihen kylkeen kaverin vanha DVD-player.

• ..................
        kyselijä5554322 kirjoitti:

Tuo tallentava DVD kovalevyllä ja digivirittimellä olisi selkeästi se paras ratkaisu - mutta Verkkokaupassa loppu ja nuo Pixmanian oli DVB-T, mulla valitettavasti kaapelitalous.

Taidan palauttaa tuon DVD-tallentimen ja ostaa kovalevyllisen digiboxin ja siihen kylkeen kaverin vanha DVD-player.

ostat vain tavallisen kaapelidigiboksin sen dvd-tallentimen rinnalle, tulee ehkä halvimmaksi eikä tarvitse palautella laitteita. Tuo seikka että olet kaapelitaloudessa, olisi ehkä kannattanut kertoa alunperin, niin oltais tiedetty ehdottaa oikeanlaisia laitteita.

Kaapelidigibokseja ilman tallennusta saa muutamalla kympillä.

• esittäjä.
        jokuvastaaja. kirjoitti:

että tuo on hyvä idea että kauppaat tallentavaa boksia sillä perusteella että siitä voi siirtää tallenteet pc:lle, kun ketjun aloittaja vaikuttaisi viestiensä olevan hieman tietämätön näistä jutuista uusi näissä asioissa (en tarkoita loukata) niin hän tuskin osaisi siirtää niitä pc:lle ja tehdä niistä dvd:t.

on hyvä idea esittää eri vaihtoehdot, ettei jälkeenpäin harmita. Kukin tekee sitten omat ratkaisunsa.

• lukija.
        .................. kirjoitti:

ostat vain tavallisen kaapelidigiboksin sen dvd-tallentimen rinnalle, tulee ehkä halvimmaksi eikä tarvitse palautella laitteita. Tuo seikka että olet kaapelitaloudessa, olisi ehkä kannattanut kertoa alunperin, niin oltais tiedetty ehdottaa oikeanlaisia laitteita.

Kaapelidigibokseja ilman tallennusta saa muutamalla kympillä.

menee kyllä melkoiseksi näpräämiseksi tuolla tavalla ja tuossakin on vain yksi viritin, joka on suurimmalle osalle käyttäjistä liian vähän.

• huomaaja.
        kyselijä5554322 kirjoitti:

tallentavan digipoksin ostaminen on erittäin haasteellista. Jos keskustelupalstoihin on uskomista, käyttökelpoista laitetta ei ole olemassa. Kaikki laitteet on haukuttu alimpaan......

• ................
        lukija. kirjoitti:

menee kyllä melkoiseksi näpräämiseksi tuolla tavalla ja tuossakin on vain yksi viritin, joka on suurimmalle osalle käyttäjistä liian vähän.

tallentavan digiboksin kanssakaan, eikä ainakaan yhtään sen vaikeampaa. Ainoa mitä pitää huomioida, on se että ajastaa sekä boksin että dvd-tallentimen, ja se että muistaa valita dvd-tallentimesta oikean AV-kanavan.
        Aloittaja ei kertonut tarvettaan tallentaa kahta kanavaa ja aloitusviestistä voisi ajatella että hänelle riittäisi yhden kanavan tallennus kerrallaan.

• hoksauttaja.
        ................ kirjoitti:

tallentavan digiboksin kanssakaan, eikä ainakaan yhtään sen vaikeampaa. Ainoa mitä pitää huomioida, on se että ajastaa sekä boksin että dvd-tallentimen, ja se että muistaa valita dvd-tallentimesta oikean AV-kanavan.
        Aloittaja ei kertonut tarvettaan tallentaa kahta kanavaa ja aloitusviestistä voisi ajatella että hänelle riittäisi yhden kanavan tallennus kerrallaan.

näitä lukee muutkin kuin aloittaja, joten on hyvä hoksauttaa tuosta sun ehdotelman puutteesta.

• Digi digi..
        huomaaja. kirjoitti:

tallentavan digipoksin ostaminen on erittäin haasteellista. Jos keskustelupalstoihin on uskomista, käyttökelpoista laitetta ei ole olemassa. Kaikki laitteet on haukuttu alimpaan......

Hong Kong tavaratalo myy antenniverkon Digiplus merkkistä digiboxia hintan 32,50e jolla voi tallentaa ajastimella tai heti ulkoiselle kovalevylle tai tikulle josta
        tallenteen voi siirtää PC:e ja muokata/polttaa vaikka Real Playerilla DVD levyle.

Että turha on tuhlata rahoja monen sadan tallentaviin digiboxeihin, kallein juttu
        tässä on 350GB ulkoinen kovis 45e joka saa virran boxin USB liittimestä.

• ttppii

Itsellä on Verkkokaupan vaihdoista ihanhyvän kokemukset.
        Ostin Siemensin kännykän noin 2 viikoa ennenkuin Siemen lopetti kännyköiden valmistuksen, sulki huoltonsa jne.
        Noin 8-10 kk jälkeen kännykkä alkoi temmpuilemaan, sammuili itsekseen jne.
        Verkkokaupasta sain rahat takaisin store credittinä ilman mitään suurempia purnauksia.

• ei korttipaikkaa
        Digi digi.. kirjoitti:

Hong Kong tavaratalo myy antenniverkon Digiplus merkkistä digiboxia hintan 32,50e jolla voi tallentaa ajastimella tai heti ulkoiselle kovalevylle tai tikulle josta
        tallenteen voi siirtää PC:e ja muokata/polttaa vaikka Real Playerilla DVD levyle.

Että turha on tuhlata rahoja monen sadan tallentaviin digiboxeihin, kallein juttu
        tässä on 350GB ulkoinen kovis 45e joka saa virran boxin USB liittimestä.

Mutta siitä Hong Kongin myymästä boksista tuskin löytyy Conax-korttipaikkaa elikkä ei maksukanavia? Vastaavia saa aika monestakin kaupasta, Pixmanialla on mm. Strong-merkkinen boksi joka osaa tallentaa kahta kanavaa yhtä aikaa ulkoiselle USB-laitteelle, samoin Halvat hinnat-verkkokauppa myy muuten samantyyppistä boksia mutta yhdellä virittimellä ja muistaakseni Motonet-kauppa myöskin myy tuollaista boksia. Samoissa hinnoissa pyörivät kaikki.

Korttipaikalliset sitten kyllä kalliimpia, esim. Kansalaisboksi joka on yhdellä hybridivirittimellä (sopii siis sekä antenniverkkoon että kaapeliin), USB-tallennus ja Conax-korttipaikka maksaa noin satasen. Vastaavia tehtiin myös La Digital-merkkisenä (malli DVB-TC 2201).

• 18+9

On myös hyvä katsoa, minkälaisia suosityksia on kauppa saanut, mistä lähtee ostoksille. Uusin suositustaulukko valmistunut, jossa yli 150 asiakaskokemusta jo ylhäällä. http://tinyurl.com/4d6g7gu

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1686
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1557
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe