Koirani puree käsiäni !!!

vinkkejä kiitos

Minulla on noin 1,5 vuotta vanha koira. Ongelmana on se, että koira puree käsiäni.
Jos koira on lepäämässä matolla ja näkee minun tulevan kohti, koira alkaa murista ja katsoo käsiäni ja hyökkää puremaan käsiäni vaikka en edes yrittäisi koskea koiraan.

-kun koira on alkanut murista ja olen ottanut koirasta suoraan kiinni kädellä niin koira on purrut saman tien kättäni...kuonosto tai niskasta ei ehdi eikä pysty ottamaan kiinni koska se puree sormia.
toisten ihmisten käsiä se ei 'pelkää' tuolla tavoin...

-Mitä pitäisi tehdä kun koira murisee tai puree käsiä?
jos vedän kädet pois päin se vain innostuu puremaan niitä...

12

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäTIE

      olet aika hyvin tassun alla, sulla on aika pitkä tie pois sieltä kun tieto taito tuntuu puuttuvan... varo vaan se saattaa käydä kunnolla päällesi ellet ala tekemään asioita oikein ;) jospa olisit antanut koiran sellaiselle joka "vähän" paremmin hommat hallitsee?

      • koira uhmaa

        Tarvitset ongelmakoirakouluttajan apua. Toivottavasti on niin pieni sessu, ettei pysty sinua vakavammin vahingoittamaan. Koirasi komentaa sinua, ei pelkää. Tai - toivottavasti et ole tehnyt mitään, miksi se pelkäisi. Mut kumpikin vaihtoehto huono.


      • vinkkejä kiitos
        koira uhmaa kirjoitti:

        Tarvitset ongelmakoirakouluttajan apua. Toivottavasti on niin pieni sessu, ettei pysty sinua vakavammin vahingoittamaan. Koirasi komentaa sinua, ei pelkää. Tai - toivottavasti et ole tehnyt mitään, miksi se pelkäisi. Mut kumpikin vaihtoehto huono.

        pieni villakoira onneksi vaan :D mutta kyllä sekin osaa lujaa purra

        olisiko mitään vinkkejä?? Kun koira oli pentu nostelin ehkä liika koiraa käsilläni...jos se on oppinut vihaamaan käsiäni...

        pitäisikö lähestyä aluksi koiraa namupala kädessä esim.


      • idioottiomistaja
        vinkkejä kiitos kirjoitti:

        pieni villakoira onneksi vaan :D mutta kyllä sekin osaa lujaa purra

        olisiko mitään vinkkejä?? Kun koira oli pentu nostelin ehkä liika koiraa käsilläni...jos se on oppinut vihaamaan käsiäni...

        pitäisikö lähestyä aluksi koiraa namupala kädessä esim.

        Ongelma hoituu, kun alat miettimään omaa käytöstäsi, olet koiralle reilu, selkeä, johdonmukainen, kiva. Se pelkää sinua nyt.

        Kysytkö tosissasi, että korjaako namin anto kaiken? Mitäpä jos juttelisit vanhempiesi kanssa, kasvattajan, lukisit edes yhden koirakirjan ja osallistuisit koirakouluun?

        Olet todella hakoteillä ja tilanne pahenee jatkuvasti. Koira on syytön, se suojautuu raukka.


    • provo?

      Meinaatko, että namin anto kädestä saisi sen unohtamaan?

      Ansaitse koiran luottamus, muuten se ei muutu. Tottakai se pelkää sinua, mitä kuvittelit?

      • vinkkejä kiitos

        'kerrot kohdelleesi koiraasi väkivalloin' siis mitä HELVETTIÄ?

        tuolla ylempänä lukee että olen 'ottanut kädellä kiinni koirasta' ja 'nostelin käsilläni' ei se nyt todellakaan ole mitään väkivaltaa. en ole ottanut väkivaltaisesti siis koirasta kiinni!

        Joka hemmetin suomi24-palstalla on näköjään idiootteja, jotka ymmärtävät väärin tekstin ja kirjoittavat sitten täyttä paskaa tekstin alle...


      • hmv
        vinkkejä kiitos kirjoitti:

        'kerrot kohdelleesi koiraasi väkivalloin' siis mitä HELVETTIÄ?

        tuolla ylempänä lukee että olen 'ottanut kädellä kiinni koirasta' ja 'nostelin käsilläni' ei se nyt todellakaan ole mitään väkivaltaa. en ole ottanut väkivaltaisesti siis koirasta kiinni!

        Joka hemmetin suomi24-palstalla on näköjään idiootteja, jotka ymmärtävät väärin tekstin ja kirjoittavat sitten täyttä paskaa tekstin alle...

        Näin se näyttää olevan. Idioottipätijöitä on joka lähtöön, s24 taitaa kyllä olla oikea keskittymä heille.

        Mutta viestistäsi ei kyllä oikein selvinnyt kovin tarkasti, kuinka pahasti puree. Tarkoitan että pureeko verille asti jonkinlaisen raivon vallassa, vai kenties vain hammastelee? Eli näykkii puolileikillään, joka sekin on joskus kiusallista. Voisit koittaa ainakin sellaista että pidät kädet taskussa, kun ohitat koiran, sekä käännyt selkä vasten "hyökkäys"suuntaa, kun huomaat että nyt tullaan. Toinen vaihtoehto millä osoitat koiralle että leikki ei ole kiva, on että laitat kädet nyrkkiin, niin on hankalampi näykkiä nakkeja. Varsinkin kun työnnät nyrkin suuhun niin pitkälle kuin menee, niin huomaa ettei ole kiva purra sittenkään.

        Ja vaikka olisi vähän totisemmasta tapauksesta kyse, niin senkin voi kyllä vääntää huumoriksi. Vaikka siten että kun saat koiran napattua niskasta kiinni, painat kevyesti mutta napakasti maahan ja ilmoitat että "tämä EI ole hauskaa, jos haluat purra, pureskelet käsiäni hillitysti". Sitten hellität otetta ja katsot menikö perille, jos meni niin löysää loputkin sekä silittele ja rapsuttele kunnolla ettei jää hiertämään välejä pidemmäksi. Jos taas ei mennyt jakeluun, niin jatka pitelemistä hellittäen välillä ja katsoen vastusteleeko.

        Vielä yksi, jos kovasti tykkää kalvaa käsiä, niin namin sijaan anna puruluu. Tee se siten että pitelet sitä itse toisesta päästä kiinni, äläkä irrota vaikka vähän yrittäisikin saada itselleen. Asetu viereen lattialle ja puhu koiralle siinä yhteydessä mukavia ja rapsuta sitä, niin saat luotua lämpimät välit jos niissä nyt jotain ongelmaa varsinaisesti edes onkaan.


      • nää teinit suoltaa
        vinkkejä kiitos kirjoitti:

        'kerrot kohdelleesi koiraasi väkivalloin' siis mitä HELVETTIÄ?

        tuolla ylempänä lukee että olen 'ottanut kädellä kiinni koirasta' ja 'nostelin käsilläni' ei se nyt todellakaan ole mitään väkivaltaa. en ole ottanut väkivaltaisesti siis koirasta kiinni!

        Joka hemmetin suomi24-palstalla on näköjään idiootteja, jotka ymmärtävät väärin tekstin ja kirjoittavat sitten täyttä paskaa tekstin alle...

        täällä jatkuvasti: jos kosketkaan koiraasi, olet väkivaltainen eläinrääkkääjä. Ohita tyynesti osaamattomien höpötykset. Suosittelen osaavan kouluttajan luona käyntiä, hän voi teidän kuviota tarkkaillessaan paremmin analysoida, mistä homma johtuu. Kyllä varmasti jotain teet väärin, kouluttaja huomaa sen. Yksittäisiä neuvoja on paha antaa kenenkään, kun tieto kokonaisuudesta puuttuu. Ei ole peli vielä menetetty, koirahan on nuorikin.


      • 1.viestinkirjoittaja
        hmv kirjoitti:

        Näin se näyttää olevan. Idioottipätijöitä on joka lähtöön, s24 taitaa kyllä olla oikea keskittymä heille.

        Mutta viestistäsi ei kyllä oikein selvinnyt kovin tarkasti, kuinka pahasti puree. Tarkoitan että pureeko verille asti jonkinlaisen raivon vallassa, vai kenties vain hammastelee? Eli näykkii puolileikillään, joka sekin on joskus kiusallista. Voisit koittaa ainakin sellaista että pidät kädet taskussa, kun ohitat koiran, sekä käännyt selkä vasten "hyökkäys"suuntaa, kun huomaat että nyt tullaan. Toinen vaihtoehto millä osoitat koiralle että leikki ei ole kiva, on että laitat kädet nyrkkiin, niin on hankalampi näykkiä nakkeja. Varsinkin kun työnnät nyrkin suuhun niin pitkälle kuin menee, niin huomaa ettei ole kiva purra sittenkään.

        Ja vaikka olisi vähän totisemmasta tapauksesta kyse, niin senkin voi kyllä vääntää huumoriksi. Vaikka siten että kun saat koiran napattua niskasta kiinni, painat kevyesti mutta napakasti maahan ja ilmoitat että "tämä EI ole hauskaa, jos haluat purra, pureskelet käsiäni hillitysti". Sitten hellität otetta ja katsot menikö perille, jos meni niin löysää loputkin sekä silittele ja rapsuttele kunnolla ettei jää hiertämään välejä pidemmäksi. Jos taas ei mennyt jakeluun, niin jatka pitelemistä hellittäen välillä ja katsoen vastusteleeko.

        Vielä yksi, jos kovasti tykkää kalvaa käsiä, niin namin sijaan anna puruluu. Tee se siten että pitelet sitä itse toisesta päästä kiinni, äläkä irrota vaikka vähän yrittäisikin saada itselleen. Asetu viereen lattialle ja puhu koiralle siinä yhteydessä mukavia ja rapsuta sitä, niin saat luotua lämpimät välit jos niissä nyt jotain ongelmaa varsinaisesti edes onkaan.

        Kiva että täällä suomi24ssa jotkut osaa kirjoitella asiallisia kommentteja ja osaa antaa niitä vinkkejä. kiitos


      • 1.viestinkirjoittaja
        hmv kirjoitti:

        Näin se näyttää olevan. Idioottipätijöitä on joka lähtöön, s24 taitaa kyllä olla oikea keskittymä heille.

        Mutta viestistäsi ei kyllä oikein selvinnyt kovin tarkasti, kuinka pahasti puree. Tarkoitan että pureeko verille asti jonkinlaisen raivon vallassa, vai kenties vain hammastelee? Eli näykkii puolileikillään, joka sekin on joskus kiusallista. Voisit koittaa ainakin sellaista että pidät kädet taskussa, kun ohitat koiran, sekä käännyt selkä vasten "hyökkäys"suuntaa, kun huomaat että nyt tullaan. Toinen vaihtoehto millä osoitat koiralle että leikki ei ole kiva, on että laitat kädet nyrkkiin, niin on hankalampi näykkiä nakkeja. Varsinkin kun työnnät nyrkin suuhun niin pitkälle kuin menee, niin huomaa ettei ole kiva purra sittenkään.

        Ja vaikka olisi vähän totisemmasta tapauksesta kyse, niin senkin voi kyllä vääntää huumoriksi. Vaikka siten että kun saat koiran napattua niskasta kiinni, painat kevyesti mutta napakasti maahan ja ilmoitat että "tämä EI ole hauskaa, jos haluat purra, pureskelet käsiäni hillitysti". Sitten hellität otetta ja katsot menikö perille, jos meni niin löysää loputkin sekä silittele ja rapsuttele kunnolla ettei jää hiertämään välejä pidemmäksi. Jos taas ei mennyt jakeluun, niin jatka pitelemistä hellittäen välillä ja katsoen vastusteleeko.

        Vielä yksi, jos kovasti tykkää kalvaa käsiä, niin namin sijaan anna puruluu. Tee se siten että pitelet sitä itse toisesta päästä kiinni, äläkä irrota vaikka vähän yrittäisikin saada itselleen. Asetu viereen lattialle ja puhu koiralle siinä yhteydessä mukavia ja rapsuta sitä, niin saat luotua lämpimät välit jos niissä nyt jotain ongelmaa varsinaisesti edes onkaan.

        koira kun on pieni villakoira niin ei se kovin pahasti edes pysty verille käsiä puremaan, mutta kun se on suuttunut ja purrut sormia niin on niihin hampaan jäljet jäänyt näkymään ja välillä pieniä haavoja tullut mistä on tullut verta....

        ja kyllä minulla ja koirallani on 'hyvät välit'. se vain ei vain luota käsiini tai minuun välillä. ei tämä nyt niin 'vakava' asia ole.

        en ehkä ole kauhean hyvä koirani kouluttamisessa ja alussa tein ehkä jotain koulutus virheitä, mutta yritän nyt näillä netistä saaduilla vinkeillä kouluttaa koiraani..


    • tervejärkinen

      säälittävää haukkua toisia idioottiomistajaksi...HÄPEÄISITTE! -,- kun milläs muullakaan nostellaan koiraa ku vittu käsillä tellervot! :o

    • ...................

      Onko kyseessä agressiivinen mujrina/pureminen, vai leikkimielinen? Siis meillä ainakin pieni koira rakastaa leikkiä "nyrkkipainia", Silloin ääni on kyllä melkomoinen, mutta se on oppinut "puremaan" niin, että ihoon ei tule jälkiä. Tämä leikki on meillä ainoastaan sallittu minun kanssani, ja sen pitää loppua siihen, kun käteni pysähtyy, ja sanon ei. Koira "kysyy lupaa" nyrkkipainiin katsellaan, ja sitä saa leikkiä vain luvalla.

      Jos kyseessä on agressiivinen tapa, sille pitää tosiaankin tehdä jotain. Tai itseasiassa sille pitää tehdä jotain jokatapauksessa, mutta jos koira puree agressiivisesti, niin sitä nopeammin ja napakammin. En aloittaisi suoraan noista tilanteista, vaan totuttaisin koiraa käsiin ensin muissa tilanteissa (käsi ei ole paha), esimerkiksi niin, että syötät luuta kädestäsi, ja koiran "hyökätessä" et lähde mukaan mihinkään paineihin. Käännä vaikka selkäsi kokonaan. Ja tee koirasi kanssa paljon asioita, ettei se ole turhautunut.

      Jos koirasi käytöksen takana on pelko tai epävarmuus sinua kohtaan, se ei poistu sillä, että kuritat koiraa fyysisesti. Oire (eli se pureminen) voi tavallaan jäädä pois, mutta tulla esille sitten muissa tilanteissa, ja muihinkin ihmisiin. Siksi minäkin kehottaisin vaikkapa videoimaan tuontyyppisiä tilanteita, ja katsomaan tarkoin, mitä niissä tapahtuu. Ja kysymään apua niiltä käytösongelmiin perehtyneiltä kouluttajilta.

      Ja voin kertoa, että se pieni koko ei todellakaan ole puolustus. Itse olin kaksi viikkoa työkyvytön, kun erehdyin ottamaan pienen villakoiran käsilläni kiinni. Vaihtoehtona silloin oli vain se, että tuo villakoira olisi saanut pahasti hammasta isolta koiralta, joten valitsin sen pelastamisen. Tässä vaiheessa koira oli jo ison koiran kidassa, ja koira riepotteli sitä voimakkaasti. Eli, kun koira saatiin irrottamaan otteensa, ei voinut enää ottaa sellaista mahdollisuutta huomioon, että ottaisi mitään riskiä siitä, että isompi koira olisi saanut enää toista mahdollisuutta. Omistajia ei paikalla ollut, vaan koiralla oli tapana hankkiutua hankaluuksiin omatoimiretkillään. Koira siis puri molemmat käteni niin pahasti, ettei sormetkaan taipuneet. Vaikka pieni olikin. Ja itselläni hanskatkin kädessä. Seuraavalla kerralla en olisi enää viitsinyt samaa hommaa tehdä. Ei sillä, että sen huonot tavat olisivat olleet koiran vika, mutta kun omistajat eivät välittäneet tehdä ongelmalle yhtään mitään. Todennäköisesti koira puri heitäkin hanakasti, niin antoivat sen sitten tehdä ihan mitä se halusi. Tämä koira ei osannut minkäänlaisia sosiaalisia sääntöjä, se oli epävarmuuttaan kovin hyökkäävä, eikä se todellakaan katsonut, minkä koiran päälle kävi. Olisi varmasti purrut lapsiakin, jos olisi joutunut tilanteeseen, jossa ei olisi ollut perääntymismahdollisuuksia. Mutta itselläni ei todellakaan olisi ollut varaa elää jonkun kurittoman koiran takia tulottomana. Työnantajan kun ei kuulu maksaa palkkaa jokaisesta sairastapauksesta. Ja luonnollisesti tuon koiran omistajaahan ei kiinnostanut millään laiulla korvata, edes antibiootin hintaa ei koskaan tililleni tullut, vaikka kyseessä oli muistaakseni vajaan kahdenkymmenen markan summa. Ja koiran emäntä kulki mersulla minkkiturkissaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe