Ei ikinä Renaultia

karmeita kokemuksia

Minulla oli vuoden 2003 Renault megane 1.5Dci . Ruiskutussysteemi (metalliraaka-aine vika ilmeisesti) ei kestänyt dieseliä, ja suuttimet meni tukkoon. Ajotietokone ilmoitti jatkuvasti: fuel failure. Vikaa etsittiin vuoden verran. Tietokone vaihdettiin kolme kertaa. Jätti tielle kome kertaa. Lopulta vika löytyi.
Koko ruiskutussysteemin uusiminen olisi maksanut 8.500 euroa. Meinasin pyörtyä kuullessani hinnan puhelimessa, koska auton jälleenmyyntihinta oli haarukassa 11.000-13.000 euroa.

Meni onneksi "takuuseen "kovan neuvottelun jälkeen. (omavastuulla maksoin 1600 euroa kuitenkin, koska yli 2 vuotta oli kulunut auton ostosta).
Virtalukko meni rikki, ja se taas maksoi mulle 1.000 euroa!!!

11

1634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelij䨨

      mistä saa takuun noin vanhalle autolle?

      • joo...

        se oli valmistusvika, joka oli korjattava (kuluttajasuojalaki määrää). Autolla oli ajettu noin 155.000km.
        Maksoin tuon 1600euroa, ettei tarvinnut viedä oikeuteen. Osat ja asennus maksoivat yhteensä 8.500euroa.
        Sitten vuoden päästä tuulettajan remmi katkesi ja aioin ajaa korjaamoon parin kilometrin päähän, niin remmin osa juuttui kiillahihnan ja moottorin rungon väliin, jolloin jakopäänhihnan asetukset menivät sekaisin ja kansi hajosi. Renaultin asentaja väitti, että näin tapahtuu vain kerran miljoonasta. Autoa ei kannattanut korjata, koska vaihtomoottoreita mahdoton löytää, joten se vietiin romuttamoon!

        Mkasoin autosta aikanaan 23.000 euroa (vuoden vanha), ajoin kolmisen vuotta ja sain romuttamosta autosta 1500euroa.

        PS. Parasta Renaultissa on se kolmen vuoden hinausturva!


      • tämä vielä...

        puoli vuotta kinattiin tuosta ruiskutuspuolen korjausvastuusta, niin auto seisoi korjaamon pihassa (ulkona) alkusyksystä helmikuun puolelle, ja kun Renaultin oviin tunnetusti kerääntyy vettä, niin hometta ilmestyi sisätiloihin. Ja piti soittaa muuten suoraan maahantuojan markkinointipäällikölle tuosta ruiskuongelmasta, ennen kuin suostuivat (piirimyyjän korjaamo) korvaamaan suurimman osan töistä ja osat.

        Virtalukko asennuksineen maksoi 1200euroa, koska virtalukossa on muka niin paljon korkeatasoista elektroniikkaa.


      • joo.....
        tämä vielä... kirjoitti:

        puoli vuotta kinattiin tuosta ruiskutuspuolen korjausvastuusta, niin auto seisoi korjaamon pihassa (ulkona) alkusyksystä helmikuun puolelle, ja kun Renaultin oviin tunnetusti kerääntyy vettä, niin hometta ilmestyi sisätiloihin. Ja piti soittaa muuten suoraan maahantuojan markkinointipäällikölle tuosta ruiskuongelmasta, ennen kuin suostuivat (piirimyyjän korjaamo) korvaamaan suurimman osan töistä ja osat.

        Virtalukko asennuksineen maksoi 1200euroa, koska virtalukossa on muka niin paljon korkeatasoista elektroniikkaa.

        No, koska korjaamon päällikkö väitti naama pokkana, että ruiskutussysteemin ei pidäkään kestää kuin noin 150.000km- 200.000km !!!!!! On niin kuluva osa.

        Ja kun ruiskutussysteemi sitten laitettiin kuntoon, niin en ehtinyt ajaakaan vuottakaan, niin auton tehot laskivat huomattavasti jostain kumman syystä: ei ottanut sitten millään kierroksia!

        No, tavallaan oli onni, että tuulettajan remmi katkesi, koska en halunnut alkaa samaa valitusruljanssia uudelleen.


    • joo....

      niin polttoaineen kulutus tosi pieni tuossa dieselmallissa (jopa 3.5litraa/100km) ja ajoäänet sisälle erittäin hiljaiset sekä ajomukavuus.
      Mutta se tekniikka/moottoripuoli tuossa pienessä dieselkonemallissa ainakin on todella ala-arvoinen.
      Ja varaosat ovat hirmukalliita.

      Mutta ikinä en renaultia enää osta, en IKINÄ, enkä Volvoakaan, koska kuuluu (kuului) samaan konserniin.

      Asiakaspalvelu varsinkin Renault-merkkikorjaamoissa on nollan arvoista!

      • 20+15

        Volvo ja Renault ei ole koskaan kuulunut samaan konserniin. Mistä tommosen olet päähäs saanu?


      • niinpä niin
        20+15 kirjoitti:

        Volvo ja Renault ei ole koskaan kuulunut samaan konserniin. Mistä tommosen olet päähäs saanu?

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volvo ja Renault viimeinkin yhteen/HS20000426SI1TA02468

        http://www.taloussanomat.fi/arkisto/2001/01/12/volvo-renault-ja-mitsubishi-tiivistavat-yhteistyotaan/200132158/12

        Yhteistoimintaa on aivan varmasti ollut myös henkilöautopuolella: esim. yhteistilauksia auton osien valmistajilta.

        http://www.cisionwire.fi/volvo-auto/volvo-ja-renault-solmivat-uuden-viisivuotissopimuksen


      • tietoa...
        20+15 kirjoitti:

        Volvo ja Renault ei ole koskaan kuulunut samaan konserniin. Mistä tommosen olet päähäs saanu?

        Itse olen hinaus palvelussa töissä ja S40- S80 ovat aika heikkoja.
        Virtalukko jumittaa, välillä tulee rellu ilmiö "valot vilkkuu, keskuslukitus ei vastaa käskyyn vaan hakkaa auki kiinni, torvi huutaa, varashälytin hälyttää ja sen sellasta"
        Eipä kannata ostaa jos volvon haluaa.
        Uudet volvot ei enää ole niinkuin ennen vaan uudet volvot ovat VRF tekniikkaa joka tarkoittaa "Volvo, Renault, Ford"
        Eli autossa on renaultin tekniikka ja foordin pellit, auton suunnittelee volvo itse.
        Itse olen BMW ihmisiä mutta työpaikallani ei ole muita kuin volvo ihmisiä ja niillä on suurimmaksi osaksi 200 srj volvoja ja yksi 700 srj volvo joka on jo renaultin tekniikalla ja niiltä olen saanut kuulla jos jonkin moista tarinaa kun joutuu hakemaan s - v sarjan volvon jostain. Pahin niistä on S80 sarjalainen.
        Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto.

        http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/volvo/1575263/kerro-kokemuksesi-volvo-s60-ja-s80-hyvat-ja-huonot-puolet/


      • 15+13=28
        20+15 kirjoitti:

        Volvo ja Renault ei ole koskaan kuulunut samaan konserniin. Mistä tommosen olet päähäs saanu?

        Taisi olla jo 80-luvun alkupuolella kun moottoreiden vaihtokauppa alkoi, ellei jopa 70-luvun puolella.
        Ja 400-sarjan volvoista löytyi sitten jo ihan renun logollakin olevia palikoita, ei ihan heti näkyviä tosin.
        Olisko ollut niin, että kaikki volvojen alle 1.9 litraset oli renuja. Eiköst volvoissa joskus ollut volkkarien dieseleitä?
        Aikaisempaan kakkosautorenuttimeen kun ostin ilmansuodattimen niin joka puolella luki renault/volvo.
        Noilla kahdella on tosiaan pitkä yhteinen taival...eikä ne volvot enää parane kun kinuskit alkaa väsäämään "not the same, silghtly modified" -parannettuja osia superhalvalla.
        Nämä nykyajan sähköautot on tosiaan persiistä, ruotsalaisia 900-sarjalaisia (volvoja siis) jos vielä saisi uutena...


      • 1+16=17
        15+13=28 kirjoitti:

        Taisi olla jo 80-luvun alkupuolella kun moottoreiden vaihtokauppa alkoi, ellei jopa 70-luvun puolella.
        Ja 400-sarjan volvoista löytyi sitten jo ihan renun logollakin olevia palikoita, ei ihan heti näkyviä tosin.
        Olisko ollut niin, että kaikki volvojen alle 1.9 litraset oli renuja. Eiköst volvoissa joskus ollut volkkarien dieseleitä?
        Aikaisempaan kakkosautorenuttimeen kun ostin ilmansuodattimen niin joka puolella luki renault/volvo.
        Noilla kahdella on tosiaan pitkä yhteinen taival...eikä ne volvot enää parane kun kinuskit alkaa väsäämään "not the same, silghtly modified" -parannettuja osia superhalvalla.
        Nämä nykyajan sähköautot on tosiaan persiistä, ruotsalaisia 900-sarjalaisia (volvoja siis) jos vielä saisi uutena...

        Ainiin, VRF ketjuun kuuluu myös Mazda!!! Ainakin moottoreissa pitkää yhteistyötä Ford-Mazda aksellilla ja vanhan focuksen pohjalevy taisi olla pitkälti sama mazdan kolmosen kanssa.


      • Epäilen syvästi
        tietoa... kirjoitti:

        Itse olen hinaus palvelussa töissä ja S40- S80 ovat aika heikkoja.
        Virtalukko jumittaa, välillä tulee rellu ilmiö "valot vilkkuu, keskuslukitus ei vastaa käskyyn vaan hakkaa auki kiinni, torvi huutaa, varashälytin hälyttää ja sen sellasta"
        Eipä kannata ostaa jos volvon haluaa.
        Uudet volvot ei enää ole niinkuin ennen vaan uudet volvot ovat VRF tekniikkaa joka tarkoittaa "Volvo, Renault, Ford"
        Eli autossa on renaultin tekniikka ja foordin pellit, auton suunnittelee volvo itse.
        Itse olen BMW ihmisiä mutta työpaikallani ei ole muita kuin volvo ihmisiä ja niillä on suurimmaksi osaksi 200 srj volvoja ja yksi 700 srj volvo joka on jo renaultin tekniikalla ja niiltä olen saanut kuulla jos jonkin moista tarinaa kun joutuu hakemaan s - v sarjan volvon jostain. Pahin niistä on S80 sarjalainen.
        Ei pahalla mutta oma kokemus puhuu ja samalla työkavereiden tieto.

        http://keskustelu.plaza.fi/moottori/autot/volvo/1575263/kerro-kokemuksesi-volvo-s60-ja-s80-hyvat-ja-huonot-puolet/

        Kysymys tietoa henkilölle
        Kerro missä mallissa 700-sarjalaisessa on rellun teknikka?
        Voi olla että et pysty vastamaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe