Huijareita

lerpparanta

Kävin tossa eräässä k-marketissa ostoksilla. Ostin 8 olutta, pienen pussin karkkia ja askin tupakkaa.
Maksoin kortilla ja en sen enempää kiinnittänyt huomiota loppusummaan. Kotona sitten katsoin kuittia ja loppusumma oli yli 30€. Siis 8 olutta, aski tupakkaa, muovikassi ja karkkipussi, 30€.
Joko lappari on saatanan kallista nykyään tai sitten muovikassien hinta on pompsahtanut ylöspäin.
Tosin kuitissa sitten näkyikin että tupakka asti oli veloittettu kolmeen kertaan.
Tein soittamalla reklamaation ja eivät uskoneet, eli mun sana kaupan sanaa vastaan.
En kyseiseen markettiin enää menekkään sitten ostoksille, ikinä.

92

10984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 456+123

      miksi et mennyt sen kuittis kanssa takasi siihen puotiin, jossa virhe tehtiin. Puhelimessa on helppo kenen tahansa väittää loppusumman olevan väärä, kyllä se on kuitti esitettävä todisteena.

      • mieti kahdesti

        "miksi et mennyt sen kuittis kanssa takasi siihen puotiin, jossa virhe tehtiin. Puhelimessa on helppo kenen tahansa väittää loppusumman olevan väärä, kyllä se on kuitti esitettävä todisteena. "

        Ja milläs tavalla siinä kassalla pystyt osoittamaan,e ttä et ostanut kolmea vaan yhden askin tupakkaa? Et mitenkään.


      • täys 100

        456 123=tyhmä. Kuka todistaa kuitilla, jossa veloitettu kolme askia, että osti vain yhden?


      • Joopas. Hipaseppa näppiis ja opettele toimimaan asian vaatimalla tavalla.

        Kysy vaikka joltakin aikuiselta, miten kun et itse keksi. Hyvää päivää.


      • kassaneiti

        Niin ja jokaisella kassalla on yleensä valvontakamera, jotta tilanne voidaan jälkeenpäin tarkistaa. Kuitissa on myös kauppatapahtuman kellonaika, jotta valvontanauhaa voidaan ja osataan kelata oikeaan hetkeen.

        Tämän takia se kuitti on hyvä ottaa!! :D :D


      • -.-
        mieti kahdesti kirjoitti:

        "miksi et mennyt sen kuittis kanssa takasi siihen puotiin, jossa virhe tehtiin. Puhelimessa on helppo kenen tahansa väittää loppusumman olevan väärä, kyllä se on kuitti esitettävä todisteena. "

        Ja milläs tavalla siinä kassalla pystyt osoittamaan,e ttä et ostanut kolmea vaan yhden askin tupakkaa? Et mitenkään.

        Katsot siitä kuitista päivämäärän ja ajan ja tarkastatte kauppiaan kanssa ostoshihnan sisällön valvontakameran kuvasta.


      • orkki
        mieti kahdesti kirjoitti:

        "miksi et mennyt sen kuittis kanssa takasi siihen puotiin, jossa virhe tehtiin. Puhelimessa on helppo kenen tahansa väittää loppusumman olevan väärä, kyllä se on kuitti esitettävä todisteena. "

        Ja milläs tavalla siinä kassalla pystyt osoittamaan,e ttä et ostanut kolmea vaan yhden askin tupakkaa? Et mitenkään.

        idiootti kameroista se näkyy


    • tiedämpäs kuka olet

      olet, jollet jo heti siinä kassalla tajua tuota hintaa.
      Pitäis tuollaisen hölmöläisen olla hiljaa.
      Vai oletko kenties joku S-ryhmäläinen, joka yrittää mollata K-mainetta.
      Ole vaiti, kun noin yksinkertainen hölmöläinen olet.
      Eihän siinä kortilla ollut katettakaan niin paljoa, joten kusetusta koko homma.
      Mutta ei hätää, kyllä sossu sen maksaa.

    • Karjala takas

      ensin ne oluet ja sitten katsoit kuittia?

      • cusettaja

        "Ostin 8 olutta, pienen pussin karkkia ja askin tupakkaa."

        On siinä todellinen viikonlopun goumet-menu. Ei vittu: ei kukaan täysjärkinen tee tollasia ostoksia. Oikein, että KUSETETTIIN!! .Buahhaaaaa!!!


      • Kuolinkello
        cusettaja kirjoitti:

        "Ostin 8 olutta, pienen pussin karkkia ja askin tupakkaa."

        On siinä todellinen viikonlopun goumet-menu. Ei vittu: ei kukaan täysjärkinen tee tollasia ostoksia. Oikein, että KUSETETTIIN!! .Buahhaaaaa!!!

        itse ostin pullon viinaa, 12 kaljaa ja jugurtin. tupakkaa olikin jo kotona. revi siitä saatanan hampuusi


      • pehmo-_
        Kuolinkello kirjoitti:

        itse ostin pullon viinaa, 12 kaljaa ja jugurtin. tupakkaa olikin jo kotona. revi siitä saatanan hampuusi

        kerro miksi vastaat asialliseen viestiin noin.

        tämä on nykyään kiva lollollolloll kioski, järkevää viestiketjua ei ole kun korkeintaan viiden viestin verran ja siinäkin puolet liiottelua, eli kolme, sitten viestit on tätä luokkaa.

        chat meni rekkauspakolliseksi, pian tämäkin vaan sitten loppuu tänne kysymysten kirjoittelu. piiskaa perseelle tällekin "Kuolinkello" -nikille.

        kun annat siimaa niin nämä nykyajan pahoinvoivat nuoret kyllä ottaa sen.

        ihmettelen vasemmistolaista kulttuuria miksi ne antaa vallan alaikäisille.


    • kannattaaa

      Vaikka noita venakkoja paljon haukutaan, ne ovat yhdessä asiassa meitä edellä. Hyvin usein näkee, kuinka ne tarkistavat kassakuitin, ennenkuin lähtevät ulos myymälästä. Ja usein niissä kuiteissa onkin huomauttamista. Itse älysin asian vasta, kun Lidlissä oli yksi ostoksiini kuulunut jugurttipurkki laskutettu kahdeksaan kertaan. Kun menin vaatimaan oikaisua asiaan, sanottiin vain, että näitähän sattuu. Ei edes pahoittelua, anteeksipyynnöstä puhumattakaan. Sen jälkeen olen aina tarkistanut ostoskuitin viimeistään autossa ja lähes kerran viikossa käy niin, että tarjoustuotteesta kassalla peritty hinta ei ole sama, kuin mainosilmoituksessa on mainittu. Siis tämä ei koske ainoastaan Lidliä.

      • 8+20

        Meinaatko että ne venäläiset ymmärtää siitä kuitista jotakin? Samanverran kai kuin miekin kuiteista Venäjän puolella.
        Tosin kuitin tarkistus kannatttaa aina. Itselleni kävi mainitsemassasi liikkeessä niin että ostin mm. "sixpackin" limsaa mutta kassa laskutti vaan yhdestä pullosta.
        Muistin äidin opit lapsuudesta, rehellisyys jne, ja huomautin kassatytölle, joka tietysti peri hinnan niistä viidestäkin pullosta.


      • Olen suht köyhä
        8+20 kirjoitti:

        Meinaatko että ne venäläiset ymmärtää siitä kuitista jotakin? Samanverran kai kuin miekin kuiteista Venäjän puolella.
        Tosin kuitin tarkistus kannatttaa aina. Itselleni kävi mainitsemassasi liikkeessä niin että ostin mm. "sixpackin" limsaa mutta kassa laskutti vaan yhdestä pullosta.
        Muistin äidin opit lapsuudesta, rehellisyys jne, ja huomautin kassatytölle, joka tietysti peri hinnan niistä viidestäkin pullosta.

        Minullekin kävi Lidl:ssä sillai, että ostetut tavarat maksoivat 20,60. Maksoin sitten 50.- € setelillä. Neitokainen antoi rahasta takaisin ja antoi kuitin myös. Otin rahat käteeni ja menin pakkaamaan ostokset kassiini. Siinä, kun rupesin rahoja taskuuni laittamaan, huomasin, että siinähän oli kaksi kaksikymppistä. Eli ostokseni eivät olisi maksaneet minulle kuin 0,60 €. Sain rahasta takaisin 49,40.
        Eli Lidl on halpa.
        Tosin näytin tällä neidolle kuitin ja vaihtorahat, ja siihen toisen kassan apuun tultua asia selvisi.
        Eli loppupeleissä maksoin sen 20,60. Mutta reilu peli. Jäi itsellenikin hyvä mieli, eikä kassaneidon tarvinnut omasta pussistan minun ostoksiani maksaa.


      • jepjep.
        Olen suht köyhä kirjoitti:

        Minullekin kävi Lidl:ssä sillai, että ostetut tavarat maksoivat 20,60. Maksoin sitten 50.- € setelillä. Neitokainen antoi rahasta takaisin ja antoi kuitin myös. Otin rahat käteeni ja menin pakkaamaan ostokset kassiini. Siinä, kun rupesin rahoja taskuuni laittamaan, huomasin, että siinähän oli kaksi kaksikymppistä. Eli ostokseni eivät olisi maksaneet minulle kuin 0,60 €. Sain rahasta takaisin 49,40.
        Eli Lidl on halpa.
        Tosin näytin tällä neidolle kuitin ja vaihtorahat, ja siihen toisen kassan apuun tultua asia selvisi.
        Eli loppupeleissä maksoin sen 20,60. Mutta reilu peli. Jäi itsellenikin hyvä mieli, eikä kassaneidon tarvinnut omasta pussistan minun ostoksiani maksaa.

        urpo, ei se kassatyttö niitä tosiaan omasta pussista maksa. menee vaan kassahävikkiin. ite oisin kyllä pitäny turpani kiinni jä häipyny tyytyväisenä kotia kohti..


      • Myyjä from kauppa
        jepjep. kirjoitti:

        urpo, ei se kassatyttö niitä tosiaan omasta pussista maksa. menee vaan kassahävikkiin. ite oisin kyllä pitäny turpani kiinni jä häipyny tyytyväisenä kotia kohti..

        Kyllä itse asiassa joissakin kaupoissa joutuu maksamaan, Lidlistä en tosin tiedä.


      • tasapuolista
        jepjep. kirjoitti:

        urpo, ei se kassatyttö niitä tosiaan omasta pussista maksa. menee vaan kassahävikkiin. ite oisin kyllä pitäny turpani kiinni jä häipyny tyytyväisenä kotia kohti..

        kyllä se urpo sinä olet, vingut toiseen suuntaan ja varastaisit toiseen suuntaan


      • kokki kolmonen

        Itsekin tarkistan kuitit nykyään koska usein on ollut virheitä. Paras oli kun lähdettiin mökkeilemään kaveriporukalla ja ostettiin useampi olutloota, eiköhän ollut yksi ylimääräinen veloitettu. Ja joskus tarjouksia ei ole enää kassalla.


      • myyjäpuksu
        Myyjä from kauppa kirjoitti:

        Kyllä itse asiassa joissakin kaupoissa joutuu maksamaan, Lidlistä en tosin tiedä.

        siinä kaupassa ei paljo kannata olla töissä.........kun kassa näyttää miinusta, työntekijä maksaa, sillonkun on plussalla kauppias korjaa potin ja puksua kusetetaan....kenenkään ei ikinä pitäs suostuu siihen että joutuu korvaamaan kassaheittoja. virheitä sattuu kaikille, ei oo vielä mikään kauppa siihen kaatunu että kassalle on sattunu virhe.


      • Ihan tosi, laitatteko te kaikki tavarat kassanläpi kaupassa ollessa. Olen aina luullut että kaikki käyttää isoja taskuja niinkuin minä.


    • Huijausta tämäkin!

      Ihmettelen miksi KELA ja hallitus levittävät väärää tietoa asiasta. Puhutaan minimi eläkkeestä - mitä se ei ole. Nyt kun eläkepäätöksiä on alkanut tulemaan on paljastunut että yksi ryhmä on jätetty ulkopuolelle tässä laissa. Maahan muuttajat, pakolaiset, työtävieroksuvat ym. ovat kyllä tähän oikeutettuja, mutta ne jotka ovat varhennetulla vanhuuseläkkeelä, 687,74 euron eläke ei koske. E#sim vaimoni juuri sai päätöksen tuosta eläkkeestä ja kaikkineen loppusumma oli 496,08 euroa/kk.

      • Kelaa kelalle

        On sellainen laitos kuin KELA,kannattaa käydä oikaisemassa,takuueläke on haettava,ei se muuten kotiin juokse


      • työuraansa_aloittele

        Kyllä minäkin jäisin varhaiseläkkeelle 25-vuotiaana, jos tuon 687e käteen saisin. Se kun vaan ei olisi reilua, että saisi täyden minimi eläkkeen, jos ei ole ollut eläkeikään asti töissä.


      • 11
        työuraansa_aloittele kirjoitti:

        Kyllä minäkin jäisin varhaiseläkkeelle 25-vuotiaana, jos tuon 687e käteen saisin. Se kun vaan ei olisi reilua, että saisi täyden minimi eläkkeen, jos ei ole ollut eläkeikään asti töissä.

        Tiesitkö että eläkkeelle siirrytään aina jostain syystä, esim siitä että on sairastanut koko elämänsä, ja ei ole siten voinut koskaan tehdä töitä.
        Olisiko sinusta oikeudenmukaista etä tälläiseltä henkilöltä viedään vielä tukirahatkin pois, että saisi kärsiä vielä lisää?


      • pq

        Ja kaupan kassako teki päätöksen?


      • s.1945 + vanhemmat
        11 kirjoitti:

        Tiesitkö että eläkkeelle siirrytään aina jostain syystä, esim siitä että on sairastanut koko elämänsä, ja ei ole siten voinut koskaan tehdä töitä.
        Olisiko sinusta oikeudenmukaista etä tälläiseltä henkilöltä viedään vielä tukirahatkin pois, että saisi kärsiä vielä lisää?

        Ja yksi sellainen syy on ikä.
        Kyllä meidän suomalaistenkin joukkoon mahtuu niitä, jotka eivät ole koskaan viitsineet tehdä töitä !
        Ennen oltiin esimerkiksi fiiniä kotirouvaa, kun naapurinakka kävi töissä tehtaassa - ja hoiti sen saman kodin ja lapsetkin.
        Ja nyt pitää verorahoista näille maksaa eläke. Voi että .
        Syitä on toki muitakin kuten totaalinen työkyvyttömyys lapsuudesta asti, mutta harvassa !


    • AlienAted

      Mikä noissa ostoksissa kummaa on, Itse ostin 2 kossua, 3pkt lohinakkeja ja Kiltatopan. Ruokaa olin duunannu viikolla, joten sitä ei tarvinnu ostaa enempää.
      Ihan normi viikonloppuostokset.
      Useasti olutsalkkua ostaessani, kassan viivakoodilukija lukee sen 2:een kertaan. 20€:n ylityksen kyllä yleensä huomaa.
      ( Käyn töissä ja kustannan itse omat ostokseni )

    • mies 35 vuotta

      Mä ostin kerran Rauman s-marketista ruokaa joka maksoi 13.90 ,maksoin satasen setelillä. sain takas 6.10 . huomasin asian heti mut
      nuori nais myyjä ei meinannut uskoa millään et maksoin satasen setelillä.
      vaikka kuitissa luki että olin antanut satasen setelin. siinä meni puol tuntii
      kun sain oikean summan takasin. eikä todellakaan ole eka kerta kun saan väärin rahasta takasin.varmaan joku 15 kertaa samassa kaupassa olen saanut huomauttaa että en saanut oikeata summaa takaisin.

      • kassa-setä

        tuossa tilanteessa voi tehdä niin että myyjä ottaa puhelinnumerosi ylös ja kun kassat tarkastetaan aamuisin niin sieltä soitetaan ja pyydetään anteeksi ja annetaan rahat takaisin! Jos nyt käy noin kun sinulla että kassa ei meinaa uskoa.
        Tietysti on suurista summista kyse mutta meillä kaupassa on vähän väliä varoituksia järjestäytyneestä rikollisporukoista jotka ryöstävät mm. tuolla tavalla kaupoilta rahaa.


    • Marika--------------

      Ei varmaankaan ollut jutun poitti aloittajan ostokset vaan tapahtunut virhe. Onpas epäasiallisia vastauksia. Ja ymmärrän hyvin ettei aloittaja ole hoksannut maksaessaan virhettä, koska minä en myöskään aina huomio loppusummaa jos maksan kortilla.
      Mene kauppaan kuitin kanssa ja vaadi hyvitystä, asiakas on aina oikeessa. Isäni asioi prismassa pienessä aikavälissä useamman kerran, joka kerta hän osti suuret ostokset ja aina lopuksi kotona tarkisti kuitin. Tuona aikana isäni joutuin ainakin 3kertaa palaamaan prismaan, koska kassatädit olivat monta kertaa lisäilleet kuittiin ostoksia joita ei ollut olemassakaan. Silti isäni sai onneksi aina rahansa takaisin.
      Tee sinäkin näin ja marssi kauppaan!

    • kaupan-kassa

      Juuri tuon takia kannattaa kiinnittää kassalla huomiota siihen loppusummaan. Se on tietokone joka saattaa vahingossa laittaa ilman mitään näppäilyä edes niin moninkertaisen kappalemäärän (käy harvoin mutta mahdollista on) tai myyjällä tapahtunut inhimillinen virhe ja painanut vahingossa väärässä kohtaa väärää nappia. Tuosta et voi syyttää kuin itseäsi kun et ollut tarkkana kassalla. Kuka tahansa voi soittaa kauppaan ja vaatia rahaa itselleen joten ei ole mitään syytä uskoa tuollaisia soittoja.

      • skoooooooooooo

        Minulla esimerkiksi käynyt R-kioskilla kaksi kertaa et kassa antanut liian vähän takaisin ,kummassakin tapauksessa puuttui viisi euroa palautettavasta summasta. Toisen huomasin heti ja toisen kotona,mutta ihmetyttää kun vaadin korjausta , korjauksen suoritti mutta kysyin että eikös sun tarvitsisi kassa laskee,hän sanoi että ei tarvi.Eli tahallaan yrittävät laittaa omaan taskuun rahaa et muka vahingossa antoi väärin takaisin.Ja sama kassa aina antaa palautusraha mytyssä ja alkaa heti puhuun jotain aivan muuta jotta asiakas ei huomaisi virhettä. Prisma toinen paikka jossa saa olla tarkkana. eli punaiset alennus tarrat joissa 30% alennus ja siinä lukee että alennus kassalla,monta kertaa olen joutunut korjauttamaan kun ovat ottaneet normaalin hinnan,että tahallista toimintaa tekevät.


      • ö
        skoooooooooooo kirjoitti:

        Minulla esimerkiksi käynyt R-kioskilla kaksi kertaa et kassa antanut liian vähän takaisin ,kummassakin tapauksessa puuttui viisi euroa palautettavasta summasta. Toisen huomasin heti ja toisen kotona,mutta ihmetyttää kun vaadin korjausta , korjauksen suoritti mutta kysyin että eikös sun tarvitsisi kassa laskee,hän sanoi että ei tarvi.Eli tahallaan yrittävät laittaa omaan taskuun rahaa et muka vahingossa antoi väärin takaisin.Ja sama kassa aina antaa palautusraha mytyssä ja alkaa heti puhuun jotain aivan muuta jotta asiakas ei huomaisi virhettä. Prisma toinen paikka jossa saa olla tarkkana. eli punaiset alennus tarrat joissa 30% alennus ja siinä lukee että alennus kassalla,monta kertaa olen joutunut korjauttamaan kun ovat ottaneet normaalin hinnan,että tahallista toimintaa tekevät.

        Itse kaupassa työskentelevänä, en kyllä kyseisessä firmassa, mutta voin sanoa, että kyllä asiakkaatkin voisivat kääntää aletuotteet oikein päin niin että tarra näkyy, eikä niin että mehupurkit ovat lappeellaan tarra alaspäin. Kaikki tuotteethan tuossa joutuisi kääntelemään ja siitä vasta sanomista tulisi, kun kestää jonossa niin kauan!


      • Ärräntäti
        skoooooooooooo kirjoitti:

        Minulla esimerkiksi käynyt R-kioskilla kaksi kertaa et kassa antanut liian vähän takaisin ,kummassakin tapauksessa puuttui viisi euroa palautettavasta summasta. Toisen huomasin heti ja toisen kotona,mutta ihmetyttää kun vaadin korjausta , korjauksen suoritti mutta kysyin että eikös sun tarvitsisi kassa laskee,hän sanoi että ei tarvi.Eli tahallaan yrittävät laittaa omaan taskuun rahaa et muka vahingossa antoi väärin takaisin.Ja sama kassa aina antaa palautusraha mytyssä ja alkaa heti puhuun jotain aivan muuta jotta asiakas ei huomaisi virhettä. Prisma toinen paikka jossa saa olla tarkkana. eli punaiset alennus tarrat joissa 30% alennus ja siinä lukee että alennus kassalla,monta kertaa olen joutunut korjauttamaan kun ovat ottaneet normaalin hinnan,että tahallista toimintaa tekevät.

        "Minulla esimerkiksi käynyt R-kioskilla kaksi kertaa et kassa antanut liian vähän takaisin ,kummassakin tapauksessa puuttui viisi euroa palautettavasta summasta. Toisen huomasin heti ja toisen kotona,mutta ihmetyttää kun vaadin korjausta , korjauksen suoritti mutta kysyin että eikös sun tarvitsisi kassa laskee,hän sanoi että ei tarvi.Eli tahallaan yrittävät laittaa omaan taskuun rahaa et muka vahingossa antoi väärin takaisin."

        Minä en laske kassaa noin pienestä summasta, maailma ei siihen kaadu, jos kassasta puuttuukin vitonen. Annan sen mieluummin asiakkaalle kuin alan kinata tai laskea kassaa. Eri asia jos sama tyyppi tulee useamman kerran nurisemaan, että sai taas liian vähän rahaa tai jos samana päivänä useampi asiakas tekee saman. Sitten lasken jo kassan ennen kuin annan yhtään rahaa takaisin.


    • manipula

      Koska oon kroonisessa rahapulassa, niin lasken ostokseni jo valmiiksi päässä noin eurolleen, niin ei pääse tulemaan kassalla yllätyksiä eikä erehdyksiä. Kerran maksoin kakskymppisellä ja sain takaisin satasesta, oikaisin asian kun olen liiankin rehellinen ihminen. Joskus on loppusumma yllättänyt, ja sitten olen huomannut, että joku kallis pikkuostos on jäänyt itseltä huomioimatta, esim. partaterät on yllättävän kalliita. Kannattaa aina arvioida loppusumma noin suunnilleen jo kassalle jonottaessa, niin huomaa ainakin, jos tulee virheitä.

    • kännykässä on laskin

      Itse olen alkanut pienituloisena näpyttelemään kännykkään ne ostokset, joita lapaan ostoskoriin.Jokaisellahan on puhelin ja siinä laskin.
      Voi aluksi tuntua hankalalta, mutta äkkiä siihen tulee rutiini.
      Karsii muuten kummasti turhia ostoksia ja herätejuttuja, kun näkee loppusumman edessään koko ajan.

      Suosittelisin samaa keinoa muillekkin.

    • Jätä tupakka!!

      Syöpäkääryleistä saisi maksaa vaikka kymmenkertaisen hinnan. Katsoisit heti kassan jälkeen kuitin. Maalaisjärjellä tuo summa vaikutti heti oudolta. Lappeenranta on muutenkin kovin takapajuinen ja luojan selän takana oleva paikka ja ymmärtäähän tuon kun on vielä talvi. Kesällä siellä voisi pari tuntia seikkailla sekaisessa keskustassa yksisuuntaisilla ja päättyvillä kaduilla. Talvella se on aivan onneton ja varmasti mäet kannattaa kiertää, jos ei halua jäädä jumiin.

    • Joulutonttu!

      Johan on eväät! Kaikkea sontaa; tupakkaa ja olutta - en ottaisi vaikka maksettaisi!

    • Kaupan täti ***

      Pahvi. Ei tuollaista voi reklamoida soittamalla kauppaan.
      Kuitti mukaan ja kauppaan takaisin, sille kassalle, jolta ostit. Kassa voi muistaa sinut ja päätellä kuitenkin, että on veloittanut väärin (esim. olisi todennäköisintä, että olisit ostanut itsellesi yhden paketin kaljaa ja tupakkaa). Siis jos selvität asian YSTÄVÄLLISESTI. Jos kassa taas ei muista sinua, yhteys marketpäällikköön/kauppiaaseen. Valvontakameroista voi myös nähdä, kuinka asia on.
      Itselleni kävi niin töissä kaupassa ollessani, että olin poistunut kassalta rahastettuani naisasiakkaan. Kun palasin takaisin, naisasiakkaan mielestä olin antanut hänelle väärin rahasta takaisin (hänen mielestään häneltä puuttui kymppi). Pahoittelin ja sanoin, että minun on laskettava kassa asian selvittämiseksi (en itse muistanut mitä olin antanut, koska oli niin rutiini homma) ja että voisin ottaa yhteystiedot naiselta ja soittaa hänelle, kun myöhemmin illalla pääsen pois kassalta laskemaan kassan. Nainen oli melkein suunniltaan ja periaatteessa uskoinkin häntä ja alkoi jo tuntua pahalta naisen puolesta. Pidin kuitenkin kiinni siitä, että minun oli tarkistettava kassan mahdollinen heitto, koska olin jo ehtinyt poistua kassalta ennen kuin nainen oli keksinyt, että häneltä puuttuu rahaa.
      Myöhemmin vuorossa sain laskettua kassan. Kassa heitti noin 5 euroa, joten minusta oli mahdollista, että naisen kymppi olisi voinut olla siellä. Katsoin vielä valvontakameratallenteen, mikä sai leukani loksahtamaan: annoin naiselle takaisin rahasta aivan oikein! En tajua yrittikö nainen huijata vai sekoiliko hän vain itse. Opettavainen tapaus silti.

      • iuytgfrd

        Noh mulle ei oo kertaakaan kyl liikaa tullu, mut hyvin usein vaihtorahoista puuttuu. Tai sitten jemmataan ne pullokuitit, mut sen näkee kuulee äänestä kun ei oo kaikki kohdallaan.


    • 0staavaan

      kassoilla on kamerat kyllä ne näkee montako ostit

    • Viinistö

      Maksoin 80-luvulla tupakkiaskin 20mk setelillä ja sain 50mk:sta
      takaisin. On ne ajat muuttuneet ja tupakointi tuli myös lopetettua.
      Että näinkin päin.

    • harjoittelijatvirhei

      Voi tapahtua toisinkinpäin... kerran olin oli joo k-market kanssa se, ostin jotain, tavallisia ruokaostoksia, enkä katsonut sen tarkemmin sitten palautusrahoja, mutta oli antanut 10EUR ylimääräistä takaisin.

      En jaksanut lähteä palauttamaan :)

    • pokram

      etköhän oo viellä voitolla ,kun ottat huomioon mitä itse varastat kaupoista /työ-antajalta

    • poopoppop

      Itse voin kassatyöntekijänä sanoa, että tuollaiset virheet on valitettavan yleisiä. Joskus viivakoodinlukija voi huomaamatta ottaa jonkin tuotteen useampaan kertaan, eikä sitä aina huomaa syystä tai toisesta. Helpointa tuollainen on selvittää menemällä takaisin myymälään kuitin kanssa ja selittää asia rauhallisesti.

    • Kauppiaat on kautta aikain kunnioitettuja kusettajia

    • harjoittelijatvirhei

      VArsinkin 4-silmäiset kauppatädit ovat epäluotettavia, kun eivät näe kunnolla jos on silmälasit, ei näe jokasuuntaan kunnolla.

      Ei kyllä haitannut, sitten kun kotona tarkistin kuitit: oho tuli 10EUR ylimääräistä takaisin... muistaakseni mitä maksoin.

      Vaikka rehellinen olenkin, en ollut aivan varma että miten maksoin, mutta en kyllä jaksanut lähteä antamaankaan rahaa takaisinkaan..

      • harjoittelijatvirhei

        Olimpa muuten eilenkin ostamassa jotain, nooh, 50EUR seteli siinä, jota kauppatäti yritti vetää tarkistusvekottimen läpi että onko aito, justiin kun nostin 25m automaatilta sen, ei millään meinannut mennä läpi, sanoin jo että: "onko väärennetty?"


      • 11+7
        harjoittelijatvirhei kirjoitti:

        Olimpa muuten eilenkin ostamassa jotain, nooh, 50EUR seteli siinä, jota kauppatäti yritti vetää tarkistusvekottimen läpi että onko aito, justiin kun nostin 25m automaatilta sen, ei millään meinannut mennä läpi, sanoin jo että: "onko väärennetty?"

        Uuunituoreet setelit tekevät tuota aika usein, pitäis kuulemma olla käytetymmän oloinen seteli niin ei tarkistuslaitekkaan nikottelisi.


    • Vinkki.

      Maksa käteisellä. Kun keräät tuotteita ostoskoriin,voit jo siinä laskea päässäsi tuotteiden hintaa ja jos ei päässälasku suju,niin käytä kännykän laskinta,näin sitten tiedät keräämäsi tuoteiden hinnan ennen kassaa. Vielä jos oikein skarppina olet,niin otat jo sopivan määrän rahaa pusistasi käteesi. Näin hämmästytät taidoillasi kassan,samoin kuin kassajonossa takanasi tulevan asiakkaan. Heille jää sinusta kunnioittava mielikuva,olipa siinä kertakaikkiaan fiksu ja lähes yli-inhimillinen ihminen. Ja näin sinua ei yksinkertaisesti voida huijata kaupankassalla. Itse olen tehnyt juuri näin ja useammankin kerran olen pystynyt osoittamaan,ettei kassanlasku täsmää ja näin kassa naama punoittaen on pyytänyt anteeksi virheellistä laskua. Vaikka tuotteissa on koodimerkinnät,silti alennustuotteissa tai suorastaan tarkoituksella kassakoneeseen ei ole ajettu oikeaa hintaa. Viimeksi näin sattui juuri tupakkatuotteessa. Hintaa pydettiin 4,80 euroa,vaikka tuotepaketissa hinta oli 4,60 euroa.

    • hohhoijaa......

      Ei sitten kassalla tullut mieleesi miksi loppusumma oli noinkin suuri ostoksiin nähden. Voi tarkistaa vaikka heti kuitista jolloin on mahdollista vielä saada rahat.

    • Äiti 27

      Onpas tullu pässejä haukkumaviestejä sulle. Ite ainakin sain Alepasta rahat takaisin, kun soitin, että on velotettu edellisen asiakkaan tupakat minulta, että en kyseistä merkkiä polta. Eivät väittäneet mitään vastaan, vaan kiltisti hyvittivät sen askin hinnan minulle takaisin. Itse K-myyjänä olen sitä mieltä, että kannattaisi ilmoittaa Keskolle kaupan törkeästä käytöksestä, asiakashan on aina oikeassa, ainakin silloin kun on oikeessa. Kaupat eivät saa väittää asiakasta valehtelijaksi.

    • J.P.VU

      MENE KAUPPAAN TAKASIN JA SANO KATSOKAAN KAMERASTA!
      JOKAISESSA ISOSSA KAUPASSA ON KAMERAT KASSAN VIERESSÄ!!!!

    • tarkk

      Mulle on käynyt lukuisia kertoja niin, että kuitissa lukee kalliimpi hinta kuin esim.ilmoituksessa, yleensä kaikki "väärinymmärrykset" eri K-kauppojen toimesta. Kerran Kaisaniemessä tarjous "Jyväshyvän keksit 2 pss/4e" ja kassaneiti väitti kivenkovaa, ettei heillä ole sellaista tarjousta (myymälän keskellä isot laarit keksejä ja hinnat kissankokoisin kirjaimin). Samoin Kurvin K-kaupassa luki ikkunassa Valion jäätelö 0,99senttiä / litra ja kassalla lasku oli 2,50 kertoivat sen olleen vanha mainos ikkunassa. Lisäksi lukemattomia muita K-kaupan kusetuksia eri marketeissa kun laskun tarjoustuotteet eivät olekaan olleet tarjouksessa tai "unohdettu viedä koneelle". Kerran laskin yksinomaan 40kertaa oikaisseeni Kurvissa laskun loppusumman. Ei paljon luottamusta herätä - joten TARKKANA AINA KUN ASIOITTE K-KAUPASSA!

      • Heta*

        Olen ihmetellyt jo pitkään käytäntöä kun kassalta ei edes oteta kuittia mukaan saati tarkasteta siitä mistä maksetaan. Vilkaisen heti kassalla ennen tavaroiden pakkaamista onko alennukset tarjouksista hyvitetty ja muutekin pitääkö paikkaansa.


      • vhvl
        Heta* kirjoitti:

        Olen ihmetellyt jo pitkään käytäntöä kun kassalta ei edes oteta kuittia mukaan saati tarkasteta siitä mistä maksetaan. Vilkaisen heti kassalla ennen tavaroiden pakkaamista onko alennukset tarjouksista hyvitetty ja muutekin pitääkö paikkaansa.

        SIlloin kun käteisellä vielä maksoin, niin aina otin kuitit mukaan ja tarkistin. Nykyään tuo kassan toiminta on yksinkertaisesti liian nopeaa, ja esimerkiksi lähikaupassa jossa asioin, on paikalla kuusi kassalaitetta, mutta maksimissaan olen koskaan nähnyt kahta kassaa käytettävän. Yleensä toimivia kassoja on vain se yksi.

        Toisinsanoen, persiissä on pitkät jonot, kassa tunkee tavaraa piippauksen säestämänä niin ettei edellinen ehdi paketoida ostoksiaan pusseihin ja sitten on jo kortilla maksettu ja pitäisi odottaa että kahdesta edeltävästä asiakkaasta toinen pääsee pois että pääsee itse paketoimaan.

        Koita siinä hässäkässä sitten tarkistella kuitteja ja miettiä mitä tuli ostettua kun kaikkia vituttaa se kiire. Ja kyllä, aika usein se kuitti jää siihen kassalle kun luottaa siihen että se summa oli nyt ainakin "sinne päin".

        Nykykaupoissa olisi muutoin oikein viihtyisääkin olla ja tutkailla tarjouksia ja uusia kohteita pidempään, mutta kauppareissut pilataan aina sillä kassan kiireellä, jolloin itse kaupassakaan ei kiinnosta viettää yhtään enempää aikaa kuin on välttämätön pakko.

        Vielä 80 luvulla muistan että kaikki kuusi kassaa olivat käytössä ja ihmisiä oli ostoksilla niin ettei sekaan mahtunut, mutta nykyään asiakkaita on harvemmassa, kaikki tekevät nopean kierroksen, ainoastaan vakiotuotteet otetaan, ja sitten ahtaudutaan kassalle niin että jono ulottuu hyllyjen väliin asti. Mutta vaikka painetta olisi ja asiakkaat saataiaisiin vielä nopeammin ja asiakasta miellyttävämmin ulos, niin siitä huolimatta sitä kolmatta seisoskelijaa ei saada hoitamaan kolmatta kassaa.

        Ja tämä sama koskee muitakin kauppoja.


    • RAITIS JA REILU

      ALOITTAJALLE.. olut ja tupakka pitäisi maksaa 100 e kpl ja silti ei sillä vielä katettaisi ko aineiden aiheuttamaa yleistä terveydenhuoltoa,, joten turha kitinä pois........sillä SOLISTI MAKSAA AINA........

    • asdfghjklörtyui

      Eikö kaikissa kassoissa ole videokamerat, josta näkee varmasti kuinka monta röökiaskia sitä on tullu ostettua. Vaadit rahoja kuitin kans takaisin. Pitäs asiallisesti käyttäyvän ihmisen saada rahat takaisin.

    • Ketjun aloittaja

      No johas on meteliä tullut!
      Ihan vain faktoja:
      En asu lappeenrannassa. Olin sukulaisten luona kylässä. Illalla olin menossa saunailtaan kavereiden luo, siksi nämä ostokset. Tuolta marketista ajelin kotiin vajaat 150km jossa huomasin tuon erheen. Ei siinä enää oikeen ehtinyt lähteä takas ajelemaan joten soitin kauppaan. Kuka lie takahuoneen mörkö sielä vastannut puhelimeen sitten.
      Kolmanneksi, kuittiin oli lyöty se röökiaski kolmeen kertaan ihan kuin olisin siis ostanut kolme askia tupakkaa vaikka yhden askin automaatista otin kassahihnalle.
      Kävin saunaillassa, palasin lappeenrantaan seuraavana päivänä ja kävin kaupassa keskustelemassa kuitin kera ja sain hyvityksen. Happy end.
      Ja jos joku ajattelee että tyhmä kun ajeli 300km saadakseen parinkympin hyvityksen niin voin jo sanoa että olin joka tapauksessa menossa takas Lappeenrantaan.

      Mulla on itsellä tapa luottaa kauppojen kassoihin. Yleensä en edes ota kuittia pienistä ostoksista, onneksi otin tällä kertaa. En kanna juuri koskaan käteistä mukana ja maksan aina pankkikortilla.
      Mutta kaipa se on sitten oma vika kun kaupassa kävin ja luotin siihen että kassat osaa hommansa.
      Ehkä toi aloitusotsikko oli huono, pahoittelen. Mutta ihmettelen silti muutamien vastajien asennetta. Aiheuttaako mahdollisuus anonyymiuteen pahojakin luonnevikona ja asennevammoja?

      • älyväly

        Mitä ihmiset oikein ajattelee vastatessaan näihin juttuihin. Aika tökeröitä vastauksia. Itse maksaessani kassalla en tule tarkaistaneeksi kuittia.Vasta kotona purettuani tavarat voin alkaa ihmetellä summia. Lasken kyllä suunnilleen päässäni ostokset, mutta ei esim viiden euron virhettä huomaa heti. Eikö kuitenkin ole niin, että kassojen pitäisi toimia oiken. On väärin kun ei mihinkään ja kehenkään voi luottaa.


    • tehotus

      No huhhuh mitä vastauksia... Ei sillä että tietäisin mitä kannattaa tehdä, taitaa menna "shit happens" osioon, mutta muuten kommentoidakseni. Selkeästi kassan vika, ja kuten sanottua, ei tuollaista määrää huomaa ellei joka tuotteen hintaa ole tarkkaan katsonut. Asiakas ei yksinkertaisesti voi tehdä tuossa mitään virhettä. Periaatteessa kuittiakin on turha katsoa jos luottaa sihen että kassa ei tee virhettä, eri juttu että kannattaako luottaa. Mutta kuittia ei siis pitäisi joutua katsomaan.

    • myyjä muualta

      Kyllä sä kuitilla pystyt osoittamaan virheen, kun vielä katsotaan valvontakameran nauha. Tarpeetonta kirjoittaa, kun asian pystyy myymälässä selvittämään.

    • pajussi

      Ostin 30% alennus tuotteen maksoin 1000 setelillä=) mutta noin 7 krt 10 kassa lyö sen normihinnan tarjoushinnan asemmasta eli tarkista AINA jos ostat alennetun tuotteen.

    • n21w

      Itse olen joskus muinoin ollut kaupan kassalla töissä ja voin vaikka kunniasanalla vannoa, ettei Suomessa ainoassakaan kaupassa kukaan kauppias kannusta henkilökuntaansa huijaamaan asiakkaita. Se on pidemmän päälle aika epäkannattavaa. Sen sijaan virheitä sattuu molemmin puolin kassaa. Ihmisiähän kaikki ollaan ja siksi ymmärryksen ansainneet.

      Joissain kaupoissa on todella vanhat laitteet, jotka virheitä tekevät esim. vanha ja huono viivakoodinlukija lukee saman viivakoodin useampaan otteeseen. Suomessa asiakkaat ovat kuin lapsia; ei ole vastuuta mistään. Ei tarvitse kaikkea niellä, mitä syötetään. Vastuuntuntoinen kuluttaja voi huomauttaa jo ennen maksua, että loppusumma vaikuttaa oudolta tai viimeistään saatuaan kuitin kannattaa se AINA tarkastaa ennen kuin poistuu kassalta. Sillä maksamalla kuluttaja hyväksyy kaupan ehtoineen yrityksen kanssa.

      Asiakkaat, ottakaa pikkasen vastuuta itsellenne ja jos summa vaikuttaa jotenkin oudolta, niin heti huomautatte asiasta, sillä jo tunnin päästä on aika vaikeaa mitään todistaa. Itse olen törmännyt useita kertoja asiakkaisiin, jotka tulevat muutaman päivän päästä valittamaan, että on veloitett liikaa. Kerran eräs rouva tuli pari päivää vanhan kuitin kanssa sanomaan, että häneltä on veloitettu jostain tuotteesta liian vähän ja hän haluaa maksaa nyt loput.

      Eli pointtinani on, että TARKASTAKAA summa heti kassalla!

    • Tilanne Apteekissa

      Mulle kävi kerran apteekissa silleen että ostin 3kpl käsikauppa- lääkkeitä, joka maksoi suunnilleen 24€/kpl. Kotona huomasin että yhdestä paketista puuttui lääkepurkki kokonaan, eli olin ostanut yhden tyhjän pakkauksen 24€:lla.Ostotilanteessa en asiaa huomannut, kun purkissa oli vähän lääkkeitä, eikä painoero ollut merkittävä. Menin apteekkiin takaisin selittämään tilannetta. Myyjä ei aluksi uskonut selitystäni, mutta paikalla sattui olemaan apteekin johtaja ja se sanoi myyjälle että anna uusi tilalle ja tilanne ratkesi siihen. Oli vaikea mennä paikalle, kun asiaa ei voinut mitenkään todistamaan, vaikka kuitti oli mukana. Piti vaan luottaa siihen että myyjä uskoo sanaani.

    • ammattikusetusmyyjä

      vitun idiootit ku itkette jostain saatanan 20 centtisistä. Yhyy vitun kusipää asiakkaat kun ei osaa hoitaa mitään asoita asiallisesti ahahhahahaha räin teidän ruokiin. kato mitä ostat !! hahahahahaha kiva mennä kotiin ja viette sille paskalle rakille makkaraa ja olen hyllytäessäni viiltänyt siihen piene viillon ja tunkenut sinne jos minkälaista tavaraa :DDDDD hahaahhahaha katso oikeasti mitä ostat. Onneksi on kieroja myyjiä kusipäistenasiakkaden takia AHAHAAHAH

    • oikein se on sulle

      "Ostin 8 olutta, pienen pussin karkkia ja askin tupakkaa." Päivittäinen annos? kassaneiti varmaan kussut sinua silmään jo vuosia? mikä on niin OIKEIN

    • Huips

      Kyllä se vaan on asiakkaan velvollisuus tarkistaa se kuitti . Huijaus tuskin on kyseessä koska ketäs se hyödyttää? Eiköhän ole näppäilyvirhe joita kyllä sattuu niin s-kuin k-ryhmässäkin.

      Mutta vituttaahan se - niin vituttais minuakin jos polttaisin tupakkaa tai joisin olutta.

      • Kkkls kkkls

        Kassoilla on kamerat ja ei kassahenkilöt voi mitään omaan taskuun laittaa. Pohjat lasketaan tarkasti että ne täsmäävät. Kassalla olo on liukuhihnatyötä, ja voi kestää jopa 11 tuntia. Kyllä siinä aivot puutuu, kokeileppa ite, ja virheitä sattuu. Esim. joku asiakas laittaa ostoksensa niin että ne syöksyvät edellisen asiakkaan ostoksien aikana viivakoodin lukijaan, tai sitten jos joku asiakas on juuri uhannut tappaa kassahenkilön tai haukkunut huoraksi tai uhannut oikeudella tms. nyrkkiä puinut, niin ei siinä kyllä seuraavaan 2 minuuttiin pysty keskittymään kunnolla ja virheitä voi sattua.

        Tai sitten joku voi tulla kyselemään tyhmiä kun yrittää ottaa hintoja viivakoodilukijalla, esim. mitä reittiä pääsee ajamaan sinne ja tänne tai miten tämä vakuutusyhtiön lomake täytetään(?) tai miksi korttelin pihaa ei ole hiekoitettu. Eli antakaa kassan tehdä työtä rauhassa niin virheitäkin sattuu vähemmän.

        Sit on vielä ne tilanteen, että on joku juuri kuollut tai vaikka leikkauksessa tai on kuullut ikäviä uutisia. Tai on vaan hirveät kivut rasitusvammoista. Myös silloin voi keskittymiskyky herpaantua.

        Itselleni sattui tänään ikävä virhe, josta jäi paha mieli vaikka kukaan ei moittinut. Mutta olenkin kärsinyt unettomuudesta 2 viikkoa, ei sille mahda mitään että väsyneenä ei aivot toimi.


    • saunan taakse,

      Tuo on hyvin yleistä,nuoret yrittävät vetää välistä kaikin keinoin.
      Ja usein he kiinni jäävätkin,mutta sanktioita ei tule.
      Rahasta annetaan väärin takaisin,virolaiset tähänkin syynä.
      Jopa on kauppaan laitettu törkeän hyviä tarjouksia josta kassalla velotetaan normaali hinta.
      Kassa pystyy kuulemma vetämään välistä yli kumppitonnin kuussa

    • löllötilööö

      Meikäpä osti kerran suklaalevyn 5€:lla ja sain siitä takasin oikeen summan rahaa, lällätilää. Näin Kempeleen K-Supermarketissa, vähänks on hyvä paikka.

    • jou man

      oisit menny kuitin kanssa sinne kauppaan ja samalle kassalle ja sit jos ei muuten usko nii sit kattois video nauhalta. Kuka vaa pystyy puhelimes väittää et osti vaa yhden ym. ja sit jos ei muute nii kuluttaja suoja virastoo yhteys

    • Yualle

      Myös korttiostokissako nykyään jo huijataan...:)

      Käteismaksuissa huijaus on kaupan arkipäivää. Viimeksi viime lauantaina Viitasaaren Lidlissä (rekkuloinnin teen, tiedoksi vaan sille myyjätytölle :)) Laskun summa oli 22.75 ja maksoin sen kahdella 20€ setelillä. Vaihtorahoja sain takaisin vain 15.25!!!!! Ei tuo yhtään kylläkään siinä tilanteessa hämmästyttänyt, olen jo täysin tottunut näihin ja huomautin kassaa, että 2 euroa uupuu. Tyttö suuresti pahoitteli ja aivan suorastaan hämmentyi, kun hänen pieni palkanlisähuiputuksensa paljastui...:>

      Nyt n. 2 vuoden aikana on n. puolenkymmentä kertaa ollut vastaava tilanne, että kolikkovaihtorahoja on puuttunut. Tapahtuneet eri paikkakunnilla. Törkein tapaus oli Hesassa Kaisaniemenkadun entisessä K-Supermarketissa, kun kassahemmo oikein huolella asetteli kuitin käteeni vaitorahojen päälle, etten vaan huomaisi rahahuijausta :)

      No virheitä sattuu itse kullekin, mutta niistä kannataa rekkuloida aina myymäläpäälliköille. He ottavat kyseisen kassan puhutteluun ja sitä kautta saadaan huolimattomuutta ainakin kitkettyä ellei jopa poistettua "epätervettä" ainesta kassoilta.

      KUN SAATTE VAIHORAHAT KÄTEENNE, NIIN ÄLKÄÄ SULKEKO HETI KÄTTÄNNE, VAAN LASKEKAA, ETTÄ SAITTE OIKEIN TAKAISIN JA VALITTAKAA HETI ASIASTA KASSALLE! TÄMÄ EI EHKÄ SUJUVOITA KASSOJEN TOIMINTAA, MUTTA TÄMÄ ON TÄYSIN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, JOTTA KASSOJEN TEKEMIÄ HUIJAUKSIA SAADAAN VÄHENEMÄÄN.

      • Yualle

        Sen verran vielä tarkennan, että vaihtorahojen takaisinsaannin tarkistamiseksi ei tarvitse olla mikään päässälaskun piirinmestari.

        Se, paljonko niitä on tulossa takaisin, näkyy siinä kassapäätteessä, myös asiakkaan suuntaan (paitsi Viitasaaren Ale-Makasiinissa :) )


    • kassa-myyjä mikkeli

      mitä kaljaa ostit?Mikä on "pieni" pussi karkkia?Entä tupakkiaski?Mikä koko ja merkki?Miksi et mennyt kauppaan takasin ja tosiaankin vaatinut kameroita tarkistamaan ostoksesi ja selvittänyt kuka on oikeassa tai väärässä,vai onko kumpikaan?Ja toisekseen,johan olisi pitänyt kuunnella summa,ennenkuin maksaa mitään???????

    • K-kaupan seko-mä

      K-kaupassa ainakin saa ystävällistä kassapalvelua.Eilen sunnuntain iltaruuhkassa siirryin ostoskärryni kanssa täydentämään uutta Plus-korttihakemusta.Meni pitkä tovi,sitten kassa huikkasi aika kovaa:Teiltä jäi tavarat linjalle!!!Nostin silmälasit ylös ja kas,siellähän ostokseni oli levällään linjalla.Jonossa pitkiä katseita,hiljaisuus.Selitin:Olin niin keskittynyt hakemuksen täyttöön etten muistanu ostoksia.Huh,plääh.Sitten menin jatkamaan hakemuksen täyttöä.Yritin saada sen palautetuksi kassalle,mutta jonon takia,myyjä kutsui toisen neidin avuksi.Olin aikas pyörällä päästäni,sairastamani norovirus on vetäny kunnon huonoksi.Seuraavaksi tartuin lähimpään ostoskärryyn,mutta se oli jonkun muun.Taas mutisin:Tämä ei olekaan minun".Ou nou.Tuntui siltä,että nyt on päästävä nopeesti kaupasta ulos.Varsinkin kun kassajonossa seisoi mieheni sukulainen.(...joka on vielä tontumpi kuin minä...,mut silti :)

    • Eiku rokki soimaa!

      Mitä helvettiä.. Jannu osti muutaman oluen, pienen pussin karkkia ja tupakkaa, ja saa tästä haukut? Mitä erikoista tässä ostoksessa oli, että hän ansaitsisi "linssiin kusemista"?
      Vittu, että pitää olla aivokapasiteetti torakan tasolla, jos ei ymmärrä, että ihmiset saattavat mennä kauppaan ja ostaa pelkän karkkipussinki.
      Itse saatan esim. töiden jälkeen mennä kauppaan ja ostaa 2 kaljaa, askin tupakkaa ja Sisu-pastilleja. Mitä erikoista? Mikä tässä ostoksessa tekee minusta teitä porhomummoja vähempi älyisen?
      En tiiä mitä vitun lottovoittaja lepramummoja ja ostospoliiseja täällä käy, mut mä en ainakaa tajua mikä hänellä meni väärin?

      Ei niin, että mua kiinostais juuri paskan vertaa, mut ihmettelen kuinka alas ihmisen arkipäivänen aivokapasiteetti saattaa purkautua.

      Ihminen on myös taipuvainen siihen, että lentelee omissa ajatuksissa. Mielestäni on suhteellisen arkipäivää, että kun menet siihen kassalle pienellä määriä ostoksia ja maksat kortilla, niin et paljoa kiinnitä huomiota, että paljon kirvelee. Varsinkaan jos tilillä on sen verran PäTäKäÄ, että ei vaa pitäisi tuntua missään. Siinä samalla miettiessä mitä elokuvaa haluat katsoa kotona, mihin menet viettämään iltaa kavereidesi kanssa jne.. Kaverin toiminnassa kassalla ei ollut mitään väärää tai poikkeavaa, mutta toimintatapa rahojen takaisin saamiseksi kyllä.

      • Yualle

        Tuo pelkkään karkkipussiostokseen takertuminen on pelkästään sitä, että kirjoittaja yrittää kääntää huomion itse epäkohdasta pois.

        Todennäköisesti kyseinen torakka on juuri itse huijaava kaupan kassa!!!


      • älyväly

        Tosi tyhjentävästi vastattu ajattelen täysin samoin hyvä hyvä


    • jpwdjqp

      Yks entinen työkaveri teki samalla tavalla. velotti aivan liikaa rahaa asiakkaalta (eli täsä tapauksessa 3 askia tupakkaa vaikka osti vain yhden) ja tämä myyjä neito joka oli työkaverini silloin, sitten teki peruutuskuitin 2 ylimääräisestä askista ja pisti ne lähemmäs 10€ omaan taskuunsa.
      Itse en hänen tempuistaan tiennyt mitään mutta molemmat saatiin potkut sillä olimme siviilissä silloin "kavereita" eipä oltu enää tämän jälkeen.

      Minua vastaan siis ei ollut mitään todisteita sillä ikinä en työpaikalta varastaisi, tai muutenkaan. Mutta halusi kuitenkin minutkin erottaa, ihan hyvä sillä sain paremman duunin heti perään.

      • ls,fvälsdäökfg

        tosta tuli mieleen että lidlissä siis siellä myllymäessä se venäläinen lihava eukko yritti samaa,huomasin ja se anto rahan takas mut kassasta se ei sitä ottanu vaa selkänsä takaa


    • THC2H3O

      Olen huomannut saman että kassahenkilö saattaa joskus koittaa asiakasta lyömällä ylimääräistä hintaa. Menen aina jälkeenpäin kaupan nurkalle väijyksiin kun ko. henkilö pääsee töistä ja ammun ohuen ohuella neulalla psykoosiin vaivuttavaa ainetta näihin kassatäteihin, jolloin niiden hormonitasapaino järkkyy ja ne sekoaa. Seuraavalla kerralla kun ne yrittää huijata kassalla niiden hormonit alkaa hyrräämään ja ne muuttuu naamasta ja käsistään punaiseksi, jolloin soitan yleensä poliisit paikalle varkauden yritys ja lopputili sekä korvaukset minulle. Olkaahan tarkkoina ja jos vielä kerrankin yritätte...

    • imatran typtykkä

      Onpas tullut tekstiä porukoilta :) Käsittämätöntä että tuollaiseen asiaan pitää kommentoida vaikka mitä älytöntä. Itselle kävi samalla tavalla lappeenrannan prismassa. Ostin etupäivien aikaan kärrin täyteen kamaa ja kotona (imatralla) huomasin että eräs 20 euron lelu oli veloitettu kolmeen kertaan, ostin siis yhden lelun. Soitin sitten lappeenrannan prismaan ja kerroin asian. Sanoivat että tule kuitin kanssa sinne infoon niin saan sen liikaa veloitetun 40 euroa takaisin ja että ei ole mikään kiire että sitten kun satun joskus seuraavan kerran lappeenrantaan ajelemaan että ei tarvitse varta vasten lähteä ajelemaan sinne saakka. Kysyin sitten että uskotaankohan minua varmasti jos muutaman kuukauden päästä tulen kuittia näyttämään nii sanoivat että kyllä he asiakkaan sanaan luottavat ja että voin mainita että soitin heti huomattuani asian. Parin kuukauden päästä kun tuli taas lappeenrantaan asiaa niin kävin kuitin kanssa prismassa ja sain rahat ihan suosiolla takaisin. Kysyivät kyllä että montako lelua ostin ja siihen sanoin että yhden kuten asia olikin. Kyllä olisi v....nut jos olisi käynyt noin kuin sinulle että eivät uskoneet, olisi tullut lelulle hintaa, 60 euroa. S-etuopäivien aikaan kuitti oli vielä kilometrin pituinen niin ei sitä kyllä tosiaankaan siinä kassalla olisi viitsinyt paljon käydä tarkistelemaan. Onneksi tuli kotona katsottua.

    • Virheitä sattuu

      Ostin s-ryhmän kaupassa ruokaostoksia reilulla sadalla eurolla, sain vietyä ostokset autoon ja sitten nopeeta ynnäilin ostoksia että olikohan ihan oikein, no sitten katselin kuittia, hernemaissipaprika pusseja olin ostanut 2 kpl, kuitissa oli merkittynä 32 kpl. No ei muuta kuin infoon ja näytin kuittia, antoivat rahat takaisin ihan suorilta.

    • ylläpidolle

      On se uskomatonta, kun tämä sama SÄLLI on kirjoittelemassa joka sivuille, tämä on corvuscorone, joka on hyvin arka, on piilottanut profilinsa, kirjoittaa, eri nimimerkillä, hänen kirjoittelusta on tehty ylläpidolle ilmoitus että enää tämä sälli, ei enää saa kirjoitella tänne, käykääpä katsomassa, hänen kirjoituksia suomi24/keskustelu/laajahaku/ooolllaaavvviii ja toinen corvuscorone.

      • En halua ansaitsematonta kunniaa. Minä kirjoitan tänne tällä tunnuksella, muut tunnukset ovat muiden käytössä. Niinpä sotkija-valittaja voi lopettaa valehtelun tästä asiasta. Ihan hyvin sotkija-valittajalta itseltään kyllä sujuu monien nimimerkkien käyttö.


    • tiedoksi

      Elä valehtele corvus, sinä käytät välillä muitakin nimimerkkijä, kirjoituksesi paljastaa aina että siinähän se corvuscocorone kirjoittelee mutta eri nimerkillä.
      Corvus olet pelkän paskan kirjoittaja ja suuri valittaja, joko olet tänään tepastellut peilisi eteen katsomaan naamaasi, mitä näet näet hyvin rasittuneen naaman, jolla ei enää nykymailmassa ole enää MIELENRAUHAA !
      Olethan nuistanut käydä katsomassa, mitä olet kirjoitellut Suomi24 sivuille, muistatko miten sinne mennään/keskustelu/laajahaku/corvuscorone.
      Ylläpito on poistanut kaikkein hurjimmat kirjoituksesim mutta kyllä sieltä kirjoituksiasi löytyy muutaman sivun verran

      • Ihan varmasti jaksat jankuttaa tästä vaikka loppuyön. Mikään valheistasi ei silti muutu totuudeksi toistamalla sitä tarpeeksi usein. Täällä on muitakin sinulle naurajia, etkä sille mitään voi, joten voit aivan hyvin hyväksyä sen.

        Minulta ei ole poistettu täältä yhtään kirjoitusta, tosin senhän sinä jo tiesitkin, mutta kutsumus ja vakaumus estää sen myöntämisen.


      • kerro meille
        corvuscorone kirjoitti:

        Ihan varmasti jaksat jankuttaa tästä vaikka loppuyön. Mikään valheistasi ei silti muutu totuudeksi toistamalla sitä tarpeeksi usein. Täällä on muitakin sinulle naurajia, etkä sille mitään voi, joten voit aivan hyvin hyväksyä sen.

        Minulta ei ole poistettu täältä yhtään kirjoitusta, tosin senhän sinä jo tiesitkin, mutta kutsumus ja vakaumus estää sen myöntämisen.

        Kerro mitä näit peilistä, meitä on koko illan ollut isonpikin porukka hekottelemassa kirjoituksillesi.
        Kysymys corvukselle, miten aijot saada menettämäsi mielenrauhasi takaisin ?
        Nyt corvuksen pitäisi pyytää uudestään sitä KRIISIAPUA Lappeenrannan kaupungilta, sehän pyytämämäsi apu hylättiin aikaisemmin, jos nyt onnesi kääntyisi ja saisit sitä kaivattua APUA ONGELMIISI !


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe