Soneran turva

Hellion

Olen vaihtamassa nykyistä nettiliittymääni Soneraan (1MB/512 adsl) ja harkitsen lisämaksulla saatavaa Soneran tietoturvapakettia, joka näköjään sisältää virusohjelman ja palomuurin. Ei tarvitsisi jatkuvasti päivittää kaikkea itse, saatikka opettaa tyttöystävääni tekemään sitä kun en ole kotona..;) Onko minkälaisia kokemuksia Soneran turvapaketista? Toimiiko ja onko luotettava vai pitäisikö jatkaa ilmaisten palomuuri- ja virusohjelmien käyttöä? Kiitän kommenteista ja neuvoista jo etukäteen!

8

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihu

HEI! Itse käytän soneran f-securea. Olen todennut sen luotettavaksi ja voin suositella sitä.

• puhettakaan

En sortuisi f-securen käyttäjäksi jos maksullista ohjelmaa suunnittelisin. Norton on ainoa varteenotettava maksullinen ohjelma mutta jokainen tekee tietysti omat virheensä.

• Joku

olla aikamoinen tumpelo, jos et saa Soneran tietoturvaa pelaamaan. Minulla on vuoden kokemus Soneran tietoturvasta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Jos on virus iskenyt koneelle,on se saman tien eliminoitu ja poistettu. Voiko enää helpompaa ja vaivattomampaa olla.

• kokemusta

Soneran,elisan yms. tietoturvapalvelut toimii erinomaisen hyvin.
      Suosittelen.

• hiihoo

Niinhän saamme täällä jatkuvasti lukea... hjälpijä! apuva... mitä teen! miksei.... ota elisa ota secure hih hih ja aina joku tampio sitten uskoo ja ottaa tuon kummallisen f-securen.... ja pyytelee sitten apua täältä jälkeenpäin.. miksei immeiset erota mainoksia todellisuudesta... sitä ihmettelen.

• Hellion
        hiihoo kirjoitti:

Niinhän saamme täällä jatkuvasti lukea... hjälpijä! apuva... mitä teen! miksei.... ota elisa ota secure hih hih ja aina joku tampio sitten uskoo ja ottaa tuon kummallisen f-securen.... ja pyytelee sitten apua täältä jälkeenpäin.. miksei immeiset erota mainoksia todellisuudesta... sitä ihmettelen.

...niin, mutta mistä kaltaiseni kokemattomat käyttäjät sitten saisivat absoluuttisen totuuden? Mistä erottaa "mainokset totuudesta"? Tietenkin joka puljussa mainostetaan surutta omaa tuotetta, sen olen huomannut. Siksi kyselenkin neuvoja täältä, toisilta käyttäjiltä, joiden neuvojen ja kokemusten perusteella teen omat päätökseni. Tähän mennessä olen kuullut paljon hyvää Soneran turvapalveluista ja F-securesta. Mikä on oma neuvosi?

• kokemusta piisaa

vitun posket taas perkele! Soneran turvat voi työntää syvälle persereikään ja korkki päälle. Jollei jumalauta osaa hommata avastia koneelleen, ni sitte kannattaa varmaa tehä koneesta verkon paino ja alkaa lukee kirjoja. vittu te ääliöt maksatte paskasta 7 euroa kuukaudessa ja kuvittelette olevanne turvassa. Toisaalta aivan sama, mutta mulla vituttaa käyä jatkuvasti korjaamassa "jumeja" lähipiirini koneista ton paskan softan takia.

• L>)eef]]

Tuo F-securen ohjelma on tunnetusti huomattavan raskas ainakin vähänkin vanhempaan koneeseen.

Edullinen ja toimiva ratkaisu on Microsoft Security Essentials. Ilmainen, suhteellisen kevyt ja huomaamaton. (Paatuneena Linux-miehenä nostattaa karvasta limavettä kun joutuu kehumaan Microsoftin tuotetta mutta joskus tekee hyvää tunnustaa tosiasiat)

http://www.microsoft.com/fi-fi/security_essentials/default.aspx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe