Kirjoitan kuvausta kuorma-autokuskin työstä 40- ja 50-luvulla. Osaisko joku "opastaa", miten teen esim. kytkinremontin tien päällä. Tai jonkun muun vastaavanlaisen homman, joita sen ajan automiehet tekivät.
Tarkoitukseni on koota näistä tarinoista kirja
Korjaus tien päällä
2
359
Vastaukset
- 5
Mitäs kummaa tuossa on, viimeksi vaihoin 87 Asconaan jakopään remmin tien päällä ja oikein hyvä tuli.
Ei kuorma-autosta, mutta kumminkin...
Ajelin kauan sitten hiljalleen Näätämöstä Suomeen. Jossakin kohti erämaata tippa-Rellu ohitti minut. Muutaman kilometrin päässä samainen Rellu oli tiepuolessa pelti auki. Pysähdyin ja kysyin, tarviiko apua.
Kuski sanoi auton pysähtyneen siihen. Avasin virranjakajan kannen ja totesin hiilen katkenneen.
Minulla oli silloin työkalut mukana, joten porasin hiilen tynkään reikää ja otin lyijykynästä sopivan pätkän "lyijyä" ja kasasin jakajan.
Autohan lähti käyntiin ja kehotin kuskia ostamaan uuden virranjakajan kannen heti kun pääsee "ihmisten ilmoille".
Rellukuski lähti ajamaan eteenpäin ja lienee päässyt ainakin ihmisten ilmoille, koska ei ainakaan erämaan alueella tiepuolessa ollut.
Ei edes kiittänyt.
Auto oli Helsingin rekisterissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1263880- 793187
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe563185- 193125
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans63041- 292815
- 542557
- 662296
- 192287
- 412141