näyttää siltä että viikkarin vanhoille laivoilla on nykyinen jäärilanne jo liikaa. Muut pysyy kyllä suunnilleen aikataulussa, mutta Mariella ja Gabriella laahaavat jo pari tuntia myöhässä.
Olisi varmaan parempi, että nämä kaksi lopettaisivat suosiolla talvella kulun ja odottaisit sulaa vettä.Jäähän on jo nyt niin paksua ja kovaa, että sehän voi puhkaista jo nooden kyljen tai pohjan.
VIKINGlINE MYÖHÄSSÄ
65
2767
Vastaukset
- kyllä tallink osaa
tallinkin laivat vaan kulkee ajallaan tukholmaankin.
iso ero on suomalaisten ja virolaisten tasossa- Risteilymatkaaja.
Serenade oli pahasti myöhässä, toissapäivänä vähemmän. Tänään ajoissa.
Mariella just nyt Kustaanmiekassa eli puolisen tuntia myöhässä. - ihan pelottaa kestäö
Risteilymatkaaja. kirjoitti:
Serenade oli pahasti myöhässä, toissapäivänä vähemmän. Tänään ajoissa.
Mariella just nyt Kustaanmiekassa eli puolisen tuntia myöhässä.alkaa jo pelottaa miten ne muuten kestävät jäissä. Ettei vaan jäät puhkois ja upottais niitä niin vanhoja ja ruosteita alkavat jo kaikki tukholman laivat olemaan.
- Onhan siinä eroa
Gabriella on uudempi kuin Tallinsiljan laivat .... johtuisko aikatauluero kutenkin siitä että talvella jääaikaan Viking Line hoitaa Maarianhaminan liikenteen ja Tallinksilja ajaa suoraan?
- Anonyymi
ihan pelottaa kestäö kirjoitti:
alkaa jo pelottaa miten ne muuten kestävät jäissä. Ettei vaan jäät puhkois ja upottais niitä niin vanhoja ja ruosteita alkavat jo kaikki tukholman laivat olemaan.
HEHEHEHEHEEEE!!!! Ei vittu!!! REPS! Maailmalla on yli 100 vuotiaita laivoja jotka edelleen liikkuu! Vikingin laivat ovat hmm? 30 Voi saatana että ihmiset on kyllä tyhmiä, ei 30 vuotta ole ikä eikä mikään! :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HEHEHEHEHEEEE!!!! Ei vittu!!! REPS! Maailmalla on yli 100 vuotiaita laivoja jotka edelleen liikkuu! Vikingin laivat ovat hmm? 30 Voi saatana että ihmiset on kyllä tyhmiä, ei 30 vuotta ole ikä eikä mikään! :D
Ai, ei menny ku vaivaiset 10 vuotta, kun suielä kun joskus ymmärtäisit oikein. Ehkä parinkymmenen vuoden päästä.
- hahhahhhaaa123456543
näytti vikingin gabriella ottavan siljan matkustajat kyytiin ahvenanmaalta kun silja ei päässyt
- pelottaa uppoaako ne
sen siljaan silja europa ei enään ole viikkoon uskaltanut mennä. kuukauden verran kiertää långnäsin kautta.
galaxy kyllä pääsee mutta silja europa ei pysty. taitaa pian lopettaa sere ja symppakin maarianhaminan käynnit - opettelehan lisää...
pelottaa uppoaako ne kirjoitti:
sen siljaan silja europa ei enään ole viikkoon uskaltanut mennä. kuukauden verran kiertää långnäsin kautta.
galaxy kyllä pääsee mutta silja europa ei pysty. taitaa pian lopettaa sere ja symppakin maarianhaminan käynnitvaan tehot ei riitä jäissä kulkuun ja täytyy käydä pitkänenässä jotta saataisiin aikataulu jollaansakin pitämään.
Sere ja symppi tuskin lopettaa MHQ:ssa käyntejään, samalla loppuisi verovapaa myyntikin ....
Et sää muuten näe ais:tä onko laiva rannassa kiinni, sen näet onko altaassa käyty!!!! - pelottaa kestääkö la
opettelehan lisää... kirjoitti:
vaan tehot ei riitä jäissä kulkuun ja täytyy käydä pitkänenässä jotta saataisiin aikataulu jollaansakin pitämään.
Sere ja symppi tuskin lopettaa MHQ:ssa käyntejään, samalla loppuisi verovapaa myyntikin ....
Et sää muuten näe ais:tä onko laiva rannassa kiinni, sen näet onko altaassa käyty!!!!eivät europan tehot riitä, saa nähdä riittääkö tosiaan seren ja sympan tehotkaan. Mutta minkäs teet jos silja laivoista loppuu tehot niin ei siinä siten auta kuin lopettaa
- Cap Horn
pelottaa kestääkö la kirjoitti:
eivät europan tehot riitä, saa nähdä riittääkö tosiaan seren ja sympan tehotkaan. Mutta minkäs teet jos silja laivoista loppuu tehot niin ei siinä siten auta kuin lopettaa
Ei se ole tehoista kiinni etteivät Silja Europa tai Sere ja Symppi mene huonoisssa olosuhteissa Maarianhaminaan.
Nuo laivat ovat niin isoja että Maarianhaminan saaristo ei tietyillä tuulilla anna myöden. Tehojensa puolesta Siljan laivat menisivät vaikka halki Grönlannin. - opettelehan enemmän
pelottaa kestääkö la kirjoitti:
eivät europan tehot riitä, saa nähdä riittääkö tosiaan seren ja sympan tehotkaan. Mutta minkäs teet jos silja laivoista loppuu tehot niin ei siinä siten auta kuin lopettaa
Eipä ole liikennetiedotteita näytillä vaikka laivansa jättävät satamia väliin tai ovat muutoin myöhässä.
Viking Line taasen näyttää pitävän asiakkaitaan minuuttiaikatauluin ajantasalla.
Mistä moinen ero tuleekaan virolaisen ja kotimaisen yhtiön välillä asiakaspalvelussa.
Saattaa tuohon Silja europan heikkoon kulkuun vaikuttaa huoltojen minimointi kulujen vähentämiseksi .... - Pierre Smirnoff
Cap Horn kirjoitti:
Ei se ole tehoista kiinni etteivät Silja Europa tai Sere ja Symppi mene huonoisssa olosuhteissa Maarianhaminaan.
Nuo laivat ovat niin isoja että Maarianhaminan saaristo ei tietyillä tuulilla anna myöden. Tehojensa puolesta Siljan laivat menisivät vaikka halki Grönlannin.Mutta jos laivaa ei huolleta, liikennöintiä täytyy rajoittaa sen mukaan mikä on laivan kunto!
Tehoilla ei siis ole mitään merkitystä, jos ne jätetään huoltamatta tai huollot tehdään mahdollisemman minimi tarpeen mukaan. Laivanhuollot minimissä = liikennöinti minimissä (tehot puuttuu).
Tallinksiljan laivat jäisivät huoltamattomina kiinni jo ennen grönlantia. - .......
opettelehan enemmän kirjoitti:
Eipä ole liikennetiedotteita näytillä vaikka laivansa jättävät satamia väliin tai ovat muutoin myöhässä.
Viking Line taasen näyttää pitävän asiakkaitaan minuuttiaikatauluin ajantasalla.
Mistä moinen ero tuleekaan virolaisen ja kotimaisen yhtiön välillä asiakaspalvelussa.
Saattaa tuohon Silja europan heikkoon kulkuun vaikuttaa huoltojen minimointi kulujen vähentämiseksi ....Silja Symphony ei eilen illalla käynyt Maarianhaminassa ollenkaan vaan matkustajat siirrettiin Mariellalle.
- sepposensepi
Pierre Smirnoff kirjoitti:
Mutta jos laivaa ei huolleta, liikennöintiä täytyy rajoittaa sen mukaan mikä on laivan kunto!
Tehoilla ei siis ole mitään merkitystä, jos ne jätetään huoltamatta tai huollot tehdään mahdollisemman minimi tarpeen mukaan. Laivanhuollot minimissä = liikennöinti minimissä (tehot puuttuu).
Tallinksiljan laivat jäisivät huoltamattomina kiinni jo ennen grönlantia.tuo edellinen on totta.
Siljat (tallinkit) huolletaan niin harvoin, kun taas viking line telakoi kerran vuodessa jokaisen aluksen kunnon huoltoon.
On kyllä merkillistä miten europa myöhästelee aina, kesäisinkin, vähintään sen 5min. ei paljoa ole mutta myöhässä kuitenkin. - muut paitsi silja me
Cap Horn kirjoitti:
Ei se ole tehoista kiinni etteivät Silja Europa tai Sere ja Symppi mene huonoisssa olosuhteissa Maarianhaminaan.
Nuo laivat ovat niin isoja että Maarianhaminan saaristo ei tietyillä tuulilla anna myöden. Tehojensa puolesta Siljan laivat menisivät vaikka halki Grönlannin.on se kumma kun muut pystyy, jopa vanha rosellakin vaan menee sekä galaxy, mutta silja europa, sere ja symppa ei.
kyllä pistää ihmettelemään noiden laivojen nykyistä kuntoa. vai oiskos vika henkilökunnan taidoista........ - vanhat ei kestä
....... kirjoitti:
Silja Symphony ei eilen illalla käynyt Maarianhaminassa ollenkaan vaan matkustajat siirrettiin Mariellalle.
viikkari sentään kertoo www-sivuilla aikataulumuutoksista, mutta tallink ei uskalla kertoa mitään.
kait ne sentään kertois jos jäät upottais niiden laivoja......... - :)
vanhat ei kestä kirjoitti:
viikkari sentään kertoo www-sivuilla aikataulumuutoksista, mutta tallink ei uskalla kertoa mitään.
kait ne sentään kertois jos jäät upottais niiden laivoja.........on viikarin kertoakin kun on niin paljon myöhässä verratuna siljaan :)
- dreams dreams not ..
:) kirjoitti:
on viikarin kertoakin kun on niin paljon myöhässä verratuna siljaan :)
kun tallink silja joutuu jättämään satamissa käyntejään huollon puutteen vuoksi väliin.
Ahvenanmaan väliin jättäminenhän antaa lisäaikaa 1,5 - 2 tuntia.
muuten päivittäin tallink siljan alukset ovat turussakin aikataulustaan jäljessä.
siirrypä siis nykyaikaan,
älä unelmoi siljastasi enää (et saa sitä takaisin),
sehän on nykyään virolainen TALLINKsilja - siunakkoon siljaa
dreams dreams not .. kirjoitti:
kun tallink silja joutuu jättämään satamissa käyntejään huollon puutteen vuoksi väliin.
Ahvenanmaan väliin jättäminenhän antaa lisäaikaa 1,5 - 2 tuntia.
muuten päivittäin tallink siljan alukset ovat turussakin aikataulustaan jäljessä.
siirrypä siis nykyaikaan,
älä unelmoi siljastasi enää (et saa sitä takaisin),
sehän on nykyään virolainen TALLINKsiljaiiiiiiiiihhaaaaaaaaaaaaan kaaaaaaaaauheet sitä siljaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- ihmettelevät hemmot
Onko tästä jossain faktaa luettavana? linkki kiitos.
- .........
sepposensepi kirjoitti:
tuo edellinen on totta.
Siljat (tallinkit) huolletaan niin harvoin, kun taas viking line telakoi kerran vuodessa jokaisen aluksen kunnon huoltoon.
On kyllä merkillistä miten europa myöhästelee aina, kesäisinkin, vähintään sen 5min. ei paljoa ole mutta myöhässä kuitenkin.Siljan laivat on telakoitavana myös kerran vuodessa ainaki tiedotteiden mukaan...
Ja itelleni Siljalla on sanottu myös tuo kova merenkäyti ja laivojen koko syyksi siihen minkä takia Maarianhamina jää välillä väliin. - vuonna 2011 ...
......... kirjoitti:
Siljan laivat on telakoitavana myös kerran vuodessa ainaki tiedotteiden mukaan...
Ja itelleni Siljalla on sanottu myös tuo kova merenkäyti ja laivojen koko syyksi siihen minkä takia Maarianhamina jää välillä väliin."siljan laivat"
Mitä lienevät, silja lineahan ei ole aikoihin enää ollut olemassa, eli mitä tarkoitetat siljan laivoilla tänä päivänä.
On sulla vuosia vanhaa tietoa kun vieläkin meuhkaat siljasta vaikka yritys on tunnettu jo vuosien ajan TALLINK siljana, päivitä sinäkin tietosi ajan tasalle vaikka se kirpaisisikin!
... ja kyllä tallinksiljan henkilökunta on opastettu puhumaan johdon määräämillä tiedotteilla, tämäkin sinun olisi pitänyt ymmärtää tai ainakin pohdiskella onko se ihan noin. Mutta jotkut ovat ns. "mainoksen uhreina" helppoja uunotettavia varsinkin kun on tuo siljan "brändi" ....
- "lomalla"
Kukaan ei juurikaan käytä työmatkoilla laivaa, eli so what, onko laiva aikataulussa, hosumisella on hintansa, ESTONIA pyrki pysymään aikataulussaan sääolosuhteista huolimatta, kuinkas siinä kävikään. Kipparikin hävisi, joten häntä ei voitu kuulla moisesta tapahtumasta.
- tyhmät duunarit
kyllä moni haluaisi käyttää ja päästää ryyppäämään laivalle mutta onneksi työnantajat on viisaampia ja käyttävät mieluummin lentokonetta.
- viking aina
tyhmät duunarit kirjoitti:
kyllä moni haluaisi käyttää ja päästää ryyppäämään laivalle mutta onneksi työnantajat on viisaampia ja käyttävät mieluummin lentokonetta.
Viking Linesta. Minusta vain Suomalainen Viking Line on parempi kuin joku Virolaisrahoitteinen TallinkSilja. Ja minusta on hienoa, että Viikkari kertoo sivuillaan hyvillä merkinnöillä myöhästymisiestä, mutta Tallink ei kerro mitään. Heidän sivuillaan lukee vain erittäin ympäripyöreästi "Silja Europa kulkee poikkeuksellisesti Långäsin kautta."
Viking Linen paremmuuteen on monia syitä, mutta muutamia: Ystävällisempi miehistö, parempi palvelu, paremmat laivat, Suomalaisuus... Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt.
Mutta kun menen laivalle valitsen aina Viking Linen. - maijamatkaaja
viking aina kirjoitti:
Viking Linesta. Minusta vain Suomalainen Viking Line on parempi kuin joku Virolaisrahoitteinen TallinkSilja. Ja minusta on hienoa, että Viikkari kertoo sivuillaan hyvillä merkinnöillä myöhästymisiestä, mutta Tallink ei kerro mitään. Heidän sivuillaan lukee vain erittäin ympäripyöreästi "Silja Europa kulkee poikkeuksellisesti Långäsin kautta."
Viking Linen paremmuuteen on monia syitä, mutta muutamia: Ystävällisempi miehistö, parempi palvelu, paremmat laivat, Suomalaisuus... Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt.
Mutta kun menen laivalle valitsen aina Viking Linen.Tulin tukholmasta siljan laivalla maanantain helsinkiin. Laiva lähti ajallaan ja kävi normaalisiti marainhaminassa.kapteeni ja perämies oli suomalaisia. kaikki meni joka asian suhteen hyvin. Helsinkiin saavuttiin 10min myähässä. tämän kokemuksen perusteella sanon että kaikki toimi ja piti kuten pitikin=)
- viking aina heikompi
viking aina kirjoitti:
Viking Linesta. Minusta vain Suomalainen Viking Line on parempi kuin joku Virolaisrahoitteinen TallinkSilja. Ja minusta on hienoa, että Viikkari kertoo sivuillaan hyvillä merkinnöillä myöhästymisiestä, mutta Tallink ei kerro mitään. Heidän sivuillaan lukee vain erittäin ympäripyöreästi "Silja Europa kulkee poikkeuksellisesti Långäsin kautta."
Viking Linen paremmuuteen on monia syitä, mutta muutamia: Ystävällisempi miehistö, parempi palvelu, paremmat laivat, Suomalaisuus... Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt.
Mutta kun menen laivalle valitsen aina Viking Linen.ja vanhemmat ja kuluneemmat laivat. Epäsiistimpää laivalla, kuluneet ja likaiset hytit.
Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt. - viking aina parempi
viking aina heikompi kirjoitti:
ja vanhemmat ja kuluneemmat laivat. Epäsiistimpää laivalla, kuluneet ja likaiset hytit.
Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt.Viking Line on aina parempi. Paremmat laivat, siistimpää ja mukavat hytit. Siljalla ei ole muuta kuin Sere ja Symppi hyviä. Europa myöhästelee jään takia ja milloin minkäkin takia. Galaxy on ihan siedettävä, Baltic Princess on täynnä juoppoja, Superfastit ovat liian ankeita, Star ja Superstar ovat heikkorakenteisia, mutta muuten hyviä. Festival on vanha, mutta yllättävän hyvä. Romantika ja Victoria ovat myös heikohkoja. Baltic Queen on Seren ja Sympin ohella ainoa hyvä alus Siljalla/Tallinkilla.
Ja TallinkSiljan henkilökuntakin on tätä "Hoono Soomi"-osastoa.
Ja sitten Viking Linen laivat:
Cinderella on tietysti se suurin ja komein. Gabriella on toiseksi uusin ja minusta mukavin. XPRS on tätä uutta pikaalus-meininkiä, ja toimii nopeana Tallinnan-laivana erittäin hyvin. Mariella on 25-vuotias ja sen huomaa, mutta se on legendaarinen alus. Rosella on 31-vuotias vanha rouva, mutta Viking Line uudisti rouvan erittäin hienosti. Amorella ja Isabella ovat Gabben sisaraluksia ja hoitavat Turun reittiä oikein hyvin.
Viking Line on vain parempi aina. - vanhaa ja kulunutta
viking aina parempi kirjoitti:
Viking Line on aina parempi. Paremmat laivat, siistimpää ja mukavat hytit. Siljalla ei ole muuta kuin Sere ja Symppi hyviä. Europa myöhästelee jään takia ja milloin minkäkin takia. Galaxy on ihan siedettävä, Baltic Princess on täynnä juoppoja, Superfastit ovat liian ankeita, Star ja Superstar ovat heikkorakenteisia, mutta muuten hyviä. Festival on vanha, mutta yllättävän hyvä. Romantika ja Victoria ovat myös heikohkoja. Baltic Queen on Seren ja Sympin ohella ainoa hyvä alus Siljalla/Tallinkilla.
Ja TallinkSiljan henkilökuntakin on tätä "Hoono Soomi"-osastoa.
Ja sitten Viking Linen laivat:
Cinderella on tietysti se suurin ja komein. Gabriella on toiseksi uusin ja minusta mukavin. XPRS on tätä uutta pikaalus-meininkiä, ja toimii nopeana Tallinnan-laivana erittäin hyvin. Mariella on 25-vuotias ja sen huomaa, mutta se on legendaarinen alus. Rosella on 31-vuotias vanha rouva, mutta Viking Line uudisti rouvan erittäin hienosti. Amorella ja Isabella ovat Gabben sisaraluksia ja hoitavat Turun reittiä oikein hyvin.
Viking Line on vain parempi aina.Cinderella onkin juuri sen takia Tukholma-Maarianhamina liikenteessä, että on paras. Suomen liikenteessä onkin nämä vanhat. Kulunut ja likainen Mariella on juuri sitä mitä suomalaiset risteilijät ansaitsevatkin, likaa ja kuluneita hyttejä, mutta siksihän onkin niin koitoinen monelle, kuin koti, likainen ja kulunut......
- eivät päde
viking aina heikompi kirjoitti:
ja vanhemmat ja kuluneemmat laivat. Epäsiistimpää laivalla, kuluneet ja likaiset hytit.
Voisin kirjoittaa tuota listaa vaikka puoli päivää, mutta jätetään se nyt.valitettavasti todellisuuden kanssa, kyllä nuo suomalaisen varustamon alukset ovat järjestään paremmassa kunnossa pidettyjä kuin tuon velkaisen kilpailijansa virosta.
Käyppä katsomassa kuvia tallinksiljan aluksista vaikka FCBS:ltä löytyviltä kuvista ja huomioi karu todellisuus! - Vikingillä mennään
eivät päde kirjoitti:
valitettavasti todellisuuden kanssa, kyllä nuo suomalaisen varustamon alukset ovat järjestään paremmassa kunnossa pidettyjä kuin tuon velkaisen kilpailijansa virosta.
Käyppä katsomassa kuvia tallinksiljan aluksista vaikka FCBS:ltä löytyviltä kuvista ja huomioi karu todellisuus!huonoja. Itse olen rekannut käyttäjä FCBS-forumissa ja tämän linkin takaa löydätte Silja Europan nykykunnosta kuvia: http://s269.photobucket.com/albums/jj79/adapter-/Silja Europa 070111/
Lisäksi yhdestä keskustelusta lainattuja kommentteja:
"Kuvat eivät ole vain yhdestä paikasta vaan kiersin kaikki hyttiosastot (2, 5, 9, 10, 11).
Nämä ongelmat koskevat nimenomaan hyttejä, hyttikäytäviä ja auloja. Ei niinkään yleisiä tiloja (baarit, ravintolat, myymälät)."
"On kyllä todettava, että perusparannuksen tarpeessa alus olisi ainakin sisätilojensa osalta (ja ehkä tekniselläkin puolella olisi jotakin korjailtavaa, kuten täällä toisessa topicissa kuvailin...) Mutta voipi olla, ettei suurempiin remontteihin kyseisen aluksen osalta ole Tallinkilla haluja, onhan ollut liikkeellä huhuja, että nykyiseen liikenteeseensä ehkä hieman sopimattomasta Europasta haluttaisiin luopua heti ostajan ilmaannuttua."
"Kun katsoo noita rikki hakattuja hytin ovia on todettava, että valitettavasti suuri osa matkustajista ei tarvitsekaan parempaa." - Turisti.
Vikingillä mennään kirjoitti:
huonoja. Itse olen rekannut käyttäjä FCBS-forumissa ja tämän linkin takaa löydätte Silja Europan nykykunnosta kuvia: http://s269.photobucket.com/albums/jj79/adapter-/Silja Europa 070111/
Lisäksi yhdestä keskustelusta lainattuja kommentteja:
"Kuvat eivät ole vain yhdestä paikasta vaan kiersin kaikki hyttiosastot (2, 5, 9, 10, 11).
Nämä ongelmat koskevat nimenomaan hyttejä, hyttikäytäviä ja auloja. Ei niinkään yleisiä tiloja (baarit, ravintolat, myymälät)."
"On kyllä todettava, että perusparannuksen tarpeessa alus olisi ainakin sisätilojensa osalta (ja ehkä tekniselläkin puolella olisi jotakin korjailtavaa, kuten täällä toisessa topicissa kuvailin...) Mutta voipi olla, ettei suurempiin remontteihin kyseisen aluksen osalta ole Tallinkilla haluja, onhan ollut liikkeellä huhuja, että nykyiseen liikenteeseensä ehkä hieman sopimattomasta Europasta haluttaisiin luopua heti ostajan ilmaannuttua."
"Kun katsoo noita rikki hakattuja hytin ovia on todettava, että valitettavasti suuri osa matkustajista ei tarvitsekaan parempaa."oleellisia myöhästelyyn vaikuttavia asioita!
Rikki hakattu hytin ovi jo yksinkin viivästyttää laivan kulkua ainakin vartilla. - ...
Turisti. kirjoitti:
oleellisia myöhästelyyn vaikuttavia asioita!
Rikki hakattu hytin ovi jo yksinkin viivästyttää laivan kulkua ainakin vartilla.Mitähän sieltä kulkuun vaikuttavilta osilla mahtaakaan näyttää, tuskin paremmalta.
Sinne ei tavallinen tallaaja pääse kuvaamaan, mitähän sieltä löytyisikään, millaisia syitä myöhästelyyn.
Turisti on turisti eikä ymmärrä merkkejä. onhan hän turisti, tuo aina pistettä nimimerkissään käyttävä .... - kestävät.
Turisti. kirjoitti:
oleellisia myöhästelyyn vaikuttavia asioita!
Rikki hakattu hytin ovi jo yksinkin viivästyttää laivan kulkua ainakin vartilla.Tukholma-saaristo-Ahvenanmaa välillä seilaa edelleen Svea Jarl , mikä on tehty 1953. Tuolla matkustin ekan kerran Ruotsiin, tai si vuosi olla 1965. Laiva on siis edelleen liikenteessä, kun se on alunperin kunnolla tehty ja myöhemmin hyvin huollettu.
Suomalaiset osti 1967 halvalla Ilmattaren jugoslaavitelakalta ja se oli jo muutaman vuoden päästä ruosteessa monin paikoin.
Kannattaako säästää ostossa vai kunnostuksessa, siinäpä kysymys.
Finjet olisi ollut kova laiva, mutta piti vaan laittaa romuksi.
Tukeva laiva olisi ollut myös Kristiina Regina, mutta EU-määräykset ja aika tuli sen turmioksi ja myyntiin meni.
NYkyiset Suomi-risteilijät on jo vanhoja ja melkoisen kulahtanaita monin paikoin, mutta turvallisuusmääräyksistä ei voi tinkiä, sillä niitä tarkastetaan säännöllisesti.
Tallinkilla on runsain määrin paljon uudempaa kalustoa, joten ovat varmaan paljon paremmassa kunnossa, ainakin jonkin aikaa. MIten sitten käy 15-20 vuoden päästä ??
Tallink on edelleen korviaan myöten veloissa, mutta pankit ei uskalla sitä kaataa kun kaatuisivat samalla itsekin. Toivon mukaan matkustajia rikittää, niin saadaan laivat maksetuksi. Niillä on kuitenkin lainat kansainvälisesti ketjutettuja, eli tukistus tulisi myös suomen pankeille, jos firma kaatuisi. - Mutta mutta ...
kestävät. kirjoitti:
Tukholma-saaristo-Ahvenanmaa välillä seilaa edelleen Svea Jarl , mikä on tehty 1953. Tuolla matkustin ekan kerran Ruotsiin, tai si vuosi olla 1965. Laiva on siis edelleen liikenteessä, kun se on alunperin kunnolla tehty ja myöhemmin hyvin huollettu.
Suomalaiset osti 1967 halvalla Ilmattaren jugoslaavitelakalta ja se oli jo muutaman vuoden päästä ruosteessa monin paikoin.
Kannattaako säästää ostossa vai kunnostuksessa, siinäpä kysymys.
Finjet olisi ollut kova laiva, mutta piti vaan laittaa romuksi.
Tukeva laiva olisi ollut myös Kristiina Regina, mutta EU-määräykset ja aika tuli sen turmioksi ja myyntiin meni.
NYkyiset Suomi-risteilijät on jo vanhoja ja melkoisen kulahtanaita monin paikoin, mutta turvallisuusmääräyksistä ei voi tinkiä, sillä niitä tarkastetaan säännöllisesti.
Tallinkilla on runsain määrin paljon uudempaa kalustoa, joten ovat varmaan paljon paremmassa kunnossa, ainakin jonkin aikaa. MIten sitten käy 15-20 vuoden päästä ??
Tallink on edelleen korviaan myöten veloissa, mutta pankit ei uskalla sitä kaataa kun kaatuisivat samalla itsekin. Toivon mukaan matkustajia rikittää, niin saadaan laivat maksetuksi. Niillä on kuitenkin lainat kansainvälisesti ketjutettuja, eli tukistus tulisi myös suomen pankeille, jos firma kaatuisi.se ei ollut enää taloudellisesti kannattavaa liikennöintiä.
Eivät pankit päästä tallinkkia konkurssiin, voivat myydä siitä osia tarvittaessa muutenkin
"kannattaako säästää ostossa vai kunnostuksessa" ... tuohon osaavat vastata kaikki hiemankin merellä liikkuneet ... olikohan kirjoittaja tarkoittanut tuon kommentin vitsiksi? - Pavosen Heska
kestävät. kirjoitti:
Tukholma-saaristo-Ahvenanmaa välillä seilaa edelleen Svea Jarl , mikä on tehty 1953. Tuolla matkustin ekan kerran Ruotsiin, tai si vuosi olla 1965. Laiva on siis edelleen liikenteessä, kun se on alunperin kunnolla tehty ja myöhemmin hyvin huollettu.
Suomalaiset osti 1967 halvalla Ilmattaren jugoslaavitelakalta ja se oli jo muutaman vuoden päästä ruosteessa monin paikoin.
Kannattaako säästää ostossa vai kunnostuksessa, siinäpä kysymys.
Finjet olisi ollut kova laiva, mutta piti vaan laittaa romuksi.
Tukeva laiva olisi ollut myös Kristiina Regina, mutta EU-määräykset ja aika tuli sen turmioksi ja myyntiin meni.
NYkyiset Suomi-risteilijät on jo vanhoja ja melkoisen kulahtanaita monin paikoin, mutta turvallisuusmääräyksistä ei voi tinkiä, sillä niitä tarkastetaan säännöllisesti.
Tallinkilla on runsain määrin paljon uudempaa kalustoa, joten ovat varmaan paljon paremmassa kunnossa, ainakin jonkin aikaa. MIten sitten käy 15-20 vuoden päästä ??
Tallink on edelleen korviaan myöten veloissa, mutta pankit ei uskalla sitä kaataa kun kaatuisivat samalla itsekin. Toivon mukaan matkustajia rikittää, niin saadaan laivat maksetuksi. Niillä on kuitenkin lainat kansainvälisesti ketjutettuja, eli tukistus tulisi myös suomen pankeille, jos firma kaatuisi.Mikä Ilmatar on valmistunut Jugoslaviassa 1967?
Yksi sellainen valmistui 1964 Wärtsilän Helsingin telakalla ja tämä rouva seilaa vieläkin maailman meriä.
Kristiina Regina on alkuperäisiin väreihin maalattuna ja Bore nimisenä Aurajoessa elämänsä kunnossa.
Finnjetin kohtaloksi koitui kallis polttoaine eli kevyt polttoöljy jota turbiinit joivat tolkuttomasti. Jetti tosin oli maailman nopein autolautta ja sisustaltaan uudistettu yli 10 miljoonalla eurolla pari vuotta ennen romutustaan. Onko järkee vai ei? - Kutsuni ;)
Pavosen Heska kirjoitti:
Mikä Ilmatar on valmistunut Jugoslaviassa 1967?
Yksi sellainen valmistui 1964 Wärtsilän Helsingin telakalla ja tämä rouva seilaa vieläkin maailman meriä.
Kristiina Regina on alkuperäisiin väreihin maalattuna ja Bore nimisenä Aurajoessa elämänsä kunnossa.
Finnjetin kohtaloksi koitui kallis polttoaine eli kevyt polttoöljy jota turbiinit joivat tolkuttomasti. Jetti tosin oli maailman nopein autolautta ja sisustaltaan uudistettu yli 10 miljoonalla eurolla pari vuotta ennen romutustaan. Onko järkee vai ei?Finnjetistä olen sitä mieltä, että sitä ei olisi kannattanut romuttaa, vaan siitä olisi voitu tehdä asuntolaiva vaikkapa opiskelijoiden asuntopulaa helpottamaan. Laivalla kun ovat jo kaikki aputoiminnot valmiina.
- likaa ja ruostetta
Kutsuni ;) kirjoitti:
Finnjetistä olen sitä mieltä, että sitä ei olisi kannattanut romuttaa, vaan siitä olisi voitu tehdä asuntolaiva vaikkapa opiskelijoiden asuntopulaa helpottamaan. Laivalla kun ovat jo kaikki aputoiminnot valmiina.
Vaikka Finhetti olis hieno tai ei, Tallink kannattava tai ei, pankit konkurssissa tai tai niin niin Vikingline on edelleenkin myöhässä ja laivat vanhoja ja kulahtaineita.
- JackeJäyhä
likaa ja ruostetta kirjoitti:
Vaikka Finhetti olis hieno tai ei, Tallink kannattava tai ei, pankit konkurssissa tai tai niin niin Vikingline on edelleenkin myöhässä ja laivat vanhoja ja kulahtaineita.
Sitten kun Suomenlahdella alkaa kova kaakko tuuli, on kaikki laivat myöhässä, iästä, väristä tai omistajista riippumatta:))
- huollettuna kestää
Ei uusi sen kestävämpi merellä ole (varsinkaan merellä liikuttaessa) jos sitä ei huolleta, vuodessa uusikin ruostuu merellä puhki
- uppoaa ihan juuri
vanhat ja huonosti huolletut, eli oikeestaan kaikki suomen ja ruotsin välillä purjehtivat onkin sitten jo oikeestaan puhkiruosteessa.
Ei tosiaan kannata enään riskeerata omaa henkeään noilla laivoilla - Just joo
uppoaa ihan juuri kirjoitti:
vanhat ja huonosti huolletut, eli oikeestaan kaikki suomen ja ruotsin välillä purjehtivat onkin sitten jo oikeestaan puhkiruosteessa.
Ei tosiaan kannata enään riskeerata omaa henkeään noilla laivoillaNo etkös ole kuullu pumppujen vinkinaa.
- pelottaa ruosteiset
Just joo kirjoitti:
No etkös ole kuullu pumppujen vinkinaa.
on kuullut kyllä kun yrittävät pumpata pois vettä joka tulee ruosteisten kylkien ja pohjan läpi. Tuntuu hirvittävältä jos vielä pumputkin pettävät ja vesi pääsee vapaasti virtaamaan laivaan.
- miacerato
Minusta kaikkii risteilijät suomen merillä on vanhoja ja kulahtaneita. en ole kahteen vuoteen laivalla käynyt, enkä aio käydä ennen kuin tänne saadaan nykyaikaiset laivat, palveluineen, siisteyden,sisutuksen jne mukaan.
- Tallinkilla uutta
ei ihan, TallinkSiljalla on suurin osa uusia, alle 10 vuotta vanhoja, sielläkin kaikki vanhat ovat Siljan peruja, Viikkarin laivat ovatkin enemmän vitsi kuin vakavastotettavia.
- vakavastiotettuna!
Tallinkilla uutta kirjoitti:
ei ihan, TallinkSiljalla on suurin osa uusia, alle 10 vuotta vanhoja, sielläkin kaikki vanhat ovat Siljan peruja, Viikkarin laivat ovatkin enemmän vitsi kuin vakavastotettavia.
Vitsi mielestäsi ehkä, mutta paremmin huollettuja vaikka vanhempia olisivat.
Ei se uutuudenkiilto merellä, vaan miten pidetty meri huomioiden - Ihan ihme soopaa!
Tallinkilla uutta kirjoitti:
ei ihan, TallinkSiljalla on suurin osa uusia, alle 10 vuotta vanhoja, sielläkin kaikki vanhat ovat Siljan peruja, Viikkarin laivat ovatkin enemmän vitsi kuin vakavastotettavia.
Ei pidä paikkaansa. Vikingin laivat eivät edes ole vanhempia kuin Siljan laivat. Mitä kukkua!
Ruotsin reitillä: Vikin Gabriella (1992) on uudempi kuin Silja Serenade (1990) ja Silja Symphony (1991).
Talinnan reitillä: Vikingin XPRS (2008) on uusin Tallinnaan liikennöivistä laivoista.
- pelottaa myös
Tallink siljalla matkatessa samoin ....
mm. Tallink siljan uutuudet taas pimentävät koko taivaan, pelottaa jääkö niillä välille.
Ei kovin terveet nuo koneet Galaxyssakaan näytä olevan - pelottaa veneessä
ei ne nyt niin isoja, että pimentävät koko taivaan, mutta kyllä viikkarin veneet ovat tosiaan pieniä näiden modernien laivojen rinnalla.
Sitä saa pelätä, että Siljan aallot kaataa viikkarin veneen.- Tummat pilvet ...
Kyllä taivas pimeni 12/2.2011 lauantai aamuna Galaxyn turusta lähtiessä.
Onkohan viikkarin lähtöaika puoli tuntia tallinksiljan jälkeen turussa turvallisuus syistä. Ehtii tuo pilvi hälvetä ja on turvallista tehdä matkaa ... - Aalloista puheen oll
Aallot on kaatanut jo aikaa sitten siljan.
Siljan aallot eivät enää kaada mitään, kaaduttuaan aikoinaan virolaisten syliin
- Viking Line!
Mun mielestä Viking Line on paras. Ollaan liikuttu sillä melkein aina. Pari kertaa on tullu Eckerö Linella, mut se oli huono. Siljasta en tiedä mut Viking on ees kotimainen! Kotimaista suositaan. :)
En vaadi että oltas munkaa sa,aa tai erimieltä mut kuitenkin.- globaalina maailmala
hassua et voi sanoa vikingin olevan paras jos ei ole vertailukohteita.
Jännä kun omaa egoa voi nostaa milloin milläkin suosin kotimaista" kommentilla, mutt kun katsoo arjen teot on useille kaikkea muuta kuin kotimaisuutta ylistävää.Kurkistakaa vaikka vaatekaappiinne tai jääkaappiinne.... - Suosi suomalaista
globaalina maailmala kirjoitti:
hassua et voi sanoa vikingin olevan paras jos ei ole vertailukohteita.
Jännä kun omaa egoa voi nostaa milloin milläkin suosin kotimaista" kommentilla, mutt kun katsoo arjen teot on useille kaikkea muuta kuin kotimaisuutta ylistävää.Kurkistakaa vaikka vaatekaappiinne tai jääkaappiinne....Niin? Kurkista itse omaan kaappiisi. Minun vaatekaappi ja jääkaappi kestävät kyllä tarkastelun. Valintoihini ei kuulu myöskään Tallinksilja.
- vanhaa ja kulunutta
kyllä noi viikkarin vanhat pikku veneet on ihan käyttökelpoisia, mutta eivät kilpaile samalla sarjassa tallinkin ja siljan kanssa. mutta kyllä ne monelle vielä jonkun vuosikymmenen kelpaavat
- korjausta ...
No tallinksilja (ei siis eriteltynä kuten yllä virheellisesti on mainittu) voisi huoltaa aluksiaan useammin kuten viking tekee ...
Vanhaa ja kulunutta voisi päivittää tietojaan ajan tasalle vuoteen 2011, saattaa kokea yllätyksiäkin .... vanha kulunut tieto ei takaa tuloksia nykypäivänä- tyhmäkö oot
kyllä se yritys on Tallink Silja Oy, ei kait nyt sentään www-osoite ole muuttunut yrityksen nimeksi...................................
- valitettavasti olet
tyhmäkö oot kirjoitti:
kyllä se yritys on Tallink Silja Oy, ei kait nyt sentään www-osoite ole muuttunut yrityksen nimeksi...................................
tallinksilja , kyllä .... ei tallink ja silja joka oli korjattu ylempää, nimimerkki "tyhmäkö oot" ei ymmärtänyt asiaa ja nimerkki kuvaakin häntä loistavasti. täysin osuva nimimerkki hälle, kuten useissa samalla merkillä kirjoitetuissa kommenteissa, kirjoittaja tuntee todella omat lahjansa ....
- majakanvalvoja
Kyllähän tuo Silja Linekin tuuppailee myöhästelemään jäitten takia. Meidän Tukholman reissu viivästy tunnilla ja Helsinkiin päin tunnilla. Ei se juurikaan minua haitannut, plussaa vain. Tuskin sinunkaan vene jäillä kulkisi?
Hyvää reissua kaikille laivalle menijöille! :] - Pravda.
Mikähän vitsi tähän kätkeytyy?
Junat myöhästelee joka ikinen päivä, muta siitä on paljon pienempi haloo.- vitsiniekka...
Se vitsi, että junista et voi aloittaa mojovaa riitaa kumpi on parempi! ;D Sehän aloittajan ja jatkajien ainoa tarkoitus on.
- Äly hoi
Vikingille tulee pian uus alus....
- likaa ja ruostetta
niin siis yksi ja sekin turkuun. helsinginssä jatkaa edelleenkin vanhat ja paskaset.
- fanipaskaa
likaa ja ruostetta kirjoitti:
niin siis yksi ja sekin turkuun. helsinginssä jatkaa edelleenkin vanhat ja paskaset.
mutta ei kait hesa muista tarvii. vanhaa ja paskaa siellä vaan fanitetaan..............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006