emconcor vs propral

tykyttää paljon

Sain työterveys lääkäriltä kokeeksi emconcor 2.5mg tabuja, sympaattisenhermoston ylikierroksien hoitoon/ lisäreihin ja sinustakykardian hoitoon.
Olen ottanut nyt jokusen päivän emconcoria, aloitus saldo puolikas, eli 1.25mg. Ymmärsin nettiä selatessa että 5mg emconcoria vastaa n:80mg propralia, ja vaikutusaika on paljon pitempi.
Eli karkeesti laskettuna toi minun 1.25mg annostus vastaisi 20mg päiväannos propralia.
Ongelmana kuitenkin että olo on ihan kauhea tuon emconcorin johdosta, sydän tykyttää levossa 110x, rintaa puristaa pikkusen ja kammiolisäreitä tulee todella paljon, arviolta tupla määrä propraliin verrattuna.

Lääkkeen ideana oli kokeilu että olisiko parempi, näin muutaman päivän kokeen jälkeen sanon lääkkeen huonommaksi. Ei pidä nopealyöntisyyttä kurissa, ja lisärien määrä kasvoi. Rehellisesti sanottuna olo on juuri samanlainen kun olisi ilman lääkettä. Propralia minulla kului päivää kohden 15-30mg n:3-4h jaksoissa 5mg, riippuen kuinka väsynyt olen, mikä vuoro töissä, vai olenko vapaalla yms.. Pärjäsin paljon paremmin omasta mielestä.

Soitin päivystykseenkin ja he neuvoivat että ottaa työterveyteen yhteys maanantaina. Ja lopetan huomenna emconcorin syönnin ja otan propralia taas sopivissa määrin. Kuulemma alotuksestani on niin lyhyt aika/pieni määrä ettei voi asteittain pienentää pahemmin.

Muilla huonoja kokemuksia emconcorista?

12

4648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verenpaine

      laskea sykettä. Molemmat tuotteet kuuluvat samaan beta-salpaajien ryhmään.

      Ymmärrän tuon kokeilun, koska tuo propral on jo vanha tuon ryhmän lääke ja ilmeisesti se ei ole sulla tuonut ihan lääkärin haluamaa vastetta.

      Minulla on ollut betasalpaaja vain verenpainelääkkeenä (Cardiol) ja se kyllä mulla laski tehokkaasti sykettä. Betasalpaajan ongelma oli se, että paineet laskivat hetkellisesti turhan alas eli pari tuntia ottamisen jälkeen paineet melkoien romahtivat. Ja tosiaan vaikutusaikakin oli aika lyhyt, joten jouduin jakamaan annosta pieniin osiin muistaakseni kolmesti päivässä otettaviksi ja lopulta koko betasalpaaja lopetettiin ja otettiin muun ryhmän lääke tilalle (toiseksi verenpainelääkkeeksi). Mutta tosiaan vain verenpaineen hoidosta kokemuksia betasalpaajista eikä eds noista sun mainitsemista, mutta kuitenkin saman ryhmän lääkkeistä.

      Ei muuta kuin lekurin luo kertomaan tuntemuksistasi, hänhän sun hoidosta taitaa vastata.

      • tykyttää vaan

        Minä itse kysyin lekurilta toista lääkettä, muiden ihmisten emconcor suostutteluiden vuoksi. Kuulemma propral ei ole kunnon lääke emconcor:in rinnalla.
        Lekuri sanoi että voidaan sitä kokeilla, ja jos ei toimi niin palataan vanhaan.
        Proprali omasta mielestä toimii päivällä niin hyvin kun sitä vain määrällisesti tohtii ottaa, unen aikaisen 2-asteen av-katkoksen/ 37x/min bradykardian takia. Laskee pian yölläkin tuosta edellisestä lukemasta sykettä liikaa.. ;)


    • Darone Amio

      ihan karmee lääke, tekee just tuon. En voi kuin ihmetellä, että kenelle se sopii. Mulle ei missään nimessä, pahentaa tilanteen entisestään. Vanhat kunnon beetasalpaajat ovat parhaita, esim. Tenoblock, joka on atenololia.

      • ei tietoo mikä

        mulla ollut pari vuotta em5mg eteisvärinän jälkeen.propral määrätty takykardiaan.en ole aikoihin tarvinnut.sydän tutkittu perusteellisesti.ei onneksi vikaa löytynyt.sukurasitusta on.lääke sopinut kyllä mulle.yksi päivässä primaspan.ylimääräisiä lisäreitä vai mitä lie on kyllä melkein päivittäin.ihan kuin lihas supistelisi.olen 48v perusterve muuten.


      • Vellamo77

        Mulla Emconcorin (5mg)kanssa nousi paino parissa kk 10kg. Lisäksi oli tukala olo usein. Vaihdettiin Propraliin 40mg/vrk, mikä toimii samalla migreeninestolääkkeenä. Propral toimii mukavan täsmäiskumaisesti, mutta joskus mietin onko se riittävästi sydäntä lepuuttava kuitenkaan. Seuraan tätä ketjua, mulla resepti molemmille. Ja siis sinustakykardia.


    • mirv....

      mutta epäilenpä, että oireesi johtuvat siitä, ettei Emconcor ole vaivaasi sopiva, joten lääkäri selvittämaan vain noita oireita. Monta vuotta sitten minulla oli ihan toisenlainen sairaustilanne ja sain Propralia rytmihäiriöihin - ei vaikuttanut mitään.
      Aikanaan tuli tämä kardiomyopatia ja Emconcor oli hyvä, sekä samantapainen huokeampi Orloc myöskin, sopivat taas tähän runsaaseen lisälyöntitaipumukseen. Verenpaineesta ei ole huolta ollutkaan.

    • Koronaaritauti

      Mulla ollut Emconcor sepelvaltimotaudin takia jo lähemmäs 20 vuotta annoksella 20 mg / päivä kahdessa osassa,alussa oli Emconcor muistaakseni annoksella 10 mg / pv pelkkään tiuhalyöntisyyteen ja korvasi aiemman atenololin joka ei enää oikein tehonnut.
      Olen ollut erittäin tyytyväinen Emconcoriin ja annokseni ovat hyvin tarkkaan mietittyjä niin omien tuntemuksien kuin kardiologien harkitsemina,Propral oli itselläni tehoton,tunnettu hyvä pitkän linjan lääkehän se on kuitenkin.
      Näissä lääkkeissä on joskus säätämistä kaikki ei sovi kaikille mutta vaatii myös joskus potilaalta pitkää pinnaa hermostuminen on pahasta.Hyvää vointia !

    • sairaanhyväsydän

      Juuri kuten "Koronaaritauti" kirjoitti yhteistyöllä se sujuu; omat tuntemukset ja lääkärin asiantuntemus-- molempia tarvitaan. 19 vuotta on bisoprololi ollut käytössä. perussairaus hypertrofinen ibstruktiivinen kardiomyopatia, jonka kylkiäisenä krooninen flimmeri 12 vuotta. Jaan bisoprololin 5 mg 5 mg annostukseen. Sillä Holter- vuorokausiseurannassa pulssitaso on ollut hyvä. Rasituksessa, vaikkapa kuntopyörällä polkiessa annan sykkeen nousta 100 tasolle- se tuntuu sopivan. jos lähden äkkiä vaikka portaisiin seurauksena usein tukala 20-30 sekuntia kestävä ahdistus, normaalin pikku hengästymisen kyllä siitä erottaa. Ihanaa, että on olemassa nämä hyvät beetasalpaajat, antikoagulanttihidot, mahdollisuus eteiskorvakkeen sulkuun ja ääritapauksissa vaikka sydämensiirtoon. Isoisäni halvaantui kihlautumisaikana ja kuoli sydämen vajaatoimintaan sopivin oirein alle 50 vuotiaana. Kutsun bisoprololia kohdallani hegenpelastajalääkkeeksi...

    • Propral-toimii

      Minulla Propral ja toimii loistavasti, tekee sen mitä pitääkin. Pulssi sen avulla normaalin tasossa, noin 60-70 /min eikä rytmihäiriöitä. En vaihtaisi mihinkään muuhun!

    • Taivainen

      Olen huomannut rytmihäiriöissä, että kun otan tarpeeksi magnesumia, kaliumia ja jodia, niin rytmihäiriöt helpottuu kummasti. On vain vaikea oppia rytmittämään näitä lisäravinteita, varsinkin kaliumia, jota ei saisi ottaa yli viitearvojen, mutta kokemus opettaa ja nyt olen löytänyt hyvän balanssin näiden ottoon. Ihminen on maasta ja tarvitsee sairaana enemmän näitä alkuaineita kuin perusterve. Verenpaineeni ja sydämen rytmi ovat rauhoittuneet hyvin ja viime mittauksella paine oli 130, 80, 68 eli parempi kuin lääkkeillä. Kannattaa järkevästi itseopiskella näitä luontaistuotteita ja kysellä lääkäriltä, vaikka kaikki lääkärit ei vielä hyväksy, niin eivät he jumala ole. Tietämättömyyttä on heissä paljon.

      • amiodaronikilppari

        Niin, kaliumia on ainakin käytetty vaikkapa lemmikkikoiran elämän päättämiseen. Korkea kalium on hengenvaarallinen tilanne, kuten myös matala kalium. Tiedän tapauksen, jossa luontaistuotekauppias möi täysin turvallisena runsaasti kaliumia sisältävän laihdutusvalmisteen keskivaikeaa munuaisen vajaatoimintaa sairastavalle ja asiakas uskoi ja käytti tuota valmistetta ja oli kuolla, Jo lieväkin munuaisten vajaatoiminta esim. ACE-estäjää käyttävällä tekee lisäkaliumista vaarallisen. Esim. PAN suola sisältää noin kolmanneksen kaliumkloridia eli teelusikallisesta saa lähes 2 g ylimääräistä kaliumia--- vastaa 2-3 tablettia apteekin kalium-valmistetta. Pidän hivenaineilla itsehoitoa puoskarointina ja edesvastuuttomana toimintana niitä kenellekään mainostaa. Mitäpä ei maailmassa tehtäisi rahanhimon vuoksi. Onnistunut itseopiskelu on mahdollista, mutta vaatii melkoiset kemian, biokemian, farmakologian jne tiedot, joita lääkärit ovat kyllä opintojensa alkuvaiheessa hankkineet-- lisätieto ei tietenkään haittaisi heitäkään. Kysellä, se on hyvä pointti. Onneksi tuo munuaispotilaskin sattui ajoissa kysymään.


    • Kevätlintu

      Itsellä Emconcor CHF 2,5mg ollut käytössä jo seitsemän vuotta ja olen iältäni alle 30-v. Ei ole ollut moitittavaa. Alkuun tietenkin kun aloitti lääkityksen oli sellaista, että kävi ns"hiukan hitaalla" ja oli vaikea käynnistyä, mutta kyllä oireet loppuivat kun keho tottui lääkkeeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe