Heipsan! Vinkkejä kaivataan !

ressipeikko

Ensimmäinen lapseni on nyt 4 kk :) ... Kuten varmaan äidit tiedätte, niin vauvelin hoito on työtä 24/7 :) toki hyvin antosaa työtä! Oman ja vauvan hyvinvoinnin kannalta on tietenkin tärkeää, että nukkuu riittävästi, syö hyvin, ulkoilee, liikkuu ja rentoutuu. Pienen vauvan kanssa tätä kaikkea saattaa olla vaikea toteuttaa, koska pikkuinen määrää päivän rytmin. Itselläni on kyllä asiat melko hyvin kun, meidän vauva nukkuu 9-12 tuntia yö unia, joten itsekkin saa ottaa ihan täysimittaiset yöunet, eikä jää univelkaa. Illalla nukahtaa klo 20-21 välillä.. Päiväunia ei suostuta nukkumaan kuin vaunuissa ( tietenkin vain liikkuvissa sellaisissa), joten päivällä saan ulkoiltua samalla kun vauva nukkuu päiväunia ( jos ei ole kauhea pakkanen ;D).. Pääsääntöisesti tulee syötyäkin monipuolisesti.. Ongelmani on se, että minun on nykyään todella vaikea rentoutua, illalla kun saan pojan nukkumaan muutun hetkessä kireäksi kuin viulun kieli, mieheni höpötyksiä en jaksa kuunnella yhtään ja kaikki mitättömät pikkuasiat joilla ei ole varsinaisesti mitään merkitystä alkaavat pinaamaan mieltäni ja aiheuttavat turhaa stressiä ( mm tälläiset asiat, että vaatekaappini näyttää sekaiselta :D) . Tiedän tämä kuullostaa naurettavalta, mutta stressaavista ajatuksista ei pääsä millään eroon :D Onko tämä tuttua kenellekkään muulle ? Ja vinkkejä haluaisin siihen, miten te muut äidit rentoudutte ja ns ''puhdistatte mielenne'' päivän jälkeen :) ?

4

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressipeikko

Vietän kyllä säännölisesti (n.kerran viikossa) tyttöjen iltaa ystävieni kanssa ym.. Mutta jostain syystä se on aina sama juttu illalla ennen nukkumaan menoa

• monen äiti

Väsyneenä alkaa asiat ärsyttää. Itse pyrin pääsemään nopeasti nukkumaan kun illalla alkaa sotkut ärsyttää. Aamulla kaikki näyttää valosammalta :)

• sadsadads

kesti tuota niin kauan, että se arki yksinkertaisesti muuttui sellaiseksi, että "omaa" aikaa oli päivän mittaan enemmän ja pystyi tekemään pois alta noita tekemättömiä juttuja, sitä ennen arki oli tasapainoilua kaaoksessa ja pientä stressiä enemmän tai vähemmän koko ajan. En ainakaan itse löytänyt mitään suurempaa apua kuin se että yritti olla itsellen armollinen ja ajatella, että kyllä tämä kohta helpottaa. Telkkariin en pystynyt keskittymään, enkä kirjoihin, suihku/kylpy parempi. Tyytyväisin olin, kun sain tehtyä ärsyttäviä juttuja alta.

• ressipeikko

Jep! Tuntuu, että suurinta tuskaa tuottaa mulle se, kun on tottunu elään niin, että kotona on aina tip top paikat, ja vauvan syntymän jälkeen on kaikki ihan hyrskyn myrskyn, ja tavarat jää käsistä sinne sun tänne :D sit ku vauva nukkuu päivällä niin ei tiedä käyttäiskö sen ajan istahtaessa alas vai siivotessa. Nautin siitä kun asunto on siisti ja puhdas, mutta toisaalta on aivan turha siivota aina kun vauva nukkuu, kun juuri kun saat siivottua niin se herää ja siinä ei sitten taas asunnon siisteyttä jäädä ihailemaan ;D.. Mut kaippa tämä samanlaista kaikissa lapsiperheissä :) täytyy vaan vissiin tottua siihen, että aina on asiat enempi ja vähempi kesken :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      74
      1410
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      957
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      818
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      654
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      45
      605
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      603
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      598
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      564
    Aihe