Yleensä hyvään ihooni on nyt kuukauden pukannut finniä lähinnä leukaan ja suun ympärille... Osa on parantunut, osa tulehtuneita, osasta jäänyt punaisia läiskiä.
Sain lääkäriltä Fucidin-voidetta reseptillä, jonka käytön aloitin tänään. Yksi tulehtunut finni 'poksahti' välittömästi, mutta luonnollisesti paljon muuta kommenttia en vielä osaa antaa, mutta iho ei ainakaan tunnu kipeältä.
Olen lukenut paljon kokemuksia sinkkivoiteesta mm. arpien vaalentamisessa. Onko näillä eri sinkkivoiteilla suuria eroja - mitä suosittelisitte? Voinko huoletta käyttää sekä Fucidinia että sinkkivoidetta yhtäaikaisesti?
Sinkkivoide
8
3564
Vastaukset
- esdrftgyhuj
Yhtäaikaiskäytöstä en osaa sanoa. Mutta apteekin zinkosal sinkkipastassa on kai eniten sinkkiä. Siinä oleva mineraaliöljy toisaalta aiheuttaa joillakin tukkiutumista, mutta siinä tapauksessa voi kokeilla vaikka Rainbow:n sinkkivoidetta (löytyy yleensä vauvaruokahyllystä), jossa ei ole.
- joppe :
minulla zinkosal aiheutti uusia finnejä. en tiedä miksi
- drfhdfju
joppe : kirjoitti:
Tykkään itse tuosta Rainbow:n sinkkivoiteesta, se ei ole niin rasvaistakaan ettei imeytyisi ihoon. Laitan usein koko kasvoille yöksi :)
- mmmmm_0
joppe : kirjoitti:
luin täältä jostain juuri tuosta sinkkivoiteesta ja päätin kokeilla itse rainbowin.. vielä ei sen suurenpaa muutosta parempaan, muttei huonompaankaan päin..kiitos kuitenki vinkistä:) toivottavasti auttaisi kun itse lähenen jo 20 ikävuotta ja finnejä tuntuu putkahtavan vähän väliä niin selkään kaulaan kuin naamaankin:/ muitakin vinkkejä olisi ihan mukava saada?
- fghjkl
Acon Spotless on hyvä finnintappaja, ja tuntuu vähän auttavan arpiinkin - siinä on myös sinkkiä (eikä kuivattavaa alkoholia kuten yleensä vastaavissa tuotteissa), mutta jos sinulla on joku lääkevoidekin en tiedä tarvitsetko tämmöisiä tuotteita.
- Alkuper.
En voi sanoa, että Fucidin olisi auttanut lainkaan... Finnit "poksahtelivat", mutta pysyivät tulehtuneina. Zinkozal taas rauhoitti ihoa... Pari uutta finniä tuli ja päädyin vielä kokeilemaan Fucidinia, mutta ei olisi pitänyt. Nyt odotan että tuo yksi tulehtuneinkin pallukka rauhoittuu ennen kuin laitan siihen yhtään mitään päälle. Sinkkivoiteen kyllä olen kokenut aika hyväksi avuksi.
- Hmm...
Fucidin ei ehkä ole maailman paras lääke akne/muuten finniselle iholle mutta muuten tulehtuneelle iholle tosi hyvä kun minulla oli koko otsa täynnä märkärupea niin poisti sen kyllä kokonaan.
- Uusi käyttäjä
Kannattaako sinkkivoidetta pistää sisäisen finnin päälle? Entä auttaako sinkkivoide vaalentamaan arpia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740