On mielestäsi parhaat oppaat ja muut palvelut ??? Ja millä huonoimmat ??? Pieniä lyhyitä perusteluja.
Gallup millä matkatoimistolla ???
32
948
Vastaukset
- näin se on
10 vuoteen enää käyttänyt matkatoimistoa. En kyllä ymmärrä mihin tässä matkatoimistoa tarvitaan??? Matkatoimistot elää avuttomien rahoilla ja Thaimaassa on niin helppo järjestää itse kaikki ja EHDOTTOMASTI suora reittilento.
- ihavemoney
Alkaa nyppimään toi jatkuva arvostelu ja wannabe travellien länkytys "mihin matkatoimistoa tarvitaan" ja vinku vonku! Rahat tiskiin ja kerrot mitä haluat ja kaikki järjestyy. Joo tulee halvaksi kun otat lennot Bangkokiin ja jatkolennot tai muu kuljetus ties minne, punkkaat 1-2 tähden paikoissa, matkustat pitkähäntäveneillä ja järjestät omat taksit.Mutta jos haluat 5 tähden hotellin, kuljetukset pikaveneillä ja hotellien omilla autoilla, niin ei hintaeroksi tule muutamaa sataa suuntaan tai toiseen.Eiköhän anneta jokaisen matkustaa omalla tyylillä?? Jotkut haluaa sniiduilla ja toisilla ei taas oo mitään väliä mitä matka maksaa.
- hä hä hää
2008 oli kaksi viikkoa marraskuussa Karonilla 470 e, **** hotlassa omassa huoneessa, kyllä oli hyvää, Finnmatkojen paketilla äkkilähdöllä. Omatoimisesti jo tuon tasoinen hotla olisi maksanut enemmän, lennoista puhumattakaan.
- valetta kaikki
hä hä hää kirjoitti:
2008 oli kaksi viikkoa marraskuussa Karonilla 470 e, **** hotlassa omassa huoneessa, kyllä oli hyvää, Finnmatkojen paketilla äkkilähdöllä. Omatoimisesti jo tuon tasoinen hotla olisi maksanut enemmän, lennoista puhumattakaan.
ei tuolla hinnalla edes v 2008. Taisi jäädä yksi 1 pois ennen nelosta. Sitten uskon, ja ainahan niissä hotelleissa "omassa " huoneessa asutaan.
- tapansa kullakin
ihavemoney kirjoitti:
Alkaa nyppimään toi jatkuva arvostelu ja wannabe travellien länkytys "mihin matkatoimistoa tarvitaan" ja vinku vonku! Rahat tiskiin ja kerrot mitä haluat ja kaikki järjestyy. Joo tulee halvaksi kun otat lennot Bangkokiin ja jatkolennot tai muu kuljetus ties minne, punkkaat 1-2 tähden paikoissa, matkustat pitkähäntäveneillä ja järjestät omat taksit.Mutta jos haluat 5 tähden hotellin, kuljetukset pikaveneillä ja hotellien omilla autoilla, niin ei hintaeroksi tule muutamaa sataa suuntaan tai toiseen.Eiköhän anneta jokaisen matkustaa omalla tyylillä?? Jotkut haluaa sniiduilla ja toisilla ei taas oo mitään väliä mitä matka maksaa.
but why spend it ???? Emme me kaikki omatoimimatkaajat asu 1-2 tähden hotelleissa, se on aivan väärä luulo. Usein me omatoimimatkaajat asumme jopa paremmissa hotelleissa, emme vain ole sidottuja matkanjärjestäjien lentoaikatauluihin. Lennämme päivinä jotka meille sopii eikä silloin kuin matkanjärjestä määrää. Koneen vaihto (jos on tarvis) Suvarnabhumin ( Bangkok ) kentällä on helppoa. Hotelli vaihtoehtoja monta kertaa enemmän kuin valmismatkaajilla.Taksit vievät nopeasti hotellille. Ja kun asuu hotellissa pidempään kuin normi 2 viikkoa saa hotellihinnoista alennusta joskus jopa 50 %.Huoneenkin voi katsastaa etukäteen ennekuin tekee siitä diilin. 3 kertaa Thaimaassa vime vuonna ja ehdottomasti kaikki omatoimisesti Koh Samui, Rayong ja Krabi. Seuraava lähtö 4.3 .2011 klo 23.55 taas Rayong. Hotellin varaan vasta perillä mutta tiedämme mihin majoitumme Matkustusaika noin 11 tuntia, sis. taximatka, ja 22 päivää perillä, ai niin Finnairin reittilennot maksoi 640 €. EI VOI LINKITTÄÄ ostettu viime syksynä :) Onhan jo ensi Elokuunkin lennot maksettu jo.
- matkatoimistoja
valetta kaikki kirjoitti:
ei tuolla hinnalla edes v 2008. Taisi jäädä yksi 1 pois ennen nelosta. Sitten uskon, ja ainahan niissä hotelleissa "omassa " huoneessa asutaan.
netistä etsin halvimmat lennot silloin kun minulle sopii, en silloin kun vaikka Aurinkomatkoille sopii. Perillä katsastan parhaimman hotellin minulle ja päivien kuluessa mietin minne haluan retkeillä vai haluanko. Usein, oikeastaan lähes aina, suomalaiset matkatoimistot eivät tee seuramatkoja sinne, minne haluan matkustaa. Omatoimisesti siis Thaimaassa, Malesiassa, Vietnamissa ja Indonesiassa.
Mieluummin lomailen "itseni näköisen loman" kuin matkatoimiston räätälöimän paketin, jota käyttää myös 10 000 muuta suomalaista kauden aikana. Haluan elämyksiä ja kohteita, joissa ei joka kolmas työpaikan kollega ja joka viides bridge-kerhon ystävä ole vielä käynyt. En tajua lainkaan lomailua Phuketin rannoilla, jossa samaan aikaan on 5000 muuta suomalaista. Ei se ole minulle lomaa, kun kadulla huudellaan: "terveterve, mita kuuluu?". - omituisia
matkatoimistoja kirjoitti:
netistä etsin halvimmat lennot silloin kun minulle sopii, en silloin kun vaikka Aurinkomatkoille sopii. Perillä katsastan parhaimman hotellin minulle ja päivien kuluessa mietin minne haluan retkeillä vai haluanko. Usein, oikeastaan lähes aina, suomalaiset matkatoimistot eivät tee seuramatkoja sinne, minne haluan matkustaa. Omatoimisesti siis Thaimaassa, Malesiassa, Vietnamissa ja Indonesiassa.
Mieluummin lomailen "itseni näköisen loman" kuin matkatoimiston räätälöimän paketin, jota käyttää myös 10 000 muuta suomalaista kauden aikana. Haluan elämyksiä ja kohteita, joissa ei joka kolmas työpaikan kollega ja joka viides bridge-kerhon ystävä ole vielä käynyt. En tajua lainkaan lomailua Phuketin rannoilla, jossa samaan aikaan on 5000 muuta suomalaista. Ei se ole minulle lomaa, kun kadulla huudellaan: "terveterve, mita kuuluu?".Aika harvalla ketjuun vastanneella on ollut vähimmässäkään määrin älyä tai kykyä, vastata ketjun aiheeseen. Jotenkin sen osaa arvata ,miten tällainen alhaisen älykkyyden tason omaava ryhmä matkustaa. Alhaisesti.
finmatkojen eräs M:llä alkava mies puolinen opas on kehno, suorastaan surkea. Fm naiset taas ihan ok mukavia, mitä niitä kentällä törmää. Jos oikeaaa opasta tarvitsee, kannattaa kysyä ihan tavallisia ihmisiä oppaikseen, sitten paikan päällä. - perheen mielipide
omituisia kirjoitti:
Aika harvalla ketjuun vastanneella on ollut vähimmässäkään määrin älyä tai kykyä, vastata ketjun aiheeseen. Jotenkin sen osaa arvata ,miten tällainen alhaisen älykkyyden tason omaava ryhmä matkustaa. Alhaisesti.
finmatkojen eräs M:llä alkava mies puolinen opas on kehno, suorastaan surkea. Fm naiset taas ihan ok mukavia, mitä niitä kentällä törmää. Jos oikeaaa opasta tarvitsee, kannattaa kysyä ihan tavallisia ihmisiä oppaikseen, sitten paikan päällä.Meidän perhe käyttä vain AM matkatoimistoa,parhaat lentokoneet ja hotellit kerran FM matkalla ei ikinä enää.Perhematkalla matkatoimisto paras ratkaisu, jos matkustaisimme ilman lapsia niin omatoimisesti.
- matkatoimiston
perheen mielipide kirjoitti:
Meidän perhe käyttä vain AM matkatoimistoa,parhaat lentokoneet ja hotellit kerran FM matkalla ei ikinä enää.Perhematkalla matkatoimisto paras ratkaisu, jos matkustaisimme ilman lapsia niin omatoimisesti.
kanssa? Jos vaikka Thaikkuihin lentää 2 viikoksi se lentokoneessa istumisen osuu on aika pieni, puhumattakaan Turkin viikon matkasta.
Sama se missä purkissa sitä seuramatkalaisten kanssa istuu, yhtä helvettiä se on kuitenkin chartereilla matkustaa suomalaispellejen kanssa. - Tyttö ja taksi
Just joo, et ole käyttänyt matkatoimistoa, ehdottomasti MYÖS matkatoimistojen
asiakkaat lentävät suoralla reittilennolla, tietysti herää kysymys ketkähän elää
näitten itse hommansa järjestävien rahoilla, teiltä " vedetään välistä " , vaikka
luulettekin halpismatkalle menevänne. - savon ukko
Sama juttu mulla, en ole myoskään tarvinnut matkatoimistoa sitten eka matkan. Menen suomalaiseen majapaikkaan, saan aamiaiseksi kaurapuuroa ja ruisleipää, päivällä liha tai hernekeiton ja lihapiirakan nakilla tarvittaessa. Illalla sitten jo saankin makaronilaatikkoa, lihapullia, karjalan paistia jne...
Siiten kun vatsa on täynnä voin dokata suomalaisten kanssa, laulaa tangoa/poppia karaokessa ....
Kaikki toimii suomenkielellä, on ihan kun olisi pohjois-savon kotopitäjän baarissa, seura samanlaista, ruoka, juomat .... Ei paljon ulkolaisia näy ja maksuksi käy jopa eurot.
Eikä tarvii olla pakettimatkalaisten kanssa, ei tarvii käydä turistipaikoissa, tämä majapaikka baareineen riittää ja tuntee oikein olevansa thaimaassa.
Kyllä thaimaa on erilainen kuin suomi, ainakin minun vinkkelistä. - Oma maa mansikka
savon ukko kirjoitti:
Sama juttu mulla, en ole myoskään tarvinnut matkatoimistoa sitten eka matkan. Menen suomalaiseen majapaikkaan, saan aamiaiseksi kaurapuuroa ja ruisleipää, päivällä liha tai hernekeiton ja lihapiirakan nakilla tarvittaessa. Illalla sitten jo saankin makaronilaatikkoa, lihapullia, karjalan paistia jne...
Siiten kun vatsa on täynnä voin dokata suomalaisten kanssa, laulaa tangoa/poppia karaokessa ....
Kaikki toimii suomenkielellä, on ihan kun olisi pohjois-savon kotopitäjän baarissa, seura samanlaista, ruoka, juomat .... Ei paljon ulkolaisia näy ja maksuksi käy jopa eurot.
Eikä tarvii olla pakettimatkalaisten kanssa, ei tarvii käydä turistipaikoissa, tämä majapaikka baareineen riittää ja tuntee oikein olevansa thaimaassa.
Kyllä thaimaa on erilainen kuin suomi, ainakin minun vinkkelistä.Olikohan tämä provo, siis ihan sama , onko Savon Ukko kotikylän kaljabaarissa
tahi Thaimaassa, ei todellakaan tarvita paljon onnistuneeseen lomaan,
ei tarvitse käydä turistipaikoissa, hoh, hoh.. Siis tämähän todellakaan ei ole
pakettimatkailua- parhaimmillaan. - lentäääää
matkatoimiston kirjoitti:
kanssa? Jos vaikka Thaikkuihin lentää 2 viikoksi se lentokoneessa istumisen osuu on aika pieni, puhumattakaan Turkin viikon matkasta.
Sama se missä purkissa sitä seuramatkalaisten kanssa istuu, yhtä helvettiä se on kuitenkin chartereilla matkustaa suomalaispellejen kanssa.Se vain sattuu olemaan se kallein asia koko matkapaketissa, valitettavasti!
- ylr57
Omatoimimatkoja olemme tehneet muuten, mutta jos tässä tarkoitetaan Thaimaan matkoja, usein perus- kahden viikon setti kahdelle aikuiselle high seasonin aikaan tulee edullisimmaksi pakettina (plussana tietenkin se helppous). Jos on mahdollista matkustaa muuna ajankohtana (meille ei töiden puolesta ole) tai venyttää oleskelua pidemmäksi, tulee omatoiminen räätälöinti varmaan halvemmaksi.
Tjäreborgilta on parhaat kokemukset. Finnamatkoilta huonoimmat. Aurinkomatkoista ei kokemuksia, koska heidän hotellitarjontansa ei ole ollut meille sopiva/ mieleinen. Muitakaan pienempiä järjestäjiä ei ole tulut kokeilluksi.- ei ole enää
matkatoimistoja. Kaikki matkustavat ihan itsenäisesti, kilpailu on kovaa.
- since 1985
Muut ovat ulkomaisessa omistuksessa. Tästä syystä käytän sitä.
Laajin kohdevalikoima. hmm.. ei koskaan ole ollut mainittavia ongelmia.
p.s. tämä on vastaus aloittajan kysymykseen !
yleensä Eurooppaan suuntautuvat kaupunkilomat järjestän omatoimisesti.- kiinalainenko ?
minkä maan omistukessa ????
- since 1985
kiinalainenko ? kirjoitti:
minkä maan omistukessa ????
Finnmatkat on osa TUI Nordicia joka markkinoi valmismatkoja Suomen lisäksi muista pohjoismaista.
TUI Nordic on osa maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel Plc:tä
www.tuitravelplc.com
----------
siksi suosin suomalaista - suosi omatoimisesti
since 1985 kirjoitti:
Finnmatkat on osa TUI Nordicia joka markkinoi valmismatkoja Suomen lisäksi muista pohjoismaista.
TUI Nordic on osa maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel Plc:tä
www.tuitravelplc.com
----------
siksi suosin suomalaistaAurinkomatkat / Suntours eikös näilläkin ole jotain kytköksiä ? eli ei täysin kotimainen
- näin se vaan on
Aurinkomatkat on englanninkielellä Suntours : )))))... sama firma ja suomalaisomistuksessa...
- bangsaen
Rahat pois lurjuksilta. Hyva jos voi laulaa Kotimaani ompi Suomi jne.
- <3
Itse olen tykännyt Finnmatkoista eniten. Käyttänyt olen heitä, Tjäreborgia ja Aurinkomatkoja.
Finnmatkoilla oppaat tosi hyviä ja heidät saa kohteessakin todella helposti kiinni, jos tarvetta on..
Retket on mukavia jokaisella näistä, mutta opastus Finnmatkoilla tähän mennessä ollut parasta..
Ensi viikolla lähdetään Aurinkomatkojen reissulle Thaikkulaan ja nyt jo ollut ongelmia heidän kanssaan, toivottavasti kohteessa menee kaikki ok! : ) - 13+2
Finnmatkojen oppaat pyytävät asiakkaita palvelemaan itseään eli soittamaan heille, jos bussi ei tule ajoissa. Ei kovin hyvää "palvelua".
Paras opas oli Spies-matkojen Jussi Kiander vuonna 1972. Kun bussimme kaarteli Gran Canarian vuoristossa kapeita teitä pitkin, hän sanoi ohjeeksi: "Jos teitä huimaa, sulkekaa vain silmänne. Niin kuskimme Pacokin tekee!" - Se SIITÄ
Mielenkiintoinen avaus / kysymys. Arvata saattaa, että osa vastauksista
kuitenkin " menee asian vierestä" , eli omatoimityypit- jotka osaavat matkustaa
Pattya lle vuosi vuoden jälkeen, samaan baariin nuokkumaan, joskus jopa
beach ille "oppaan" kanssa.. kehuvat, miten HIENOA osata matkustaa omin
eväin.
Matkatoimistojen palvelusta : Antaisin parhaat pisteet Aurinkomatkoille ! - Palvelun puolesta
Aurinkomatkta on aivan omaa luokkaansa palvelun ja ystävällisyyden suhteen. Ovat mukana bussissa, käyvät oikeasti hotelleilla ja auttavat mielellään ongelmatilanteissa.
Finnmatkat ja Tjäreborg tulevat sitten kaukana perässä. Tosin se näkyy hinnoissakin, tosin ei aina. Matkustan millä milloinkin edullisimmin pääsen. Mutta AM on paras.- jhphk b
Voi kun noin voisi ajatella. Oltiin bangkok-hua hin- cha am 11/2010. Muutoin ei oppaita tarvittu, mutta kotiinlähtö oli edessä. Oppaat ei vastanneet puheluihin eikä tekstivisteihin eikä minkäänlaista tietoa kotiin lähdöstä tullut ei eides respan kansioon!! Piti olla helppo valmismatka, ettei tarvitse ajatella itse mitään, mutta toisin kävi. Kuinkahan kauan oltaisiin voitu olla hotellilla ennekuin AM olisi huomannut, että siellä ne pahalaiset vielä ottaa altaalla aurinkoa... no, siihen ei kuitenkaan menty.Mutta ei palvelukaan ollut mistään kotoisin...
- bella figura
Paljolti makuasia,varmaankin toimisto kuin toimisto palvelee,tekeväthän he
sitä työkseen,varmaankin erojakin on. Aurinkomatkoilta olen saanut
vallan kiitettävää palvelua.Varsinkin tuhkapilven aikana keväällä olin todella
kiitollinen AM:lle,kun kotimatka Kap Verdeltä järjestyi niin mahtavasti.
Jos olisin ollut reppumatkalla,aika paljon rahaa ja aikaa olisi paluumatka
vaatinut.Paljon kyllä "reppuilenkin",mutta kuten jo joku totesi on "toimistomatka"
jos edullisempi.
Euroopan matkailussa olen muutaman kerran käyttänyt Matka-Vekkaa ja
myös siellä hyvä palvelu ja saa esim.Italiaa aivan mahtavia ns.räätälöityjä
matkoja,esimerkkinä olimme Pohjois-Italiassa 10 hengen porukalla ja
tutustuimme viinitiloihin pyöräillen....mahtava matka,ihan puhtaasti omatoimisesti emme olisi saaneet niin verratonta matkaa,tietoa ym.ym. - missä sää oot kännis
Make Travelilla on hyvät oppaat
- kikkka3
Kerran erehtynyt pakettimatkalle (halpa hinta houkutteli) ja oppaasta oli lähinnä haittaa. Parikymppinen pimu höpötteli jonninjoutavia pitkällä bussimatkalla kohteeseen kun valvotun yölennon jälkeen ei olisi kaivannut kuin unta ja rauhaa..
Seuraava kosketus oppaaseen oli paluumatkalla kentälle, tällä kertaa oli onneksi suurimman osan ajasta hiljaa.
Normaali, kielitaitoinen ihminen ei tarvitse oppaita, asiat hoituu jouhevammin ja etenkin halvemmalla ilman välistävetäjiä. - joskus Gambiassa
Olin joskus Gambiassa vuosia sitten. Vuokrasin oman taksin 24h kayttooni. Peugeot farkku ja melko siisti. Kiertelimme olut-tehtaan johon saavuin kaverini kanssa muutamaa tuntia ennen ryhma-ramaa.
Meille esiteltiin tehds ja sitten tehtaan ulkoilmaravintolaan maistamaan tehtaan tuotteita.
Niita riitti meidan poytaan. Oltiin jo hieman jurrissa, kun ryhma taaperteli paikalle. Saivat pullot olutta mieheen.
Me jaimme viela tuoppeja kilisyttelemaan, kun taksi kuski sanoi tuntevansa myyjan ja kaikki on ilmaista.
Sitten meille laitettiin mukaan viela matkajuomaa ja lahdimme Banjuliin tai sinne pain paakaupunkiin pippiripihveille.
Muutaman paivan paasta oppaat kyselivat meilta mita, missa, milloin?
Ps. Kohtelimme taksikuskiamme ihmisena ja tarjosimme ruokaa. Se tuli meille monessa paikassa monin verroin takaisin.- benjali chafour
Teillä oli tuuria/taitoa, hienoa kuulla. Miten se taksikuski, pääsittekö b-portille.
- .,.
Keihäsen matkoilla eka kerran ja koneena DC-8, nimeltään Härmän Jätkä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468