Soneran turva

Hellion

Olen vaihtamassa nykyistä nettiliittymääni Soneraan (1MB/512 adsl) ja harkitsen lisämaksulla saatavaa Soneran tietoturvapakettia, joka näköjään sisältää virusohjelman ja palomuurin. Ei tarvitsisi jatkuvasti päivittää kaikkea itse, saatikka opettaa tyttöystävääni tekemään sitä kun en ole kotona..;) Onko minkälaisia kokemuksia Soneran turvapaketista? Toimiiko ja onko luotettava vai pitäisikö jatkaa ilmaisten palomuuri- ja virusohjelmien käyttöä? Kiitän kommenteista ja neuvoista jo etukäteen!

8

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihu

      HEI! Itse käytän soneran f-securea. Olen todennut sen luotettavaksi ja voin suositella sitä.

    • puhettakaan

      En sortuisi f-securen käyttäjäksi jos maksullista ohjelmaa suunnittelisin. Norton on ainoa varteenotettava maksullinen ohjelma mutta jokainen tekee tietysti omat virheensä.

      • Joku

        olla aikamoinen tumpelo, jos et saa Soneran tietoturvaa pelaamaan. Minulla on vuoden kokemus Soneran tietoturvasta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Jos on virus iskenyt koneelle,on se saman tien eliminoitu ja poistettu. Voiko enää helpompaa ja vaivattomampaa olla.


    • kokemusta

      Soneran,elisan yms. tietoturvapalvelut toimii erinomaisen hyvin.
      Suosittelen.

      • hiihoo

        Niinhän saamme täällä jatkuvasti lukea... hjälpijä! apuva... mitä teen! miksei.... ota elisa ota secure hih hih ja aina joku tampio sitten uskoo ja ottaa tuon kummallisen f-securen.... ja pyytelee sitten apua täältä jälkeenpäin.. miksei immeiset erota mainoksia todellisuudesta... sitä ihmettelen.


      • Hellion
        hiihoo kirjoitti:

        Niinhän saamme täällä jatkuvasti lukea... hjälpijä! apuva... mitä teen! miksei.... ota elisa ota secure hih hih ja aina joku tampio sitten uskoo ja ottaa tuon kummallisen f-securen.... ja pyytelee sitten apua täältä jälkeenpäin.. miksei immeiset erota mainoksia todellisuudesta... sitä ihmettelen.

        ...niin, mutta mistä kaltaiseni kokemattomat käyttäjät sitten saisivat absoluuttisen totuuden? Mistä erottaa "mainokset totuudesta"? Tietenkin joka puljussa mainostetaan surutta omaa tuotetta, sen olen huomannut. Siksi kyselenkin neuvoja täältä, toisilta käyttäjiltä, joiden neuvojen ja kokemusten perusteella teen omat päätökseni. Tähän mennessä olen kuullut paljon hyvää Soneran turvapalveluista ja F-securesta. Mikä on oma neuvosi?


    • kokemusta piisaa

      vitun posket taas perkele! Soneran turvat voi työntää syvälle persereikään ja korkki päälle. Jollei jumalauta osaa hommata avastia koneelleen, ni sitte kannattaa varmaa tehä koneesta verkon paino ja alkaa lukee kirjoja. vittu te ääliöt maksatte paskasta 7 euroa kuukaudessa ja kuvittelette olevanne turvassa. Toisaalta aivan sama, mutta mulla vituttaa käyä jatkuvasti korjaamassa "jumeja" lähipiirini koneista ton paskan softan takia.

    • L>)eef]]

      Tuo F-securen ohjelma on tunnetusti huomattavan raskas ainakin vähänkin vanhempaan koneeseen.

      Edullinen ja toimiva ratkaisu on Microsoft Security Essentials. Ilmainen, suhteellisen kevyt ja huomaamaton. (Paatuneena Linux-miehenä nostattaa karvasta limavettä kun joutuu kehumaan Microsoftin tuotetta mutta joskus tekee hyvää tunnustaa tosiasiat)

      http://www.microsoft.com/fi-fi/security_essentials/default.aspx

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe