Kävin pitkäatä aikaa hammaslahdessa. Olipa yllätys miten kylä on kuihtunut parissa vuodessa. Vuosia sitten kunta syyti miljoonia vuosittain kaavoitukseen ja rakentamiseen. Siitä seurasi konkurssi odotetusti. Johtajat tekivät nämä päätökset varoituksista huolimatta. Valtuusto hyväksyi kaiken.
Vastuuttomuuden seuraukset maksavat nyt kunnan asukkaat. Koulut ja muut palvelut lopetettu. Kalliit rakennukset ovat tyhjillään ja koijarit lähteneet käpälämäkeen rahat kassissa ja velat asukkaille. Kunnantalolle rynnänneet puuhastelemaan puolueiden rahankerjäysjärjestöt joiden hyysääminen maksaa taas maltaita veronmaksajille. Kylän elämä pyörii vankilan ehdoin. Eihän muuta enää ole. Muuttkaa Joensuun torille,sinnehän veronne ja maksunnekin menevät.
Hammaslahti
26
4793
Vastaukset
- Hammaslahtelainen
Mitä jäit vaille kylällä käydessäsi ?
Meillä Hammaslahtelaisilla on kaikki mitä tarvitaan.
Paitsi kapakat ovat lopettaneet toimintansa asiakkaiden vähyyden takia jo aikoja sitten.
Ei haittaa, sillä liikuntapaikkoja löytyy.- hävytöntä
Ainoa mihin olen Hammaslahtea tarvinnut on kunnantalon toimistot. Nyt ei ole vuosiin enään ollut virkamiestä näkynyt jotta saisi paperit perille. Niinpä menetän joka vuosi rahaa tämän vuoksi.
Terveysaseman suhteen olen toivoni menettänyt jo vuosikymmen sitten. Sen Joensuu voisi surutta lopettaa.
Olet vähään tyytyväinen mutta älä yleistä. Jotkut ovat sentään ajan tasalla. Verot kelpaa joensuun torille mutta maksut kelpaa sinulle? Mihin pyrit? - Hammaslahtelainen
hävytöntä kirjoitti:
Ainoa mihin olen Hammaslahtea tarvinnut on kunnantalon toimistot. Nyt ei ole vuosiin enään ollut virkamiestä näkynyt jotta saisi paperit perille. Niinpä menetän joka vuosi rahaa tämän vuoksi.
Terveysaseman suhteen olen toivoni menettänyt jo vuosikymmen sitten. Sen Joensuu voisi surutta lopettaa.
Olet vähään tyytyväinen mutta älä yleistä. Jotkut ovat sentään ajan tasalla. Verot kelpaa joensuun torille mutta maksut kelpaa sinulle? Mihin pyrit?Mitä papereita et ole saanut entisen kunnantalon palvelupisteen kautta toimitetuiksi ?
Minä olen saanut asiani hoidettua ja virkailijat ovat olleet ystävälliset.
Samoin terveyskeskuksen palvelu on erinomaista ja jopa ajokorttia varten oli mahdollista saada aika.
Joten sinulla on huono tuuri, mutta tässä on linkki johon voit ottaa yhteyttä:
http://www.jns.fi/Resource.phx/sivut/sivut-pyhaselka/palvelut/asiakaspalvelu/index.htx
Kiitoksia sinne entisen kunnan palvelupisteeseen. Te olette ystävällisiä, samoin terveyskeskuksen henkilökunnalle lämmin kiitos. - Ajokortillinen
Hammaslahtelainen kirjoitti:
Mitä papereita et ole saanut entisen kunnantalon palvelupisteen kautta toimitetuiksi ?
Minä olen saanut asiani hoidettua ja virkailijat ovat olleet ystävälliset.
Samoin terveyskeskuksen palvelu on erinomaista ja jopa ajokorttia varten oli mahdollista saada aika.
Joten sinulla on huono tuuri, mutta tässä on linkki johon voit ottaa yhteyttä:
http://www.jns.fi/Resource.phx/sivut/sivut-pyhaselka/palvelut/asiakaspalvelu/index.htx
Kiitoksia sinne entisen kunnan palvelupisteeseen. Te olette ystävällisiä, samoin terveyskeskuksen henkilökunnalle lämmin kiitos.Lopeta tyhjän kehuminen. Toistat vaan samaa mitä jo vuosia. Olet kunnan työläinen. Älä kehu itseäsi. Se on säälittävää.
- Hammaslahtelainen
hävytöntä kirjoitti:
Olet vähään tyytyväinen mutta älä yleistä. Jotkut ovat sentään ajan tasalla. Verot kelpaa joensuun torille mutta maksut kelpaa sinulle? Mihin pyrit?karjalainen 22.03.2011 sivu 2 on juttua terveyskeskuksen tilasta.
Miksi lääkärit eivät halua terveysasemille töihin ??
- Hammaslahtelainen
Ajokortillinen nimimerkille: En todellakaan ole kunnan tai edes kaupunginkaan palveluksessa.
Mutta jos haluatte valittaa, valittakaa pois.
Minä olen todella saanut palvelut oikeilta ihmisiltä ja vielä miellyttäviltä.
Mutta muistetaan se että jos itse ei käyttäydy asiallisesti, ei voi olettaa muidenkaan tekevän niin.
Metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Hyvää jatkoa vaan valittajat ja tyytyväiset ihmiset ihan tasapuolisesti. - oikaisuuta
Et ole näköjään käynyt pitkään aikaan jos luulet ettei Hammaslahteen rakenneta.
Käy sunnuntaina kirkossa ja samalla sitten katso mitä rakennetaan kirkon taakse.
Siellä kaivinkone tekee jo parasta-aikaa hommia jonkun rakennuksen pohjalla ja muitakin kohteita on käynnistymässä kesän korvilla.
Joten elä joutavia höpötä.- turhaa narinaa
Itsehän kärsitte. Minua ei muuten liikuta tuppukylänne kuin ne pienet palvelut jotka on lopetettu.Ihan sama vaikka KMS lakkauttaisi koko kylän ja siirtäisi Joensuun torille. En näet käy sielläkään. Se tietysti jurppii että verorahojamme haaskataan turhaan rakentamiseen. Onhan siellä tyhjiä tiloja jo tarpeeksi.
- Hammaslahtelainen
Meillä Hammaslahdessa on kaikki palvelut joita tarvitsemme, joten nimimerkki turhaa narinaa ei taida olla kärryillä mitä palveluja hän olisi kaivannut, tai sitten vain heittää turhaa läppää meille asukeille.
Jos kaipasit Santraa, se on lopetettu jo melkein 10 vuotta sitten. - hammaslahti2011
Hammaslahdessa on hyvä asua, kun vain kylän juorumummot pitäisivät suunsa kiinni.
- onni suosii
Jotain ajanvietettä pittää olla. Ei anakaan raitilla ole mitään tekemistä.Tähän se 2000-luvun bisnes johti. Suuret oli puheet ja rahaa tärveltyi turhaan asukkaiden kannalta. On sentään vankila joka saa aina vaan lisää asiakkaita.Joensuu on hieno kaupunki,mutta älkää menkö toria kauemmaksi. Kelpaa sitä porukkaa tukea nyt . Kuntaliitos oli onnenpotku,mutta jääköön sanomatta keille.
- Hammaslahtelainen
Onni suosii nimimerkki mitä kaipaat Hammaslahden raitille.
http://hammaslahti.fi/
Kannattaa ottaa kyläyhdistykseen ja vaikuttaa sitä kautta - Poikamäestä
Kyllä Hammaslahti on kuihtunut.Nuoruuteni (1960-68) asuin Hammaslahdessa ja silloin vielä oli kauppoja kolme kappaletta,terveyskeskus,parturi,suutari,peruskoulut,lukiot,ym,ym.Kyläkoulut:Ohvanassa(kävin itsekkin veljieni kanssa) Suhmurassa ja tietysti Hammaslahden keskuskoulu.Kaivos muutti paikkaa jonkin aikaa elävämmäksi,mutta ,kun kävin pari vuotta sitten Hammaslahdessa oli masentavaa todeta,että ollaanko taas 60 luvulla.Eikö paikkaa voi kehittää.Tuntuu,että kunnan hallituksessa on väärä porukka.Nuoret ovat usein pakko muuton edessä,kun ei edes yritetä elvyttää työmarkkinoita.
- lepsuilua
Tämä on koko Suomen maaseudun ongelma. Se johtuu EU_jäsenyydestä jota kaikki suuret puolueet kannattivat. Itsenäinen valtio pystyy estämään tällaisen katastrofin syntymisen mutta keinottelijat jotka johtavat EU:ta,viis veisaavat ihmisistä. Heille vain ihmisten rahojen ryöstäminen on tärkeää. Te maalaiset ette käsittäneet silloin 1994,mitä EU-jäsenyys merkitsee. Ettekä vieläkään käsitä miten asiat pistetään kuntoon. Veiläkin samat poliitikot surkeissa puolueissa suhmuroivat teidän asioitanne ja varastavat kaikenkarvaisilla tukiaisilla rahanne jopa suoraan pankkitileiltänne. Puolueet ovat teidät pettäneet,eikä PS ole pelastus vaan jatke kurjuudelle.
- Poikamäestä
lepsuilua kirjoitti:
Tämä on koko Suomen maaseudun ongelma. Se johtuu EU_jäsenyydestä jota kaikki suuret puolueet kannattivat. Itsenäinen valtio pystyy estämään tällaisen katastrofin syntymisen mutta keinottelijat jotka johtavat EU:ta,viis veisaavat ihmisistä. Heille vain ihmisten rahojen ryöstäminen on tärkeää. Te maalaiset ette käsittäneet silloin 1994,mitä EU-jäsenyys merkitsee. Ettekä vieläkään käsitä miten asiat pistetään kuntoon. Veiläkin samat poliitikot surkeissa puolueissa suhmuroivat teidän asioitanne ja varastavat kaikenkarvaisilla tukiaisilla rahanne jopa suoraan pankkitileiltänne. Puolueet ovat teidät pettäneet,eikä PS ole pelastus vaan jatke kurjuudelle.
On totta,että Ps:et eivät kunnan tilannetta paranna.Eikä koko EU.Hammaslahden kunnanvaltuustossa pulkkaa on vetänyt keskusta,maajussien puolue ja kyllä se näkyy tosiaan peltoina jotka on laitettu pakettiin.Nuoret joilla ei ole ollut metsä/peltoa joka edellyttää ryhtymistä maanviljelijäksi,ovat joutuneet muuttamaan työn perässä.Hyvä,että vanhempani muuttivat,kun olin 11-12 v.On tietysti muutama esim.Koulukaveri joka on jäänyt ilman työtä ja ajautunut alkoholismiin.Kunnassa ei ole nuorisolle toimintaa.Missä on urheilu seura.Minun aikaan toimi Metsästysseura ja metsästys majalla oli joskus hiihto kisoja.Hammaslahden keskustassa toimi ilmainen punttisali.Kolomlammella harrastivat skit ammuntaa haulikolla.Kyllä sitä toivoi usein,että olisi ollut edes urheiluseura/hiihto opetusta,yleisurheilua,ym...Voisikohan nykyiset päättäjät alkaa kehittämään näitä palveluja.Nuorisossa tulevaisuus.Kunnalla vastuu tulevaisuuden tekijöistä.
- Poikamäestä
lepsuilua kirjoitti:
On totta,että Ps:et eivät kunnan tilannetta paranna.Eikä koko EU.Hammaslahden kunnanvaltuustossa pulkkaa on vetänyt keskusta,maajussien puolue ja kyllä se näkyy tosiaan peltoina jotka on laitettu pakettiin.Nuoret joilla ei ole ollut metsä/peltoa joka edellyttää ryhtymistä maanviljelijäksi,ovat joutuneet muuttamaan työn perässä.Hyvä,että vanhempani muuttivat,kun olin 11-12 v.On tietysti muutama esim.Koulukaveri joka on jäänyt ilman työtä ja ajautunut alkoholismiin.Kunnassa ei ole nuorisolle toimintaa.Missä on urheilu seura.Minun aikaan toimi Metsästysseura ja metsästys majalla oli joskus hiihto kisoja.Hammaslahden keskustassa toimi ilmainen punttisali.Kolomlammella harrastivat skit ammuntaa haulikolla.Kyllä sitä toivoi usein,että olisi ollut edes urheiluseura/hiihto opetusta,yleisurheilua,ym...Voisikohan nykyiset päättäjät alkaa kehittämään näitä palveluja.Nuorisossa tulevaisuus.Kunnalla vastuu tulevaisuuden tekijöistä.
- Ei muuta sanottavaa.
Poikamäestä kirjoitti:
Voisit palata Hammaslahteen vuodeksi kahdeksi kolmeksi ja käydä peruskoulusi uudelleen.
- Poikamäestä
Ei muuta sanottavaa. kirjoitti:
Voisit palata Hammaslahteen vuodeksi kahdeksi kolmeksi ja käydä peruskoulusi uudelleen.
Taidat olla perus JUSSI.Meikäläinen ei tarvii palata korven kasvatiksi.Laula vaan:Kuulkaa korpemme kuiskintaa.......On onneksi tullut käytyä koulua vähän enemmän,kuin sinun laiset JUSSIKAT.
- kunta autioituu
Oli suuri virhe kun vuonna 2008 Pyhäselän kunnanhallituksen puheenjohtaja kannatti kuntajakoselvityksen tekemistä Joensuun kanssa.
Siinä meni koko kunta.- KMS on täystuho
Virhe tapahtui EU-vaaleissa 1994. Ne ovat syypäitä koko Suomen näivettämiseen. Ne jotka vastustivat EU-jäsenyyttä taloudellisista syistä olivat oikeassa. Jos Suomi olisi itsenäinen niin taloutemme olisi kunnossa. Sen seurauksena työtä olisi myös maaseudulla ja kaupungessa. Nyt vain nettikeinottelussa ja turhan pelaamisessa. Kannattaa uskoa niitäkin jotka jotain tiesivät ja edelleen tietävät.
- ei paha sanoisin
Hammaslahdessa on ainakin pusikot hävinneet ja metsä näyttää ihan metsältä eikä turreekolta.
Seon huoltoasema on avattu uusin voimin auki.
Ainakin taajaman tie on nyt laitettu kuntoon ja se sakkorysä jossa poliisit kyttäsivät STOP merkin takaa pysähtymättä ajavia, se on korvattu kiertoliittymällä.
Mutta kunnan herrat ovat hävinneet meidän veronmaksajien riemuksi tässä kuntaliitoksessa pois
- hepu
Sepä se
- Joensuu rulettaa
Älkääpäs hermostuko. Kaikkia kaupunginosia ei voi yhtäaikaa kehittää. Kunhan Joensuun keskusta, Penttilä, Karsikko, Utra ja Rantakylä ovat priimakunnossa niin sitten on muiden vuoro mm Hammaslahden.
- C13
Itse asun Hammaslahden kokoisessa paikassa, Luumäen Taavetissa ja mietin että tuleekohan niistä isoja kaupungin osia vai autiota maata, toivottavasti nuo lupaillut toteutuvat ja siintä aktiivisesta pikkukylästä jossa vartuin ekat 12 vuotta, tulee jotain vähintään yhtä hienoa! ^^
- Äläs höperehdi
Kuules, ei Hammaslahden enempää kuin muittenkaan entisten liitoskuntien keskusten kehittämiseen ole varoja. Kantakaupungin kaupunginosia aletaan korjata uutta kierrosta kun entinen on saatu tehtyä.
Muuttakaa Penttilään. - hermoilu jatkuu
Älä petä itseäsi. Jokainen tietää että on menossa suuri petkutus jolla rahat ryöstetään maaseudulta kaukunkiin. Kerran menetetty on lopullisesti hävitetty. Olisi luullut ihmisten olevan hiukan viisaampia . Koijarit veti rahat liiveihinsä. Tarkoitus ei ollut ihmisten etujen ajaminen vaan heidän varojensa ryöstäminen. Sitä varten KMS rahoitti vaaleissa puolueväkeä ja sai oman hallituksensa joka työntää koijareille kaikki rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769